Zasilacz bez wtyczki P4

Data: 2009-10-14 11:44:48
Autor: Kerry
Zasilacz bez wtyczki P4
Witam.

Z powodu awarii i wymiany zasilacza, nie mam podłączonej wtyczki zasilającej 4-pinowej do płyty. Ta wymagana jest przez prądożerne Pentiumy. Czym grozi niepodłączenie tej wtyczki? Płyta ASRock 775i65PE, procesor Pentium D935. Na razie działa bez.

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2009-10-14 12:33:25
Autor: Wiktor S.
Zasilacz bez wtyczki P4
Z powodu awarii i wymiany zasilacza, nie mam podłączonej wtyczki
zasilającej 4-pinowej do płyty.

Mówisz o 4-pinowej wtyczce na osobnym kablu, czy o 4-pinowej przedłużce szerokiego gniazda zasilającego płytę główną?

Ta wymagana jest przez prądożerne Pentiumy. Czym grozi niepodłączenie tej wtyczki?

Przeciążeniem pozostałych. Zobacz czy po dłuższej pracy pod obciążeniem przewody się nie grzeją. Jeśli jest to kabel wpinany osobno, to odpowiada on za zasilanie chłodzenia procesora.

--
Azarien

Data: 2009-10-14 16:47:23
Autor: Kerry
Zasilacz bez wtyczki P4
Użytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisał w wiadomości

[...]

Na osobnym kablu. W poprzednim zasilaczu była "przedłużka" ale na płycie
było gniazdo normalne, bez dodatkowych 4-pinów, ale 4 pinowe złącze jest
dalej, więc musiałem zastosować zasilanie na osobnym kabelku. (W obecnym
zasilaczu nie mam tej wtyczki, starszy zasilacz).
To gniazdo na płycie nazywa się ATX12V1

http://img42.imageshack.us/i/4pins.jpg/

[...]

Nie zauważyłem zwiększonego rozgrzewania się przewodów.
No niby osobno jest na płycie, ale w instrukcji stoi:

http://img243.imageshack.us/i/atx12v1u.jpg/

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2009-10-14 12:37:25
Autor: DooMiniK
Zasilacz bez wtyczki P4
Kerry wrote:
[...]

Kup przejściówkę: wpisz w allegro:    molex p4 przejściówka
(przynajmniej płyta główna dostanie "żreć" na tej linii.

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,

Data: 2009-10-14 16:45:17
Autor: Kerry
Zasilacz bez wtyczki P4
Użytkownik "DooMiniK" <"bachus20[WYTNIJ]\"@poczta.wp.pl"> napisał w wiadomości news:4ad5b7f7$1news.home.net.pl...

[...]

Jeśli mnie nastraszycie, to pewnie kupię ;)

--
Pozdrawiam,
Kerry

Data: 2009-10-14 19:15:03
Autor: doom3
Zasilacz bez wtyczki P4

Użytkownik "Kerry" <kerry@kerryking.com> napisał w wiadomości news:hb4o66$725$2inews.gazeta.pl...

Jeśli mnie nastraszycie, to pewnie kupię ;)

Zasadniczo dodatkowe zasilanie jest do prockow majacych ponad 125W TDP, a ze ten pentium teoretycznie ma 95W TDP to powinno to pracowac poprawnie bez podlaczonej dodtakowej wtyczki.

--
doom3

Zasilacz bez wtyczki P4