Zasilacz ATX - zasilania drugiego "na paj膮ka.

Data: 2013-06-14 01:50:12
Autor: Michal
Zasilacz ATX - zasilania drugiego "na paj膮ka.
Pytanie do grupowych elektryk贸w ;)

Jak zwykle ko艅cz膮 mi si臋 gniazdka 230V (z jednego kontaktu, a w艂a艣ciwie z podw贸jnego ale przez wsp贸lny licznik elektroniczny pokazuj膮cy ile to wszystko 偶re pr膮du) zasilane jest ~20 urz膮dze艅, w tym 5 komputer贸w ale r贸wnocze艣nie max 3).  Nazbiera艂o si臋 5 listew zasilaj膮cych z filtrami/bezpiecznikami i pasywnych) i k艂臋bowisko kabli straszne. Moc pobierana nie jest du偶a, typowo 250-300W, rzadziej 500W, a jak od czasu do czasu nagrzewa si臋 laser贸wka max ~800W, czyli du偶o mniej ni偶 jedna typowa mikrofal贸wka, piekarnik czy pralka).

By nie robi膰 kolejnych rozga艂臋zie艅 pasuje mi zasili膰 jeden z komputer贸w o poborze maks. 250W z przelotki w innym zasilaczu ATX (kabel wtyk-gniazdo 3pin 230V komputerowe) - rozwi膮zanie takie jak kiedy艣 stosowa艂o si臋 w zasilaczach AT do zasilania starych monitor贸w CRT.
Czym艣 to grozi dla zasilacza "dawcy" nie b臋d膮cym raczej cudem techniki, ale trzymaj膮cym stabilnie napi臋cia i do zasilania starego Athlona64 wystarczaj膮cym? O ile pami臋tam z rozbebeszania takich zasilaczy to jest zwyk艂y lutowany "paj膮k" gniazdo-gniazdo wewn膮trz zasilacza i nie obci膮偶a to samego zasilacza-dawcy (elementy aktywne zasilacza impulsowego s膮 dalej). Myl臋 si臋? Jakie艣 przeciwwskazania?
Tak, wiem 偶e dobrze by艂oby mie膰 instalacj臋 na te 20-25 wtyczek
(z czego wi臋kszo艣膰 to urz膮dzenia o mocy kilku-kilkunastu watt), ale
w domowych warunkach niestety jest to ma艂o realne.

--
/MB

Data: 2013-06-13 19:42:27
Autor: Pszemol
"Michal" <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> wrote in message news:kpdmed$krr$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tak pewnie jest jak piszesz.

Data: 2013-06-14 07:48:42
Autor: Einstein
W dniu 2013-06-14 01:50, Michal pisze:
[...]

Pode艣lij jaki艣 link do fotki bo jestem ciekaw jak to wszystko wygl膮da.

Pozdrawiam

Data: 2013-06-14 08:13:51
Autor: Dominik & Co
Zasilacz ATX - zasilania drugiego "na paj膮ka.
Dnia 13.06.2013 Michal <snunkiawnev@dunflimblag.mailexpire.com> napisa艂/a:

Czym艣 to grozi dla zasilacza "dawcy" nie b臋d膮cym raczej cudem techniki,

Niczy nie grozi- przecie偶 zasilacz nie generuje tego napi臋cia.
To wyj艣cie pewnie jest zwyczajnie zmostkowane z wej艣ciem, ewentualnie za mechanicznym w艂膮cznikiem.

--
Dominik & k膮pany (via slrn)
"Wszyscy chc膮 naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabra膰." (S.J. Lec)

Data: 2013-06-14 13:37:32
Autor: BartekK
[...]
Niczym. Gniazdko wej艣ciowe 230v jest wprost zwarte grubymi drutami (albo blaszkami - bo bywaj膮 takie zintegrowane gniazdka-monobloki wej艣cie+wyj艣cie+wy艂膮cznik) do gniazdka wyj艣ciowego 230v w takim zasilaczu, wi臋c i 10A (2300W) bez problemu da si臋 pobra膰 z takiego wyj艣cia...