Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan

Data: 2010-12-06 08:14:28
Autor: Bogdan Idzikowski
Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan
Z Sebastianem Putrą, białostockim radnym z PiS, synem śp. marszałka Krzysztofa Putry, który zginął w katastrofie rządowego samolotu pod Smoleńskiem, rozmawia Adam Białous.

Tuż po katastrofie był Pan z bratem w Moskwie w celu identyfikacji zwłok ojca. Jak Pan ocenia sposób pomocy udzielonej przez Rosjan?
- Nie mam większych zastrzeżeń. Przyjęto nas dobrze. Zapewniono hotel i wyżywienie, dzięki czemu nie musieliśmy się już tym zajmować, a skupiliśmy się na tym, po co tam przyjechaliśmy. To, co było moim zdaniem źle przez Rosjan zorganizowanie, to samo identyfikowanie zwłok w instytucie patomorfologii. Tam był po prostu bałagan. Dla przykładu nie było wyznaczonego miejsca dla osób, które przeglądały zdjęcia ciał swoich bliskich w celu ich identyfikacji. Dlatego też dochodziło do takich przykrych sytuacji, jak ta, że w jednym pomieszczeniu my jedliśmy obiad, a koło nas na stole przeglądano te zdjęcia, które powinna widzieć tylko rodzina. To, co nas jeszcze w Moskwie zaskoczyło, to niezwykła uprzejmość obsługujących nas Rosjan, a wręcz przymilanie się do nas i do innych rodzin. Myślę, że pielęgniarki czy niżsi urzędnicy byli w tym szczerzy. Czasami jednak miałem wrażenie, iż wyżsi rangą urzędnicy czy funkcjonariusze robią to jakby z nakazu. Chwilami to przymilanie się było wręcz przesadne. Jak o tym mówię, to od razu kojarzę tę postawę z gestem Putina, który obściskiwał Donalda Tuska, wyraźnie tym gestem zaskoczonego. My czuliśmy się podobnie.

więcej:
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20101206&typ=po&id=po24.txt

Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.

Ruskie to mają przej...ane! Cokolwiek by nie zrobili, to zawsze wychodzi na złe!

Data: 2010-12-06 08:20:07
Autor: Panslavista
Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan

Nic z nakazu, okazywano współczucie w sposób uważany w Polsce za zbyt wylewny. To dusza słowiańska tak opisywana szeroko w literaturze rosyjskiej, Tam normalne zjawisko, nie udawane.

Data: 2010-12-06 07:39:10
Autor: obserwator
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

Nic z nakazu, okazywano współczucie w sposób uważany w Polsce za zbyt wylewny. To dusza słowiańska tak opisywana szeroko w literaturze rosyjskiej, Tam normalne zjawisko, nie udawane.

wiele narodow nieslowianskich zachowuje sie wylewnie. Pojedz do Meksyku.
Meksykanczycy to bardzo sympatyczni ludzie, ale musisz bardzo uwazac na portfel.

Wlosi tez sa bardzo wylewni. Widziales moze jak wyglada pogrzeb i stypa po
zabojstwie przez mafie czlowieka, na ktorej pojawia sie czlonkowie tej mafii?
Przeciez nawet nakrecono filmy o takiej tematyce.

Ja nie mam nic do Rosjan jesli ich spotykam w krajach innych anizeli Rosja czy
Polska. To sa rzeczywiscie czesto bardzo zyczliwi ludzie, ale ten ich system i
ta ich wladza, sa niestety qu***skie.

Data: 2010-12-06 09:53:08
Autor: cytryna
Zaskoczy³a mnie s³u¿alczo¶æ Rosjan
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisa&sup3;(a): > > Nic z nakazu, okazywano wspó&sup3;czucie w sposób uwa&iquest;any w Polsce za zbyt > wylewny. To dusza s&sup3;owia&ntilde;ska tak opisywana szeroko w literaturze
rosyjskiej,
> [...]

czy
Polska. To sa rzeczywiscie czesto bardzo zyczliwi ludzie, ale ten ich system

Rosjanie w 1917 roku wpakowali się w komunizm popierając judeokrację Lenina podobnie jak Polacy nabrani na politykę miłości uprawianą przez miłośnika Anieli i Wołodi. Słowiańskie lemingi. Kiedyś się otrząśniemy i zaczniemy żyć
jak ludzie w zachodnich demokracjach.

Data: 2010-12-06 17:28:06
Autor: jadrys
Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan

Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.

Ruskie to mają przej...ane! Cokolwiek by nie zrobili, to zawsze wychodzi na złe!

No niestety, a dla odmiany - ci mający wszystko za złe ruskim wybaczają wszystko jankesom.

Data: 2010-12-06 17:34:19
Autor: u2
W dniu 2010-12-06 17:28, jadrys pisze:

[...]

Nie wszystko można mieć za złe ruskim, n.p. ruskie pierogi są OK.

A co do jankesów to podoba mi się ich muzyka nie tylko country :)

Data: 2010-12-06 17:30:37
Autor: u2
Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan
Jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.

Ruskie to mają przej...ane! Cokolwiek by nie zrobili, to zawsze wychodzi
na złe!

To zależy, jeśli robią na złość z prikazu to można im wybaczyć, ale
jeśli ściemniają z prikazu to należy dążyć do prawdy.

Data: 2010-12-06 17:37:04
Autor:
Zaskoczyła mnie służalczo¶ć Rosjan
On Mon, 6 Dec 2010 08:14:28 +0100, "Bogdan Idzikowski"
<bogdanid@sz.home.pl> wrote:

Z Sebastianem Putrą, białostockim radnym z PiS, synem śp. marszałka Krzysztofa Putry, który zginął w katastrofie rządowego samolotu pod Smoleńskiem, rozmawia Adam Białous. [...]

 akurat "stary" putra byl raczej szanowany na podlasiu.  czytalem ten wywiad w gazecie lokalnej. znam troche ruskich
 i wiem, ze moga ci w morde dac, a za chwile pija z toba
 bimber i gotowi oddac ci twoja skradziona czapke ;o)))

Zaskoczyła mnie służalczość Rosjan