Zasilacz zaabiłem. Polcećcie nowy

Data: 2012-05-27 09:19:38
Autor: ToMasz
Zasilacz zaabiłem. Polcećcie nowy
witam.
próbuje zasilać około komputerowe badziewia z zasilacza PC. Trafiłem na
wtyczkę która miała zwarcie, a ja jak ostatni lamer nie przyłożyłem miernika
po zalutowaniu. tak czy owak na zwartej lini 12V włączyłem zasilanie i
zasilacz umarł. 5V jest na zielonym i fioletowym. zwieranie zielonego do masy
nie powoduje żadnej reakcji. zasilacz quoltec, cichy z takim wielkim
wiatrakiem, bardzo ciężki. Czy po takich informacjach da się powiedzieć co
padło i jak (jak drogo) da się go naprawić?
W przypadku jakby się nie dało, jaki zasilacz kupić? amd4 rdzenie+radeon 5770,
czyli mocy nie trzeba strasznej. Pomyślałem że kupie jakiś markowy, cichy.
Wiec sprawdzam ofertę proline, jest BeQuiet. Fajny jest bo jest cichy. Ale
cichy jest bo ma duży wentylator - nic więcej. to mój stary też był cichy, ale
nie kosztował 169zł!!!! Tak więc proszę o poradę na co warto wydać 2 stówy, bo
mocno się zastanawiam czy jednak nie kupić zasilacza za 35 z roczną gwarancją..
ToMasz

Data: 2012-05-27 13:12:45
Autor: doxent
[...]

kiedyś myślałem, że załatwiłem tak jeden zasilacz ale on miał jakieś zabezpieczenie przeciwzwarciowe i po około godzince leżenia zaczął działać normalnie. Ewentualnie sprawdź bezpiecznik na wejściu.

Data: 2012-05-27 21:26:49
Autor: Q
[...]

Nawet nie po godzinie...
Mialem tak wiele razy (zwarcie) i po niezbyt dlugiej chwili zasilacz ozywal.
/bezpieczniki polimerowe?

Data: 2012-05-27 16:55:40
Autor: Hans Kloss
qwerty <qwerty01@poczta.fm> napisał(a):
> [...]
> wiatrakiem, bardzo ciężki. Czy po takich informacjach da się powiedzieć co
> padło i jak (jak drogo) da się go naprawić?

nie bardzo, bo 5V jest. pozatym rozebrałem zasilacz, części elektroniczne tak
upakowane że nic nie widać. nawet jakaś mniejsza płytka jest prostopadle do
głównej ( zniej wychodzi zielone 5V) ale bezpiecznika nie znalazłem. Gdzie
może być? W sensie na schemacie - bo jak zaraz na wejściu 230V to na bank
niema bezpiecznika

--

Zasilacz zaabiłem. Polcećcie nowy