Zasilacz kontra zasilacz

Data: 2011-11-14 12:25:10
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

Czy zasilacz z wyłącznikiem  z tyłu, działa tak samo jak bez wyłacznika?

Zasilacz bez przycisku podaje napięcie na płytę główną po wyłączeniu komputera. Oczywiście pod warunkiem, że właczona jest listwa i zasilacz jest zasilany z gniazdka ;).

zamontowałem parę dni temu nową płytę i kiedy wyłączę kompa (mam zasilacz z wyłącznikiem z tyłu) to po ponownym uruchomieniu znika dzwięk. Dopiero kiedy wyłaczę kompa i wyłączę zasilacz przełącznikiem z tyłu i ponownie uruchomie komputer to dzwięk się pojawia i tak za kazdym razem przy wyłanczaniu komputera muszę też wyłaczyć zasilacz przyciskiem z tyłu.

Ja mam podobny przypadek (tylko nie z dźwiękiem) i nie znalazłem rozwiązania. Jak wyłaczę komputer i nie wyłaczę zasilania (przycisk z tyłu, listwa) to po ponownym włączeniu komputer raczej nigdy się nie uruchamia. Wiatraki się kręcą, czasem nawet wyją na max. obrotach, ale nic więcej się nie dzieje. Dopiero jak odłączę zasilanie po wyłączeniu komputera i wtedy uruchomię komputer to startuje normalnie. Nie wiem o co biega ;).

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 13:26:19
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz
Użytkownik "Krasnal" <krasnal74usun@o2.pl> napisał w wiadomości
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:17:56 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):
[...]
[...]

A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
badziewie co i ja. Moja płyta to  MSI P4M900m2.
--
krzysiek

Data: 2011-11-14 13:35:42
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 13:26:19 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

A mogę wiedzieć jaką masz płytę główną zamontowaną w kompie? Może to samo
badziewie co i ja. Moja płyta to  MSI P4M900m2.

Gigabyte 770TA-UD3

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 13:51:49
Autor: krzysztof posłuszny
Zasilacz kontra zasilacz

[...]

Przy moim starym komputerze też mam gigabyte pod semprona, który działa bez najmniejszej usterki już ponad cztery lata. Przez ten okres zdążyłem wymienić dysk i zasilacz które padły ale płyta działa do dziś. Przed wymiana zasilacza komputer tak po prostu się wyłanczał bez powodu... A kiedy ten komputer kupiłem to po przyniesieniu do domu wogóle się nie uruchomił. Po rozebraniu okazało się że ram był niedocisnięty. Może to coś z ramem albo zasilacz na wykończeniu? Niestety nie wiem.

--
krzysiek

Data: 2011-11-14 17:46:38
Autor: Jacek Maciejewski
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 12:25:10 +0100, Krasnal napisał(a):

[...]

Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
Chieftec :)
--
Jacek

Data: 2011-11-14 18:55:01
Autor: Krasnal
Zasilacz kontra zasilacz
Dnia Mon, 14 Nov 2011 17:46:38 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):

Można spróbowac z innym zasilaczem. Niektóre płyty z niektórymi zasiłkami
po prostu nie chcą poprawnie działać. Naraził mi sie tu szczególnie
Chieftec :)

Nie mam innego, ale pożyczę i spróbuję. Mam OCZ i ogólnie z komputerem
wszystko jest OK, tylko właśnie to włączanie mnie zastanawia, że najpierw
trzeba odciąć napięcie od zasilacza i włączyć ponownie, żeby się normalnie
uruchomił ;).

--
Krasnal

Data: 2011-11-14 19:13:32
Autor: Rafal
Zasilacz kontra zasilacz
On 2011-11-14 18:55, Krasnal wrote:
[...]

Jak wczesniej juz wyjasniano, shutdown nie odcina pradu i niektore uklady plyty pracuja. 'cos' powoduje, iz dzwiek zanika, moze uszkodzona plyta, moze bios, moze zasilacz.

Zasilacz kontra zasilacz