Zastępstwo procesowe

Data: 2009-06-25 19:24:43
Autor: Czapla
Zastępstwo procesowe
Witam.

Może ktoś znający procedury mnie oświetli...
Prosta, drobna sprawa przed sądem cywilnym. Wszystko jest w zasadzie jasne - czy powódka może scedować uczestnictwo w ewentualnych rozprawach np. na męża? Na adwokata przy takiej drobnostce szkoda kasy, zgromadzona jest cała dokumentacja a w domu masa dzieci, płaczą, oddalanie się jest więc niewskazane.

Idzie jakoś formalnie to przeprowadzić i wysłać do sądu połówkę? Albo np. teściową? :).

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-06-25 11:17:11
Autor: przypadek
Zastępstwo procesowe
On 25 Cze, 19:24, "Czapla" <kumieWYTNI...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Art. 87.
§ 1. Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w sprawach
własności
przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto osoba sprawująca
zarząd
majątkiem lub interesami strony oraz osoba pozostająca ze stroną w
stałym stosunku
zlecenia, jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w zakres tego zlecenia,
współuczestnik sporu, jak również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub
zstępni
strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia.

Więc może. Tylko taka czynność jak przesłuchanie stron musi się odbyć
osobiście.

Data: 2009-06-25 20:10:20
Autor: Johnson
Zastępstwo procesowe
Czapla pisze:

w domu masa dzieci, płaczą, oddalanie się jest więc niewskazane.

Mąż niech się zajmie domem i dziećmi ...

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-26 01:20:04
Autor: Czapla
Zastępstwo procesowe
Mąż niech się zajmie domem i dziećmi ...

Dzieciom może się nie spodobać opakowanie mleka...:)

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-06-25 20:19:50
Autor: .B:artek.
Zastępstwo procesowe
Czapla wyskrobał(a):
[...]

Małżonek tak, ale teściowa to nie bardzo. Chyba, że jest adwokatem jednocześnie :) No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

--
..B:artek.

Data: 2009-06-25 22:03:00
Autor: ąćęłńóśźż
Zastępstwo procesowe
Czy pełnomocnictwo dla małzonka ma mieć jakąś szczególną formę, np. być opłacone, czy może być z prawem udzielania dalszych pełnomocnictwa, i w ilu egzemplarzach przedstawić w sądzie?
JaC

-- -- -

Małżonek tak.

Data: 2009-06-26 09:29:49
Autor: .B:artek.
Zastępstwo procesowe
ąćęłńóśźż wyskrobał(a):
Czy pełnomocnictwo dla małzonka ma mieć jakąś szczególną formę, np.
być opłacone, czy może być z prawem udzielania dalszych
pełnomocnictwa, i w ilu egzemplarzach przedstawić w sądzie?

Zwykła forma pisemna, z opłaty skarbowej jest zwolnione, udzielanie dalszych pełnomocnictw nie wchodzi tutaj w grę, a w wystarczy w jednym egzemplarzu dla sądu.

--
..B:artek.

Data: 2009-06-26 01:27:32
Autor: przypadek
Zastępstwo procesowe
On 26 Cze, 09:29, ".B:artek." <ma...@nie.ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
ąćęłńóśźż wyskrobał(a):

> [...]
> pełnomocnictwa, i w ilu egzemplarzach przedstawić w sądzie?

Zwykła forma pisemna, z opłaty skarbowej jest zwolnione,

Na jakiej podstawie to zwolnienie?

Data: 2009-06-26 10:29:04
Autor: Johnson
Zastępstwo procesowe
przypadek pisze:

Zwykła forma pisemna, z opłaty skarbowej jest zwolnione,

Na jakiej podstawie to zwolnienie?

Na tej samej na podstawie miało być płatne. Tzn. szukaj w tym samym miejscu [akcie prawnym].

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-26 01:53:56
Autor: przypadek
Zastępstwo procesowe
On 26 Cze, 10:29, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
przypadek pisze:

> Na jakiej podstawie to zwolnienie?

Na tej samej na podstawie miało być płatne. Tzn. szukaj w tym samym
miejscu [akcie prawnym].

OK. doczytałem na samym dole tabelki.

Data: 2009-06-26 17:30:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zastępstwo procesowe
Czy wpisanie danych pełnomocnika (małżonka) w odpowiedniej rubryce w pozwie złozonym na formularzu wymaga jeszcze osobnego pisemnego pełnomocnictwa?
JaC

-- -- -

Tzn. szukaj w tym samym miejscu.

Data: 2009-06-26 17:39:23
Autor: Johnson
Zastępstwo procesowe
ąćęłńóśźż pisze:

Czy wpisanie danych pełnomocnika (małżonka) w odpowiedniej rubryce w pozwie złozonym na formularzu wymaga jeszcze osobnego pisemnego pełnomocnictwa?

Wpisanie wymaga długopisu albo czegoś innego do pisania, jak sama nazwa wskazuje.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-06-26 01:18:13
Autor: Czapla
Zastępstwo procesowe
Małżonek tak [...] No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

Musi być notarialne, czy wystarczy zwykła bumaga?

Pozdrawiam

Czapla

Data: 2009-06-26 07:05:33
Autor: Olgierd
Zastępstwo procesowe
Dnia Fri, 26 Jun 2009 01:18:13 +0200, Czapla napisał(a):

Małżonek tak [...] No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

Musi być notarialne, czy wystarczy zwykła bumaga?

Zwykły papier.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu? ==> http://zaklad.foto-krzyki.pl <==

Data: 2009-06-26 09:04:33
Autor: kuba
Zastępstwo procesowe
B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):
> [...]

Małżonek tak, ale teściowa to nie bardzo. Chyba, że jest adwokatem jednocześnie :) No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

A dlaczego teściowa nie? Przecież kolega zacytował wyżej odpowiedni przepis.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-26 16:20:53
Autor: .B:artek.
Zastępstwo procesowe
kuba  wyskrobał(a):
A dlaczego teściowa nie? Przecież kolega zacytował wyżej odpowiedni
przepis.

A jest tam teściowa? Jak (humorystycznie) napisałem wyżej - o ile teściowa nie jest adwokatem, radcą itd., to nie. Czyli o ile nie podpada pod inną postać pełnomocnika wymienionego w tym przepisie, to teściowa nie może być pełnomocnikiem.

--
..B:artek.

Data: 2009-06-27 10:08:52
Autor: kuba
Zastępstwo procesowe
..B:artek. pisze:
kuba  wyskrobał(a):
[...]

A faktycznie, nie wiem czemu zupełnie bez sensu przeczytałem "przysposobienia" jako "powinowactwa". Sorry :)

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-06-27 17:03:24
Autor: Zbynek Ltd.
Witam

Czapla napisał(a) :
Prosta, drobna sprawa przed sądem cywilnym. Wszystko jest w zasadzie jasne - czy powódka może scedować uczestnictwo w ewentualnych rozprawach np. na męża? Na adwokata przy takiej drobnostce szkoda kasy,

Jeśli strona przeciwna przegra, to chyba płaci koszty adwokata? Czy te koszty mogą być dowolne?

Idzie jakoś formalnie to przeprowadzić i wysłać do sądu połówkę? Albo np. teściową? :).

Myślę, że na połówkę sąd się nie skusi. Może jakiś koniaczek? ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x78E9C79E

Zastępstwo procesowe