Zasilacz Enermax

Data: 2011-07-03 12:59:51
Autor: m4rkiz
Zasilacz Enermax

"Magdalena" <magdalenaok@interia.pl> wrote in message news:iupffo$957$1news.mm.pl...
1. Czy wtyczka ATX jest wtyczką rozłączaną na 20 + 4 piny, czy jest to jedna wtyczka 24 piny?

wszystkie plyty maja obecnie 24, nawet jezeli chcesz tego uzyc do plyty
ktora ma 20 to wystarczy wpiac zostawiajac 4 w powietrzu czy uzyc noza

2. Z tego co wyczytałam w internecie, zasilacz ten ma 5 wtyczek SATA. Pytanie jest następujące. Czy te 5 wtyczek jest na jednej wiązce kabli, czy są to dwie wiązki lub więcej?

w zyciu go na oczy nie widzialem ale jestem pewien ze sa to dwie wiazki

nawet jezeli nie to miedzy wtyczkami masz 15 cm co daje ci 75 cm kabla
wiec nawet big towera obskoczysz

Dla ludzi którzy lubią poczytać o dziwnych przypadkach komputerowych, opiszę dziwne zachowanie mojego dotychczasowego zasilacza :-) Obecnie posiadam Tagana 500 W. Zasilacz ten przez 2 lata chodził bez zarzutu. Niestety od jakiegoś czasu zaczął wydawać dziwne dźwięki. Mniej więcej brzmi to tak, jakby wiatrak chodził na sucho i lekko popiskiwał. Czasem popiskuje głośniej, czasem ciszej, czasem przez cały dzień nie piszczy wcale :-) Obciążenie komputera nie ma na te dziwne piski żadnego wpływu. Na początku myślałam, że to jakiś wiatraczek popiskuje. Otworzyłam więc obudowę, i zatrzymuje każdy wiatrak szukając winowajcy. Okazało się, że piski cały czas są słyszalne. Od razu podejrzenie padło na zasilacz, ponieważ piski dochodziły z górnej części obudowy. I teraz uwaga :-) Wyłączyłam komputer i ku mojemu zdziwieniu piski nadal były słyszalne!!! :-) Przełączyłam więc wyłącznik znajdujący się z tyłu zasilacza w pozycję wyłączony i .............. zasilacz popiskuje nadal!!! :-) Już myślałam, że będę musiała zgłosić się do psychiatry, ale kiedy wyciągnęłam wtyczkę zasilająca, zasilacz wreszcie przestał piszczeć :-) Dla pewności, że to zasilacz piszczy, wymontowałam go całkiem z obudowy. Teraz wystarczy tylko podłączyć wtyczkę zasilającą do zasilacza i on od razu zaczyna popiskiwać :-) Nie mam pojęcia o co w tym wszystkim chodzi. Boję się, że ten zasilacz po prostu może mi spalić cały komputer, dlatego postanowiłam wymienić go na inny. I to już koniec tej dramatycznej i trzymającej w napięciu do samego końca opowieści ;-)

zalej cewki klejem na goraco i bedzie dobrze

nie ma sensu wydawac kasy na nowy jezeli chodzi tylko o to, tagany to
zazwyczaj solidne konstrukcje z cala lista zabezpieczen

Zasilacz Enermax