Zasilacze

Data: 2015-01-31 00:24:30
Autor: 2late
Zasilacze

Glupia sprawa. Zwijalem szybko sprzet przed remontem i okazalo sie ze kiedy przyszlo polaczyc wszystkie urzadzenia z powrotem, nie bardzo wiem ktory zasilacz jest do  czego.
Wszystkie zasilacze sa 12V ale kazdy ma inny amperaż (?) 1.5A, 2.5A czy 3.00A.
Jak ktos ma Zyxel NSA310, WD TV Live, Dysk USB 2TB Lacie lub 1TB Lacie Quadra i mogly by sprawdzic albo podeslac zdjecie bylbym wdzieczny. Pozostale gadzety maja markowe zasilacze wiec nie mialem problemu.

Data: 2015-01-31 06:45:12
Autor: Swift
Zasilacze
Witam
Jednak na etykietkach/tabliczkach jest zazwyczaj podawana moc (pozorna w VA) urz±dzenia.

Data: 2015-01-31 19:10:09
Autor: 2late
Zasilacze
On 31/01/2015 14:45, Swift wrote:
Witam
Jednak na etykietkach/tabliczkach jest zazwyczaj podawana moc (pozorna w VA) urzÄ…dzenia.

Jest maksymalna i DC output.

Data: 2015-01-31 21:50:39
Autor: Santana
Zasilacze

Użytkownik "2late"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:majccs$ggt$1@dont-email.me...

On 31/01/2015 14:45, Swift wrote:
Witam
Jednak na etykietkach/tabliczkach jest zazwyczaj podawana moc (pozorna w VA) urzÄ…dzenia.

Jest maksymalna i DC output.

Kolega Ci napisał że Zyxel 2,5A. Więc teraz już na pewno dysk 3A a WD 1,5A.

Data: 2015-01-31 21:23:16
Autor: 2late
Zasilacze
On 31/01/2015 20:50, Santana wrote:

[...]

Tak tez podlaczylem.

Data: 2015-01-31 10:01:56
Autor: Santana
Zasilacze

Użytkownik "2late"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:mah7c3$ikc$1@dont-email.me...

[...]

Z wielką dozą prawdopodobieństwa najmocniejszy do Zyxela a najsłabszy do WD TV Live. Jak pomylisz to i tak nic się nie stanie gdyż wszystko na 12V :)

Data: 2015-01-31 10:58:43
Autor: Maciek
Zasilacze
W dniu 2015-01-31 o 10:01, Santana pisze:
Z wielką dozą prawdopodobieństwa najmocniejszy do Zyxela a najsłabszy do WD TV Live. Jak pomylisz to i tak nic się nie stanie gdyż wszystko na 12V :)
Różnica między 1.5A a 3A jest, jakby nie patrzeć, znaczna, więc w
najgorszym wypadku będzie miał jeden zasilacz mniej. Ja bym raczej
proponował przyjrzeć się oznaczeniom na urządzeniach, bo często podane
są parametry źródła zasilania, a jak to nie pomoże, to ściągnąć
instrukcje i tam będzie na 100% (w specyfikacji).

Maciek

Data: 2015-01-31 18:04:49
Autor: jg
Zasilacze
Dnia Sat, 31 Jan 2015 10:58:43 +0100, Maciek napisa³(a):

W dniu 2015-01-31 o 10:01, Santana pisze:
Z wielk± doz± prawdopodobieñstwa najmocniejszy do Zyxela a najs³abszy do WD TV Live. Jak pomylisz to i tak nic siê nie stanie gdy¿ wszystko na 12V :)
Ró¿nica miêdzy 1.5A a 3A jest, jakby nie patrzeæ, znaczna, wiêc w
najgorszym wypadku bêdzie mia³ jeden zasilacz mniej.

o, a czemu to niby mialby sie zasilacz zepsuc?

--
jg

Data: 2015-01-31 18:49:21
Autor: 2late
Zasilacze
On 31/01/2015 09:58, Maciek wrote:
[...]

Sprawdzalem na urzadzeniach, sprawdzalem w manualach, nie bylo. Wszystkie trzy zasilacze sa APD - Asian Power Devices.
Moze i nic sie nie stanie na krotka mete ale mam zamiar podlaczyc to i a
zapomniec na klika lat , jak poprzednio, wiec warto byloby to zrobic dobrze. Wyslalem maile do Lacie ale pewnie odpisza najwczesniej po weekendzie.

Data: 2015-01-31 22:28:10
Autor: \(c\)RaSz
Zasilacze
Użytkownik "2late" <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisał w
:
[...]

hm, mam pewien pomysł, ale nie jestem pewien czy się "psu-da" ;)

Potrzebny do tego będzie czuły amperomierz, no i spoooro samozaparcia, aby tak
postąpić:

  1.. Wybierasz najtęższy zasilacz, i nie wtryniajÄ…c go w obudowÄ™ (aby byÅ‚o
szybciej) — podpinasz wszystkie kabelki tam gdzie trzeba.
  2.. PodÅ‚Ä…czasz do zasilacza prÄ…d, ale w przewód doprowadzajÄ…cy wpinasz
amperomierz (czyli "na dopływie" napięcia 250V)
  3.. Odpalasz kompa, i inicjujesz wszystkie prÄ…dożerne procesy, aby odpowiednie
bebechy ciężko pracowały.
  4.. No i obserwujesz wskazania amperomierza. Dalej już chyba wszystko jasne?

Nie jestem pewien "czułości" tej prymitywnej dość metody, ale powinna wykazać,
czy zasilacz o połowę słabszy — jakoś jeszcze wydoli.

  ____________________________

Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak
troskliwie dbają o swój elektorat, że i pokrzywdzonych,
i wyzyskiwanych... przybywa!

Data: 2015-02-01 01:50:54
Autor: BQB
Zasilacze
W dniu 2015-01-31 o 22:28,  (c)RaSz pisze:
[...]

Ale z czym do ludzi, to są zasilacze zewnętrzne mające _tylko_ 12V, jak chcesz to w kompie podłączyć, poza tym 12V i 3A do kompa? Nie wiem, co by zadziałało, chyba tylko napęd i otwarcie szuflady w nim.

Jak już, to bierze się najmocniejszy zasilacz, szeregowo podłącza amperomierz - nie musi być super czuły - z marketu za 10zł wystarczy i podłącza po kolei do każdego sprzętu - największe zużycie powinno być na starcie i wtedy wiadomo co i jak.

Data: 2015-02-01 08:29:24
Autor: \(c\)RaSz
Zasilacze
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w
: W dniu 2015-01-31 o 22:28,  (c)RaSz pisze:
: > (...)
[...]
: (...)
:
[...]

Że trochę mnie to zainteresowało, to pomierzyłem natężenie (na dojściu 220V) na
moim kompie. Od razu dodam, że dość on już przestarzały, nowsze na pewno
zużywają mniej prądu na większości elementów. No oczywiście prócz potężnego CPU,
tudzież jeszcze mocniejszego GPU. Oto wyniki pomiarów:

  1.. Komp wyÅ‚Ä…czony:                    0,09 A
  2.. Stan "wstrzymania"                  0,43 A
  3.. Po wygaszeniu e&d:                0,66 do 0,72 A
  4.. Normalna praca                       0,66 do 1,01 A

"Legenda": wygaszenie e&d = ekranu i zatrzymanie obu dysków. Monitory tu nie
grają roli, bo były zasilane niezależnie, no ale karta grafiki powinna się chyba
wyłączyć? Poniżej — moje komentarza, ad powyższe punkty:

  1.. Cosik dużo! Prawie 20 Watów...
  2.. hm, spodziewaÅ‚em siÄ™ mniejszego poboru. 95 W ?
  3.. czyli w zasadzie oszczÄ™dność żadna! Od 145 do 158 W — ciekawe, co wywoÅ‚uje
wahania poboru prÄ…du?
  4.. caÅ‚y czas wskazówka siÄ™ miota pomiÄ™dzy tymi wartoÅ›ciami, kilka razy na
sekundÄ™. To pewnie wina dysku? Od 145 do 220 W

Sprawdziłem, że podczas "wstrzymania" (uśpienia) maszyna zawieszała działanie
większości programów. A w każdym bądź razie tych, co je wytestowałem. A pomimo
to brała prądu dość sporo! A przecież, jak mi się wydaje, zapierniczał tylko
system odświeżania pamięci, no i procesor, ale tan to na najniższym biegu. Co
tam jeszcze miało prawo żreć ampery? Może to "martwy ciąg" zasilacza (moc
maksymalna 350 W)...

A już największe zaskoczenie, to fakt, iż pozornie zgaszony komputer bierze aż
20 Watów — porty USB wprawdzie dają napięcie, ale nic w nich nie tkwiło...
Wniosek jest taki, że jeśli ktoś chce oszczędzać prąd, to powinien odłączać
dopływ napięcia do zgaszonego kompa — na przykład na listwie
przeciwzakłóceniowej, wszak zazwyczaj jest na niej wyłącznik.

Używałem starego, analogowego amperometru, dość kiepsko wykalibrowanego. No ale
na cyfrowym trudno by było odczytać wartości, kiedy miotały się one jak gówno w
przerębli. Kiepska kalibracja objawiała się m.in. w tym, że po zmianie zakresu —
odczyty nie pokrywały się ze sobą.

____________________________

Data: 2015-03-07 11:16:04
Autor: 666
Zasilacze
Dużo (stacjonarny?).
Laptopy (stan uśpienia) od 0 W - 2 W - 6 W w górę zależnie od zasilacza.

-- -- -

Data: 2015-03-07 18:52:18
Autor: \(c\)RaSz
Zasilacze
Użytkownik " 666" <6@6.6> napisał w wiadomości
news:mdej55$7vu$1news.supermedia.pl ...
: Dużo (stacjonarny?).
: Laptopy (stan uśpienia) od 0 W - 2 W - 6 W w górę zależnie od zasilacza.
:
:
: -- -- -
: > A już największe zaskoczenie, to fakt, iż pozornie zgaszony komputer
: > bierze aż 20 Watów - (...)
:

po 1-sze: cytaty. Bądź tak miły, i (jak zaleca netykieta) - umieszczaj je PRZED swoim komentarzem...

A jeśli o pobór prądu chodzi, to stan uśpienia ma prawo brać trochę mocy, ale dlaczego aż 20 W bierze maszyna niby to wyłączona? Ktoś w innym wątku podawał pobór swojego PC-ta, i w stanie uśpienia brał on mniej, niż mój wyłączony! No a przecież w uśpieniu to musi być podtrzymywana PRZYNAJMNIEJ pamięć, no i CPU też nie jest przecież od prądu odcięty...

Data: 2015-03-07 19:43:27
Autor: Leszek K.
Zasilacze
Dnia Sat, 7 Mar 2015 18:52:18 +0100, (c)RaSz napisa³(a):

U¿ytkownik " 666" <6@6.6> napisa³ w wiadomo¶ci
news:mdej55$7vu$1news.supermedia.pl ...
: Du¿o (stacjonarny?).
: Laptopy (stan u¶pienia) od 0 W - 2 W - 6 W w górê zale¿nie od zasilacza.
:
:
: -- -- -
:> A ju¿ najwiêksze zaskoczenie, to fakt, i¿ pozornie zgaszony komputer
:> bierze a¿ 20 Watów - (...)
:

po 1-sze: cytaty. B±d¼ tak mi³y, i (jak zaleca netykieta) - umieszczaj je PRZED swoim komentarzem...

A je¶li o pobór pr±du chodzi, to stan u¶pienia ma prawo braæ trochê mocy, ale dlaczego a¿ 20 W bierze maszyna niby to wy³±czona? Kto¶ w innym w±tku podawa³ pobór swojego PC-ta, i w stanie u¶pienia bra³ on mniej, ni¿ mój wy³±czony! No a przecie¿ w u¶pieniu to musi byæ podtrzymywana PRZYNAJMNIEJ pamiêæ, no i CPU te¿ nie jest przecie¿ od pr±du odciêty...

Nie wiem jak mierzysz bo u mnie 8-jajowy fx w u¶pieniu bierze ~10W.
Niewiele wiêcej ni¿ nieobci±¿ony zasilacz.

Data: 2015-01-31 10:57:47
Autor: nadir
Zasilacze
W dniu 2015-01-31 o 01:24, 2late pisze:

Glupia sprawa. Zwijalem szybko sprzet przed remontem i okazalo sie ze
kiedy przyszlo polaczyc wszystkie urzadzenia z powrotem, nie bardzo wiem
ktory zasilacz jest do  czego.
Wszystkie zasilacze sa 12V ale kazdy ma inny ampera¿ (?) 1.5A, 2.5A czy
[...]

Zyxel NSA310 - zasilacz LEADER ELECTRONICS 12V 2.5A

Data: 2015-01-31 21:40:40
Autor: Michal Lukasik
Zasilacze
On 31/01/2015 00:24, 2late wrote:

[...]

Nieeee, no qwa rêce opadaj±. Dos³ownie dwie minuty zajê³o wyguglanie tych informacji dla dwóch pierwszych urz±dzeñ (jest na WWW ich producentów, drugie dok³adniej w FAQ). Trzecie zostaje metod± eliminacji. ¯eby jeszcze z tym do supportu pisaæ - nie dziwiê siê, ¿e tyle kawa³ów jest o supporcie. ;D

http://www.zyxel.com/uk/en/products_services/nsa310.shtml?t=p
http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1378/~/power-adapter-for-wd-products%3A-wd-tv,-my-book,-livewire,-sharespace,-mydvr
--

Zasilacze