Zas³yszane w internetach o zamykaniu konta ;-)

Data: 2019-10-05 23:38:59
Autor: Krzysztof Halasa
Zas³yszane w internetach o zamykaniu konta ;-)
z <z@z.pl> writes:

"ostatnio w Banku zamyka³em zbêdne "konto" i Pani powiedzia³a ¿e konto
zamykane jest w ci±gu 1 miesi±ca. W trakcie tego¿ zamykania na koncie
pojawi³o siê 2 z³ na minusie . i konto nie mog³o byæ zamkniête.

Tak mog³o byæ. Ale klienta samo "zamkniêcie konta" nie powinno
interesowaæ.

pojecha³em i da³em te 2 z³ote - nie wiem za co - i spyta³em siê czy
konto jest ju¿ zamkniete. Pani powiedzia³a ¿e trzeba czekaæ 1 miesi±c
od dnia dzisiejszego. o co tu chodzi to nie wiem , ale wed³ug mnie to
dziwne. Takim sposobem konta nigdy siê nie zamknie i bêd± doiæ bez
koñca ????????????"

Generalnie, to czy bank zamknie konto i kiedy, to jego sprawa.
Praktycznie nie mo¿na zamkn±æ konta, które nie ma zerowego salda
(ale mo¿na to saldo wyzerowaæ, np. przeksiêgowaæ na inne konto).
Dla klienta powinno liczyæ siê tylko to, czy skutecznie wypowiedzia³
bankowi umowê prowadzenia konta, oraz termin up³ywu wypowiedzenia.

Mo¿e byæ tak, ¿e w okresie wypowiedzenia bank nalicza op³aty, i trzeba
je uregulowaæ np. przed up³ywem wypowiedzenia, albo pó¼niej, zapewne
na ¿±danie banku (który tak¿e mo¿e sobie darowaæ naliczanie lub
dochodzenie drobnych op³at). Po up³ywie terminu wypowiedzenia bank nie
ma prawa naliczaæ ju¿ op³at (innych ni¿ ustawowych odsetek w niektórych
przypadkach), bo niby na jakiej podstawie móg³by to robiæ?

W niektórych bankach mo¿e byæ tak, ¿e wystarczy wyzerowaæ saldo konta,
i obowi±zywanie umowy mo¿e zostaæ zakoñczone od rêki (konto mo¿e byæ
wtedy zamkniête lub nie).
--
Krzysztof Ha³asa

Zas³yszane w internetach o zamykaniu konta ;-)