Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Data: 2016-02-28 10:54:38
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki
Wymyśliłem se, by zasilać trackera z gniazda zapalniczki zamiast szukać niewyłączanego zasilania, czyli potrzebuję jakiś zasilacz buforowy z akumulatorem o napięciu bodajże >9V. Teoretycznie mogę to sobie złożyć, ale chyba prościej i lepiej znaleźć coś gotowego...

Data: 2016-02-28 18:10:44
Autor: sirapacz
[...]

najprościej to akumulator żelowy połączony z akumulatorem zasadniczym równolegle z bezpiecznikiem i diodą (coby żelowy nie brał udziału w zasilaniu samochodu).
żelowy możesz wyjąć ze starego ups i nawet jak bedzie mial 1Ah to powinno wystarczyc do podtrzymania takiego urzadzenia. Nowy chinski zel kupisz za jakies 40pln 12V7Ah

Data: 2016-02-28 23:26:18
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik "sirapacz"

[...]

-- -
Ale to duże jest. Tracker mały i nie potrzebuje takiej kobyły tylko jakiegoś power-packa. Tylko nie chciałbym by mi się to kiedyś zajarało.

Data: 2016-02-29 13:03:16
Autor: sirapacz
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Ale to duże jest. Tracker mały i nie potrzebuje takiej kobyły tylko
jakiegoś power-packa. Tylko nie chciałbym by mi się to kiedyś zajarało.

generalnie myslałem ze pod maską chcesz to zamontować. Wtedy akumulator ci nie wadzi. a jest to najprossze rozwiazanie. mozesz ogniwami li-ion z jakiejś starej baterii od lapa ale tu musiśsz mieć ładowarkę odpowiednią i ryzyko fajczenia - ja bym nie wsadzał. a ten tracker to czym zasilany? usb czy +12

Data: 2016-02-29 18:58:39
Autor: re
[...]

Więc właśnie mam takie akumulatory i nawet rozważałem by sklecić ładowarkę, jest jakiś czip do tego, ale chyba prościej byłoby znaleźć gotowe. Tracker ma zwykłe gniazdo zasilające 9-24 i są do niego luźne kabelki do montażu, ale właśnie te akumulatorki podsunęły mi myśl, by zasilić go jednak z gniazdka zapalniczkowego. Nie to, że muszę, ale wtedy np nie rozładowywałby mi akumulatora głównego. Poza tym gniazdko jest łatwiej dostępne niż kable instalacji.

Data: 2016-03-01 15:50:23
Autor: sirapacz
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Więc właśnie mam takie akumulatory i nawet rozważałem by sklecić
ładowarkę, jest jakiś czip do tego, ale chyba prościej byłoby znaleźć

ladowarki możesz kupić po bodaj 3-4pln na aledrogo albo u chinoli
http://allegro.pl/ladowarka-li-ion-1a-tp4056-mini-usb-i6015804504.html
2,5pln i do tego jakis zasilacz +5V - pamietaj ze musisz miec na sztukę jedna ladowarke

[...]

mozesz sobie wziac prad ze skrzynki bezpieczników - najszybciej i najprosciej. sa kable ktore wyciagaja ci zasilanie z bezpiecznika
np to:

http://allegro.pl/bypass-bajpas-uni-mini-micro-bezpiecznik-dodatkowy-i5674012957.html

Data: 2016-03-05 18:09:22
Autor: re
[...]

Super, dzięki, właściwie takiego gotowca szukałem nawet jeśli nie miałbym użyć do trackera

[...]

No dzięki, chyba ... wobec tego nie chce mi się tych baterii robić :-)

Data: 2016-03-06 11:05:09
Autor: sirapacz
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

No dzięki, chyba ... wobec tego nie chce mi się tych baterii robić :-)

lol:)))

Data: 2016-02-28 18:35:45
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  re pisze tak:

[...]

Z podtrzymania radia nie może być? Można pobrać 1A a często więcej.

Ile toto prądu chce?

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-02-28 23:22:43
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik "PiteR"

[...]

50mA :-)

A gdzie jest to podtrzymanie radia na duchu w fabrycznym ?

Data: 2016-02-29 00:29:55
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  re pisze tak:

A gdzie jest to podtrzymanie radia na duchu w fabrycznym ?

jeszcze raz

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2016-02-29 18:45:08
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

UĹźytkownik "PiteR"

A gdzie jest to podtrzymanie radia na duchu w fabrycznym ?

jeszcze raz
-- -
Samochód, radio fabryczne, gniazdko zapalniczkowe w schowku, tracker za 15$ mieszczący się w ręce

Data: 2016-02-29 08:39:15
Autor: Lewis
Zasilanie tracker'a z zapalniczki
W dniu 2016-02-28 o 23:22, re pisze:

Użytkownik "PiteR"

[...]

Wyjmujesz radio bierzesz schemat, jak nie ma schematu to sam multimetr i szukasz gdzie jest stały plus...

Lewis

Data: 2016-02-29 18:46:42
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik "Lewis"

[...]

Jak się wyjmuje radio fabryczne ?

Data: 2016-02-29 22:55:48
Autor: Uncle Pete
Zasilanie tracker'a z zapalniczki
Jak się wyjmuje radio fabryczne ?

Google Twoim przyjacielem. Zależy od modelu samochodu. Np. w Fokusie 1 wystarczyły dwie wygięte szprychy rowerowe. W dwójce już są potrzebne specjalne blaszki-klucze.

Data: 2016-02-29 23:53:30
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik "Uncle Pete"

[...]

Przyjmij, że takiej informacji nie ma w necie. Jak twój przyjaciel ją znajdzie ?

Data: 2016-03-01 01:12:05
Autor: Uncle Pete
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Przyjmij, że takiej informacji nie ma w necie. Jak twój przyjaciel ją
znajdzie ?

A skąd ja mogę wiedzieć, skoro nie wiadomo nawet o jaki samochód chodzi?

Data: 2016-03-01 01:35:21
Autor: re
[...]

To mówię, że jej nie ma. Ale ok, pytałem ogólnie i w sumie nie o to chodzi, zła aura na grzebanie w samochodzie.

Data: 2016-03-01 22:17:46
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie tracker'a z zapalniczki
On Mon, 29 Feb 2016 22:55:48 +0100, Uncle Pete <433koz@gmail.com>
wrote:

Np. w Fokusie 1 wystarczyły dwie wygięte szprychy rowerowe. W dwójce już są potrzebne specjalne blaszki-klucze.

U mnie bez żadnych kluczy, tylko cztery śruby ;)

http://i.imgur.com/wM5u1N4.jpg

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-03-20 10:25:40
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik

[...]

Gdzie te śruby są na tym obrazku ?

Data: 2016-03-20 16:22:28
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 20 Mar 2016 10:25:40 +0100, "re" <re@re.invalid> wrote:

Gdzie te śruby są na tym obrazku ?

Na tym nie widać, są pod panelem.

https://p2mforum.info/t/378964/

Data: 2016-03-21 22:59:34
Autor: re
Zasilanie tracker'a z zapalniczki

Użytkownik

Gdzie te śruby są na tym obrazku ?

Na tym nie widać, są pod panelem.

https://p2mforum.info/t/378964/
-- -
No widzę te śruby.

Tak czy siak, na razie tracker jest podłączony tym adapterem na bezpiecznik.

Data: 2016-03-21 23:24:15
Autor: jerzu.xyz
On Mon, 21 Mar 2016 22:59:34 +0100, "re" <re@re.invalid> wrote:

Tak czy siak, na razie tracker jest podłączony tym adapterem na bezpiecznik.

Patent z tym adapterem jest fajny. Aż kupiłem u Chińczyka 5 sztu w
cenie półtorej z Allegro ;)