Zasilacz do HTPC

Data: 2009-04-19 10:06:49
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
Witam.
Szukam zasilacza do komputera Media Center. Wiem, że powinien to być dosyć mocny zasilacz, żeby był cichy, ale chciał bym, aby miał zewnętrzne wyjście 230V (tak jak było kiedyś w starych zasilaczach).

Chodzi mi o to, aby po wyłączeniu komputera automatycznie wyłączało się zasilanie głośników podłączonych do komputera.

Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów miał z czymś takim do czynienia?

--
Pozdr.
Skorupa

--
Wolność. Po co wam wolność?
Macie przecież do pracy autobusy

Data: 2009-04-19 10:50:26
Autor: Radosław Sokół
Zasilacz do HTPC
W dniu 19.04.2009 10:06, Skorupa pisze:
Szukam zasilacza do komputera Media Center. Wiem, że powinien to być
dosyć mocny zasilacz, żeby był cichy, ale chciał bym, aby miał

Nie "mocny" ino "dobry".

A nawet wręcz przeciwnie: na im mniejszą moc zasilacz, tym
cichszy może być. Aż do prawie pasywnej pracy przy jakichś
80 W nominalnej mocy wyjściowej.

zewnętrzne wyjście 230V (tak jak było kiedyś w starych zasilaczach).

Chodzi mi o to, aby po wyłączeniu komputera automatycznie wyłączało się
zasilanie głośników podłączonych do komputera.

Nie uzyskasz takiego efektu.

Zasilacz ATX, nawet jeżeli ma dodatkowe wyjście AC, nie odcina
napięcia w tym gniazdku po przejściu w stan czuwania (bo nie
można nazwać tego stanu "wyłączeniem").

Jedynie stare zasilacze AT odcinały wyjście po wyłączeniu
(bo wyłączenie było pełne, fizyczne, polegające na odłączeniu
fazy).

Data: 2009-04-19 11:07:57
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
Radosław Sokół pisze:
[...]

Dzięki za info.

To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?
Przyznam, że denerwuje mnie lekkie buczenie głośników po wyłączeniu komputera ;/. A i szukanie wyłącznika głośników za szafką też nie jest zbyt wygodne ;/

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 11:18:59
Autor: JoteR
Zasilacz do HTPC
"Skorupa" napisał:

[...]

Tak, np. wykorzystując złącze USB, opis przeróbki listwy zasilającej odcinającej zasilanie po wyłączeniu komputera i - co za tym idzie - zaniku napięcia w gnieździe USB masz tutaj. Być może są też dostępne gdzieś w sprzedaży gotowe urządzenia, działające na tej zasadzie.
http://www.elportal.pl/pdf/k14/56_13.pdf

JoteR

Data: 2009-04-19 13:29:32
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
JoteR pisze:
"Skorupa" napisał:

[...]

Jesteś w stanie zbudować coś takiego?
Niestety moje zdolności elektroniczne są baaardzo mierne ;)

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 13:52:10
Autor: JoteR
Zasilacz do HTPC
"Skorupa" napisał:

Jesteś w stanie zbudować coś takiego?

Tak, ale tylko dla potrzeb własnych. Wiesz, kwestie bezpieczeństwa i takie tam ;-)

Niestety moje zdolności elektroniczne są baaardzo mierne ;)

Zapewniam Cię, że każdy posiadający lutownicę i nie cierpiący na Parkinsona jest w stanie dokonać takiej przeróbki. Ale spróbuj poszukać gotowego rozwiązania, chociaż z tego co na szybko zobaczyłem, to na rynku są bardziej "inteligentne" rozwiązania (sterowanie programowe) i co za tym idzie - bardziej kosztowne niż te kilkanaście PLN na elementy.
Albo zmień głośniki - co to za wynalazek, który nie ma wyłącznika dostępnego wprost?

JoteR

Data: 2009-04-19 13:56:05
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
JoteR pisze:
"Skorupa" napisał:

[...]

Wyłącznik jest, ale schowany w subwooferze za szafą ;).

Poczytam dokładnie i może się za to zabiorę samodzielnie ;).

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 14:54:14
Autor: GLaF
Zasilacz do HTPC
Dnia Sun, 19 Apr 2009 13:29:32 +0200, Skorupa napisał(a):

JoteR pisze:
"Skorupa" napisał:

[...]

Zawsze możesz kupić, np. tutaj:
http://www.allegro.pl/item603988038_jedyna_listwa_zasilajaca_z_funkcja_master_slave.html

--
GLaF

Data: 2009-04-19 16:18:21
Autor: GAL
Zasilacz do HTPC

Zawsze możesz kupić, np. tutaj:
http://www.allegro.pl/item603988038_jedyna_listwa_zasilajaca_z_funkcja_master_slave.html

dobre ale to niemiecka wtyczka a nie jak u nas z bolcami uziemiającymi

Data: 2009-04-19 16:46:30
Autor: GLaF
Zasilacz do HTPC
Dnia Sun, 19 Apr 2009 16:18:21 +0200, GAL napisał(a):

Zawsze możesz kupić, np. tutaj:
http://www.allegro.pl/item603988038_jedyna_listwa_zasilajaca_z_funkcja_master_slave.html

dobre ale to niemiecka wtyczka a nie jak u nas z bolcami uziemiającymi

Racja. Co prawda wtyczki będą do tej listwy pasować, ale będzie potrzebował
przejściówki, żeby podłączyć ją do ściany. Lepiej poszukać z
"polską-niemiecką" wtyczką. I nie sugerować się słowem "jedyna" w tytule
aukcji.
Swoją drogą, wiele aukcji (np. ta, którą podałem) oferuje urządzenia z
niemieckimi wtyczkami i nie informuje o tym. Nie wiem co na to przepisy,
ale jest to conajmniej nieuczciwe.

--
GLaF

Data: 2009-04-25 12:23:37
Autor: GAL
Zasilacz do HTPC
[...]

okazuje się jednak że te wtyczki pasują, sam właśnie kupiłem listwę VIVANCO
za 25zł 6 gniazdową z funkcja MASTER/SLAVE, jest o tyle dobra że ma
wyłącznik manual/automat i płynną regulację mocy załączenia 8 do 70W
kupiłem taką ja tu
http://sklep.north.pl/karta/listwa-zas.-6x-master-slave-kisi,1,5-21951-ed6mss-vivanco-,V21951.html

Data: 2009-04-19 16:26:59
Autor: GAL
Zasilacz do HTPC
Data: 2009-04-19 11:19:39
Autor: MarcinCz
Zasilacz do HTPC
Dnia Sun, 19 Apr 2009 11:07:57 +0200, Skorupa napisał(a):

To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?
Przyznam, że denerwuje mnie lekkie buczenie głośników po wyłączeniu komputera ;/. A i szukanie wyłącznika głośników za szafką też nie jest zbyt wygodne ;/

http://www.twenga.pl/dir-Sprzet-biurowy,Akcesoria-elektryczne,Gniazdo-zdalnie-sterowane
;)
--
Marcin

Data: 2009-04-19 13:10:10
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
MarcinCz pisze:
[...]

Raczej nie chodzi mi o kolejnego pilota, tylko całkowity automat ;)

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 11:21:41
Autor: Osadnik
Zasilacz do HTPC
Skorupa pisze:

To może taki efekt da się uzyskać w jakiś inny sposób?

Pewnie, użyj odpowiedniego przekaźnika na 12V/230V. Przecież te głośniki nie zżerają setek wat, a nie więcej niż 100 - 200W.

Jedną stronę przekaźnika wpinasz miedzy 12V a Masa na Molexie (wg oznaczenia) a druga stronę przekaźnika tak by oddzielały fazę.

konkretnie to używam takiego przekaźnika:

http://sklep.avt.pl/p/pl/481610/przekaznik+jgc-4f12d-0t.html

Data: 2009-04-19 13:35:16
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
Osadnik pisze:
Skorupa pisze:

[...]

Możesz trochę przybliżyć temat?
Przyznam, że jestem zielony w elektronice ;)

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 19:01:27
Autor: Osadnik
Zasilacz do HTPC
Skorupa pisze:
Osadnik pisze:
Skorupa pisze:

[...]

Ja też :)
Kup ten przekaźnik lub coś w podobie.
do + podłącz 12V (żółty kabelek z wtyczki jak do dysku), do - Masę (dowolny czarny kabelek).
Do drugiej pary oznaczonej LOAD podłącz tak jakbyś podłączał zwykły przełączać z tym że niech będzie to po stronie po której będzie Faza tak by odcinać fazę a nie 0. jak źle podłączysz to zawsze można odwrócić wtyczkę w gniazdku ale jak być tego nie podłączył to i tak zadziała.

tu masz obrazek.

http://img206.imageshack.us/img206/8814/uzywanieprzekaxnika.png

Data: 2009-04-19 19:12:38
Autor: KILu
Zasilacz do HTPC
Osadnik wrote:
do + podłącz 12V (żółty kabelek z wtyczki jak do dysku), do - Masę
(dowolny czarny kabelek).

Rownolegle do wyprowadzen cewki przekaznika należy dać diodę (np. 1n4004),
ktora bedzie tlumic napiecia powstajace w cewce przy rozlaczaniu
przekaznika.

k,

Data: 2009-04-19 19:31:14
Autor: Skorupa
Zasilacz do HTPC
KILu pisze:
Osadnik wrote:
[...]

Dzięki za wszelką pomoc.

--
Pozdr.
Skorupa

Data: 2009-04-19 19:59:03
Autor: GAL
Zasilacz do HTPC

Użytkownik "KILu" <byter@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsfm23$koe$1inews.gazeta.pl...
Osadnik wrote:
[...]

a czy dotyczy to przekazników półprzewodnikowych :) ?

Zasilacz do HTPC