Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.

Data: 2021-05-06 13:03:43
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
Mam urządzenie zasilane z 24V, pobiera maks. 39 watów, a standardowo 10-15 W.
Markowy producent dołączył chińską cegiełkę 230VAC/24VDC 2A, nawet na naklejce tego zasilacza nie dali swojego logo (jest jedynie przywieszka na przewodzie, nie wzbudza zaufania).
Mam UPS napędzany dwoma aku połączonymi w szereg czyli 24V (2x 7Ah) i zastanawiam się, jak wyprowadzić z UPS te 24V DC jako zasilanie bezprzerwowe urządzenia.
Na razie to byłoby jedyne urządzenie podłączone do tego UPS, a UPS wielki - dzięki podłączeniu bezpośrednio pod 24 V nie trzeba byłoby pędzić UPS 7/24 z 230 V, do tego oszczędność energii (po co dwa razy prąd przerabiać w tę i we w tę, do tego te prostokąty i sinusy) i hałasu (aktywne chłodzenie głośnym wentylatorem).
Czy wystarczy wyjść z końcówek aku z diodą po drodze (żeby nie było doładowywania aku z zewnątrz), czy bardziej to skomplikowane?

Data: 2021-05-06 19:09:11
Autor: ToMasz
W dniu 06.05.2021 o 13:03, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

moim zdaniem - możesz podpiąć kable do akumulatorów tego upsa i sprawdzić - nic złego się nie stanie.
Co może nie wyjść? Nie wiemy jaki to ups. w sensie on z akumulatorów może pociągnąć nawet 1 kw, ale ładował je będzie zdecydowanie mniejszą mocą. Pytanie jaką.... ale apc1000 na jałowym brał koło 25W, więc ładując przynajmniej 2 razy więcej, czyli na Twoje potrzeby powinien wystarczyć.
Natomiast przy braku akumulatorów (mało wyraźnie napisałeś) "inteligencja" upsa może różne dziwne rzeczy robić, jeśli wogóle ups wystartuje.

ToMasz

Data: 2021-05-06 20:14:29
Autor: Irokez
W dniu 2021-05-06 o 13:03, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

takie se pytania na które trza odpowiedzi
1. czy nie przeszkadza urządzeniu 28..29V zamiast 24V
2. czy ten UPS ma układ ładowania akumulatorów zdolny dać co najmniej 1A w trybie ciągłym, w co cholernie wątpię (trzeba zasilać urządzenie i ładować aku).

zdrówko

--
Irokez

Data: 2021-05-07 22:47:06
Autor: Adam
Dnia Thu, 6 May 2021 20:14:29 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

LM7924 czy coś podobnego.

(...)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-05-08 07:17:36
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
www.tripplite.com/smartpro-230v-750va-500w-line-interactive-sine-wave-ups-tower-snmpwebcard-option-usb-db9-serial~SMX750SLT

-- -- -
czy ten UPS ma układ ładowania akumulatorów zdolny dać co najmniej 1A w trybie ciągłym

Data: 2021-05-08 08:56:07
Autor: Irokez
W dniu 2021-05-08 o 07:17, ąćęłńóśźż pisze:
www.tripplite.com/smartpro-230v-750va-500w-line-interactive-sine-wave-ups-tower-snmpwebcard-option-usb-db9-serial~SMX750SLT

Nie znam, szybki rzut w googlarkę też nie znajduje schematu aby szybkim rzutem oka ocenić jak zrobione jest ładowanie.

--
Irokez

Data: 2021-05-08 09:10:59
Autor: Irokez
W dniu 2021-05-08 o 08:56, Irokez pisze:
[...]

na przykład GP1272 max charging current to 0,3C, daje max 2A.
Z parametrów z tabelki tego UPS, 4 godziny naładowania do 90% z poziomu typowego rozładowania, daje to prąd ładowania w okolicach 0,1C czyli jakieś max 1A.

--
Irokez

Data: 2021-05-09 17:28:55
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
Jak najlepiej sprawdzać, czy akumulatory w UPS są jeszcze sprawne?
Mierzenie czasu rozładowania do zera średnio mi się podoba.

-- -- -

Data: 2021-05-09 19:26:43
Autor: Irokez
W dniu 2021-05-09 o 17:28, ąćęłńóśźż pisze:
Jak najlepiej sprawdzać, czy akumulatory w UPS są jeszcze sprawne?
Mierzenie czasu rozładowania do zera średnio mi się podoba.

UPS z reguły ma autodiagnostykę. Przynajmniej te z którymi miałem do czynienia.
Jak Twój nie ma, to raczej odpowiedź średnio Ci się spodoba ;)

--
Irokez

Data: 2021-05-10 08:20:39
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
Ma, ale jej nie wierzę ;-)

-- -- -
UPS z reguły ma autodiagnostykę.

Data: 2021-05-10 17:52:00
Autor: Irokez
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
W dniu 2021-05-10 o 08:20, ąćęłńóśźż pisze:
Ma, ale jej nie wierzę ;-)

Ja też.
Ale liczyłem że ta odpowiedź bardziej się spodoba od drugiej ;)

--
Irokez

Data: 2021-05-11 15:07:47
Autor: ąćęłńóśźż
Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.
Mam  na myśli wskaźnik stanu aku na panelu UPS.
Ale może przez USB i Windę pokaże się więcej info?

BTW na skutek użytkowania komputerów mam z pół wagonu miedzi (szuflady, schowki, piwnice), a mimo to żadnego przewodu wtyczka IEC (jak do UPS) <-> wtyczka koniczynka (jak do zasilacza laptopa).

-- -- -
Ja też.

Data: 2021-05-11 18:18:14
Autor: Irokez
W dniu 2021-05-11 o 15:07, ąćęłńóśźż pisze:
Mam  na myśli wskaźnik stanu aku na panelu UPS.
Ale może przez USB i Windę pokaże się więcej info?

Soft do APC wyświetla więcej.

BTW na skutek użytkowania komputerów mam z pół wagonu miedzi (szuflady, schowki, piwnice), a mimo to żadnego przewodu wtyczka IEC (jak do UPS) <-> wtyczka koniczynka (jak do zasilacza laptopa).

A są takie?

--
Irokez

Data: 2021-05-11 19:26:13
Autor: MF
On 11/05/2021 17:18, Irokez wrote:
[...]

Są: <https://www.google.com/search?num=100&q=cable+IEC+male-cloverleaf+female>
W wynikach sporo przejściówek, ale kable też można znaleźć.

--
MF

Zasilanie bezprzerwowe 24VDC.