"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".

Data: 2010-10-12 15:33:07
Autor: Jarek nie obronił kżyża
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
- Jarosław Kaczyński mówi ludziom, że nie jesteśmy państwem demokratycznym - mówi w rozmowie z TOK FM dr Robert Sobiech, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. - To zagrożenie dla demokracji. Zastanowiłbym się nad wnioskiem do Trybunału Stanu - dodaje prof. Marcin Król, historyk idei z UW.
- W rozmowie z TOK FM Paweł Deresz, mąż zmarłej posłanki Jolanty Szymanek-Deresz, wyrażał oburzenie porównywaniem pielgrzymki rodzin ofiar do marszu na Krakowskim Przedmieściu, nazwanym już przez komentatorów "marszem nienawiści". Jeżeli ktoś nie widział migawek telewizyjnych, to trudno sobie wyobrazić, co tam się działo. Cała oprawa, pochodnie... Prof. Głowińskiemu kojarzyło się to z 1933 rokiem w Niemczech - powiedziała prowadząca audycję Anna Laszuk. Co na to komentatorzy?

"Przekroczenie reguł demokracji"

- Co innego treść wystąpień, a co innego miejsce, w którym są wygłaszane. Gdyby wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego miało miejsce w parlamencie, mógłbym powiedzieć, że jego treść mi się nie podoba, ale w zasadzie wszystko jest w porządku. W parlamencie posłowie mają prawo mówić to, co chcą. Natomiast tu Jarosław Kaczyński z walką polityczną wyszedł na ulicę. W takim miejscu (przed Pałacem Prezydenckim - przyp. red.) wygłosił przemówienie jawnie polityczne. Jest to absolutne przekroczenie reguł demokracji. Po to wymyślono parlament, żeby spory odbywały się w parlamencie, a nie na ulicy - mówi prof. Marcin Król

- Ale nienawiść artykułowana w parlamencie też by mi się nie podobała - powiedziała Anna Laszuk. - Mnie też by się nie podobała, ale uważam, że to się mieści w granicach demokracji. Wychodzenie z takimi rzeczami na ulicę - już nie. Co innego, gdy odbywa się zalegalizowany strajk, w konkretnej sprawie. Jednak to nie był strajk związku. To było wzywanie do nienawiści. Pamiętamy takie rzeczy z różnych złych okoliczności. Po to mamy demokrację, żeby tego nie było - odpowiada prof. Król.

"Trybunał Stanu?"

- Powiem brutalnie: z przeciwnikami tej formy życia, jaką zaakceptowaliśmy - a zaakceptowaliśmy demokrację - trzeba walczyć. Walczyć przy pomocy metod dostępnych władzy. W tym przypadku zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego - mówi prof. Król. - My, choć mamy najróżniejsze zdanie o rządzie i o jakości naszej demokracji, nie powinniśmy się godzić na mniejszość, która nam zagraża i która podważa nasze systemy wartości: lewicowe, prawicowe, konserwatywne, ale demokratyczne - dodał

"Wszystko w rękach wyborców"

- Ja tylko częściowo zgadzam się z prof. Królem - mówi prof. Sobiech. - Dla mnie głównym problemem nie jest forma, lecz treść - to, co mówi Jarosław Kaczyński. A mówi m.in., że nie jesteśmy państwem do końca suwerennym. Problem polega na tym, że ta opowieść znajduje zrozumienie wśród 10-15 procent Polaków.

- Te oskarżenia i zarzuty są wygłaszane w społeczeństwie, które ma bardzo niski poziom zaufania nie tylko do polityków, ale także do własnej administracji, urzędników. Jeżeli mówi się Polakom: to nie jest nasz kraj, to państwo nie jest naszym państwem, to przeciętny Polak czuje się rozgrzeszony z nielojalności wobec państwa - mówi Sobiech.

- Trzeba też podkreślić, że te wypowiedzi są wygłaszane na miesiąc przed wyborami samorządowymi. Jak mają w takim razie wyglądać radni PiS, kiedy ich lider mówi: żadnych koalicji, to nie jest państwo demokratyczne. Jak mogą wyglądać mechanizmy współpracy w lokalnych samorządach? - pyta dr Sobiech. - Pewnie różnie, bo na pewno jest grupa ludzi w PiS, która chciałaby wprowadzić sensowne rzeczy, tylko muszą się trzymać linii partyjnej - dodaje.

Co dalej? - Wszystko jest w rękach wyborców. Myślę, że coraz więcej ludzi będzie odpływało od takiego Prawa i Sprawiedliwości. Tylko to jest proces. Nie wykluczam nawet, że po wyborach w 2011 będziemy mieli w parlamencie na tyle silny PiS, że doprowadzi to do kryzysu rządowego. Nie mam recepty co zrobić. Choć wiem, ze kiedyś o PiS będziemy mówić tak, jak o LPR - dodaje.

Jakie słowa padły na wiecu?

Co powiedział Jarosław Kaczyński podczas wiecu? - Chcemy, by ten kraj był rzeczywiście nasz , by nikt nam nie narzucał obyczajów, by nikt nie ośmielał się uczynić tego, co czyniono w tym miejscu tak niedawno temu, by nikt nie ośmielił się znieważać krzyża, który jest znakiem naszej wiary i jest także związany z historią naszego narodu...

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8498984,_Zastanawialbym_sie_nad_Trybunalem_Stanu_dla_Jaroslawa.html#ixzz129QtM9ud

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

"Działalność karłów moralnych nie jest warta publicznej uwagi.
Władysław Bartoszewski"

Data: 2010-10-12 10:16:48
Autor: Hans Kloss
"Zastanawiałbym się nad plutonem egzekucyjnym dla platfonsów
On 12 Paź, 15:33, Jarek nie obroniĹ  kĹźyĹźa <Brońmy RP przed
pisem@..pl> wrote:
[stek bzdur]

OK, może trochę przesadziłem.. Wywieszać to warzywne kurestwo a resztę
wytruć jak szczury, pluton egzekucyjny to, mimo wszystko, środek
wyłącznie przeciw wrogom posiadającym zdolność honorową.
J-23

Data: 2010-10-12 16:35:05
Autor: cyc
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".

Jaki tam Trybunal Stanu dla zbrodniarza ? .
W kajdanki i do aresztu , potem rozprawa za zdrade stanu i surowy wyrok !!.
Dosc faszystowskich kreacji nieodpowedzilnaegfo pseudopolityka !!.
To nawet nie folkor w stylu Korwina \mikke , to zdrada |Polski i dzialanie na jej niekorzysc !!

cyc

Data: 2010-10-12 17:05:48
Autor: Neko
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał

W kajdanki i do aresztu , potem rozprawa za zdrade stanu i surowy wyrok !!.

Kogo zamordowal Kaczynski?

Data: 2010-10-12 17:19:27
Autor: heÂŽsk
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
On Tue, 12 Oct 2010 15:33:07 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

- Jarosław Kaczyński mówi ludziom, że nie jesteśmy państwem demokratycznym - mówi w rozmowie z TOK FM dr Robert Sobiech, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego. [...]

 coz, w razie czego ucieknie w "zolte papiery" albo w psychotropy.

 pytanie do zwolennikow prezesa PiS:  kto nazwal postkomune wspolczesna lewica, kto nazwal sld patriotami
 mimo, ze wczesniej byla to organizacja przestepcza, kto wychwalal
 patriotow z epoki gierka, kto lizal tylek napieralskiemu, az bralo
 obrzydzenie, a dzis udaje, ze nic takiego nie bylo bo nafaszerowno
 go (elzbieta j.+ pawel p. + joanna K.R ?) psychotropami.

Data: 2010-10-12 17:22:09
Autor: Neko
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
Użytkownik "heRsk" <bigbrednie@interia.pl> napisał

[...]

Kaczynski idzie na dno.

To co robi Kaczynski na pewno jego bratu by sie nie spodobalo.
Lech byl inny - z nim mozna bylo pogadac.
Kaczynski raczej poswieci zycie aby pomscic brata.
W pewnym momencie wszyscy sie od niego odwroca.

Szkoda...

Data: 2010-10-12 17:47:27
Autor: Jarek nie obronił kżyża
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".

Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał

Kaczynski raczej poswieci zycie aby pomscic brata.
W pewnym momencie wszyscy sie od niego odwroca.

Pomścic? Kto zrobił krzywdę jego bratu?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-12 17:26:12
Autor: Marek Czaplicki
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
Jarek nie obronił kżyża dnia wto październik 12 2010 15:33 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:

- Jarosław Kaczyński mówi ludziom, że nie jesteśmy państwem demokratycznym
- mówi w rozmowie z TOK FM dr Robert Sobiech, socjolog z Uniwersytetu
Warszawskiego.
mówić, to sobie w demokracji można co się zamarzy. po to jest wolność słowa.
nie uważam, że każdego kto korzysta z wolności słowa musi spotkać aż
Trybunał Stanu. inaczej co by się działo na grupie jakby wszyscy mieli
pozakładane sprawy w TS. :-)
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-10-12 17:53:34
Autor: Jarek nie obronił kżyża
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał

mówić, to sobie w demokracji można co się zamarzy. po to jest wolność słowa.

Nie do końca.

"W rzeczywistości wolność słowa rzadko jest w pełni nieograniczona, np. w Polsce Kodeks karny zabrania publicznego znieważania Prezydenta oraz innych konstytucyjnych organów RP, przestępstwem może być też pomówienie i zniesławienie."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolno%C5%9B%C4%87_s%C5%82owa

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-12 18:50:54
Autor: Marek Dyjor
Marek Czaplicki wrote:
[...]

nie do końca to jest prawda.

nawoływanie do przestępstwa jest przestępstwem.

Ponadto czym innym jest jakiś pan Kowalski gadający bzdury na imieninach czy nawet na ulicy a czym innym jest wierchuszka dużej partii (ok 30% poparcia) gadająca podobne brednie.

Data: 2010-10-12 19:09:48
Autor: Marek Czaplicki
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
Marek Dyjor dnia wto październik 12 2010 18:50 pisze, na grupie
pl.soc.polityka:
Ponadto czym innym jest jakiś pan Kowalski gadający bzdury na imieninach
czy nawet na ulicy a czym innym jest wierchuszka dużej partii (ok 30%
poparcia) gadająca podobne brednie.
nie zmienia to jednak faktu, że prawo jest równe dla wszystkich i dla gór
partyjnych i dla zwykłego Kowalskiego. w wypadku o jakim rozmawiamy prawo
też jest na swój sposób wyrozumiałe i istnieje w nim mniejsza dolegliwość
kary biorąc pod uwagę "afekt" w jakim występuje prezes. chciałem zwrócić
uwagę, że stawianie pod Trybunałem Stanu powinno być dostępne dla naprawdę
dużych kalibrem spraw. gadanina jakiegokolwiek polityka w Polsce, kraju z
ludźmi o naprawdę dużym poczuciu humoru odnosi skutek odwrotny od
zamierzonego.
--
2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67...

Data: 2010-10-12 19:38:22
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-12 15:33, Jarek nie obronił kżyża pisze:
-
[...]

To ten moralista rozbijający sie służbowymi autami swojej żony i taranujacy nimi cyklistów?

Data: 2010-10-12 21:16:55
Autor: Jarek nie obronił kżyża
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i926hm$551$1news.onet.pl...
[...]

Co z tymi cyklistami, nic nie słyszałem?

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-13 21:36:37
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-12 21:16, Jarek nie obronił kżyża pisze:
[...]

No niestety nie mogłem znaleźć w necie opisu tego zdarzenia z p. "D" i cyklistą. Było to chyba z 10 lat temu.
A tutaj jest opis z innego wypadku tego pana samochodem służbowym swojej żony:

http://mona11.salon24.pl/

Data: 2010-10-14 15:56:04
Autor: cyc

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i951pl$lkb$1news.onet.pl...
[...]

Pytanie jest takie !!
Czy wypadek byl z jego winy ? i drugie , czy poniosl konsekwencje .
Jesli tak . No coz nieszczescia chodza po ludziach a prawo wyegzekwowalo swoje .
Jesli nie, to wpisal sie w powszechne wsrod pisowcow zachowania . A byl jak oni pijany ? .

cyc

Data: 2010-10-12 23:52:00
Autor: MH
"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".
[ciach]

Trybunał Stanu ??!!  A niby na jakiej podstawie ?! Wszak facio nie sprawuje
obecnie żadnych funkcji , które to pozwalałyby gościa sądzić przed Trybuną !!
No chyba że chodzi o lata 2005-2007 ??  Ale wówczas chłopina chyba nie
narozrabiał tyle co dziś , no i chyba wówczas jedeny demokratyczny Trybunał (rok
2007) powiedział mu : WY-PIER-DA-LAJ !! A dzisiaj pod Trybunał Stanu ?! Ocipiałeś , czy co ?!  Do Tworek z gościem dla dobra Jego i Jegochwalców !!
I dla Świętego Spokoju !!

MH

--

"Zastanawiałbym się nad Trybunałem Stanu dla Jarosława Kaczyńskiego".