Zasilacz MODECOM PREMIUM 500W proszę o opin ię

Data: 2009-07-06 12:00:15
Autor: krzysiek82
Zasilacz MODECOM PREMIUM 500W proszę o opin ię
Witajcie
Jako, że stary zasilacz już się kończy, mam na oku coś takiego u siebie w firmie. Nie mam jednak czasu na jego sprawdzanie bo ostatnio mocno zabiegany jestem. Jakie macie opinie na jego temat?
Z góry dzięki za info.

--
krzysiek82

Data: 2009-07-06 14:06:02
Autor: Patryk Włos
[...]

Ja mam taką opinię - nie tyle na temat zasilacza, ile całej firmy: omijać z bardzo daleka.

Głośniki do dupy, obudowy do dupy, zasilacze do dupy.

Mam kilkanaście różnych produktów - wszystkich 3 wspomnianych linii i *nic* nie jest wykonane tak, jak powinno.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-06 14:11:18
Autor: Santana

Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości news:h2spbm$2r1s$1opal.icpnet.pl...
[...]

Kilkanaście? Tyle razy kupiłeś marke która jest be? Dziecko by się nauczyło po drugim, maksymalnie trzecim, razie że Modecom to syf :)

Data: 2009-07-06 14:45:49
Autor: Patryk Włos
[...]

Nie ja kupiłem, tylko na różne sposoby odziedziczałem po różnych firmach, które swego czasu kupiły.

A w przypadku głośników (model 5.1), to dość długo testowałem na krzywy ryj jeden komplet, który ktoś kupił.

Generalnie wszystko jest wykonane niedbale, ze słabych materiałów i często się psuje (tu akurat mam znajomości w serwisach komputerowych i wiem).

Data: 2009-07-06 14:22:37
Autor: Andrzej Libiszewski
Dnia Mon, 06 Jul 2009 14:06:02 +0200, Patryk Włos napisał(a):

[...]

Zwłaszcza te Modecomy produkcji Fortrona to do dupy są. Bo przecież Fortron
robi przemarne zasilacze dla BeQuiet na przykład. Albo co gorsza Modecomy
może robić Sirtec. Ten sam który robi zasilacze serii CFT dla Chiefteca,
najgorszego wszak z najgorszych.

Twórcy wątku jednak Modecoma Premium nie polecę, bo ta seria akurat za
szczególna nie jest i można znaleźć produkt lepszy.

A twórcy cytowanego wyżej wyżej posta zalecałbym jednak rozsądek w
formułowaniu uogólniających opinii. Bo wtedy nawet kolejna zmiana nicka nie
wpłynie dobrze na wiarygodność.

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-07-06 14:49:09
Autor: Patryk Włos
[...]

Znaczy z obudów i zasilaczy to testowałem wiele modeli Modecoma, przy czym wszystkie te z najniższej półki (zasilacze do 50 PLN w 2005-2007).

Głośniki z kolei to testowałem chyba najwyższy model, 5.1. Znam też opinie z serwisów komputerowych odnośnie wielu kolejnych produktów Modecoma - generalnie są od lekko do mocno poniżej przeciętnej w swoich kategoriach cenowych.

Data: 2009-07-06 15:14:28
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości news:h2srsh$2urb$1opal.icpnet.pl...

Znaczy z obudów i zasilaczy to testowałem wiele modeli Modecoma, przy czym wszystkie te z najniższej półki (zasilacze do 50 PLN w 2005-2007).

Płaciłeś gówniane pieniądze za gówniane modele zasilaczy. Znaczy się firma uczciwa ;)

--
Pzdr
Leszek

Data: 2009-07-06 17:30:07
Autor: Patryk Włos
[...]

1. Podobnie z obudowami - wszystkie są ładne i nawet przestronne w środku, ale co chwila się człowiek nacina, że coś do czegoś nie pasuje, coś za krótkie, coś za długie, coś źle wygięte, źle wywiercone itd.

2. Tylko chciałem zauważyć, że jakoś inne firmy potrafiły w tym segmencie cenowym dostarczyć sprzęt lepszej jakości. Nie jakoś mocno lepszej, ale jednak lepszej.

Data: 2009-07-06 21:56:50
Autor: Irokez
Użytkownik "Patryk Włos" <patryk.wlos@invalid.peel> napisał w wiadomości news:h2t5aa$7ul$1opal.icpnet.pl...
[...]

Modecom Prostation - fajna porządna obudowa za te pieniądze, lepiej nie znalazłem.
Zasilacz Modecom 300GTF, działa bez zająkniecia już od nie pamiętam kiedy (karmił P3-800 potem P4-2.4 a teraz CoreDuo 2.6)

--
Irokez

Data: 2009-07-06 19:47:49
Autor: Mirosław Szejduk
Zasilacz MODECOM PREMIUM 500W proszę o opinię
Zasilacze Modecom (nie modecom feel) nie sa takie zle.

Data: 2009-07-06 23:55:21
Autor: BartekK
Patryk Włos pisze:
[...]

Weź poprawkę na to, że Modecom to nie jest producent. To firma-importer, która kupuje chińszczyznę lub niechińszczyznę, zależnie od statystycznego zapotrzebowania na rynku, zamawia z swoim logo, i sprzedaje do polskich hurtowni/sklepów. Całe serie zasilaczy miewali dobre (jak od Fortrona przyszły i dostały naklejkę Modecom), a i też paskudne (starsze Feel-e, które z chińskiego garażu zostały wykopane jako odpad).
A że Modecom to firma (z tego co wiem) polska, to wiadomo że na polskie warunki ma wyższe koszty niż jakiś MediaTech, Tracert itp, które podobną mieszaninę sprzedają, a w cenach nieznacznie niższych. Po prostu trzeba wiedzieć co się kupuje, nie kierując się marką.

Swoją drogą tak z ~10 lat temu obudowy ModeCom to był najwyższy hightech i szczyt jakości osiągalnej w naszych sklepach (pomijając totalne rzadkości na specjalne zamówienie i w cenie x10). Pamiętacie Harry, Feeling, Nice, prawie-serwerowa (cyber)Mirror?... Były przyzwoicie grube i masywne. A obecne jakoś do tracerta/iboxa zmierzają jakościowo.

Data: 2009-07-06 14:29:50
Autor: doom3

Użytkownik "krzysiek82" <krzysiek_82@02.pl> napisał w wiadomości news:h2si5e$q0m$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Jezeli juz to szukaj czegos z serii Volcano tej samej firmy.

--
doom3

Data: 2009-07-06 18:53:55
Autor: LeP

Użytkownik "doom3" <doom3mk@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2sqpn$4ds$1news2.ipartners.pl...

[...]

Volcano jest the best, ale obawaim się, że to nie ten przedział cenowy. Dobra jakość i co za tym idzie duża popularność spowodowała, że podrożały ostatnio znacznie, uwzgledniając nawet wyższy kurs. Zwłaszcza model 650 poleciał mocno do góry (z trzystu na prawie czterysta)  ale 550 można kupić w cenie zeszłorocznej: http://www.terra.com.pl/sklep/?p=produkt&id=TERRACOM20081008134357
Zresztą wydaje mi się, że to Krzyśkowe oko zawiesiło się już na jakimś zasilaczu firmowym (więc bezpłatnym) i polecanie mu zasilacza za 300 zeta się nie sprawdzi;)

--
LeP

Data: 2009-07-06 20:58:39
Autor: Doxent
[...]

Modecom powinien chodzić ok 2-3 lata. Potem mogą być konieczne nowe kondensatory elektrolityczne. Swoją drogą więcej padło mi Chiefteków niż tych Modecomów w trakcie gwarancji. Jeżeli Modecomy padały to było już dawno po gwarancji i z reguły wystarczyła lutownica i nowe kondensatory. Jeżeli padł Chieftec to nie wiadomo co w nim padło, kondensatory ok a kilku fachowców załamało nad takim jednym ręce i nikt nie był w stanie go ożywić, w końcu poszedł na magazyn kondensatorów do przeszczepów dla innych zasilaczy.

Data: 2009-07-07 02:09:37
Autor: Wiesław
Dnia 06-07-2009 o 12:00 krzysiek82 napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Napięcia, wydajność, cena ... Mógłby śmiało nazywać się Feel IV czy V,
a te zasilacze Modecoma nie były dobre. Na dobry zasilacz trzeba trochę
więcej wydać, ale zwróci się szybko w różnicy za prąd.
Jedyny przyzwoity Modecom to widzę, że tylko Volcano. Z innych proponuję:
be quiet! Straight Power E6-450W ok 300zł
Pentagram Silent Force PSF 500-A12S 280zł
OCZ StealthXStream 600W ok 280zł
Antec Earth Watts 430W EA-430EC ok 300 zł

Wiesław
Opera Mail

Zasilacz MODECOM PREMIUM 500W proszę o opin ię