Zasłonić okienka proszę!!

Data: 2013-04-19 14:46:26
Autor: Stachu Chebel
Zasłonić okienka proszę!!
Witam,

Parę razy fruwałem na trasie FRA-HKG, AMS-HKG. Zarówno KLM jak i Lufa
prosi pasażerów z nadejściem ciemności na zewnątrz o zasłanianie
okien. No cóż, noc jest lecąc na wschód dosyć krótka. Ale po kiego
Wacka opuszczać te żaluzje na noc?! Z nadejściem świtu Panienki
serwują ciepłe napoje i jakieś tam bybły, co się śniadankiem zowie..
Po kiego to zasłanianie miniaturowych okienek ??

Data: 2013-04-19 23:47:43
Autor: Jarosław Sokołowski
Zasłonić okienka proszę!!
Pan Stachu Chebel napisał:

[...]

Jak sie popatrzy na trasę przelotu i skojarzy z lotem Korean Air 007
ANC-SEL z 1 września 1983, to jedno przychodzi do głowy.

--
Jarek

Data: 2013-04-20 09:10:07
Autor: sebcio
Zasłonić okienka proszę!!
Pan Stachu Chebel napisał:

[...]

To ja bym powiedział że tym bardziej trzeba okienka odsłonić aby dać znać że to zwykły cywilny samolot.

Data: 2013-04-20 12:03:21
Autor: Jarosław Sokołowski
Zasłonić okienka proszę!!
Pan sebcio napisał:

[...]

A wtedy nie były odsłonięte?

Jarek

PS
Ten KLM dziwi najbardziej -- Holendrzy w ogóle nie maja zwyczaju wieszania
firanek i zasłaniania okien.

Data: 2013-04-21 09:24:49
Autor: Marek
Zasłonić okienka proszę!!
On 20 Apr 2013 12:03:21 GMT, Jarosław Sokołowski<jaros@lasek.waw.pl> wrote:
> [...]

Z pół roku temu była już dyskusja na ten temat, żadnych przekonuwujących argumentów na zaslanianie nie było. Niektórzy sugerowali żer zasłaniają po to by pasażer się wyspał bo wtedy mniej marudny. Przy następnej okazji postaw się i nie zasloń :).

--
Marek

Data: 2013-04-21 11:55:57
Autor: Stachu Chebel
Zasłonić okienka proszę!!
On 21 Kwi, 09:24, Marek <f...@fakeemail.com> wrote:
On 20 Apr 2013 12:03:21 GMT, Jarosław Sokołowski<ja...@lasek.waw.pl>
wrote:

> [...]
sugerowali żer zasłaniają po to by pasażer się wyspał bo wtedy mniej
marudny. Przy następnej okazji postaw się i nie zasloń :).

Sralala!!  Ja nie z tych co ryczą : "RATUUNKU!! Niemcy mnie biją !!"
Pewnie, zawszę mogę powiedzieć : "Mam to w dupie, idę spać, a jak
chcesz , to se sama pindo zasłoń co tylko uważasz za stosowne". I tak
jego mać zrobię następnym razem !!  OK, i mogą mnie "mlasnąć w
prdel" (w dupę cmoknąć) , jak to Czesi mawiają. Ale i tak zapytam, po
kiego Wacka zasłaniać firany...

Data: 2013-04-22 00:51:17
Autor: Marek
Zasłonić okienka proszę!!
On Sun, 21 Apr 2013 11:55:57 -0700 (PDT), Stachu Chebel <stchebel@gmail.com> wrote:
kiego Wacka zasłaniać firany...

A kaza to robić z taka poważna mina (no i procedura cała, jedna stw. idzie po kolei lewa strona i każę zasłaniać a druga prawa) jakby wszystkich życie od tego zależało.

--
Marek

Data: 2013-04-22 18:10:45
Autor: JJR
Zasłonić okienka proszę!!
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał

A kaza to robić z taka poważna mina (no i procedura cała, jedna stw. idzie po kolei lewa strona i każę zasłaniać a druga prawa) jakby wszystkich życie od tego zależało.

Reputacja linii to bardzo poważna sprawa. A dla tej reputacji ważniejsza jest więszość chcąca się przespać, niż jeden któremu się nudzi. Ot i cała filozofia.

--
pzdr,
Jędrzej

Gdy rozum śpi, budzi się Macierewicz

Data: 2013-04-24 23:20:00
Autor: grzech
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu 2013-04-22 18:10, JJR pisze:
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał

A kaza to robić z taka poważna mina (no i procedura cała, jedna stw.
idzie po kolei lewa strona i każę zasłaniać a druga prawa) jakby
wszystkich życie od tego zależało.

Reputacja linii to bardzo powaĹźna sprawa. A dla tej reputacji waĹźniejsza
jest więszość chcąca się przespać, niż jeden któremu się nudzi. Ot i
cała filozofia.

Pamiętam dyskusję sprzed pół roku na temat zasłaniania okien. Myślałem, ze rozwiążę zagadkę wykonując nocne loty międzykontynentalne. Niestety przysłowiowy pies z kulawą nogą nie interesował się podczas lotu oknami. Nie były to tanie linie. Podczas przelotów przez Atlantyk okna faktycznie kazano zasłaniać o świcie. Podczas ostatnich lotów nad lądem nie. Zagadka się komplikuje.

Data: 2013-04-24 23:41:15
Autor: /dev/SU45
Zasłonić okienka proszę!!
Zagadka się komplikuje.

To może mieć drugie dno, za dużo tych przypadków! Zespół Macierewicza się tym zajmie.

http://www.airliners.net/aviation-forums/tech_ops/read.main/307399/1/#83

Data: 2013-04-21 16:34:04
Autor: J.F.
Zasłonić okienka proszę!!
Dnia Sun, 21 Apr 2013 09:24:49 +0200, Marek napisał(a):
[...]

Aresztuja, zakuja w kajdanki, i wypuszcza dopiero z powrotem w
Amsterdamie :-)

J.

Data: 2013-04-21 15:23:43
Autor: Jarosław Sokołowski
Zasłonić okienka proszę!!
Pan J.F. napisał:

[...]

Albo wydadzą szpiega Ruskim. Chociaż ci sie podobno ostatnio
z Niemcami mniej lubią, więc może jednak nie.

--
Jarek

Data: 2013-04-21 16:36:59
Autor: J.F.
Zasłonić okienka proszę!!
[...]

No ba - noc krotka, a lot dlugi. Lepiej zeby wszyscy zaslonili, niz potem sie mialo pare osob obudzic
przez jednego zapominalskiego ..

J.

Data: 2013-04-22 19:10:45
Autor: Luke
Zasłonić okienka proszę!!

Z pół roku temu była już dyskusja na ten temat, żadnych przekonuwujących
argumentów na zaslanianie nie było. Niektórzy sugerowali żer zasłaniają
po to by pasażer się wyspał bo wtedy mniej marudny.

A może jak ktoś za okno patrzy i stroboskopy błyskają to padaczki
dostanie? ...

Data: 2013-04-22 22:39:00
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu 2013-04-22 19:10, Luke pisze:

[...]

A stroboskopy w ogóle widać przez okno?

Data: 2013-04-24 22:29:53
Autor: Luke
Zasłonić okienka proszę!!
Dnia 2013-04-22 22:39, Użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

A stroboskopy w ogóle widać przez okno?

Ostatni raz leciałem w nocy TU-154 w czasach PRL. Było widać z całą
pewnością odbicia błysków od powierzchni skrzydeł. Współczesnymi
sprzętami latałem tylko w dzień, więc nie wiem.

L.

Data: 2013-04-23 20:20:35
Autor: OcL
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu 2013-04-19 23:46, Stachu Chebel pisze:
Po kiego to zasłanianie miniaturowych okienek ??

Nie miałeś jaj aby zapytać i teraz jęczysz na grupie?

Data: 2013-04-23 22:40:32
Autor: /dev/SU45
Zasłonić okienka proszę!!

Nie miałeś jaj aby zapytać i teraz jęczysz na grupie?

Jaki mądry! Do zespołu Macierewicza, tylko tam!

W takiej sytuacji zwykle odpowiadają korporacyjnym bełkotem, kiedyś się zapytałem to powiedzieli że to po to żeby się można było wyspać - i tu akurat pewnie mieli rację.

Siedziałem przy oknie to się nakryłem kocem i sobie uchyliłem, a w 787 zamkną wszystkim obowiązkowo :)

Data: 2013-04-24 00:38:39
Autor: Marek
Zasłonić okienka proszę!!
On Tue, 23 Apr 2013 22:40:32 +0200, /dev/SU45 <nie.ma.zupelnie@w.pl> wrote:
zapytałem to powiedzieli że to po to żeby się można było wyspać - i
tu
akurat pewnie mieli rację.

Ale w nocy jest ciemno za.oknem, więc po co zasłaniać? jedyne logiczne powody to: 1) żeby czegoś nie zobaczyć za oknem lub 2) żeby to coś za oknem nie zobaczyło świateł z wnętrza :)

--
Marek

Data: 2013-04-24 00:51:03
Autor: JJR
Zasłonić okienka proszę!!
Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał

Ale w nocy jest ciemno za.oknem, więc po co zasłaniać?

Choćby dlatego, że jak lecisz na dużej wysokości z zachodu na wschód to noc trwa dużo krócej niż przeciętny zjadacz jest w stanie wytrzymać bez poczucia obniżenia komfortu.
A poczucie komfortu pasażera to coś bardzo ważnego dla wszystkich linii z wyjątkiem tanich.

--
pzdr,
Jędrzej

Na coś i tak musisz umrzeć - niech to nie będzie nuda

Data: 2013-04-24 00:09:40
Autor: Jarosław Sokołowski
Zasłonić okienka proszę!!
Pan Jędrzej napisał:

[...]

Chyba że trafi na takiego z, dajmy na to, Leningradu.

--
Jarek

Data: 2013-04-24 09:27:45
Autor: Marek
Zasłonić okienka proszę!!
On Wed, 24 Apr 2013 00:51:03 +0200, "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> wrote:
Choćby dlatego, że jak lecisz na dużej wysokości z zachodu na
wschĂłd to noc

karzą zasłaniać bez względu na kierunek zach-wsch czy wsch-zach.

--
Marek

Data: 2013-04-24 02:05:48
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu środa, 24 kwietnia 2013 09:27:45 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
On Wed, 24 Apr 2013 00:51:03 +0200, "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl> wrote:

> Choćby dlatego, że jak lecisz na dużej wysokości z zachodu na wschód to noc

karzą zasłaniać bez względu na kierunek zach-wsch czy wsch-zach.

UFO w nocy zaglada w okienka i ze srodka za dobrze je wtedy widac? ;)

Data: 2013-04-24 11:11:09
Autor: J.F
Zasłonić okienka proszę!!
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
On Wed, 24 Apr 2013 00:51:03 +0200, "JJR" <jaxaANTYSPAM@uni.wroc.pl>
Choćby dlatego, że jak lecisz na dużej wysokości z zachodu na wschód to noc

karzą zasłaniać bez względu na kierunek zach-wsch czy wsch-zach.

Bo taka procedura. Po co sie maja zastanawiac czemu kazali zaslonic a czemu nie.

J.

Data: 2013-04-24 11:02:27
Autor: Jarosław Sokołowski
Zasłonić okienka proszę!!
Pan J.F napisał:

[...]

Oni nie, ale tu akurat zastanowić się można. Niektórzy skłonni są
poświęcić na to swój cenny czas i dociec, dlaczego tak im kazali.

--
Jarek

Data: 2013-04-24 23:19:37
Autor: Delfino Delphis
Zasłonić okienka proszę!!

http://en.wikipedia.org/wiki/Nightmare_at_20,000_Feet

Data: 2013-04-24 18:12:19
Autor: OcL
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu 2013-04-23 22:40, /dev/SU45 pisze:
Jaki mądry!
Jeśli uważasz, że trzeba być bardzo mądrym aby personel pokładowy zapytać o taką pierdołę to ci troszkę współczuję.

Data: 2013-04-24 19:52:08
Autor: __Maciek
Zasłonić okienka proszę!!
Wed, 24 Apr 2013 18:12:19 +0200 OcL <ocl@bezznaczenia.tv> napisał:

Jaki mądry!
Jeśli uważasz, że trzeba być bardzo mądrym aby personel pokładowy zapytać o taką pierdołę to ci troszkę współczuję.

Jeżeli uważasz że grupa dyskusyjna nie służy do dyskusji na takie
tamaty i nazywasz to "wylewaniem żalów" to tobie współczuję. Idź sobie
na elektroda.pl, tam myślą tak jak ty.

Powrót Koliny? Teraz ma takiego stajla?

Data: 2013-04-24 21:20:21
Autor: OcL
Zasłonić okienka proszę!!
W dniu 2013-04-24 19:52, __Maciek pisze:
Jeżeli uważasz że grupa dyskusyjna nie służy do dyskusji na takie
tamaty i nazywasz to "wylewaniem żalów" to tobie współczuję. Idź sobie
na elektroda.pl, tam myślą tak jak ty.

Powrót Koliny? Teraz ma takiego stajla?

Napisz powyższe bez błędów to Ci odpowiem.

Zasłonić okienka proszę!!