Zasilacze do laptopów - minimalne różnice napięć

Data: 2014-10-09 09:42:04
Autor: Marcin N
Zasilacze do laptopów - minimalne różnice napięć
Widzę, że zasilacze do laptopów różnią się napięciami czasem tylko o ok 0.5-1V.

Czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla sprzętu?

Czy podłączenie zasilacza np 18.5V tak, gdzie producent zaleca 18V - może coś zepsuć?

--
MN

Data: 2014-10-09 09:13:06
Autor: m4rkiz
"Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote in message news:54363c4a$0$12626$65785112news.neostrada.pl...
Widzę, że zasilacze do laptopów różnią się napięciami czasem tylko o ok 0.5-1V.
Czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla sprzętu?
Czy podłączenie zasilacza np 18.5V tak, gdzie producent zaleca 18V - może coś zepsuć?

co do zasady nie, oczywiscie zasilacz musi miec odpowiednia wydajnosc a wtyczka
musi dobrez pasowac - czasami roznice sa rzedu 0,15mm (chodzi o srednice bolca)
co moze powodowac iskrzenie lub przegrzewanie zlacza w przypadku bardziej
tandetnych wtyczek

--
http://db.org.pl/

Data: 2014-10-09 10:27:08
Autor: Chris
W dniu 2014-10-09 10:13, m4rkiz pisze:
[...]

W w efekcie może doprowadzić do spalenie lapka. Ogólnie nie polecam zamienników, lepiej dać 2x więcej i kupić oryginał.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-09 10:36:55
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-09 10:27, Chris pisze:
[...]

Lepiej dać 2x wiÄ™cej  za to samo?

Używałem kilku zamienników, bo oryginały w magiczny sposób się paliły. Zamienniki nie. Nigdy nie było kłopotów z wtyczkami w zamienniku.

A że producenci lapków utrudniają jak mogą z tymi wtyczkami i stworzyli 10 róznych standardów - tu się zgadzam. Fajnie, gdyby UE zabroniła tych praktyk podobnie jak to robiła w telefonach.

--
MN

Data: 2014-10-09 12:03:32
Autor: Chris
W dniu 2014-10-09 10:36, Marcin N pisze:
[...]

Mam jakieś odwrotne doświadczenie z tym niż ty :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-09 13:26:41
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-09 12:03, Chris pisze:

[...]

Znaczy kupowałeś laptopy z nieoryginalnymi zasilaczami, które padały - i wtedy kupowałeś oryginalne?

--
MN

Data: 2014-10-09 13:29:14
Autor: Chris
W dniu 2014-10-09 13:26, Marcin N pisze:
[...]

Wiem ile wraca zjebanych zasilaczy do serwisu i to pozwala mi osądzić jakość towaru :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-09 13:43:39
Autor: marfi
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:m15ria$24h$1node1.news.atman.pl...

Wiem ile wraca zjebanych zasilaczy do serwisu i to pozwala mi osądzić jakość towaru :)

  Sprzedajecie zjebane podróbki to wracajÄ… :)

--
marfi

Data: 2014-10-09 14:02:30
Autor: Chris
W dniu 2014-10-09 13:43, marfi pisze:
Użytkownik "Chris" <actchris@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Wiem ile wraca zjebanych zasilaczy do serwisu i to pozwala mi osądzić
jakość towaru :)

  Sprzedajecie zjebane podróbki to wracajÄ… :)

Znane marki :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-10-09 13:44:16
Autor: Marcin N
W dniu 2014-10-09 13:29, Chris pisze:
[...]

No tak, tego argumentu nie przebijÄ™.

--
MN

Data: 2014-10-09 18:11:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 9 Oct 2014, Marcin N wrote:

W dniu 2014-10-09 13:29, Chris pisze:
[...]
U¿ywa³em kilku zamienników, bo orygina³y w magiczny sposób siê pali³y.
Zamienniki nie. Nigdy nie by³o k³opotów z wtyczkami w zamienniku.
[...]
Wiem ile wraca zjebanych zasilaczy do serwisu i to pozwala mi os±dziæ
jako¶æ towaru :)

No tak, tego argumentu nie przebijê.

  Dziwne.
  Bo ja bym spyta³, ile mu wraca "chiñskich zamienników", a nie
"znanych marek" i Chrisowa statystyka le¿y na ³opatkach ;)
(no chyba ¿e przypadkiem te¿ sprzedaj±, to by³by pech ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-09 20:07:33
Autor: Przemys³aw Ryk
Zasilacze do laptopów - minimalne różn ice napięć
Dnia Thu, 9 Oct 2014 18:11:20 +0200, Gotfryd Smolik news napisa³(a):

[...]

Mam dziwne przeczucie, ¿e nie le¿a³aby, bo konkretnych danych by¶ siê i tak
nie doczeka³. ;D

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Mamy scjentologów, ¯ydów i innych pojebów, czemu ma nie byæ ko¶cio³a     ]

Data: 2014-10-10 08:36:49
Autor: Chris
Zasilacze do laptopów - minimalne ró¿nice napiêæ
W dniu 2014-10-09 20:07, Przemys³aw Ryk pisze:
[...]

Od ciebie na pewno .. :D

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu.

Data: 2014-10-10 08:38:47
Autor: Chris
[...]

Czekam na twoje statystyki .. zobaczymy w takim razie jedyn± prawdê :D

PS. Poka¿ mi zasilacz nie produkowany w Chinach :)

Data: 2014-10-09 22:14:01
Autor: Jawi
[...]

np z dellami :)
zasilacze padają jak muchy, kable najczęściej

Data: 2014-10-09 17:11:04
Autor: 666
Zasilacze do laptopów - minimalne różnice napięć
Potwierdzam ;-)
Nie tyle palenie, co przecieranie siÄ™ kabli i niekontaktowanie wtyczek w oryginalnych zasilaczach (Panasonic, HP).

-- -- -

Data: 2014-10-10 18:40:23
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Zasilacze do laptopów - minimalne ró¿nice napiêæ
Powitanko,

lepiej daæ 2x wiêcej i kupiæ orygina³.

U mnie od poczatku pracuje oryginal, tylko, ze wtyczke, a wlasciwie kabel musialem wymienic, a sam zasilacz mocno przerobic. Wylaczal sie, a przyczyna bylo przegrzewanie. Rozwalilem wiec obudowe i sie za glowe zlapalem, kawalek blaszki Al to byl radiator, a ten dotykal do termistora, ktory (na szczescie) wylaczal zasilacz jak bylo za cieplo. Elektrolity by dlugo nie pozyly. Teraz jego obudowa to kawal miedzianego plaskownika. Zasilacz do HP6320. Nie mierzylem jego sprawnosci, ale cos mi mowi, ze jak ma 70% to cud. Przy dzisiejszych elementach osiagniecie ponad 90% jest calkiem realne, niewiele ponizej powinno byc standardem.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2014-10-10 19:14:34
Autor: 666
Zasilacze do laptopów - minimalne ró¿nice napiêæ
A swoj± drog± który to konkretnie model zasilacza, bo do HP nc6320 by³y co najmniej trzy ró¿ne (przyk³adowo 65W, 90W, dwunapiêciowy podró¿ny 12VDC/110-230V AC).
U mnie w oryginalnym zasilaczu HP wtyczka pada (prawdopodobnie ¶rodkowy pin nie kontaktuje).
Nawet kupi³em oryginalny kabelek na podmianê, no ale trzeba by³oby rozklejaæ zasilacz, jeszcze siê nie zdecydowa³em (mo¿na tak¿e przeci±æ kabelki i polutowaæ, zalet± bêdzie d³ugi kabelek).

Dla porównania kupi³em chiñski zasilacz za $6 (konkretnie do Toughbooka, choæ przyszed³ z nadrukowanym logo IBM/Lenovo) i jest doskona³y: lekki, ma³y, nie grzeje siê, jedyna wada to bardzo krótki kabelek).
Oryginalny Panasonic ciê¿ki jak kamieñ i "tradycyjnie" przeciera siê kabelek.

Na pocz±tku siê ba³em, ¿e mo¿e popaliæ lapka, mierzy³em woltomierzem na wszelki wypadek (no bez obci±¿enia mierzy³em, ale napiêcie siê zgadza³o).

-- -- -
U mnie od poczatku pracuje oryginal, tylko, ze wtyczke, a wlasciwie kabel musialem wymienic, a sam zasilacz mocno przerobic.
Wylaczal sie, a przyczyna bylo przegrzewanie.
Rozwalilem wiec obudowe i sie za glowe zlapalem, kawalek blaszki Al to byl radiator, a ten dotykal do termistora, ktory wylaczal zasilacz jak bylo za cieplo.

Data: 2014-10-10 19:54:30
Autor: ApostatA
W dniu 2014-10-09 o 10:27, Chris pisze:
[...]

a jeszcze lepiej naprawić: większość usterek to kabel albo skonczyły sie kondesatory i wystarczy wymienić.

--
"...tylko ludzie ku..."

Data: 2014-10-12 19:03:14
Autor: BQB
W dniu 2014-10-10 o 19:54, ApostatA pisze:
[...]

A kabel uszkadza się z winy użytkownika :P
Mnie wiele lat temu uczono, nie zawijaj kabla o urzÄ…dzenie, to kabla nie popsujesz. A niemal wszyscy zawijajÄ… kabelek o urzÄ…dzenie - czy to myszka, Å‚adowarka do telefonu, czy zasilacz do lapka.

Data: 2014-10-12 20:21:29
Autor: \(c\)RaSz
Zasilacze do laptopów - minimalne różnice napięć
Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w
:
: (...)
[...]

Nnno jasne. Kabel powinno się zawsze trzymać w pozycji wyprostowanej,
a przemieszczając się — należy go pchać przed sobą ;)

Pytanie za sto punktów: ile razy trzeba kabel zwinąć w precel, żeby się
przetarł?

Pytanie za tysiąc punktów: ile razy WOLNO kabel zwinąć w precel, żeby nie
utracić gwarancji?

No cóż, firmy oszczędzają nawet na takim gówienku, i kable są tandetne.
Myślę, że już lepiej byłoby, aby w zestawie wcale nie było kabla, a
użytkownik by go kupował osobno, kierując się — a to ceną, a to jakością. No
tak, ale kabel wpięty bezpośrednio, jest tańszy niż układ: kabel + wtyczka
(DO urządzenia) + gniazdko (w urządzeniu). Nie kijem go, to pałką.

Jednak z uznaniem wspominam te nieliczne maszynki (różne AGD), które miały
na obudowie specjalne zaczepy, na które się kabel nawijało. A dodatkowo w
instrukcji napisano pouczenie, że nawój należy poprzedzać małą pętelką,
zmieniając za każdym razem jej wielkość. Tak, aby załomy wypadały coraz to w
innych miejscach. Zaczepy były zresztą tak profilowane, aby załomy były
płynne.

Kable do niektórych zastosowań (np. telefoniczny) mają przewody
"jednodrutowe", w przeciwieństwie do większości, splatanej w warkoczyki. Te
pierwsze są zdecydowanie mniej trwałe, bo bardziej podatne na załamania. Ale
i te drugie potrafią popękać, tyle, że po większej ilości wygięć. Natomiast
zastanawiam się, czemu, zamiast przewodów okrągłych, nie stosuje się takich
plaskatych. Nie z drutu, a ze wstęg. Poszczególne warstwy byłyby rozdzielone
jakimś rozciągliwym tworzywem. Może byłyby trwalsze, pod warunkiem
odpowiedniego traktowania: wszak załamywanie ich pod pewnymi kątami byłoby
bardzo szkodliwe.

Taki wstęgowy przewód nie powinien być używany do przesyłania znacznych
prądów zmiennych, wszak jego konstrukcja spowoduje, iż będzie miał sporą
pojemność, jak jakiś kondensator. Ale dla prądów stałych — byłoby to bez
znaczenia, natomiast cechowałaby go mniejsza oporność, w przeliczeniu na
kilogram metalu. Bo przewodzenie zachodziłoby całą powierzchnią tasiemek, a
w ich przypadku jest ona większa, niż dla "warkoczyków" (w przeliczeniu na
kilogram.

Ciekawe, czy ktoś badał taką możliwość...

--

  ______________
Moje motto na dziÅ›:

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porzÄ…dku dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!

Gdy to zrozumiesz, to dotrze też może i to, że zakresu władzy rządu nie
należy poszerzać, o prawo ingerowania w gospodarcze reguÅ‚y gry -  lecz
przeciwnie: stale i uparcie ograniczać! Im mniejsze uprawnienia mają
rządzący, tym mniejsze pole do nadużyć: malwersacji, nepotyzmu i korupcji.

Tylko niesterowany, w peÅ‚ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2014-10-12 21:55:10
Autor: BQB
W dniu 2014-10-12 o 20:21, (c)RaSz pisze:
[...]

W precel jest OK, bo ręcznie zwijasz nieco inaczej i nie naciągasz kabla.

[...]

I tak kabelek przetrwa wiele lat.

[...]

Opracowanie nowej technologii kosztuje, a skoro jest rozwiązanie które wystarcza na okres gwarancji, to nie ma co kombinować.

[...]

Kondensator dla prądów zmiennych (a konkretniej przemiennych) jest przewodnikiem (oczywiście zależy to od wielu czynników). Przewody "wstęgowe" są i były, ale raczej do innych zastosowań. I wstęgę znacznie łatwiej uszkodzić niż warkocz. Choć wstęga pleciona byłaby najlepszym rozwiązaniem - coś jak pasy mocujące do ciężarówek.

Ciekawe, czy ktoś badał taką możliwość...

Data: 2014-10-12 23:32:53
Autor: \(c\)RaSz

:W dniu 2014-10-12 o 20:21, (c)RaSz pisze:
: > : (...)
: Opracowanie nowej technologii kosztuje, a skoro jest rozwiązanie które
: wystarcza na okres gwarancji, to nie ma co kombinować.
:

Oj tam, kosztuje. To co opisałem, to nie żadna tam "wielka technologia". Na
jakieś jej "opracowanie" wystarczy tydzień testów. A jej ewentualna
dochodowość może się pojawić, choć oczywiście — nie musi. Ale może będą
dziedziny wytwórczości, które to łykną.

:
: Kondensator dla prądów zmiennych (a konkretniej przemiennych) jest
: przewodnikiem (oczywiście zależy to od wielu czynników).

"Przewodność" zależy od ich pojemności, a ta zbyt duża by nie była,
przynajmniej dla krótkich odcinków. No ale, jak pisałem, sens stosowania
tego byłby dla prądów stałych. Gdzie "pojemność elektryczna" przewodu — nie
byłaby wadą.

:
: Przewody "wstęgowe" są i były, ale raczej do innych zastosowań.

Czy mówimy o tym samym? Bo miałem na myśli wstęgę z "gładkimi" warstwami
cienkiego metalu (przedzielonymi wstęgami elastycznej izolacji), a nie
(dajmy na to) taką, jaką stosowano przy połączeniu dysków IDE do kontrolera:
niby wstęga, ale z okrągłymi drucikami w środku!

: I wstęgę znacznie łatwiej uszkodzić niż warkocz.

Ale jeśli jest ona używana wewnątrz zabudowanej maszyny, a jej zadaniem jest
wyginanie się w małym tylko zakresie? I wyłącznie w "odpowiedniej"
płaszczyźnie — może okazać się trwalsza.

: Choć wstęga pleciona byłaby najlepszym
: rozwiązaniem - coś jak pasy mocujące do ciężarówek.
:

Ale taka "pleciona" nie dawałaby podobnego efektu elektrycznego:
maksymalizacji przewodnictwa, w przeliczeniu na kilogram przewodu. Choć,
oczywiście — nie mam zielonego pojęcia, dlaczego to miałoby być takie
istotne. No ale wiele wynalazków czekało długo na swe zastosowanie, i jednak
niektóre się doczekały...

--

  ______________
Moje motto na dziÅ›:

A politycy są albo przekupni, albo (co znaaacznie gorsze!) głupi, albo, w
najlepszym przypadku  -  zdecydowanie niekompetentni. I od wielu już
dziesięcioleci wdrażają różne swoje wymysły, które prowadzą do
marnotrawienia dobra wspólnego, i obłąkańczej alokacji środków.

Postęp technologiczny powinien skutkować potężnym wzrostem wydajności, a w
konsekwencji: zamożności społeczeństw. PKB powinno rosnąć ~ 10% rok, w rok!
A pełznie na ćwierć fajerki. A wszystko to z winy nieefektywnego zarządzania
całością.
Głupota to, czy sabotaż?!

Data: 2014-10-12 23:45:29
Autor: BQB
W dniu 2014-10-12 o 23:32, (c)RaSz pisze:

[...]

W szkole średniej liczyłem. Ważna jest powierzchnia i odległość okładzin

[...]

Nawet w maszynach CNC, gdzie tak to wygląda stosuje się okrągłe przewody - raz, że łatwiej taki jeden wymienić i włożyć na miejsce, to jeszcze można go włożyć byle jak, ale tam są żelowane przewody i ZTCP w jednej maszynie co miała jakieś 15 lat wymieniono jeden przewód.

[...]

A wiesz co to jest efekt naskórkowości i dlaczego w urządzeniach wysokiej częstotliwości używa się plecionki zamiast drutu?

Zasilacze do laptopów - minimalne różnice napięć