Zasilacz Dell, a HP Compaq.

Data: 2010-10-01 19:20:16
Autor: 666
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Nie rozumiem:
zasilacz Dell ma nominalnie 19,0 wolt.
HP Compaq potrzebuje 18,5 wolta.
Różnica napięcia wydaje się być zaniedbywalna.
Wtyczki na oko wydają się identyczne.
A mimo to HP Compaq nie chce pracować na zasilaczu od Della, ani nawet się ładować.
Co jest grane???
Elektronika, czy jednak wtyczka?

Data: 2010-10-01 21:23:01
Autor: Czarek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 01-10-2010 21:20,  666 napisał/a:

Elektronika, czy jednak wtyczka?

Ilu żyłowy jest kabel od HP? Dell ma (najczęściej) trzy żyły i 3 styki we wtyczce.

--
Cz.

Data: 2010-10-01 19:31:49
Autor: 666
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w środku.
Na oko obie wtyczki identyczne.
No kurczę, idę po lupę ;-))

-- -- -

Ilu żyłowy jest kabel od HP?

Data: 2010-10-01 21:48:57
Autor: Czarek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 01-10-2010 21:31,  666 napisał/a:
Ile żył to nie wiem, wtyczka rurkowa z centrycznym bardzo cienkim pinem w
środku.
Na oko obie wtyczki identyczne.
No kurczę, idę po lupę ;-))

Rurka ma 2 powierzchnie kontaktowe - zewnętrzną i wewnętrzną (połączone z zasilaczem dwoma żyłami), środkowy, cienki bolec jest połączony trzecią żyłą.

http://allegro.pl/kabel-do-zasilacza-dell-1-5m-wtyk-7-4mm-5-1mm-pin-i1224365269.html
http://allegro.pl/adapter-wtyk-dell-7-4-5-1-mm-gniazdo-5-5-2-5-mm-i1248332931.html

--
Cz.

Data: 2010-10-02 15:01:04
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
HP Compaq ma identyczną wtyczkę.
A mimo to zasilacz od Della nie ładuje (próbowałem dwa różne Delle).
Dell ma 19,5V, HP ma 19V różnica zaniedbywalna.
Może ten środkowy pin daje jakieś info o dopuszczalnym obciążeniu prądowym (amperażu)?
Natężenie Della jest nominalnie mniejsze niż HP (wersja 90W).

Swoją drogą qrwa mać takie praktyki producentów powinny być zakazane, bo zaśmiecamy środowisko setkami tysięcy nie pasujących
zasilaczy...
Jakby 19,5V (Dell) było różne od 20V (Lenovo).

-- -- -

Data: 2010-10-02 15:41:22
Autor: Czarek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 02-10-2010 15:01, ąćęłńóśźż napisał/a:
[...]

Może i wtyczki są takie same (nie mam HP pod ręką) ale mają różne "sygnały" doprowadzone do wtyczki.
Tu jest to ładnie opisane:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1694402.html#8192946

Swoją drogą qrwa mać takie praktyki producentów powinny być zakazane, bo zaśmiecamy środowisko setkami tysięcy nie pasujących
zasilaczy...
Jakby 19,5V (Dell) było różne od 20V (Lenovo).

Za zasilacze komórek się zabrali, może niedługo wezmą się za zasilacze laptopów?

--
Cz.

Data: 2010-10-02 16:04:42
Autor: Jacek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Roznica napiec w tym przypadku nie ma znaczenia.
Po prostu Dell jest na tyle pazerny, ze wymyslil wlasna
technike, zeby nie mozna bylo stosowac zasilaczy uniwersalnych.
Tak jak pisza inni, po pinie wewnetrznym laptop wie, ze zasilacz jest
oryginalny.
Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.

Co do standaryzacji, to sie zgadzam w 100%.
UE zabrala sie za komorki. Czas na laptopy.

Data: 2010-10-04 09:04:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Czyli HP też.

-- -- -

Data: 2010-10-04 16:18:53
Autor: Jacek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia Mon, 4 Oct 2010 09:04:26 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

Czyli HP też.

-- -- -

> [...]
| Tak jak pisza inni, po pinie wewnetrznym laptop wie, ze zasilacz jest oryginalny.
| Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.

Hp chyba, ale to chyba nie.

Data: 2010-10-05 14:28:50
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Nie chyba to, ale chyba HP ?

-- -- -

Data: 2010-10-04 12:41:53
Autor: Mirek Ptak
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia 2010-10-02 16:04,  *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Roznica napiec w tym przypadku nie ma znaczenia.

Nie byłbym przekonany.

Po prostu Dell jest na tyle pazerny, ze wymyslil wlasna
technike, zeby nie mozna bylo stosowac zasilaczy uniwersalnych.

A mi się jakoś udawało w te wakacje jak zapomniałem własnego zasilacza - Dell Vostro

Tak jak pisza inni, po pinie wewnetrznym laptop wie, ze zasilacz jest
oryginalny.
Jak nie dostanie info, to ma w d. taki zasilacz.

Nie ma, a dokładniej nie całkowicie :) - można bez problemu laptopa używać, nie da się jedynie naładować nim baterii.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-10-04 16:17:58
Autor: Jacek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia Mon, 04 Oct 2010 12:41:53 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

Dnia 2010-10-02 16:04,  *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Roznica napiec w tym przypadku nie ma znaczenia.

Nie byłbym przekonany.
Nie bylbys przekonany, ze 19, czy 18,5 bedzie gralo roznice?

Powiedzial, co wiedzial...

Data: 2010-10-04 15:22:13
Autor: kamil
Zasilacz Dell, a HP Compaq.

"Jacek" <ala@ola.pl> wrote in message news:11fnvxi83ihjg$.19bnjxszcjai9.dlg40tude.net...
[...]

I myslisz, ze CPU, chipset i napedy pracuja na 18.5v? Wszystko zbite do standardowych napiec tak czy inaczej.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-04 16:51:54
Autor: Jacek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia Mon, 4 Oct 2010 15:22:13 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Kamilu.
Czytaj watek, czego on dotyczy, a dotyczy zasilaczy.
Kontynuujac nie ma roznicy, czy bedzie 18,5 czy tez 19V.
P.S. Nie osmieszaj sie z takimi stwierdzeniami, ze ludzi nie maja pojecia o
napieciach zasilania CPU etc:)

Data: 2010-10-04 16:25:16
Autor: kamil
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
"Jacek" <ala@ola.pl> wrote in message news:rvfvgobfeajw.1tfnlw99z2h2z$.dlg40tude.net...
[...]

Zadna roznica, czy podlaczysz do tego laptopa 18.5V czy 19V? Uklad zasilajacy na wejsciu i tak obnizy i jest odporny na takie niewielkie roznice, inaczej wszystkie chinskie uniwersalne ladowarki z allegro podajace czasem +/- 1V na wyjsciu masowo psulyby laptopy.

Po rewelacjach Animki wszystkiego mozna sie spodziewac. Internet dzisiaj ma kazdy..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-05 01:26:14
Autor: animka
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 2010-10-04 17:25, kamil pisze:
[...]

Jakich rewelacjach dupku?
Odmerdaj się ode mnie. Pilnuj swoich zakichanych rewelacji!

--
animka

Data: 2010-10-05 06:41:57
Autor: Jacek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia Mon, 4 Oct 2010 16:25:16 +0100, kamil napisał(a):

[...]

Ty naprawde nie potrafisz sledzic watkow...
Zobacz na moj watek z 2010-10-02 16:04:42 i przestan pisac glupoty.

Data: 2010-10-05 08:08:30
Autor: Mirek Ptak
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Dnia 2010-10-04 16:17,  *Jacek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
> [...]
>
>  Nie ma, a dokładniej nie całkowicie:)  - można bez problemu laptopa
>  używać, nie da się jedynie naładować nim baterii.

To prawda.

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-10-04 15:20:56
Autor: kamil
Zasilacz Dell, a HP Compaq.

"Jacek" <ala@ola.pl> wrote in message news:t2ovv8nlrnye.yaje75801a2x.dlg40tude.net...
[...]

I do tego korzystaja z gniada micro-USB, to sie chwali. W pracy komputer, w domu komputer, w samochodzie mam przejsciowke 12v-USB do ladowania telefonu i iPoda. Nie bede wogole ladowarek potrzebowac, wszedzie jest gdzie pod USB podpiac.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 21:51:40
Autor: Nex@pl
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 2010-10-01 21:31,  666 pisze:
[...]

Ten pin to twoja odpowiedź na pytanie.

Data: 2010-10-01 21:56:43
Autor: Czarek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 01-10-2010 21:51, Nex@pl napisał/a:

Ten pin to twoja odpowiedź na pytanie.

HP też ma środkowy pin, tylko, że w Dellu nie służy on do zasilania a za identyfikację zasilacza.
A tu więcej szczegółów:

Cz.

Data: 2010-10-01 22:01:01
Autor: Nex@pl
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Nie wdawałem się zbytnio w szczegóły :)

W każdym bądź razie taka zabawa może uszkodzić logikę w sekcji zasilania.

Data: 2010-10-02 08:23:04
Autor: 666
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Na rynku jest dużo zasilaczy uniwersalnych, z wymiennymi wtyczkami, więc jakieś strasznie skomplikowane dane tym trzecim srodkowym igiełkowym pinem chyba nie lecą??

Przy okazji:

Potrzebujemy do biura zasilacz który służyłby i do HP Compaq (65 W) i do Della, wtyczki takie same, myślałem, że jednym zasilaczem HP lub Dell załatwimy sprawę.

A tu d... blada.

Mógłbym jeszcze spróbować podłączyć oryginalny zasilacz HP (18,5 wolta) do Della (nominalnie 19 woltów) - ale jeśli coś miałoby się uszkodzić to bez sensu.

Jaki zasilacz uniwersalny kupić?
W Niemczech dobre są marki Lindt, ale szkoda mi teraz płacić za koszty wysyłki.

-- -- -

Data: 2010-10-02 10:29:04
Autor: Czarek
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
W dniu 02-10-2010 10:23,  666 napisał/a:

Jaki zasilacz uniwersalny kupić?
W Niemczech dobre są marki Lindt, ale szkoda mi teraz płacić za koszty
wysyłki.

Może jeszcze tu zapytaj: pl.misc.elektronika

--
Cz.

Data: 2010-10-02 17:37:42
Autor: VSS
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
dell na trzecim pinie ma transmisje danych, w kazdym razie mój dell latitude d630
--
VSS
http://vss.pl

Data: 2010-10-04 09:06:38
Autor: Mariusz Kruk
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < " 666"
Nie rozumiem:
zasilacz Dell ma nominalnie 19,0 wolt.

"woltów"!

[...]

A moc zasilacza wystarczająca?

Elektronika, czy jednak wtyczka?

A polaryzacja właściwa?

--

Data: 2010-10-05 14:26:56
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilacz Dell, a HP Compaq.
Zasilacz Dell ma ciut mniejszą moc niż HP Compaq, więc jeśli leci jakiś sygnał informacyjny po pinie, to tu może być pies
pogrzebany.
Ale nie musi.
Chciałbym jeszcze na próbę podłączyć odwrotnie:  zasilacz HP (90 W) do Della, ale ktoś tu tak nastrzaszył uszkodzeniami, że się boję
;-)

-- -- -