Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi

Data: 2009-09-24 00:47:11
Autor: Wojtek
Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi
Cześć

Planuję zakup obudowy LianLi. Praktycznie wszystkie modele mają
miejsce na zasilacz na dole obudowy.
Jak to sprawdza się w praktyce - na spodzie zasilacza mam wentylator,
który wydmuchuje powietrze na zewnątrz - na pierwszy rzut oka jest to
rozwiązanie mniej efektywne niż zasilacz na górze - czy tak jest
naprawdę - ktoś z Was używa zasilacza na dole ?

No i druga sprawa - podstawowym powodem, dla ktorego chcę się
przesiąść na aluminiowe LianLi są wibracje pochodzące od dysków
twardych, które w mojej obudowie skutkują wibracjami o niskiej
częstotliwości, a ja na takie jestem niestety wyczulony. Czy w LianLi
istnieje problem wibracji ?
Rozważam takie obudowy:
http://www.cooling.pl/lian-li-pcv2010b-czarna,produkt,550893.html
http://www.cooling.pl/lian-li-pcv1110b-czarna,produkt,550889.html

Wojtek

Data: 2009-09-24 01:21:13
Autor: Wojtek
On 24 Wrz, 09:47, Wojtek <wojciech.ku...@gmail.com> wrote:
[...]

Albo też taką:
http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?pr_index=209&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=62&g=q

WK

Data: 2009-09-24 10:04:38
Autor: BartekK
Wojtek pisze:
[...]

Mam tak w ColerMaster Gladiator, zasilacz na dole obudowy, pod zasilaczem jest siatka, i tak na prawdę on ciągnie sobie powietrze spod obudowy i wyrzuca do tyłu. (można też zamontować go dogórynogami, wtedy będzie ciągnął z wnętrza komputera). Jedyny minus jaki widzę - to straszliwe ilości kurzu w postaci "futra" zatrzymującego się na siatce ale ja mam 2 koty i brak dywanów ;)

Data: 2009-09-24 01:22:19
Autor: Wojtek
Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi
On 24 Wrz, 10:04, BartekK <s...@NOSPAMdrut.org> wrote:
Wojtek pisze:> Cześć

> [...]

będzie ciągnął z wnętrza komputera). Jedyny minus jaki widzę - to
straszliwe ilości kurzu w postaci "futra" zatrzymującego się na siatce

A jak często czyścisz siatkę ?

Wojtek

Data: 2009-09-24 11:01:02
Autor: BartekK
Wojtek pisze:
[...]
Nie zapisuję tego w grafiku;) ale tak co 2-3 tygodnie conajmniej, jak się zapomni - to wyższe obroty wiatraka w zasilaczu (bo zwiększa mu się temperatura) przypominają ;)

Data: 2009-09-24 11:36:29
Autor: de Fresz
On 2009-09-24 09:47:11 +0200, Wojtek <wojciech.kuzia@gmail.com> said:

[...]

Tak na logikę, to jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że nie zasysa gorącego powietrza z wnętrza obudowy, tylko chłofdniejsze z zewnątrz. Wady, to wspomniane zasysanie kurzu oraz potencjalnie większy hałas od wentylatora, który nie jest tłumiony przez obudowę.

de Fresz

Data: 2009-09-24 11:10:42
Autor: kamil

"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:h9feit$2jr$1inews.gazeta.pl...
On 2009-09-24 09:47:11 +0200, Wojtek <wojciech.kuzia@gmail.com> said:

[...]

To akurat wada raczej, zasilacze przegrzewaja sie raczej nieczesto, a przy okazji wyciagaja gorace powietrze z obudowy, przez co dodatkowy wiatrak moze byc zbedny.

Data: 2009-09-24 12:30:21
Autor: de Fresz
On 2009-09-24 12:10:42 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:

[...]

A z drugiej strony - jeśli zasilacz jest chłodzony zimniejszym powietrzem, to wiatrak może chodzić wolniej, generując mniej hałasu. Tylni wiatrak w większości obudów i tak jest, ciężko mi też uwierzyć, że sam zasilacz byłby w stanie wyciągnąć całe ciepło generowane przez pozostałe komponenty.
Dobra, wychodzi że kwestia jest bardziej złożona niż na pierwszy rzut oka wygląda.

de Fresz

Data: 2009-09-24 12:38:25
Autor: kamil

"de Fresz" <defresz@nospam.o2.pl> wrote in message news:h9fhnt$fgv$1inews.gazeta.pl...
On 2009-09-24 12:10:42 +0200, "kamil" <kamil@spamwon.com> said:

[...]

U mnie nie mam dodatkowego wiatraka i jak dotad nic zlego sie nie dzieje. Jakas tania obudowa Midi-ATX, zasilacz 500W, C2D E5200 i Ati 4670, pamieci Kingston Hyperx. Chlodzenie CPU oryginalne intela ustawione w BIOS w trym cichy, na grafice pasywny Arctic accelero S2.

Podkrecajac procesor w okolice 2.8-2.9GHz (230x12.5) po pol godzinie Prime95 temperatura CPU trzyma sie w granicach 45-50', wentylator kreci sie z ok 1200-1350RPM wiec ma jeszcze drugie tyle zapasu. Testowalem tez grafike roznymi testami i rowniez bez problemow. W kazdym razie przez caly wieczor grania w jakas wymagajaca pozycje badz obrobke dzwieku nic zlego sie nie dzieje.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-09-24 12:07:18
Autor: Michał
Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi
Tak na logikę, to jest to o tyle lepsze rozwiązanie, że nie zasysa gorącego powietrza z wnętrza obudowy, tylko chłofdniejsze z zewnątrz.

Do zalet warto jeszcze doliczyć przesunięcie środka ciężkości i związaną z tym poprawę stabilności obudowy.

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-09-25 19:13:42
Autor: Arkadiusz Stopa

Użytkownik "Wojtek" <wojciech.kuzia@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:33e23fec-3d7a-4b9e-b0f7-e7e0d2a7ab4c@o36g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Owszem, to może być mniej efektywne, ale tylko wtedy, gdy na górze
obudowy zabraknie wentylatora. A przecież w takich obudowach jest
on standardowo na wyposażeniu.

[...]
Jeśli chcesz się pozbyć wibracji od dysków, to po prostu nie przykręcaj
ich do obudowy. Mam taką obudowę: http://www.ceneo.pl/1378181
W komplecie jest ramka na 4 dyski, w której dyski mocowane są
na gumowych tulejkach. Niestety, mimo że ramka dość dobrze wycisza
dyski, to jednak przenosi na obudowę takie niskie dudnienie, które
słyszałem wyraźnie. Dokupiłem więc taką ramkę na dyski:
http://www.allegro.pl/item745104590_scythe_hdd_stabilizer_x4_wyciszenie_dyskow.html
Ale nie zamontowałem jej zgodnie z instrukcją, tylko postawiłem na
dnie obudowy na dwu warstwach gąbki. Teraz nie słyszę żadnych
wibracji dysków, nawet jak przyłożę ucho do obudowy. Słychać tylko
szum dysków i powietrza. A mam w tej ramce zamontowane 4 dyski.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Zasilacze na dole obudowy, wibracje w LianLi