Zastawienie wjazdu

Data: 2009-07-31 17:54:46
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
.... mam pytanko: sytuacja  taka: postawilem auto wzdluz drogi. jest wjazd. w zaden sposob nie zastawilem go. Straz miejscka wzywa mnie do siebie bo zrobilem wykroczenie z art. 97 KW :/ Zrobilem fotki jak z tego wjazdu swobodnie wyjezdzaja auta (auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy - w zaden sposob nie zastawia wjazdu). czy istnieja przepisy ktore to cos reguluja? Jesli naprawde zastawilbym wjazd - to w tym przypadku powinna byc wezwana policja i auto scholowane na parking. Myle sie?
Jak sie bronic przed straznikami texasu? Naprawde rozsmieszyli mnie chcac podbic sobie statystyki swojej pracy. Ale licho nie spi. mam sie czegos bac?
Prosze o odpowiedz.

Dziekuje.

Data: 2009-07-31 13:47:28
Autor: witek
Zastawienie wjazdu
OLO wrote:

(auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy - w zaden sposob nie zastawia wjazdu)

A próbowałeś kiedyś przez taką niezastawioną bramę wyjechać?
Nic nie widać dopóki nie wpakujesz połowy samochodu na jezdnię.

Data: 2009-07-31 18:59:12
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał(a):
OLO wrote:

> (auto moje dokladnie stoi na lini brzegu calej bramy - w zaden sposob nie > zastawia wjazdu)

A próbowałeś kiedyś przez taką niezastawioną bramę wyjechać?
Nic nie widać dopóki nie wpakujesz połowy samochodu na jezdnię.

Tak. Probowalem. I zawsze uwazalem. Jesli nie reguluja tego znaki drogowe stawianie auta jest dozwolone. Reguluja to przepisy kodeksu ruchu drogowego.

Data: 2009-07-31 20:19:23
Autor: Robert Tomasik
Zastawienie wjazdu
Użytkownik "OLO" <pienknymarian.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4vb56$57e$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wykroczenie, jak wykroczenie. Skoro uważasz, ze go nie popełniłeś - mnie to na odległość trudno ocenić - to Straż Miejska musi Ci dowieść jego popełnienia przed sądem. Gdybym ja tego musiał dokonać, to powołał bym świadka-pokrzywdzonego albo zrobił oględziny miejsca ustawienia pojazdu. Pewnie tego nie zrobili. Przed sądem będzie Twoje zeznanie poparte zdjęciami przeciwko zeznaniom strażnika.

Co do zastawiania wjazdu, to przepis tylko tego zabrania nie precyzując (jak przykładowo w wypadku przejścia dla pieszych czy skrzyżowania) minimalnej odległości, w jakiej można parkować od wjazdu. W tej sytuacji jeśli wyjechać się dało, to wjazd zastawiony nie był. Ale pasowało by na wszelki wypadek rozejrzeć się, czy przykładowo tego miejsca nie obejmuje jakaś kamera monitoringu i zażądać zabezpieczenia jako dowodu nagrania z niej. To bezie obiektywny dowód stanu faktycznego. Zdjęcie może być o tyle obalone przez Strażników, że będą się upierać, ze mogłeś samochód przestawić i zrobić zdjęcia. Może jakiś świadek (ale tu już będzie pewnie gorzej, bo skąd go wziąć).

Z doświadczenia podejrzewam, ze strażnicy samo z siebie się na Twój samochód nie rzucili i najpewniej komuś jednak Twój samochód przeszkadzał. może ktoś próbował wyjechać z tej bramy jakimś dużym samochodem i miał kłopot? Pójdziesz, to się dowiesz.

Data: 2009-07-31 18:56:54
Autor: Z P.
Zastawienie wjazdu
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Wykroczenie, jak wykroczenie. Skoro uważasz, ze go nie popełniłeś - mnie to na odległość trudno ocenić - to Straż Miejska musi Ci dowieść jego popełnienia przed sądem. Gdybym ja tego musiał dokonać, to powołał bym świadka-pokrzywdzonego albo zrobił oględziny miejsca ustawienia pojazdu. Pewnie tego nie zrobili. Przed sądem będzie Twoje zeznanie poparte zdjęciami przeciwko zeznaniom strażnika.

Ja mam fotki zrobione z roznych stron i fotki wyjezdzajacych aut. Facet ktory wyjezdzal z tej bramy specjlanie mi sie zatrzymal abym mogl uchwycic jego wyjazd.

[...]

Oni powinni miec fotki tego ustawienia samochodu.
A ja swiadka mam. Dziewczyna ktora razem ze mna wracala do tego pozostawionego samochodu.

[...]

Ja podejrzewam ze wlasciciel posesji byl upierdliwy i nie mial co robic. NAPRAWDE WJAZD BYL PRZEJEZDNY. W CALEJ ROZCIAGLOSCI.

Czy jesli np jakis duzy TIR hipotetycznie nie mogl tam wjechac to czy nie powinna byc wezwana policja i auto cholowane na parking jako utrudniajace ruch?
Brama wjazdowa nie jest tak duza aby tam wogole tam TIR mogl tam wjechac.
ale to inna sprawa.

Data: 2009-07-31 21:58:38
Autor: Robert Tomasik
Zastawienie wjazdu
Użytkownik "Z P." <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4vepl$mkn$1inews.gazeta.pl...

Czy jesli np jakis duzy TIR hipotetycznie nie mogl tam wjechac to czy nie
powinna byc wezwana policja i auto cholowane na parking jako utrudniajace
ruch?

A jest taki obowiązek? Oczywiście, zakładając hipotetycznie, że zastawiłeś wjazd, to jest to jedna z podstaw do odholowania pojazdu. Ale wcale nie obligatoryjny obowiązek, zwłaszcza, gdy samo zastawienie ma taki charakter, ze tylko utrudnia wyjazd, a nie uniemożliwia go w ogóle. Nawet przy całkowitym zastawieniu odholowanie, to ostateczność, i zawsze najpierw próbuje się znaleźć kierującego. Chodzi choćby o czas.

Brama wjazdowa nie jest tak duza aby tam wogole tam TIR mogl tam wjechac.
ale to inna sprawa.

Ja tej bramy ani ustawienia Twojego samochodu nie widziałem i po prostu piszę, jakie możliwości widzę.

Przede wszystkim poszedł bym do tej Straży miejskiej i spokojnie porozmawiał. Może właściciel wjazdu jest pieniaczem i dla świętego spokoju Ci dali to wezwanie, a w Komendzie Cię tylko pouczą. Póki nie pójdziesz, to się nie dowiesz, o co im poszło. Nie wierzę, by sobie takie rzeczy dla grandy robili, bo to na odległość kłopotami śmierdzi.

Data: 2009-07-31 22:27:09
Autor: Olo
Zastawienie wjazdu
> [...]

się nie dowiesz, o co im poszło. Nie wierzę, by sobie takie rzeczy dla grandy robili, bo to na odległość kłopotami śmierdzi.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800150d4e5be67ce.html
to tak wygladalo. --

Data: 2009-08-01 07:21:29
Autor: 'Tom N'
Zastawienie wjazdu
Olo w <news:h4vr3s$kc2$1inews.gazeta.pl>:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800150d4e5be67ce.html
to tak wygladalo.

Sądząc po zdjęciu to bedzie:
"Naruszenie warunków dopuszczalności zatrzymania lub postoju pojazdu na
chodniku".
Jestes pewien, że zostawiłeś nie mniej niż 1.5 metra wolnego przejścia?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-01 12:46:45
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "'Tom N'" <news@int.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:090801.072129.psp.165int.dyndns.org.invalid...
[...]

No i przodem w tę stronę? Czasem dyskusyjne.
neelix

Data: 2009-08-01 13:40:28
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
neelix <aneelix@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> Jestes pewien, że zostawiłeś nie mniej niż 1.5 metra wolnego przejścia?

No i przodem w tę stronę? Czasem dyskusyjne.
A co to ma do rzeczy? akurat na tym odcinku drogi jest to droga dwukierunkowa akurat tak jechalem z gory i stanalem po lewej stronie jezdni. w przeciwnym kierunku jest droga slepa (wjazd jest jednokierunkowy)
Moje pytanie tyczylo sie zasadnosci interwencji i podstaw. Wiem ze zawsze mozna znalezc paragraf jak sie chce.Chcialem wiedziec czego moga sie przyczepic i jak sie przed tym bronic.

Data: 2009-08-01 15:51:34
Autor: 'Tom N'
Zastawienie wjazdu
OLO w <news:h51gkc$lqb$1inews.gazeta.pl>:

[...]

Może mieć.

akurat na tym odcinku drogi jest to droga dwukierunkowa akurat tak jechalem z gory i stanalem po lewej stronie jezdni.

I nie ma tam zakazu zatrzymywania/postoju?

Moje pytanie tyczylo sie zasadnosci interwencji i podstaw. Wiem ze zawsze mozna znalezc paragraf jak sie chce.Chcialem wiedziec czego moga sie przyczepic i jak sie przed tym bronic.

No to neelix podpowiedział, a ty cedzisz informacje.

Dlaczego nie napiszesz ile zostawiłeś pieszym chodnika?

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-08-01 20:00:56
Autor: Z P.
Zastawienie wjazdu
'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> napisał(a):
> [...]

No to neelix podpowiedział, a ty cedzisz informacje.

Dlaczego nie napiszesz ile zostawiłeś pieszym chodnika?

nie cedze informacji. nie mialem miarki ale moge sprawdzic. mysle ze tam bylo 1,5m dla pieszych. bardziej chyba chodzi o to ze niby zastawilem wjazd.
wiem ze jest jakis przepis ze nie wolno parkowac w obrebie 10m od skrzyzowania. nie wiem czy sie tyczy to wjazdow , ograniczylem widocznosc wyjezdzajacym... itd itp... nie wiem czy taki zarzut moga mi postawic.
Nie chce mi sie placic jakiegokolwiek mandatu, bo nie czuje sie winny. nie zastawilem wjazdu. ruch odbywal sie normalnie. Ale zawsze mozna zinterpretowac przepis jak sie chce. w jedna albo w druga strone.
nie wiem czy jakis przepis zlamalem. sadze ze nie. ale moge sie mylic. --

Data: 2009-08-03 14:45:49
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "Z P." <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h526to$ffk$1inews.gazeta.pl...
'Tom N' <news@int.dyndns.org.invalid> napisał(a):

OLO w <news:h51gkc$lqb$1inews.gazeta.pl>:

> A co to ma do rzeczy?

Może mieć.

> [...]

strone.
nie wiem czy jakis przepis zlamalem. sadze ze nie. ale moge sie mylic.

Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienie wystarczy. I to zaparkowanie po lewej. Chyba Ci się nazbierało.
neelix

Data: 2009-08-03 15:26:28
Autor: cyklista
Zastawienie wjazdu
Użytkownik neelix napisał:

Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienie wystarczy. I to zaparkowanie po lewej. Chyba Ci się nazbierało.
neelix

a jaki przepis zabrania parkowania po lewej?

Data: 2009-08-03 15:40:38
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h56or2$4vf$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik neelix napisał:

Zagrożenie bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienie wystarczy. I to zaparkowanie po lewej. Chyba Ci się nazbierało.
neelix

a jaki przepis zabrania parkowania po lewej?

Przepis ustawy Prawo o ruchu drogowym.
neelix

Data: 2009-08-03 20:25:33
Autor: Nostradamus
Zastawienie wjazdu
Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h576u9$9ld$1atlantis.news.neostrada.pl...

nieprawda

Prawda. Jesteś głupcem. Pod pewnymi warunkami ;)

--
Pzdr
Leszek

Data: 2009-08-04 00:48:49
Autor: cyklista
Zastawienie wjazdu
Użytkownik Nostradamus napisał:
Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h576u9$9ld$1atlantis.news.neostrada.pl...

nieprawda

Prawda. Jesteś głupcem. Pod pewnymi warunkami ;)

Wiec teraz udowodnij moją głupotę wskazując dokładny przepis (oczywiście zgodny z opisaną tu sytuacją), zakazujący tam parkować po lewej stronie.

Data: 2009-08-04 06:28:55
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
cyklista <a@b.pl> napisał(a):
> [...]

Nie sądzę że mogloby to byc zwiazane z parkowaniem po lewej stronie. Tam parkowalo duzo samochodow ( z racji zrobienia w innych miejscach stref platnych). Wydaje mi sie ze poruszana by byla kwestia zastawienia wjazdu. szeroko rozumianego. Jest przepis ktory mowi ze w ogolicach wjazdu nalezy zachowac jakas przepisowa odleglosc. czy po prostu beda sie powolywac ze potencjalnie zmniejszylem widocznosc samochodom wyjezdzajacym. Poltora metra na chodniku tez raczej nie wchodzi w gre bo mam fotke jak dwie osoby ida swobodnie obok samochodu i wydaje mi sie ze tam polotra metra bylo.
Wiec w czym rzecz?

Data: 2009-08-04 00:51:46
Autor: gr
Zastawienie wjazdu
On 4 Sie, 08:28, "OLO" <pienknymarian.WYT...@gazeta.pl> wrote:

[...]

PoRD Art. 49. Sobie przeczytaj skoro twierdzisz, że zadne z powyższych
się nie nadaje.

PS. Do cyklisty też ten artykuł .

Data: 2009-08-04 08:59:57
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
gr <jagrechu@wp.pl> napisał(a):
> [...]

> szeroko rozumianego. Jest przepis ktory mowi ze w ogolicach wjazdu nalezy

PoRD Art. 49. Sobie przeczytaj skoro twierdzisz, =BFe zadne z powy=BFszych
si=EA nie nadaje.

PS. Do cyklisty te=BF ten artyku=B3 .

Przeczytalem caly ten artykul i:

Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
  7)   na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu,
- nie tyczy - jezdnia dwukierunkowa o malym ruchu.

2. Zabrania się postoju:
  1)   w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy, garażu, parkingu lub wnęki postojowej,

Utrudnia?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfa02750fcfa86e4.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cb55d3049efb9296.html

Mi sie wydaje ze moze to byc nadinterpretacja . Zawsze mozna powiedziec ze utrudnialem, albo nie utrudnialem.

Data: 2009-08-04 13:52:23
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "OLO" <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h58tad$c96$1inews.gazeta.pl...
[...]

Może być. Życie nie jest usłane różami. Jest dużo ludzkiej krzywdy.
neelix

Data: 2009-08-04 13:48:37
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "OLO" <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h58kf7$1jb$1inews.gazeta.pl...
cyklista <a@b.pl> napisał(a):

> [...]

na chodniku tez raczej nie wchodzi w gre bo mam fotke jak dwie osoby ida
swobodnie obok samochodu i wydaje mi sie ze tam polotra metra bylo.

Zagrożenie bezpieczeństwa lub utrudnienie ruchu. A to, że inni tak parkowali jeszcze nic nie oznacza.

neelix

Data: 2009-08-04 13:46:34
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h57pph$m7g$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

A może byś chciał jeszcze gwiazdkę z nieba? PoRD nie jest księgą zakazaną. Nie chce się poszukać prostego zagadnienia dot. zatrzymania? Skoro podpisujesz się cyklista to powinieneś znać prawo drogowe.

neelix

Data: 2009-08-04 14:23:55
Autor: cyklista
Zastawienie wjazdu
Użytkownik neelix napisał:

[...]

Jak ty coś twierdzisz to powinieneś to udowodnić a niestety nie potrafisz, co wskazuje na twój poziom umysłowy a nie mój.
"
   7)   na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu,
"

i ponieważ to było na obszarze zabudowanym na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu to parkowanie z lewej strony jezdni było dozwolone,

ale widzę że z tobą nie ma sensu dyskutować o prawie, skoro nie potrawisz zrozumieć jednego mojego pytania i jednego ustępu z kodeksu, a twoje odpowiedzi to tylko ogólniki i ubliżanie innym osobom, więc tą sprawę uznaje za ostatecznie wyjaśnioną i zakończoną

W TYM PRZYPADKU PARKOWANIE Z LEWEJ STRONY JEZDNI BYŁO DOZWOLONE

i nie mąć pisząc o zagrożeniu ruchu, utrudnieniu wyjazdu, gdybaniu o natężeniu ruchu itd.. bo nie do tego miałem zastrzeżenia

Data: 2009-08-04 15:04:53
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "cyklista" <a@b.pl> napisał w wiadomości news:h599hu$bsa$1atlantis.news.neostrada.pl...
Użytkownik neelix napisał:

[...]

To PoRD twierdzi. Ja tylko stwierdzam, że tak właśnie jest.

  7)   na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu,
"

Co ty powiesz? Po co mnie to cytujesz? Przecież to ty nie wiedziałeś.

i ponieważ to było na obszarze zabudowanym na jezdni dwukierunkowej o małym ruchu to parkowanie z lewej strony jezdni było dozwolone,

A ty dużo wiesz jak tam jest.

[...]

Na jakiej podstawie? Kto to ocenił? Udowodnij.

i nie mąć pisząc o zagrożeniu ruchu, utrudnieniu wyjazdu, gdybaniu o natężeniu ruchu itd.. bo nie do tego miałem zastrzeżenia

Sam mącisz. To autor pytał i jemu udzielamy odpowiedzi na wątpliwości.
neelix

Data: 2009-08-05 12:20:26
Autor: Herald
Zastawienie wjazdu
Dnia Tue, 4 Aug 2009 13:46:34 +0200, neelix napisał(a):

Skoro podpisujesz się cyklista to powinieneś znać prawo drogowe.

MSPANC
Zakładam że Star-Trek znasz jak własną kieszeń?  :)
Twój dziadek był wielkim Myleanem, ty pochodzisz z Rinax?  Ale argument wysunąłeś ... ręce opadli ;))))))

Data: 2009-08-05 14:30:18
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:he37lufbr7qy.rn6ydltho940.dlg40tude.net...
[...]

Cyklista (domniemany czynny rowerzysta) wypowiadający sie na tematy drogowe musi mieć więcej wspólnego niż ja ze star trekiem. Musi znać prawo drogowe. Zresztą nawet cytatem sypnął tyle że nie w czasie więc zarzut chybiony.
neelix

Data: 2009-08-04 13:44:10
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

Użytkownik neelix napisał:

[...]

To udowodnij swoją śmiałą tezę.
neelix

Data: 2009-08-01 21:20:45
Autor: SDD
Zastawienie wjazdu

Użytkownik "OLO" <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h51gkc$lqb$1inews.gazeta.pl...

No i przodem w tę stronę? Czasem dyskusyjne.
neelix

A co to ma do rzeczy? akurat na tym odcinku drogi jest to droga dwukierunkowa

Ma do rzeczy o tyle, ze tylko na drodze dwukierunkowej o malym ruchu wolno parkowac po lewej stronie. Skoro jest ona slepa, to jest pewnie o malym ruchu, wiec powinno byc OK.

Pozdrawiam

SDD

Data: 2009-08-03 14:42:45
Autor: neelix
Zastawienie wjazdu

> [...]

A co to ma do rzeczy? akurat na tym odcinku drogi jest to droga dwukierunkowa
akurat tak jechalem z gory i stanalem po lewej stronie jezdni.

A można na 2-kierunkowej po lewej bez mrugnięcia oka? Już może być punkt zaczepienia.
neelix

Data: 2009-08-01 21:24:05
Autor: Nostradamus
Zastawienie wjazdu
Użytkownik "Olo" <pienknymarian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h4vr3s$kc2$1inews.gazeta.pl...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/800150d4e5be67ce.html
to tak wygladalo.

Przed zrobieniem zdjęcia cofnąłeś o 1,3 metra ;)
A mataczysz bo nawet nick zmieniłeś;))

Data: 2009-07-31 21:35:03
Autor: *piotr'ek*
Zastawienie wjazdu
Ale licho nie spi. mam sie czegos bac?

Przyłapali Cię na miejscu? Jeśli dostałeś tylko papier za wycieraczkę wetknięty to olej sprawę... ale następnym razem nie zastawiaj bramy, bo kiedyś papier od pachołków miejskich nie będzie za wycieraczką, tylko na siedzeniu leżał... razem z szybą.

Inż.prawa

Data: 2009-08-01 07:52:43
Autor: Jan
Zastawienie wjazdu

[...]

Czlowieku opamietaj sie, kim jestes, ze porywasz sie z motyka na slonce.
jezeli chcesz miec wiecej klopotow, to idz dalej ta droga.
Zyczliwy

Data: 2009-08-01 07:59:29
Autor: OLO
Zastawienie wjazdu
Jan <sansta@op.pl> napisał(a):

> [...]
Czlowieku opamietaj sie, kim jestes, ze porywasz sie z motyka na slonce.
jezeli chcesz miec wiecej klopotow, to idz dalej ta droga.
A co mam przyjac ze popelnilem wykroczenie choc wg mnie jego nie bylo?
Swobodnie mozna bylo jechac, chodzic, z miarka nie mierzylem ze jest 1,5m ale pewnie bylo. mam inne fotki. A tu zapytalem sie czemu straz miejska sie do tego przyczepila. Nie chce mi sie nabijac kasy UM. Bo nie czuje ze popelnilem jakies wykroczenie.