Zasilacz kontra zasilacz

Data: 2011-11-13 13:17:56
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz
Witam!
Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika? Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa? Pytam ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę i kiedy wyłączę kompa (mam zasilacz z wyłącznikiem z tyłu) to po ponownym uruchomieniu znika dzwięk. Dopiero kiedy wyłaczę kompa i wyłączę zasilacz przełącznikiem z tyłu i ponownie uruchomie komputer to dzwięk się pojawia i tak za kazdym razem przy wyłanczaniu komputera muszę też wyłaczyć zasilacz przyciskiem z tyłu. Czy ktoś ma zasilacz bez wyłacznika i czy działa tak jak na wstępie, czyli definitywnie wyłancza zasilanie? Proszę o odpowiedź.

Data: 2011-11-13 13:28:06
Autor: Radosław Sokół
Zasilacz kontra zasilacz
W dniu 13.11.2011 13:17, krzysztof posłuszny pisze:
Czy zasilacz z wyłącznikiem z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika? Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak

Tak samo działa.

jak zasilacz z wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa? Pytam ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę i kiedy wyłączę kompa (mam zasilacz z wyłącznikiem z tyłu) to po

Każdy zasilacz ATX musi cały czas zasilać komputer, dopóki
dostarcza mu się napięcie zasilające.

Znikanie dźwięku jest prawdopodobnie problemem z BIOSem lub
oprogramowaniem (programy obsługi układu dźwiękowego). Pełne
odłączenie zasilania powoduje reset sprzętu.

Mając zasilacz bez wyłącznika musiałbyś za każdym razem wy-
ciągać wtyczkę po prostu.

Data: 2011-11-14 19:12:14
Autor: Rafal
Zasilacz kontra zasilacz
On 2011-11-13 13:28, Radosław Sokół wrote:
[...]

Dziala tak samo z uwzglednieniem tego iz przy typowym 'wylaczeniu' z poziomu os, plyta dziala w trybie standby chociazby po to by przycisk on/off na obudowie (ktory od lat nie jest typowym wylacznikiem) mogl zareagowac.

Przy wylaczeniu mechanicznym (odciecie doplywu pradu) plyta nie dostaje zasilania.

Innymi slowy wylacznik mechaniczny daje funkcjonalnosc wyciagniecia kabla.

Data: 2011-11-14 21:52:37
Autor: WiesłaW
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia 14-11-2011 o 19:12 Rafal napisał na pl.comp.pecet:

Przy wylaczeniu mechanicznym (odciecie doplywu pradu) plyta nie dostaje  zasilania.

Innymi slowy wylacznik mechaniczny daje funkcjonalnosc wyciagniecia  kabla.

Wyłącznik mechaniczny w zasilaczu nie odcina całkowicie dopływu prądu,
więc nie może dawać funkcjonalności wyciągnięcia kabla. Po tym wiekopomnym
odkryciu komputer wyłączam z listwy zasilającej :)

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-14 22:15:13
Autor: Feromon
Zasilacz kontra zasilacz

Użytkownik "WiesłaW" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.v4yexzml35rodcnaw-pc.home...
[...]

Nie zrozumiałeś słowa "mechaniczny".
Zasilacz z pstryczkiem ON/OFF jest MECHANICZNY
i działa jak wyciagniecie kabla z niazdka lun wyłącznia
listwy zasilajacej "klawiszem".

Feromon

Data: 2011-11-14 22:26:58
Autor: JoteR
Zasilacz kontra zasilacz
"Feromon" napisał:

[...]

Nie bardzo. Ów wyłącznik bywa czasem jednobiegunowy, więc w niesprzyjających okolicznościach (np. "uzerowane" uziemienie) może niczego wręcz nie odciąć ;-)

JoteR

Data: 2011-11-18 00:32:39
Autor: Feromon
Zasilacz kontra zasilacz

Użytkownik "JoteR" <joter@pf.pl> napisał w wiadomości news:j9s13c$lr8$1inews.gazeta.pl...
"Feromon" napisał:

[...]

Patologii mówimy zdecydowane NIE!
Domorosłym elekpstrykom łączącym niazdka nieprawidłowo mówimy: NIE!
Uzyszkodnikom, narzekającym, że ich obudowa "kopie" mówimy: NIE!

Feromon

Data: 2011-11-15 01:15:55
Autor: WiesłaW
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia 14-11-2011 o 22:15 Feromon napisał na pl.comp.pecet:

Nie zrozumiałeś słowa "mechaniczny".
Zasilacz z pstryczkiem ON/OFF jest MECHANICZNY
i działa jak wyciagniecie kabla z niazdka lun wyłącznia
listwy zasilajacej "klawiszem".

A skąd podejrzenie, że nie zrozumiałem? Ja to nawet sprawdziłem.
Zasilacz HuntKey (oczywiście to przykład) wyłączony przyciskiem
z przodu pobierał coś ok 24W (wskazanie miernika), wyłączony
"pstryczkiem mechanicznym ON/OFF" z tyłu zasilacza - 7W. Po wyjęciu
wtyczki - 0W.

Nie wiem jakie zasilacze jeszcze tak mają, (sprawdziłem raptem
trzy), ale tak samo jak ja, może się zdziwić każdy :)
W takich konstrukcjach jak np na tym schemacie zasilacza ATX,
wyłącznik nie rozłącza przewodów zasilających.
http://i39.tinypic.com/1zvzps6.jpg

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-15 15:43:11
Autor: Remek
Zasilacz kontra zasilacz
Użytkownik "WiesłaW" napisał:

[...]

Jeśli układ służący kompatybilności elektromagnetycznej, nazywany dawniej
układem przeciwxakłóceniowym (dławiki, kondensatory) jest przed wyłącznikiem to
miernik może tak zareagować. Są to oczywiście wskazania błędne, bo miernik jest
kiepski. W takim układzie występuje prawie wyłącznie moc bierna. Moim zdaniem
ten układ powinien być jednak za wyłącznikiem. Miałem przypadek podłączenia
kabla do wyłączonego zasilacza (kabel pod napięciem z listwy). Udar prądu, jaki
wystąpił w tym momencie Wyłączył mi dwa inne komputery.

Remek

Data: 2011-11-16 00:42:38
Autor: WiesłaW
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia 15-11-2011 o 15:43 Remek napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Pewnie masz rację. Tym miernikiem, nie było możliwości dokładnego pomiaru.
Ale nie o to chodzi. Wyłącznik nie odcinał jednak całkowicie prądu (jaki by
to prąd nie był) i nie uogólniał bym, że jest odpowiednikiem wyciągnięcia
wtyczki.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-11-13 13:33:00
Autor: Jacek Maciejewski
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Witam!
Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?
Nie.

Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa?
Zasilacz bez wyłącznika ma stale czynną przetwornicę standby,
wykorzystywaną m.i. przez rozmailte urządzenia.

[...]
To jest zachowanie nieprawidłowe, ale nie wiem co może być jego przyczyną.

--
Jacek

Data: 2011-11-13 13:40:28
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz

Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi i zyczę miłego dnia.

Data: 2011-11-13 21:38:46
Autor: Remek
Zasilacz kontra zasilacz
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał:

> Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

Nie.

A jaka jest różnica?

Remek

Data: 2011-11-14 08:44:03
Autor: Jacek Maciejewski
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Sun, 13 Nov 2011 21:38:46 +0100, Remek napisał(a):

A jaka jest różnica?

Trollujesz.
--
Jacek

Data: 2011-11-15 17:17:09
Autor: Yakhub
Zasilacz kontra zasilacz

W liście datowanym 13 listopada 2011 (21:38:46) napisano:

> Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

Nie.

A jaka jest różnica?

Taka, że zasilacz z wyłącznikiem ma wyłącznik :)

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2011-11-14 12:25:10
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

Zasilacz bez przycisku podaje napięcie na płytę główną po wyłączeniu komputera. Oczywiście pod warunkiem, że właczona jest listwa i zasilacz jest zasilany z gniazdka ;).

[...]

Ja mam podobny przypadek (tylko nie z dźwiękiem) i nie znalazłem rozwiązania. Jak wyłaczę komputer i nie wyłaczę zasilania (przycisk z tyłu, listwa) to po ponownym włączeniu komputer raczej nigdy się nie uruchamia. Wiatraki się kręcą, czasem nawet wyją na max. obrotach, ale nic więcej się nie dzieje. Dopiero jak odłączę zasilanie po wyłączeniu komputera i wtedy uruchomię komputer to startuje normalnie. Nie wiem o co biega ;).

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 13:26:19
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz
Użytkownik "Krasnal" <krasnal74usun@o2.pl> napisał w wiadomości
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):
[...]
[...]

A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
badziewie co i ja. Moja płyta to  MSI P4M900m2.
--
krzysiek

Data: 2011-11-14 13:35:42
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:26:19 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
badziewie co i ja. Moja płyta to  MSI P4M900m2.

Gigabyte 770TA-UD3

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 13:51:49
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz

[...]

Przy moim starym komputerze też mam gigabyte pod semprona, który działa bez najmniejszej usterki już ponad cztery lata. Przez ten okres zdążyłem wymienić dysk i zasilacz które padły ale płyta działa do dziś. Przed wymiana zasilacza komputer tak po prostu się wyłanczał bez powodu... A kiedy ten komputer kupiłem to po przyniesieniu do domu wogóle się nie uruchomił. Po rozebraniu okazało się że ram był niedocisnięty. Może to coś z ramem albo zasilacz na wykończeniu? Niestety nie wiem.

--
krzysiek

Data: 2011-11-14 17:46:38
Autor: Jacek Maciejewski
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 12:25:10 +0100, Krasnal napisał(a):

[...]

Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
Chieftec :)
--
Jacek

Data: 2011-11-14 18:55:01
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 17:46:38 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
Chieftec :)

Nie mam innego, ale pożyczę i spróbuję. Mam OCZ i ogólnie z komputerem
wszystko jest OK, tylko właśnie to włączanie mnie zastanawia, że najpierw
trzeba odciąć napięcie od zasilacza i włączyć ponownie, żeby się normalnie
uruchomił ;).

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 19:13:32
Autor: Rafal
Zasilacz kontra zasilacz
On 2011-11-14 18:55, Krasnal wrote:
[...]

Jak wczesniej juz wyjasniano, shutdown nie odcina pradu i niektore uklady plyty pracuja. 'cos' powoduje, iz dzwiek zanika, moze uszkodzona plyta, moze bios, moze zasilacz.

Data: 2011-11-14 19:59:55
Autor: R.e.m.e.K
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Pytam ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę

Czy to moze Gigabyte?

Pytam, bo podobny efekt mialem dwa razy na plycie Gigabyte, ale dotyczyl on
karty sieciowej. Bylo to z dwa lata temu, plyta GA-P35-DS3 czy jakos tak. A
dodatkowo kumpel z miesiac temu mial to samo na innej plycie Gigabyta (pod
AMD) i nauczony doswiadczeniem poradzilem mu odciecie zasilania na chwile po
czym problem zniknal.
IMHO to wada plyt Gigabyta.

--
pozdro
RemeK

Data: 2011-11-14 20:11:54
Autor: Rafal
Zasilacz kontra zasilacz
On 2011-11-14 19:59, R.e.m.e.K wrote:
[...]

Hmm.. takie uogĂłlnianie /dwie rozne plyty na przestrzeni dwoch lat/ to lekka przesada. ja rozumiem wypowiedz serwisanta, co w miesiacu obsluguje z 30 roznych plyt..

akurat sam mam gigabyte'a, nie stwierdzilem podobnych problemow. Dzwiek (jak w wiekszosci ukladow) kierowany jest programowo do okreslonych wyjsc, jezeli nie ma wtyczki to wyjscie jest nieaktywne lub co najmniej nie funkcjonuje jako defaultowe (jezeli jest wiecej urzadzen audio pod win).. taki szybki przyklad.

Data: 2011-11-14 20:30:56
Autor: R.e.m.e.K
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 20:11:54 +0100, Rafal napisał(a):

[...]

Napisalem to m.in. dlatego, ze licze iz ktos jeszcze to potwierdzi.
Niewatpliwie byla to wada plyt Gigabyte w moim i kumpla przypadku, teraz mam
od 1,5 roku Asusa i jeszcze nie mam takich akcji, zobaczymy co bedzie dalej.

--
pozdro
R.e.m.e.K

Data: 2011-11-14 20:38:47
Autor: Rafal
Zasilacz kontra zasilacz
On 2011-11-14 20:30, R.e.m.e.K wrote:
[...]

Wierz mi, gdyby kilka serii producenta mialo tego typu wady (widoczne) byloby o tym glosno... niestety ja nie podejme sie szerszej oceny, moge wypowiedziec sie o dyskach, ale w przypadku plyt, to tylko serwis, ktory sie tym zajmuje w wiekszych ilosciach... to tak jakby oceniac producenta a po 2 dyskach zakupionych w ciagu dwoch lat... to zupelnie nic nie znaczy (bez urazy)

W kontekscie plyty i dzwieku (jezeli nie mamy jakiegos uszkodzenia) zaczalbym szukanie od softu /bios, oprogramowanie do gniazd - zapewne jakis realtek, czy cos jest wpiete do gniazda minijack? itp/

Data: 2011-11-15 09:01:13
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz

Użytkownik "R.e.m.e.K" <go@dev.null> napisał w wiadomości news:pqamxifk2vba$.dlghell.heaven...
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Pytam ponieważ zamontowałem parę dni temu nową płytę

Czy to moze Gigabyte?

Gigabyte mam przy starym kompie, która działa już prawie pięć lat bez awarii. A ta którą zamontowałem i o ktorej pisałem wcześniej to MSI P4m900m2.

Data: 2011-11-15 11:45:19
Autor: Maciej Bojko
Zasilacz kontra zasilacz
On Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny
<wojownik266@wp.pl> wrote:

Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

Tak. Mechaniczny pstryczek jest po prostu bardziej wygodną alternatywą
wyciągnięcia kabla zasilającego.

Chodzi mi czy po wyłaczeniu koputera z poziomu windows zasilacz bez wyłacznika definitywnie wyłacza komputer czy też działa tak jak zasilacz z wyłacznikiem który po wyłyłaczeniu kompa nadal zasila kompa?

To drugie.

--
Maciej Bójko

Zasilacz kontra zasilacz