Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zasilanie w gniazdku zapalniczki

Zasilanie w gniazdku zapalniczki

Data: 2017-05-25 06:28:16
Autor: Radoslaw Szwed
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?

Data: 2017-05-25 07:58:07
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 06:28, Radoslaw Szwed pisze:
Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?

Udać się do elektryka.

Data: 2017-05-25 08:55:16
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 06:28, Radoslaw Szwed pisze:
Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?


No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że pasażerów z swoich autach jestem zmuszony zostawiać z kluczykiem w stacyjce, bo inaczej nie przypalą sobie papierosa czy nie posłuchają radia.

Data: 2017-05-25 09:03:13
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 08:55, Trybun pisze:

No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki
jest cały czas prąd?

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Data: 2017-05-25 12:31:25
Autor: Chris
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 09:03, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 08:55, Trybun pisze:

No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki
jest cały czas prąd?

Na pewno cały czas? w większości aut po jakimś czasie następuje odłączenie zasilania. W mnie w Mondeo o ile pamiętam po ok 30 min.

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Mam cały czas wpiętą kamerę i nie mam z tym problemu.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2017-05-25 03:47:33
Autor: Przemyslaw P.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
U mnie też tak jest w Oplu. Ok 30min jest prąd, potem trzeba włączyć zapłon. Radio też samo się wyłącza, tyle ze da sie je włączyć ponownie bez zapłonu.

Data: 2017-05-25 12:48:25
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 12:31, Chris pisze:

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Mam cały czas wpiętą kamerę i nie mam z tym problemu.

Z czym nie masz problemu, z tym że kamera nagrywa cały czas i rozładowuje akumulator? No może Ci się to podobać, mnie to akurat nie pasuje.

Data: 2017-05-25 13:43:23
Autor: Chris
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 12:48, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 12:31, Chris pisze:

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Mam cały czas wpiętą kamerę i nie mam z tym problemu.

Z czym nie masz problemu, z tym że kamera nagrywa cały czas i
rozładowuje akumulator? No może Ci się to podobać, mnie to akurat nie
pasuje.

Jak mam wyjść to zatrzymuję nagranie i po problemie, kamerka sama się wyłączy po chwili. Jak wchodzę do auta to w momencie otwarcia drzwi kamerka dostaje prąd i automatycznie zaczyna nagrywać.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2017-05-25 15:22:29
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 13:43, Chris pisze:

Jak mam wyjść to zatrzymuję nagranie i po problemie, kamerka sama się
wyłączy po chwili.

Ręcznie zatrzymujesz nagrania?

Jak wchodzę do auta to w momencie otwarcia drzwi
kamerka dostaje prąd i automatycznie zaczyna nagrywać.

Nie każdy samochód podaje prąd na zapalniczkę po otwarciu drzwi.
Dyskusja jest na temat; prąd po przekręceniu kluczyka vs. permanentny prąd na zapalniczce. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, i można się do nich przyzwyczaić bądź przerobić.

Data: 2017-05-25 15:56:21
Autor: Chris
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 15:22, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 13:43, Chris pisze:

Jak mam wyjść to zatrzymuję nagranie i po problemie, kamerka sama się
wyłączy po chwili.

Ręcznie zatrzymujesz nagrania?

Tak, a w czym problem?

Jak wchodzę do auta to w momencie otwarcia drzwi
kamerka dostaje prąd i automatycznie zaczyna nagrywać.

Nie każdy samochód podaje prąd na zapalniczkę po otwarciu drzwi.

Z forum Audi na twój temat:

Ja bym zrobił tak, że najpierw wyjął bym + z zapalniczki, uciąłbym wtyczkę i zaizolował, żeby nigdzie nie zwarło (nawet gdyby kiedyś zwarło to powinien spalić się tylko bezpiecznik). W radiach są 2 plusy, jeden jest stały (zwykle czerwony), a drugi jest po zapłonie (zwykle żółty). Jakbyś chciał, żeby radio chodziło bez ingerencji kluczka to możesz zrobić tak, że przewód z "+ po zapłonie" (żółty) pociągniesz do zapalniczki, nie podłączając do radia. Z radia tam gdzie powinien być podłączony "+ po zapłonie"- połączyć/zlutować ze stałym plusem. Krótko mówiąc: wyjmujesz przewód z radia i podłączasz go do zapalniczki, a w radiu łączysz czerwony z żółtym. Druga opcja: ciągniesz nowy przewód od "+ po zapłonie" do zapalniczki (wtedy wszystko będzie po staremu tylko zapalniczka będzie wyłączana razem z zapłonem).

Czytaj więcej: https://www.forumsamochodowe.pl/zapalniczka-powyjeciu-kluczyka-przestaje-dzialac-vt58865.htm

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2017-05-25 08:03:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Zatrzymywanie nagrania ręcznie to obciach :-) z lenistwa zaprogramowalem sobie ostatnio taga NFC który aktywuje BT potem startuje Android Auto i wio

Ps Hansowie piszą ze w pasku b6 bylo to sterowane przekaźnikiem 460
https://www.motor-talk.de/bilder/12v-steckdosen-und-dauerplus-g67406014/relais-460-gezogen-i207659115.html

Data: 2017-05-25 17:32:55
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik  Przemek napisał w wiadomości
Zatrzymywanie nagrania ręcznie to obciach :-) z lenistwa zaprogramowalem sobie ostatnio taga NFC który aktywuje BT potem startuje Android Auto i wio

NFC nie zuzywa duzo pradu ?
Przeciez to musi caly czas cewke zasilac, zeby taga zasilic.

A ja narzekam na krotki zywot baterii ... mimo wylaczenia NFC :-)


J.

Data: 2017-05-25 10:10:58
Autor: przemek.jedrzejczak
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Bierze mniej niż BT a przy włączonym GPS i danych komórkowych np. przy dłuższej trasie i tak podpinam zasilanie.
Wypróbuj ładowarkę quick charge i powerbanka LiPo lub zmień telefon :-)

Data: 2017-05-25 21:36:11
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Dnia Thu, 25 May 2017 10:10:58 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(a):

Bierze mniej niż BT

IMO, to BT bierze bardzo malo. Przynajmniej tak potrafi w niektorych
telefonach.

Akurat BT mam w samochodzie, i np yanosik sam sie wlacza.

a przy włączonym GPS i danych komórkowych np. przy dłuższej trasie i tak podpinam zasilanie.

Problem u mnie jest wyjscie z samochodu. Yanosik sam sie wylacza, a cos baterie zre.
Wylaczam gps i transmisje danych, troche pomaga ... ale wtedy
nastepnym razem musze je wlaczyc :-)

Wypróbuj ładowarkę quick charge i powerbanka LiPo lub zmień telefon :-)

Zmien telefon to dobra rada, ale na jaki ?
Ten p* Android zyje IMO wlasnym zyciem.

Pewnie by wystarczyl reset, ale to kupa roboty :-)

J.

Data: 2017-05-25 20:16:13
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 15:56, Chris pisze:

Tak, a w czym problem?

Ja nie mam czasu i ochoty pilnować kamerki, ma nagrywać kiedy jest uruchomiony silnik i wyłączyć się sama jakiś czas po wyłączeniu zapłonu. Ale jak ktoś woli się bawić we włączanie lub wyłączanie, to już nie moja sprawa.

Z forum Audi na twój temat:

To nie mój temat.
Ja mam w jednym samochodzie permanentne zasilanie a w drugim po przekręceniu stacyjki, w obu kamery poustawiane tak żeby było mi najwygodniej.

Data: 2017-05-26 06:06:13
Autor: Radoslaw Szwed
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Ja bym zrobił tak, że najpierw wyjął bym + z zapalniczki, uciąłbym wtyczkę i zaizolował, żeby nigdzie nie zwarło (nawet gdyby kiedyś zwarło to powinien spalić się tylko bezpiecznik). W radiach są 2 plusy, jeden jest stały (zwykle czerwony), a drugi jest po zapłonie (zwykle żółty). Jakbyś chciał, żeby radio chodziło bez ingerencji kluczka to możesz zrobić tak, że przewód z "+ po zapłonie" (żółty) pociągniesz do zapalniczki, nie podłączając do radia. Z radia tam gdzie powinien być podłączony "+ po zapłonie"- połączyć/zlutować ze stałym plusem. Krótko mówiąc: wyjmujesz przewód z radia i podłączasz go do zapalniczki, a w radiu łączysz czerwony z żółtym.

Tak właśnie zrobiłem i pięknie działa. Dzięki Chris.
Bardzo dziękuję też innym za konstruktywne rady.
Temat zamknięty.

Pozdrawiam
Radek

Data: 2017-05-26 06:00:39
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik Radoslaw Szwed radekszwed@pochta.fm ...

Temat zamknięty.

chciałbys ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-05-26 07:21:31
Autor: m4rkiz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On 2017-05-26 06:06, Radoslaw Szwed wrote:
Tak właśnie zrobiłem i pięknie działa. Dzięki Chris.
Bardzo dziękuję też innym za konstruktywne rady.

osobiscie zostawilbym jak jest i podlaczylbym sie tylko przekaznikiem do szyny ktora jest nad nogami kierowcy (kabel zapalniczki leci zaraz obok) - jak kiedys ktos podlaczy cos pradozernego to na kostce radiowej moze byc kiepsko, tam zwykle jest zabezpieczenie 10-15A

Data: 2017-05-26 17:56:24
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On Fri, 26 May 2017 07:21:31 +0200, m4rkiz
<m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:

osobiscie zostawilbym jak jest i podlaczylbym sie tylko przekaznikiem do szyny ktora jest nad nogami kierowcy (kabel zapalniczki leci zaraz obok) - jak kiedys ktos podlaczy cos pradozernego to na kostce radiowej moze byc kiepsko, tam zwykle jest zabezpieczenie 10-15A

Dokładnie. Sterowanie może być nawet z tego plusa radiowego, ale
przekaźnik w obwód zapalniczki. Koszt przekaźnika 40A z podstawką to
jakieś 10 zł.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-05-25 16:14:03
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

Jak wchodzę do auta to w momencie otwarcia drzwi
kamerka dostaje prąd i automatycznie zaczyna nagrywać.

Nie każdy samochód podaje prąd na zapalniczkę po otwarciu drzwi.
Dyskusja jest na temat; prąd po przekręceniu kluczyka vs. permanentny prąd na zapalniczce. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, i można się do nich przyzwyczaić bądź przerobić.

Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie wiekszej ilosci gniazdek - jedne takie, drugie takie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wolność to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,
którzy nie mają już nic do stracenia. "  Janis Joplin

Data: 2017-05-25 20:18:56
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 18:14, Budzik pisze:

Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie wiekszej ilosci gniazdek -
jedne takie, drugie takie.

No ba, tylko który producent ma takie "wygibasy" w standardzie?

Data: 2017-05-25 20:00:39
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

Dlatego najlepszym rozwiazaniem jest posiadanie wiekszej ilosci
gniazdek - jedne takie, drugie takie.

No ba, tylko który producent ma takie "wygibasy" w standardzie?

A co to za problem dorobić? Trójnik 10zł, elektryk ze 20 i masz to co potrzebujesz... --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"
kpt. Bertorelli/Dzielna Armia Włoska/Allo, Allo

Data: 2017-05-25 22:28:13
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 22:00, Budzik pisze:

A co to za problem dorobić?

Dla mnie akurat niewielki, ale większość ludzi sama tego nie ogarnie.

Trójnik 10zł,elektryk ze 20 i masz to co
potrzebujesz...

Trójnik, to pewnie i za 10 zł można znaleźć, ale za 20zł to elektrykowi nie chce się nawet podpiąć pod gniazdo ODB2, a co dopiero mówić o przeróbkach instalacji, tym bardziej w współczesnym samochodzie.

Druga sprawa, to nie zawsze jest gdzie sensownie umieścić te dodatkowe gniazda zapalniczki no może to psuć image samochodu. Fabryczne wykonanie na pewno by lepiej wyglądało.

Data: 2017-05-26 06:00:39
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

A co to za problem dorobić?

Dla mnie akurat niewielki, ale większość ludzi sama tego nie ogarnie.

Trójnik 10zł,elektryk ze 20 i masz to co
potrzebujesz...

Trójnik, to pewnie i za 10 zł można znaleźć, ale za 20zł to elektrykowi nie chce się nawet podpiąć pod gniazdo ODB2, a co dopiero mówić o przeróbkach instalacji, tym bardziej w współczesnym samochodzie.

Przerobić?
Nie przesadzaj, trzeba dwa kabelki zlutować.
Oczywiście sa elektrycy którzy sobie za to i stówke krzykna, ale porządny alektryk zrobi to w 15 minut i wiecej jak 30 za to nie weźmie.
A ze głosujemy nogami...

Druga sprawa, to nie zawsze jest gdzie sensownie umieścić te dodatkowe gniazda zapalniczki no może to psuć image samochodu. Fabryczne wykonanie na pewno by lepiej wyglądało.

I tu mnie masz.
Ja jestem zdecydowanie pragmatyk...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

Data: 2017-05-26 08:55:26
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 08:00, Budzik pisze:

Przerobić?
Nie przesadzaj, trzeba dwa kabelki zlutować.

Problem nie jest z lutowaniem ale ze zlokalizowaniem i dobraniem się do odpowiedniego kabelka we współczesnym samochodzie, to nie czasy Żuka czy Malucha gdzie wszystkich kabli była raptem trzy na krzyż i wszystkie na wierzchu. W jednym samochodzie mam zapalniczkę zamontowaną głęboko pod lewarkiem zmiany biegów, żeby się to tego dobrać musiałbym całą środkową konsolę rozebrać, kilka godzin roboty jak nic, więc na razie dałem sobie spokój.

Data: 2017-05-26 21:00:22
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

Przerobić?
Nie przesadzaj, trzeba dwa kabelki zlutować.

Problem nie jest z lutowaniem ale ze zlokalizowaniem i dobraniem się do odpowiedniego kabelka we współczesnym samochodzie, to nie czasy Żuka czy Malucha gdzie wszystkich kabli była raptem trzy na krzyż i wszystkie na wierzchu. W jednym samochodzie mam zapalniczkę zamontowaną głęboko pod lewarkiem zmiany biegów, żeby się to tego dobrać musiałbym całą środkową konsolę rozebrać, kilka godzin roboty jak nic, więc na razie dałem sobie spokój.

I dojscia do skrzynki bezpieczników tez nie masz?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
 ("""""""""")
 /""/t/"""""
/  /       9mm

Data: 2017-05-25 23:13:55
Autor: t-1
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 15:22, nadir pisze:

Nie każdy samochód podaje prąd na zapalniczkę po otwarciu drzwi.
Dyskusja jest na temat; prąd po przekręceniu kluczyka vs. permanentny prąd na zapalniczce. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety, i można się do nich przyzwyczaić bądź przerobić.

Można podłączyć pod żarówkę kabiny.
Oczywiście pod przewód ręcznego włączania żarówki.
Prąd już przy otwarciu drzwi.
A kamera przy lusterku ma całkiem dobre miejsce.
I kabelek krótki.

Data: 2017-05-25 23:30:15
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 23:13, t-1 pisze:

Można podłączyć pod żarówkę kabiny.
Oczywiście pod przewód ręcznego włączania żarówki.
Prąd już przy otwarciu drzwi.
A kamera przy lusterku ma całkiem dobre miejsce.
I kabelek krótki.

No i żeby kamerka nagrywała, to nie dość, że nadal ręcznie trzeba ją włączać i wyłączać, to jeszcze ma mi lampa po oczach świecić?
Ma ktoś jeszcze ciekawe patenty?;)

Data: 2017-05-26 06:00:39
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

Można podłączyć pod żarówkę kabiny.
Oczywiście pod przewód ręcznego włączania żarówki.
Prąd już przy otwarciu drzwi.
A kamera przy lusterku ma całkiem dobre miejsce.
I kabelek krótki.

No i żeby kamerka nagrywała, to nie dość, że nadal ręcznie trzeba ją włączać i wyłączać, to jeszcze ma mi lampa po oczach świecić?
Ma ktoś jeszcze ciekawe patenty?;)

Chłopie... O czym ty piszesz...
Myslisz, ze jak właczasz lampe recznie to ten rpad skąd tam się bierze...
On tam jest cały czas - ja, jezeli mam polke pod sufitem to po lampę mam podpiete CB i własnie dodatkowy trójnik z gniazdkami zapalniczkowymi.

Znaczy czasami jest cały czas a czasami znika po zamknieciu samochodu, niemniej w czasie pracy auta jest cały czas a nie tylko jak lampa włączona...



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
No i proszę!

Data: 2017-05-26 08:50:32
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 08:00, Budzik pisze:

Chłopie... O czym ty piszesz...
Myslisz, ze jak właczasz lampe recznie to ten rpad skąd tam się bierze...
On tam jest cały czas

Piszę na przykład o Oplach, w nich nie ma plusa cały czas przy lampce sufitowej. Włącznik oświetlenia jest tam zintegrowany z przełącznikiem świateł drogowych.

Data: 2017-05-26 14:51:02
Autor: Axel
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


"nadir"  wrote in message news:5927d03e$0$5146$65785112news.neostrada.pl...

Chłopie... O czym ty piszesz...
Myslisz, ze jak właczasz lampe recznie to ten rpad skąd tam się bierze...
On tam jest cały czas

Piszę na przykład o Oplach, w nich nie ma plusa cały czas przy lampce sufitowej. Włącznik oświetlenia jest tam zintegrowany z przełącznikiem świateł drogowych.

Nie ma? Skoro nie ma, to jak zapalam lampkę bez przestawiania włącznika świateł?

--
Axel

Data: 2017-05-26 15:07:46
Autor: nadir
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 14:51, Axel pisze:

Nie ma? Skoro nie ma, to jak zapalam lampkę bez przestawiania włącznika
świateł?

No przecież piszę, że oświetlenie kabiny masz w przełączniku świateł drogowych. Ewentualnie stamtąd trzeba by ciągnąć zasilanie do kamerki pod sufitem, pewnie że da się zrobić, ale mocno upierdliwe jest.

Data: 2017-05-26 21:00:22
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik nadir none@hell.org ...

Nie ma? Skoro nie ma, to jak zapalam lampkę bez przestawiania włącznika
świateł?

No przecież piszę, że oświetlenie kabiny masz w przełączniku świateł drogowych. Ewentualnie stamtąd trzeba by ciągnąć zasilanie do kamerki pod sufitem, pewnie że da się zrobić, ale mocno upierdliwe jest.

To tylko zmienia miejsce skad bierzesz prad :)
Czy upierdliwe? Bez przesady...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją
liczyć i tych, którzy nie umieją."  Aneta Baran

Data: 2017-05-29 08:52:52
Autor: Mirek Ptak
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 15:07, nadir pisze:
W dniu 2017-05-26 o 14:51, Axel pisze:

Nie ma? Skoro nie ma, to jak zapalam lampkę bez przestawiania włącznika
świateł?

No przecież piszę, że oświetlenie kabiny masz w przełączniku świateł
drogowych. Ewentualnie stamtąd trzeba by ciągnąć zasilanie do kamerki
pod sufitem, pewnie że da się zrobić, ale mocno upierdliwe jest.

Nie we wszystkich Oplach :)
Tak było do generacji Astry II (G)/ Vectry B, od Astry III i Vectry C włącznik światła w kabinie jest już "normalny" :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2017-05-26 20:20:06
Autor: m4rkiz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On 2017-05-26 08:00, Budzik wrote:
On tam jest cały czas - ja, jezeli mam polke pod sufitem to po lampę mam
podpiete CB i własnie dodatkowy trójnik z gniazdkami zapalniczkowymi.

Znaczy czasami jest cały czas a czasami znika po zamknieciu samochodu,
niemniej w czasie pracy auta jest cały czas a nie tylko jak lampa
włączona...

zgadza sie, swiatla kabiny zazwyczaj byly sterowane masa

Data: 2017-05-25 17:06:23
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 25-05-2017 o 13:43, Chris pisze:
W dniu 2017-05-25 o 12:48, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 12:31, Chris pisze:

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Mam cały czas wpiętą kamerę i nie mam z tym problemu.

Z czym nie masz problemu, z tym że kamera nagrywa cały czas i
rozładowuje akumulator? No może Ci się to podobać, mnie to akurat nie
pasuje.

Jak mam wyjść to zatrzymuję nagranie


No faktycznie - cholernie sobie ułatwiłeś, nie ma to jak brak problemu.
Jakbym miał pamiętać o kamerce przy każdym wejściu/wyjściu z samochodu, to z miejsca rzuciłbym ją w krzaki w ślad za tym, który w ogóle coś takiego wymyślił.....

Data: 2017-05-25 17:56:40
Autor: Chris
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 25.05.2017 o 17:06, Cavallino pisze:
W dniu 25-05-2017 o 13:43, Chris pisze:
W dniu 2017-05-25 o 12:48, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 12:31, Chris pisze:

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.

Mam cały czas wpiętą kamerę i nie mam z tym problemu.

Z czym nie masz problemu, z tym że kamera nagrywa cały czas i
rozładowuje akumulator? No może Ci się to podobać, mnie to akurat nie
pasuje.

Jak mam wyjść to zatrzymuję nagranie


No faktycznie - cholernie sobie ułatwiłeś, nie ma to jak brak problemu.
Jakbym miał pamiętać o kamerce przy każdym wejściu/wyjściu z samochodu, to z miejsca rzuciłbym ją w krzaki w ślad za tym, który w ogóle coś takiego wymyślił.....

Ale w czym problem ? wychodzę i wciskam przycisk fizyczny na kamerce, nawet jak zapomnę to prąd skończy się po 30 min wiec zbytnio aku nie ruszy.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl
Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2017-05-26 00:27:22
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On Thu, 25 May 2017 12:31:25 +0200, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:

Na pewno cały czas? w większości aut po jakimś czasie następuje odłączenie zasilania. W mnie w Mondeo o ile pamiętam po ok 30 min.

W Mondeo MK3 bezpiecznik od zapalniczki miał dwa położenia. W jednym
było napięcie cały czas, w drugim tylko po stacyjce. W Focusie mam
cały czas. Nawet po 30h :)

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-05-26 13:38:55
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 09:03, nadir pisze:
W dniu 2017-05-25 o 08:55, Trybun pisze:

No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki
jest cały czas prąd?

Jak ktoś ma kamerkę podłączoną pod zapalniczkę, to może przeszkadzać.


Kamerka nie jest podłączona na stałe,.

Data: 2017-05-25 11:07:26
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59267fcf$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że

Nie tylko koreancom, w oplu tez tak mam.

pasażerów z swoich autach jestem zmuszony zostawiać z kluczykiem w stacyjce, bo inaczej nie przypalą sobie papierosa czy nie posłuchają radia.

Radio to osobny problem, tu wiecej samochodow ma rozne cuda.

Co do zapalniczki ... poza rozladowaniem aku przez ladowarke/kamere/lodowke, to teraz jeszcze dochodzi ryzyko zaplonu telefonu czy innego urzadzenia.
W samochodzie na sloneczku potrafi sie ~80C zrobic, a niektore modele potrafia sie zapalic i w 20 C :-)

J.

Data: 2017-05-26 13:39:29
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 11:07, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:59267fcf$0$640$65785112@news.neostrada.pl...
No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że

Nie tylko koreancom, w oplu tez tak mam.

W Vectrze nie było. Radio, zapalniczka podświetlenie schowka itd nie wymagały kluczyka w stacyjce.



pasażerów z swoich autach jestem zmuszony zostawiać z kluczykiem w stacyjce, bo inaczej nie przypalą sobie papierosa czy nie posłuchają radia.

Radio to osobny problem, tu wiecej samochodow ma rozne cuda.

Co do zapalniczki ... poza rozladowaniem aku przez ladowarke/kamere/lodowke, to teraz jeszcze dochodzi ryzyko zaplonu telefonu czy innego urzadzenia.
W samochodzie na sloneczku potrafi sie ~80C zrobic, a niektore modele potrafia sie zapalic i w 20 C :-)

J.


Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

Co ma piernik do wiatraka, jak można odłączać prąd do podstawowych gniazdek bo mogłaby zaistnieć sytuacja że jakieś podłączone zewnętrzne urządzenie mogłoby rozładować akumulator?

Data: 2017-05-26 14:36:15
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:592813db$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-05-25 o 11:07, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że

Nie tylko koreancom, w oplu tez tak mam.

W Vectrze nie było. Radio, zapalniczka podświetlenie schowka itd nie wymagały kluczyka w stacyjce.

To jest dokladnie Vectra, C.
Zapalniczka wylacza sie po zgaszeniu silnika.

Radio po wyciagnieciu kluczyka.

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

A to akurat jest dosc rozsadne.
Taka lodowka dosc sporo pradu bierze i po paru godzinach auto nie ruszy.

A jesli wychodzisz na krocej ... to wnetrze lodowki sie tylko minimalnie nagrzeje.

No, mozna jeszcze ambitny system pilnowania akumulatora zrobic - jak napiecie spadnie, to sie gniazdka odlacza.

J.

Data: 2017-05-26 13:28:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Włączenie/wyłączenie radia w Zafirze B można ustawić samemu: uruchomienie silnika albo przyciskiem ale mistrzowskim patentem jest działanie klimy po wyłączeniu silnika i zamknięciu auta idealne na krótkich trasach w lecie. Te resztkowe chłodzenie styka na kilka/kilkanaście minut w pełnym upale i po krótkiej przerwie znów wsiadamy do chłodnego auta zamiast do piekarnika :-)

Data: 2017-05-26 14:59:20
Autor: Axel
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


"J.F."  wrote in message news:5928214b$0$5159$65785112news.neostrada.pl...

No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że

Nie tylko koreancom, w oplu tez tak mam.

W Vectrze nie było. Radio, zapalniczka podświetlenie schowka itd nie wymagały kluczyka w stacyjce.

To jest dokladnie Vectra, C.
Zapalniczka wylacza sie po zgaszeniu silnika.

Zgadza się

Radio po wyciagnieciu kluczyka.

Ale radio nie traci zasilania, tylko sygnał ON ze stacyjny steruje włączeniem/wyłączeniem radia (można to przestawić w menu, przynajmniej w niektórych modelach). Zauważ, że możesz włączyć radio bez kluczyka w stacyjce.

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

A to akurat jest dosc rozsadne.
Taka lodowka dosc sporo pradu bierze i po paru godzinach auto nie ruszy.
A jesli wychodzisz na krocej ... to wnetrze lodowki sie tylko minimalnie nagrzeje.

Nawet zostawiona na 2h dobra lodówka się nie nagrzeje.

No, mozna jeszcze ambitny system pilnowania akumulatora zrobic - jak napiecie spadnie, to sie gniazdka odlacza.

BTW - Radio włączone przy wyłączonej stacyjne po ok. 30 minutach się wyłącza.

--
Axel

Data: 2017-05-27 09:42:17
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 14:36, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:592813db$0$657$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2017-05-25 o 11:07, J.F. pisze:
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
No i dobrze. W czym niby może przeszkadzać to że w gnieździe zapalniczki jest cały czas prąd? To koreańcom coś się pokićkało pod czuprynami że

Nie tylko koreancom, w oplu tez tak mam.

W Vectrze nie było. Radio, zapalniczka podświetlenie schowka itd nie wymagały kluczyka w stacyjce.

To jest dokladnie Vectra, C.
Zapalniczka wylacza sie po zgaszeniu silnika.

Radio po wyciagnieciu kluczyka.

Widać Vectra Vectrze nierówna.


Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

A to akurat jest dosc rozsadne.
Taka lodowka dosc sporo pradu bierze i po paru godzinach auto nie ruszy.

A jesli wychodzisz na krocej ... to wnetrze lodowki sie tylko minimalnie nagrzeje.

No, mozna jeszcze ambitny system pilnowania akumulatora zrobic - jak napiecie spadnie, to sie gniazdka odlacza.

J.


Wcale niedużo prądu, tym bardziej że w wypadku mojej lodówki nie jest to stały pobór prądu.. Zdecydowanie przerost treści nad formą. Po to aby schłodzić coś w lodówce muszę pilnować auta.. Gdzie tu sens?

Data: 2017-05-26 16:18:26
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 26-05-2017 o 13:39, Trybun pisze:

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

I bardzo dobrze.
Łatwiej włożyć kluczyk do stacyjki, niż przy KAŻDYM postoju KONIECZNIE grzebać w bagażniku.
Nie bardzo wiem jak często miałoby się przydać odwrotne rozwiązanie - raz w życiu, kontra kilka razy dziennie?

Co ma piernik do wiatraka, jak można odłączać prąd do podstawowych gniazdek bo mogłaby zaistnieć sytuacja że jakieś podłączone zewnętrzne urządzenie mogłoby rozładować akumulator?

Nie bardzo wiem, gdzie Ty tu widzisz błąd projektanta?
Bardzo dobre rozwiązanie, nie chciałbym szukać akumulatora z mechanikiem na wakacjach tylko dlatego, że zapomniałem sobie zrobić wycieczki do bagażnika w celu wyłączenia lodówki.

Więc jeśli ktoś tu jest idiotą, to nie ten projektant.....

Data: 2017-05-27 09:42:53
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-26 o 16:18, Cavallino pisze:
W dniu 26-05-2017 o 13:39, Trybun pisze:

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

I bardzo dobrze.
Łatwiej włożyć kluczyk do stacyjki, niż przy KAŻDYM postoju KONIECZNIE grzebać w bagażniku.
Nie bardzo wiem jak często miałoby się przydać odwrotne rozwiązanie - raz w życiu, kontra kilka razy dziennie?

zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie. Parkuję  nad wodą, spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w lodówce się nie popsuły.

Data: 2017-05-27 10:10:45
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 27-05-2017 o 09:42, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-26 o 16:18, Cavallino pisze:
W dniu 26-05-2017 o 13:39, Trybun pisze:

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

I bardzo dobrze.
Łatwiej włożyć kluczyk do stacyjki, niż przy KAŻDYM postoju KONIECZNIE grzebać w bagażniku.
Nie bardzo wiem jak często miałoby się przydać odwrotne rozwiązanie - raz w życiu, kontra kilka razy dziennie?

zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie.

No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?



Parkuję  nad wodą,
spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w lodówce się nie popsuły.

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar w niej.
Duuuuużo szybciej.

I wtedy masz rzeczywisty problem - nie ten Twój wyimaginowany.

Data: 2017-05-27 02:44:44
Autor: Kris
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu sobota, 27 maja 2017 10:10:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar w niej.
Duuuuużo szybciej.
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Data: 2017-05-27 17:41:01
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 27-05-2017 o 11:44, Kris pisze:
W dniu sobota, 27 maja 2017 10:10:44 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar
w niej.
Duuuuużo szybciej.
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
Std alternator zazwyczaj nie da rady.

Data: 2017-05-29 09:54:13
Autor: re
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


Użytkownik "Cavallino"


Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar
w niej.
Duuuuużo szybciej.
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
Std alternator zazwyczaj nie da rady.
-- -
Kolejny flejm ?

Data: 2017-05-29 21:36:01
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Dnia Mon, 29 May 2017 09:54:13 +0200, re napisał(a):
Użytkownik "Cavallino"
Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar
w niej.
Duuuuużo szybciej.
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
Std alternator zazwyczaj nie da rady.
-- -
Kolejny flejm ?

Moze nie az tak bardzo, zakladajac niesprzyjajacy stosunek czasu jazdy
do postoju.

J.

Data: 2017-05-31 01:06:04
Autor: re
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


Użytkownik "J.F."

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar
w niej.
Duuuuużo szybciej.
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o
gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
Std alternator zazwyczaj nie da rady.
-- -
Kolejny flejm ?

Moze nie az tak bardzo, zakladajac niesprzyjajacy stosunek czasu jazdy
do postoju.
-- -
I co, jak alternator będzie niestandardowy to naładuje ?

Data: 2017-06-01 11:37:03
Autor: J.F.
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik "re"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ogktt6$1df$1@mx1.internetia.pl...
Użytkownik "J.F."
No chyba że ma skode 102
Tam aku był wsadzony za tylnym siedzeniem i byłoi sporo wolnego miejsca
Za młodu jak skode własnie z kumplami kupiliśmy to wsadziliśmy tam aku o
gabarytach prawie jak skrzynka piwa;)

Większy aku niewiele zmienia, bo to jeszcze trzeba naładować.
Std alternator zazwyczaj nie da rady.
-- -
Kolejny flejm ?

Moze nie az tak bardzo, zakladajac niesprzyjajacy stosunek czasu jazdy
do postoju.
-- -
I co, jak alternator będzie niestandardowy to naładuje ?

Standardowy alternator ma ograniczona wydajnosc pradowa (choc czasem np 200A) i osiagalna tylko na wysokich obrotach.

No i moze nie wydolic, jak ktos bedzie dodatkowo ciagnal np 120Ah/dobe ...

J.

Data: 2017-05-27 10:40:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu .05.2017 o 10:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?



Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę  zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas  po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników  raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.

TG

Data: 2017-05-27 17:39:59
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 27-05-2017 o 10:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2017 o 10:10 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:


No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?



Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

No, jak aku będzie w pełni naładowany.
A jak nie, bo np. dzień wcześniej też był na rybach?

I ilu userów zapomni i zostawi coś podłączonego na całą noc?
I kto wtedy będzie płacił za assictance, Trybun?

Dla jednego nawiedzonego usera NIE MOŻNA psuć samochodu - jak potrzebuje niech sobie popsuje sam i poprzełącza kable tak jak mu pasuje.



Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.

Howgh.

Data: 2017-05-29 09:48:48
Autor: re
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

Jakieś 3-4 Ah. Jak nie będzie moczył kija przez całą noc i aku w miarę
zdrowy to da radę wrócić o własnych siłach.

Ale wg mnie zostawianie napięcia w gniazdach zapalniczki na dłuższy czas
po wyłączeniu zapłonu to błąd konstrukcyjny, który u połowy użytkowników
raz na jakiś czas doprowadzi do rozładowania akumulatora.
-- -
Tu było nie tylko o gnieździe zapalniczki tylko o takim gnieździe w bagażniku. O ile to gniazdo ogólnodostępne wydaje się sensownie wyłączać aczkolwiek, w domu jakoś prądu nie wyłączamy jak wychodzimy, to to schowane mogłoby np inaczej działać by jakieś urządzenia jednak dało się zasilać. I jeszcze jest taka opcja by inną pozycją stacyjki załączać te wybrane urządzenia albo jeszcze inaczej. Bo skazywanie się na jedną tylko opcję że mamy prąd podczas jazdy głupie jest.

Data: 2017-05-28 11:47:10
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-27 o 10:10, Cavallino pisze:
W dniu 27-05-2017 o 09:42, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-26 o 16:18, Cavallino pisze:
W dniu 26-05-2017 o 13:39, Trybun pisze:

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

I bardzo dobrze.
Łatwiej włożyć kluczyk do stacyjki, niż przy KAŻDYM postoju KONIECZNIE grzebać w bagażniku.
Nie bardzo wiem jak często miałoby się przydać odwrotne rozwiązanie - raz w życiu, kontra kilka razy dziennie?

zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie.

No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

Na tyle niewiele że nigdy nie miałem problemów z rozładowanym akumulatorem. Na wyprawy zawsze biorę do łodzi rezerwową baterię, jednak ani razu nie było potrzebna do auta.




Parkuję  nad wodą,
spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w lodówce się nie popsuły.

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar w niej.
Duuuuużo szybciej.

I wtedy masz rzeczywisty problem - nie ten Twój wyimaginowany.

Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz? Nie tylko to idiotyczne podłączanie źródeł prądu wysłałbym koreańców na drzewo, Samoczynne włączanie klimy to także nie ułatwia życia kierowcy, albo 'domykanie szyb", albo "czujnik deszczu i świateł" itditp. Zamiast robić coraz doskonalsze pojazdy to oni tracą czas na wymyślanie jakby tu uprzykrzyć użytkowanie ich pojazdów.

Data: 2017-05-28 13:04:45
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 28-05-2017 o 11:47, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-27 o 10:10, Cavallino pisze:
W dniu 27-05-2017 o 09:42, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-26 o 16:18, Cavallino pisze:
W dniu 26-05-2017 o 13:39, Trybun pisze:

Nie tylko radio, koreański idiota umyślił sobie również aby do gniazdka w bagażniku (zasilanie np lodówki) również potrzebny był kluczyk w stacyjce.

I bardzo dobrze.
Łatwiej włożyć kluczyk do stacyjki, niż przy KAŻDYM postoju KONIECZNIE grzebać w bagażniku.
Nie bardzo wiem jak często miałoby się przydać odwrotne rozwiązanie - raz w życiu, kontra kilka razy dziennie?

zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie.

No właśnie o lodówce piszę.
Sprawdzałeś ile to ciągnie?
Liczyłeś jak długo wytrzyma Ci akumulator w ten sposób?

Na tyle niewiele że nigdy nie miałem problemów z rozładowanym akumulatorem. Na wyprawy zawsze biorę do łodzi rezerwową baterię, jednak ani razu nie było potrzebna do auta.




Parkuję  nad wodą,
spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w lodówce się nie popsuły.

Prędzej Ci się wydoi aku niż rozmrozi zamrożona lodówka i zepsuje towar w niej.
Duuuuużo szybciej.

I wtedy masz rzeczywisty problem - nie ten Twój wyimaginowany.

Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom ogółu.
Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.

Data: 2017-05-29 09:57:44
Autor: re
Zasilanie w gniazdku zapalniczki


Użytkownik "Cavallino"


Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich
indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom
ogółu.
Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u
elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.
-- -
Strach myśleć. Ale ja też jakoś nie podzielam poglądu jakoby gniazdo w bagażniku powinno było być odłączane stacyjką.

Data: 2017-05-29 19:38:08
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-28 o 13:04, Cavallino pisze:

Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom ogółu.
Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.


Jak najbardziej zasługują na takie miano. Sprzedawanie niepełnosprawnych aut powinno być karalne, może to by ich wreszcie czegoś nauczyło. Nie chodzi tu o indywidualne potrzeby a o ogólną funkcjonalność.. Konieczność zostawiania kluczyka w stacyjce aby radio grało, lodówka w bagażniku zamrażała, czy było podświetlanie w schowku itd. jest ewidentnie niepełnosprawnością auta, i to na własne życzenie konstruktorów.

Data: 2017-05-29 19:47:50
Autor: Cavallino
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 29-05-2017 o 19:38, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-28 o 13:04, Cavallino pisze:

Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom ogółu.
Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.


Jak najbardziej zasługują na takie miano. Sprzedawanie niepełnosprawnych aut powinno być karalne,


Niepełnosprawne to by było, gdyby działało tak, jak Ty chcesz.
I wadziłoby 99,99% użytkowników.

EOD, bo jak zwykle jesteś uparty jak osioł i nie jesteś w stanie spojrzeć poza czubek własnego nosa i zrozumieć, że auta na indywidualne zamówienie są droższe - a Ty takiego właśnie chcesz.

Data: 2017-06-07 12:09:17
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-29 o 19:47, Cavallino pisze:
W dniu 29-05-2017 o 19:38, Trybun pisze:
W dniu 2017-05-28 o 13:04, Cavallino pisze:

Są różne sytuacje, nieraz trzeba coś zaraz na początku zamrozić,a do tego potrzeba przy aucie zostawić strażnika, dlaczego, ano bo kluczyk musi być w stacyjce. O co tak właściwie się kłócisz?

O nazwanie idiotą kogoś kto nie spełnia Twoich i tylko Twoich indywidualnych potrzeb, różnych od potrzeb ogółu.
Bez zważanie na to, że spełniając Twoją potrzebę zagroziłbym potrzebom ogółu.
Zwłaszcza że przez krótkie przepięcie kabelków za góra stówkę u elektryka możesz sobie sam swoją potrzebę spełnić.


Jak najbardziej zasługują na takie miano. Sprzedawanie niepełnosprawnych aut powinno być karalne,


Niepełnosprawne to by było, gdyby działało tak, jak Ty chcesz.
I wadziłoby 99,99% użytkowników.

EOD, bo jak zwykle jesteś uparty jak osioł i nie jesteś w stanie spojrzeć poza czubek własnego nosa i zrozumieć, że auta na indywidualne zamówienie są droższe - a Ty takiego właśnie chcesz.


Zdaje się zupełnie nie rozumiesz znaczenia 'funkcjonalność". Stawianie sztucznych przeszkód na drodze do tej funkcjonalności czyni dany produkt niepełnowartościowym. Tylko kompletny bezmózgowiec może w swoich spekulacjach stawiać za zaletę to że światło w schowku czy grające radio ma być uwarunkowane obecnością kluczyka w stacyjce.

Data: 2017-05-27 10:43:41
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu .05.2017 o 09:42 Trybun <cheilimx@jachu.ru> pisze:


zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie. Parkuję  nad wodą,  spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać  przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w  lodówce się nie popsuły.


Do tego celu powinieneś sobie zorganizować drugi akumulator ładowany  podczas jazdy auta. Jak lodówka go rozładuje do zera to dasz radę wrócić z  ryb:-)
To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty. Zgodnie z odwiecznym  prawem natury rozładujesz w ten sposób akumulator i nie odpalisz auta w  chwili kiedy będziesz musiał z jakiegoś powodu niezwłocznie wrócić do domu  :-)

TG

Data: 2017-05-27 20:43:17
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On Sat, 27 May 2017 10:43:41 +0200, "Tomasz Gorbaczuk"
<gorbi@adres.pl> wrote:

To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty.

100% busów z zabudową sypialną ma na pokładzie ogrzewanie postojowe. I
jakoś aku nie zdycha w noc. Spora część kierowców ma lodówki. I jakoś
żyją ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-05-27 22:00:34
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty.

100% busów z zabudową sypialną ma na pokładzie ogrzewanie postojowe. I
jakoś aku nie zdycha w noc. Spora część kierowców ma lodówki. I jakoś
żyją ;)

Aczkolwiek czesto szukaja sposobów na powiekszenie aku lub dołożenie drugiego. Ale fakt jest faktem, ze to jest zwiazane nie tylko z lodówka i ogrzewaniem ale równiez z checia korzystania z paru innych rzeczy typu laptopy, lampki itp.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2017-05-28 21:05:55
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On Sat, 27 May 2017 22:00:34 +0000 (UTC), Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

laptopy, lampki itp.

Lampki teraz robią ledowe, dużo prądu nie żrą. Laptop tak,
przetwornice są raczerj mało sprawne, dużo prądu idzie w ciepło.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-05-29 09:31:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Hello jerzu,

Sunday, May 28, 2017, 9:05:55 PM, you wrote:

laptopy, lampki itp.
Lampki teraz robią ledowe, dużo prądu nie żrą. Laptop tak,
przetwornice są raczerj mało sprawne, dużo prądu idzie w ciepło.

Przetwornice mało sprawne? Bluźnisz...

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2017-05-29 15:49:23
Autor: jerzu.xyz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
On Mon, 29 May 2017 09:31:32 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Przetwornice mało sprawne? Bluźnisz...

Gdzieś czytałem, że przetwornica 2000W po obciążeniu 50W ma sprawnośc
na poziomie 50-60%. To dużo? Owszem, po obciążeniu jej większym
odbiornikiem sprawność rośnie.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński jerzu/@/irc/pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2017-05-30 09:31:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Hello jerzu,

Monday, May 29, 2017, 3:49:23 PM, you wrote:

Przetwornice mało sprawne? Bluźnisz...
Gdzieś czytałem, że przetwornica 2000W po obciążeniu 50W ma sprawnośc
na poziomie 50-60%. To dużo? Owszem, po obciążeniu jej większym
odbiornikiem sprawność rośnie.

Sorry ale do obciążenia 50W nie należy używać przetwornicy 2000W bo
sensu to nie ma. Ale i tak dobra przetwornica ma nawet przy takim
obciążeniu sprawność na poziomie 80%


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2017-05-28 11:49:14
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-27 o 10:43, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2017 o 09:42 Trybun <cheilimx@jachu.ru> pisze:


zawsze kiedy mi jest potrzebna lodówka w aucie. Parkuję  nad wodą, spuszczam łódź, oj zaraz nie mogę wypłynąć na ryby, musiałby ktoś zostać przy aucie bo kluczyk musi być w stacyjce aby ryby i inne towary w lodówce się nie popsuły.


Do tego celu powinieneś sobie zorganizować drugi akumulator ładowany podczas jazdy auta. Jak lodówka go rozładuje do zera to dasz radę wrócić z ryb:-)
To co teraz stosujesz to proszenie się o kłopoty. Zgodnie z odwiecznym prawem natury rozładujesz w ten sposób akumulator i nie odpalisz auta w chwili kiedy będziesz musiał z jakiegoś powodu niezwłocznie wrócić do domu :-)

TG


Naprawdę trochę niepoważnie wygląda udzielanie  rad w tym zakresie staremu praktykowi. To nie są pierwsze auta którymi jeżdżę na wędkarskie wyprawy. Pierwszy jest taki który ma gniazdko z prądem w bagażniku, to był zdecydowany + przy zakupie, jednak okazało się że to patent  niepełnosprawny, ze względu właśnie na tą konieczność obecności kluczyka w stacyjce.

Data: 2017-05-28 21:48:38
Autor: Tomasz Gorbaczuk
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu .05.2017 o 11:49 Trybun <cheilimx@jachu.ru> pisze:


Naprawdę trochę niepoważnie wygląda udzielanie  rad w tym zakresie  staremu praktykowi. To nie są pierwsze auta którymi jeżdżę na wędkarskie  wyprawy. Pierwszy jest taki który ma gniazdko z prądem w bagażniku, to  był zdecydowany + przy zakupie, jednak okazało się że to patent   niepełnosprawny, ze względu właśnie na tą konieczność obecności kluczyka  w stacyjce.


Jak uważasz.
Co do starego praktyka to mógłbyś się zdziwić jak byś zobaczył ile mam  dostępnych w aucie punktów z gniazdami 5V, 12V, 230V :-)
Niektóre są zasilane właśnie z takiego bufora.


TG

Data: 2017-05-29 19:39:57
Autor: Trybun
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-28 o 21:48, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .05.2017 o 11:49 Trybun <cheilimx@jachu.ru> pisze:


Naprawdę trochę niepoważnie wygląda udzielanie  rad w tym zakresie staremu praktykowi. To nie są pierwsze auta którymi jeżdżę na wędkarskie wyprawy. Pierwszy jest taki który ma gniazdko z prądem w bagażniku, to był zdecydowany + przy zakupie, jednak okazało się że to patent  niepełnosprawny, ze względu właśnie na tą konieczność obecności kluczyka w stacyjce.


Jak uważasz.
Co do starego praktyka to mógłbyś się zdziwić jak byś zobaczył ile mam dostępnych w aucie punktów z gniazdami 5V, 12V, 230V :-)
Niektóre są zasilane właśnie z takiego bufora.


TG


Praktyk w tym zakresie że nigdy mi prądu w aucie nie brakło w wyjazdach pozamiejskich. Były to na ogół auta którym kluczyk w stacyjce służył tylko do uruchomienia rozrusznika.

Data: 2017-05-25 09:14:28
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 06:28, Radoslaw Szwed pisze:
Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?

Zajrzeć może do instrukcji w rozdział "skrzynka bezpieczników".
W którymś aucie miałem wybór między zasilaniem permanentnym i "po zapłonie". Wyboru dokonywało się przełożeniem zwory w skrzynce bezpieczników.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2017-05-25 12:00:50
Autor: Budzik
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
Użytkownik Radoslaw Szwed radekszwed@pochta.fm ...

Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?
No i?
Mi takiego rozwiazania zawsze brakuje, dlatego w kazdym aucie od razu dokładam trójnik zapalniczkowy z pradem niezaleznym od właczenia stacyjki.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
nie przekonam się, co mówię?"  E.M. Forster

Data: 2017-05-25 12:40:33
Autor: Kamil 'Model'
Zasilanie w gniazdku zapalniczki
W dniu 2017-05-25 o 06:28, Radoslaw Szwed pisze:
Audi B5 po wyłączeniu zapłonu w "zapalniczce" cały czas jest napięcie.
Po podłączeniu się laptopem z komputerem w samochodzie też nie można
zmienić opcji  aby zasilanie  było tylko podczas włączonego zapłonu.
Proszę o wskazówkę w jaki najprostszy/najszybszy sposób można zmienić
zasilanie w zapalniczce aby aktywowało się po zapłonie?

Ja dokładałem przekaźnik sterowany "+ po stacyjce" i to chyba najlepsze rozwiązanie.

Zasilanie w gniazdku zapalniczki

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona