Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę przeciw ko Warcie ;-)

Data: 2009-03-02 10:01:53
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę przeciw ko Warcie ;-)
Witam.
Kiedyś obiecałem że napiszę jak spór się zakończy. I piszę ;-).
Dla przypomnienia: półtora roku temu (dokładnie 12.08.2007, zajebista ulewa, pozamykana część ulic) na jednej z bardziej uczęszczanych szczecińskich ulic podczas przejeżdżania przez wielką kałużę silnik naszego mondeo zassał wodę i źle się poczuł. Wymiana 3 korbowodów i paru innych elementów, koszt spory. Warta się wypięła, powołując się na OWU, ale MZ to co się stało nie podlegało wyłączeniu z ubezpieczenia. Wg nich podlegało. Sprawa do DAS, prawnik, pozew, pałowanie, kilka rozpraw, ale wygraliśmy. Piszę to dla wiadomości ewentualnych poszkodowanych w taki sposób, wszak zajebistych kałuż u nas dostatek :-).
Pozdrawiam
RJ

Data: 2009-03-02 15:44:01
Autor: huri_khan
Robert_J pisze:

podlegało. Sprawa do DAS, prawnik, pozew, pałowanie, kilka rozpraw, ale wygraliśmy. Piszę to dla wiadomości ewentualnych poszkodowanych w taki sposób, wszak zajebistych kałuż u nas dostatek :-).

Ile czasu i pieniędzy kosztowały rozprawy ?

--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[Astra G '1,6 16V] [opel24.com] [SY]

Data: 2009-03-02 18:38:54
Autor: MadMan
Dnia Mon, 02 Mar 2009 15:44:01 +0100, huri_khan napisał(a):

[...]

Kosztowały Wartę, więc to tak jakby średnio ważne. --
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-03-02 11:11:38
Autor: WS
On 2 Mar, 18:38, MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:

Kosztowały Wartę, więc to tak jakby średnio ważne.

W tym wypadku tak, ale nie mamy prawa precedensowego i w innym sadzie
wyrok moglby byc dokladnie odwrotny, wiec warto wiedziec, czym sie
ryzykuje... (tu akurat byl DAS, wiec to ich problem)

....no i nie wiadomo jak sad argumentowal swoj wyrok - jesli Warta
faktycznie chciala zastrzec to w OWU i im "nie wyszlo", to aktualne
OWU moze juz byc zmodyfikowane - wiec i tak konsultacja z prawnikami
raczej bedzie potrzebna...

WS

Data: 2009-03-03 11:54:09
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
...no i nie wiadomo jak sad argumentowal swoj wyrok -

Argumentował to tym, że uszkodzenie auta nastąpiło podczas normalnego użytkowania na skutek działania czynnika zewnętrznego. Oczywiście cały czas mówimy o odszkodowaniu z AC.

jesli Warta
faktycznie chciala zastrzec to w OWU i im "nie wyszlo", to aktualne
OWU moze juz byc zmodyfikowane

Warta powoływała się na zapis w OWU brzmiący (mniej więcej, cytuję z pamięci): "TU nie ponosi odpowiedzialności za m.in uszkodzenie silnika spowodowane zassaniem wody podczas użytkowania pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem". Jak dla mnie używanie niezgodnie z przenaczeniem to np. uczestnictwo w rajdzie albo jazda po bezdrożach :-). Ale nam przytrafiło się to na jednej z głównych ulic, na dodatek przez rzeczoną kałużę przejeżdżały inne auta. My mieliśmy pecha bo auto z przeciwka podniosło lekką falę, zalało maskę i po ptokach... Dlatego od razu pojechaliśmy do DAS-a :-) i sprawa wyszła po mojemu.

wiec i tak konsultacja z prawnikami
raczej bedzie potrzebna...

A to to zawsze :-)

Data: 2009-03-03 11:40:45
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
Ile czasu i pieniędzy kosztowały rozprawy ?

Nic nie kosztowały, auto ubezpieczone w DAS. A czas nie miał znaczenia, i tak trzeba było naprawić zaraz po awarii. Sprawa się po prostu toczyła i "się wygrała" ;-). A toczyła się ok. roku, bo przecież sędziowie co chwilę strajkują :-)

Data: 2009-03-03 12:05:15
Autor: mirek
Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:goj1fg$lsn$1inews.gazeta.pl...
Ile czasu i pieniędzy kosztowały rozprawy ?

Nic nie kosztowały, auto ubezpieczone w DAS. A czas

a jakie sa koszty polis DAS bo u nich na stronie nic nie ma o cenach tych polis

--
buy and sell your photos
http://photobank.net-poland.com

Data: 2009-03-03 15:15:54
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
a jakie sa koszty polis DAS bo u nich na stronie nic nie ma o cenach tych polis

Bodajże 300 zł rocznie.

Data: 2009-03-02 22:10:46
Autor: Michal
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę przeciwko Warcie ;-)
podczas przejeżdżania przez wielką kałużę silnik naszego mondeo zassał wodę i źle się poczuł.

a mozesz cos wiecej - jak silnik mogl zassac wode z kałuży ???
jedyne co mi przychodzi do glowy do dolotem powietrza ?

Data: 2009-03-02 13:25:49
Autor: olleo
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę przeciwko Warcie ;-)
a mozesz cos wiecej - jak silnik mogl zassac wode z kałuży ???
jedyne co mi przychodzi do glowy do dolotem powietrza ?

Tez mnie to zainteresowalo - gdzie Mondeo ma wlot powietrza??
--
Olleo

Data: 2009-03-03 07:28:12
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 02.03.2009 Michal <bruneros_no_spam@o2.pl> napisał/a:
podczas przejeżdżania przez wielką kałużę silnik naszego mondeo zassał wodę i źle się poczuł.

a mozesz cos wiecej - jak silnik mogl zassac wode z kałuży ???
jedyne co mi przychodzi do glowy do dolotem powietrza ?

Tzn w szczelnym tak, ale może być np jakiś wężyk podciśnienia wypadnięty,
w sumie nie da się zauważyć że zleciał bez dokładnych oględzin, a wodę zassie
jak się będzie nisko ciągnął.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-03 11:55:52
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
a mozesz cos wiecej - jak silnik mogl zassac wode z kałuży ???
jedyne co mi przychodzi do glowy do dolotem powietrza ?

Przez wlot powietrza. Nie chce mi się teraz szukać opinii rzeczoznawcy, ale jest to możliwe. W naszym przypadku na kałuży auto z przeciwka podniosło lekką falę i nam zalało maskę.

Data: 2009-03-03 04:39:22
Autor: olleo
[...]

Mnie zastanowila konstrukcja dolotu powietrza.
W Subaru jest np. skierowany w dol za reflektorem:
http://www.youtube.com/watch?v=IWFSA6752Yo
--
Olleo

Data: 2009-03-03 13:11:04
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:goj2bs$pnj$1inews.gazeta.pl...
[...]

Lekka fala ? Pol metra ? :-)

J.

Data: 2009-03-03 15:17:31
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
Lekka fala ? Pol metra ? :-)

Pół metra to jest od poziomu ziemi. Zauważ że wjechaliśmy w sporą, głęboką kałużę, wystarczyło niewielkie podniesienie poziomu.

Data: 2009-03-03 11:57:35
Autor: PiotrMDC
On 3 Mar, 15:17, "Robert_J" <rob...@wp.pl> wrote:
> Lekka fala ? Pol metra ? :-)

Pół metra to jest od poziomu ziemi. Zauważ że wjechaliśmy w sporą, głęboką
kałużę, wystarczyło niewielkie podniesienie poziomu.

aaa tam czepiacie sie - pewnie nawigacja przez jezioro go
prowadzila :P hehe

Data: 2009-03-04 08:50:03
Autor: Robert_J
Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę prz eciwko Warcie ;-)
aaa tam czepiacie sie - pewnie nawigacja przez jezioro go
prowadzila :P hehe

;-) A gdzie był ten przypadek? Bo słyszałem ale nie pamiętam gdzie...

Data: 2009-03-04 08:56:48
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Robert_J napisał:
aaa tam czepiacie sie - pewnie nawigacja przez jezioro go
prowadzila :P hehe

;-) A gdzie był ten przypadek? Bo słyszałem ale nie pamiętam gdzie...
To sie robi tak i to bez nawigacji :-)
http://www.youtube.com/watch?v=LxAY25cULmI&feature=related 36s filmu :-)

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-03-06 22:27:06
Autor: J.F.
Zassanie wody przez silnik - wygraliœmy sprawę przeciwko Warcie ;-)
On Wed, 4 Mar 2009 08:50:03 +0100,  Robert_J wrote:
aaa tam czepiacie sie - pewnie nawigacja przez jezioro go
prowadzila :P hehe

;-) A gdzie był ten przypadek? Bo słyszałem ale nie pamiętam gdzie...

Co by nie mowic to kaluza musi byc naprawde spora, zeby niewielka fala
maske zalewala.

To jak sie ta kaluza nazywala ? :-)

J.

Zassanie wody przez silnik - wygraliśmy sprawę przeciw ko Warcie ;-)