Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.

Data: 2010-09-05 20:25:07
Autor: Ikselka
Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
Dnia Sat, 04 Sep 2010 23:49:00 +0200, animka napisał(a):

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/447698,rzad_przyjal_budzet_na_2011_r_zasilek_pogrzebowy_obciety_do_4_tys_zl.html

Tusk szuka oszczędności, ale dla rodzin poległych w katastrofie był bardzo, aż za bardzo szczodry. Na wszystkie pomniki, obchody, opłaty/wypłaty dla księży, pogrzeby, odszkodowania poszła przecież kupa szmalu. Teraz trzeba z biednych emerytów zedrzeć, czyli iść po trupach.
Ostatnio gdzieś czytałam, że to co ksiądz weźmie za odprawienie pogrzebu to idzie do jego kieszeni, to jest jego biznes.

Co ma ksiądz do zasiłku pogrzebowego? - zasiłek ten jest wypłacany rodzinie
zmarłego po przedłożeniu rachunków za pochówek, tzn udokumentowaniu kosztów
poniesionych w świeckich firmach, a nie kościelnych. Nie dziwisz się jakoś,
że one nie chcą chować ludzi za darmo? A ksiądz niby czemu miałby? - to
jego praca, z której się utrzymuje: poświęca swój czas, siły i energię,
środki pieniężne (musi się ubrać i zjeść - goły i głodny być na pogrzebie
nie powinien, bo zgorszy i zasłabnie). Nie ma innej możliwości zarobku,
sprzątać ani bawić dzieci nie pójdzie. Co masz do księży? - obniżenie
zasiłku pogrzebowego nie jest aż takie drastyczne ani de facto - ja wydałam
na pogrzeb ojca 4 lata temu jakieś 4,5 tys zł, na tyle miałam rachunki i
tyle odzyskałam z ZUS. O co chodzi? Można i taniej, nie musi być zaraz
wielkiej fiesty z okazji pogrzebu. I poza tym zawsze można pochować bez
księdza - jeśli jest akurat taki, co za dużo bierze, to nie dać mu zarobić.
Myślisz, że sam sobie będzie gałąź podcinał?

Data: 2010-09-05 21:46:13
Autor: animka
W dniu 2010-09-05 20:25, Ikselka pisze:
[...]

Ok, to są zupełnie odrębne sprawy.
Napisałam tylko tak przy okazji.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Chciala-zaplacic-za-pogrzeb-100-zl-- -ksiadz-ja-wysmial,wid,12590648,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1ad55

--
animka

Data: 2010-09-05 22:16:32
Autor: Ikselka
Dnia Sun, 05 Sep 2010 21:46:13 +0200, animka napisał(a):

[...]

Nie lubię takich "okazji bez okazji".

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Chciala-zaplacic-za-pogrzeb-100-zl-- -ksiadz-ja-wysmial,wid,12590648,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1ad55

No i co z tego? Podobne przypadki można podać na temat najbardziej
swietlanych instytucji i osób świeckich.

Data: 2010-09-07 13:44:25
Autor: Maddy
W dniu 05-09-2010 20:25, Ikselka pisze:
> A ksiądz niby czemu miałby? - to
jego praca, z której się utrzymuje:

A mnie uczyli, że to "posługa kapłańska". Posługa - od "służyć".
I że ksiądz wiernemu nie może odmówić, a co dostaje, to dobrowolny datek.
To to wszystko ściema?

Jak to leciał? "Niech Twoje słowo będzie tak tak, nie nie".
I jeszcze "prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne..."

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-09-07 20:50:20
Autor: Alek
Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
Użytkownik "Maddy" <maddy@esi.com.pl> napisał

A ksiądz niby czemu miałby? - to
jego praca, z której się utrzymuje:

A mnie uczyli, że to "posługa kapłańska". Posługa - od "służyć".

A mnie uczyli, że "godzien jest robotnik swojej zapłaty".
I jeszcze że ksiądz, podobnie jak ja czy ty, musi jeść,
musi się ubrać, oprać, zapłacić rachunki itd.

I że ksiądz wiernemu nie może odmówić, a co dostaje, to dobrowolny datek.
To to wszystko ściema?

Nie ma ściemy, po prostu sprawa ma dwie strony.
Ksiądz ma obowiązki względem parafianina
a parafianin względem księdza i parafii.

I jeszcze "prędzej wielbłąd przejdzie przez ucho igielne..."

....niż niewierzący odczepi się od kasy katolickiego księdza
do której się nie dokłada.

Data: 2010-09-07 20:59:04
Autor: Krzysztof
"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i661hg$hvb$1news.onet.pl...

...niż niewierzący odczepi się od kasy katolickiego księdza
do której się nie dokłada.

Chyba sobie teraz jaja robisz ... Tym bardziej, że przez pół wątku tłuczone jest, że WŁAŚNIE dokłada się i pan i pani i całe społeczeństwo, niezależnie od wyznania czy jego braku.

K.

Data: 2010-09-08 07:00:20
Autor: Alek
Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
Użytkownik "Krzysztof" <kdoriain@antyspam.pl> napisał

[...]

Jaaasne... Całe społeczeństwo składa się na datek z okazji ślubu czy pogrzebu.

Data: 2010-09-08 08:47:36
Autor: Krzysztof
Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał

Jaaasne... Całe społeczeństwo składa się na datek z okazji ślubu czy pogrzebu.

Spójrz na to w szerszej perspektywie a na pewno zrozumiesz, co mam na myśli.

K.

Data: 2010-09-07 23:30:44
Autor: animka
W dniu 2010-09-07 20:50, Alek pisze:
[...]

Ty jesteś KSIĄDZ.
Teraz wszyscy księdzowie mają internet i nawet Bohemota słuchają.

--
animka

Data: 2010-09-08 07:03:30
Autor: Alek
Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał

[...]

===
Ty jestes KRETYNKA.
Teraz kretynowie też mają internet. Tylko nie wiem czego słuchają, chyba tajemniczych głosów wydobywających się z wnętrza głowy.

Data: 2010-09-08 12:55:36
Autor: animka
W dniu 2010-09-08 07:03, Alek pisze:
[...]

Specjalnie napisalam "księdzowie", nie księża,  bi nie chcę kojarzyć księdza z księciem.
Szukałam jakieś 2 lata temu tutułu utworu, który był grany w Archikatedrze Św. Jana. Zadzwoniłam do jakiegoś ksiedza z tego kościoła. A on mi podał linka do jakiejś piosenki Bohemota! Myślałam, że mnie szlag trafi.
Potem znalazłam organistę, dostałam jego numer telefonu na komórkę i on mi podał nazwy utworów, które były tam grane na trąbkę i organy. Były to: Trumpet Voluntary i TeDeum. Znalazłam te utwory w internecie i sobie posłuchałam, pomimo, że wykonanie o wiele gorsze niż w tym kościele.
http://w175.wrzuta.pl/audio/a6MgnxtsHfR/te_deum_-_maurice-andre_charpentier_-_wersja_fanfary_i_organy
http://www.youtube.com/watch?v=J2L0dSEY_Ko
http://www.youtube.com/watch?v=DHVF93VTlFc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mLnkVBOYnJM&feature=related

--
animka

Data: 2010-09-08 19:50:36
Autor: Alek
[...]

O polszczyźnie też masz pojęcie...

Data: 2010-09-08 18:50:41
Autor: Jacek_P
Alek napisal:
Specjalnie napisalam "księdzowie", nie księża,  bi nie chcę kojarzyć
księdza z księciem.

Hm, księża kojarzą ci się z książętami? To w szkole musiałeś być chyba prymasem ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-08 21:35:55
Autor: Alek
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:i68lu1$jia$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Alek napisal:
Specjalnie napisalam "księdzowie", nie księża,  bi nie chcę kojarzyć
księdza z księciem.

Hm, księża kojarzą ci się z książętami?
To w szkole musiałeś być chyba prymasem ;)

Odpowiadasz na słowa Animki (cytowanie jest spieprzone).

Data: 2010-09-08 20:16:17
Autor: Jacek_P
Alek napisal:
Odpowiadasz na słowa Animki (cytowanie jest spieprzone).

Aaa, to nie prymas. Nawet na wikarego/wikarówkę by się nie nadawała :D

--
Pozdrawiam,

Jacek

Zasiłek pogrzebowy zostanie obniżony z ponad 6 tys. do 4 tys. zł.