Zasiłek pogrzebowy

Data: 2012-06-25 07:29:41
Autor: Adam Klobukowski
Zasiłek pogrzebowy
Zmarł emerytowany żołnierz. Teoretycznie zasiłek przysługuje z dwóch tytułów:
 - ubezpieczenia zmarłego w Wojskowym Biurze Emerytalnym
 - ubezpieczenia zasiłkobiorcy w ZUS.

ZUS twierdzi że w pierwszej kolejności powinno się zwrócić po zasiłek do WBE. Czy jest w prawie czy po prostu odbija piłeczkę?

Dlaczego chcę z ZUS? Bo do ZUSu mam 5km, a do WBE 205km.

AdamK

Data: 2012-06-26 09:11:22
Autor: Danusia
Zasiłek pogrzebowy

Użytkownik "Adam Klobukowski" <adamklobukowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:480971f9-6fac-4a7f-bf33-88d19c43b9begooglegroups.com...
[...]

Nie ma takiej możliwości. Zgodnie z ustawą zasiłek pogrzebowy wypłaca  ta instytucja z której pobierana była emerytura czyli jak brał emeryture z WBE to zasiłek pogrzebowy wypłaca WBE.

pozdr

Zasiłek pogrzebowy