Zastrzelił włamywacza, został aresztowany i oskarżony o zabójstwo

Data: 2019-09-29 18:27:20
Autor: u2
Zastrzelił włamywacza, został aresztowany i oskarżony o zabójstwo
https://wpolityce.pl/kryminal/465889-zastrzelil-wlamywacza-i-poszedl-spac

Zastrzelił włamywacza i poszedł spać. 72-letni mieszkaniec Dallas został aresztowany i oskarżony o zabójstwo

opublikowano: 8 godzin temu ? aktualizacja: 8 godzin temu

72-letni mieszkaniec Dallas śmiertelnie postrzelił nad ranem mężczyznę próbującego włamać się do jego domu, po czym wrócił do łóżka. Jak poinformował lokalny dziennik, policję zawiadomił dopiero dwie godziny później.

James Michael Meyer został oskarżony o zabójstwo i aresztowany. Obecnie przebywa w więzieniu okręgowym w Dallas - relacjonuje dziennik ,,Dallas Morning News". Do zdarzenia doszło w czwartek nad ranem.

Meyer powiedział policjantom, że ok. godz. 5 nad ranem obudził go hałas dochodzący z zewnątrz jego domu. Gdy wyszedł, zobaczył mężczyznę usiłującego włamać się do pomieszczenia, w którym przechowywane są zapasy.

72-latek, niewiele myśląc, chwycił broń i strzelił do włamywacza, jednak chybił, bo ten zaczął uciekać. Oddał wówczas drugi strzał - jak mówił - ,,w ciemność". Ten strzał okazał się śmiertelny.

aw/PAP
Zdjęcie Dookoła świata
autor: Dookoła świata

--
I love love

Data: 2019-09-29 18:53:57
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

I udowodnią mu "zabójstwo z premedytacją" albo nawet świadomością
istotnego ryzyka śmierci?  Może tak ale z w miarę kompetentnym
prawnikiem łatwo nie będzie.

--
A. Filip

Data: 2019-09-29 19:14:03
Autor: u2
W dniu 29.09.2019 o 18:53, A. Filip pisze:
I udowodnią mu "zabójstwo z premedytacją" albo nawet świadomością
istotnego ryzyka śmierci?  Może tak ale z w miarę kompetentnym
prawnikiem łatwo nie będzie.

jak była strzelanina to pewnikiem powinien był poinformować police, a nie spać dwie godziny:)

--
I love love

Data: 2019-09-29 19:40:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 19:14, u2 pisze:

[...]

Co zresztą w ocenie prawnokarnej niewiele by zmieniło. Natomiast być
może istniała możliwość uratowania włamywacza.

Data: 2019-09-29 20:58:07
Autor: u2
[...]

a po co ratować gada ?

--
I love love

Data: 2019-09-29 22:45:17
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 20:58, u2 pisze:

[...]

Choćby po to, by wyroku za zabójstwo nie dostać - jeśli inne bardziej
racjonalne i etyczne argumenty są Ci obce.

Data: 2019-09-29 22:54:54
Autor: u2
Choćby po to, by wyroku za zabójstwo nie dostać - jeśli inne bardziej
racjonalne i etyczne argumenty są Ci obce.

jakie inne bardziej racjonalne argumenty ?

--
I love love

Data: 2019-09-29 23:06:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 22:54, u2 pisze:

Choćby po to, by wyroku za zabójstwo nie dostać - jeśli inne bardziej
racjonalne i etyczne argumenty są Ci obce.
jakie inne bardziej racjonalne argumenty ?

Wiesz, jeśli nie dostrzegasz potrzeby ratowania postrzelonego człowieka,
to zaczyna to być lekko dziwne.

Data: 2019-09-30 08:13:07
Autor: u2
[...]

a masz uprawnienia do ratowania ? potem jak uratujesz gada to jeszcze ciebie poda do sądu, że go ratowałeś

poza tym bierzesz stronę napastnika, a nie ofiary, to nie 72-latek włamał się do obcego domu, starszy człowiek bronił się, w USA ma takie prawo, że może zastrzelić intruza, ale widać i to się zmienia

--
I love love

Data: 2019-09-30 20:26:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 30.09.2019 o 08:13, u2 pisze:

[...]

Jeśli nawet - w co wątpię - to raczej będzie to niższa kara, niż za
morderstwo.

poza tym bierzesz stronę napastnika, a nie ofiary, to nie 72-latek
włamał się do obcego domu, starszy człowiek bronił się, w USA ma takie
prawo, że może zastrzelić intruza, ale widać i to się zmienia

Nie bio0rę niczyjej strony. Stwierdzam jedynie, że strzelanie w ciemno w
drzwi, przez które wybiegł włamywacz jest wyjątkowo kiepskim pomysłem.
Pół biedy, że choć tego włamywacza trafił, a nie sąsiada.

Data: 2019-09-30 20:34:00
Autor: u2
a masz uprawnienia do ratowania ? potem jak uratujesz gada to jeszcze
ciebie poda do sądu, że go ratowałeś
Jeśli nawet - w co wątpię - to raczej będzie to niższa kara, niż za
morderstwo.

ty jako żydek z gazowni, wszystkich być karał, opanuj się żydku:)

[...]

ano, ty miszcz na miszcze, nie szczelasz w ciemno, walisz prosto między oczy:)
--
I love love

Data: 2019-09-29 19:39:30
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 18:53, A. Filip pisze:

I udowodnią mu "zabójstwo z premedytacją" albo nawet świadomością
istotnego ryzyka śmierci?  Może tak ale z w miarę kompetentnym
prawnikiem łatwo nie będzie.

Amerykańskiego prawa nie znam, ale u nas "strzał na ślepo za uciekającym
włamywaczem", to co najmniej nieumyślne spowodowanie śmierci, a ja bym
się skłaniał ku zabójstwo w zamiarze ewentualnym. Co najmniej godził się
na to, że zabije.

Data: 2019-09-29 21:02:14
Autor: u2
[...]

strzelił w ciemność, a że żydoski bóg kule nosi to trafił w bandziora, nie widział, czy trafił, czy nie

wymierzył karę na miejscu za pomocą żydoskiego boga i poszedł spać, 72 lata to już sędziwy wiek w większości przypadków, pewnikiem powinien od razu zadzwonić na 911

--
I love love

Data: 2019-10-02 10:56:45
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-29, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

Poza tym, skoro już uciekał to nie wolno by było strzelac bo nie odpierał już w ten sposób ataku na wyższe dobro.

--
Marcin

Data: 2019-10-02 14:31:37
Autor: u2
Poza tym, skoro już uciekał to nie wolno by było strzelac bo nie
odpierał już w ten sposób ataku na wyższe dobro.

bzdura, ciągle był na swojej posesji, wystrzelił aby postraszyć gada, który się włamał i kradł:)))))))))

--
I love love

Data: 2019-10-02 20:04:51
Autor: Shrek

[...]

U nas to by pewnie dostał już za pierwszy strzał jakby trafił. A co do drugiego - cholera wie w co on celował ale o ile IMHO "moralnie"masz rację, to prawniczo... Mało to było argumentów, że ktoś kogoś zabił bijąc go metalowym prętem po głowie i tłumaczył, ze wcale nie chciał go zabić? Już o jednej innej sprawie nie wspomnę, bo zmów będziesz się pieklił;) BTW - jak skończyło się z weterynarzem z Tarchomina (znaczy dla policjanto, bo dla weterynarza wiadomo).

--
Shrek

Data: 2019-10-02 20:14:30
Autor: u2
W dniu 02.10.2019 o 20:04, Srek pisze:
Mało to było argumentów, że ktoś kogoś zabił bijąc go metalowym prętem po głowie i tłumaczył, ze wcale nie chciał go zabić?

miał ciężkie dzieciństwo, do szkoły pod górkę i sąd daje zawiasy, to są proste sprawy:)

--
I love love

Data: 2019-09-29 19:37:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 18:27, u2 pisze:

72-latek, niewiele myśląc, chwycił broń i strzelił do włamywacza, jednak
chybił, bo ten zaczął uciekać. Oddał wówczas drugi strzał - jak mówił -
,,w ciemność". Ten strzał okazał się śmiertelny.

No i właśnie to, że niewiele myślał spowodowało, że to nie była obrona
konieczna, a już strzał "w ciemno)' za uciekającym, to jakaś paranoja.

Data: 2019-09-29 19:39:01
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Jako _linia obrony_ przy oskarżeniu o zabójstwo?  Tu jest grupa prawo a
nie moralność.  Jaką lepszą linie obrony ty byś z miejsca zasugerował?
[ Jedna z lepszych linii obrony nie musi znaczyć dobra linia obrony ]

--
A. Filip

Data: 2019-09-29 20:03:12
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29.09.2019 o 19:39, A. Filip pisze:

[...]

Było dwóch napastników. Jeden atakował mnie z nożem. Strzeliłem, ale nie
trafiłem go i uciekł. tego na zewnątrz nie widziałem w ogóle. Pewnie
zaczął po pierwszym strzale uciekać i dlatego w plecy dostał.
Przynajmniej z zabójstwa zszedł bym do nieumyślnego spowodowania śmierci :-)

Data: 2019-10-02 20:07:23
Autor: Shrek

[...]

U nas też byłoby pewnie niumyślne spowodowanie śmierci. W końcu w niego nie celował.

--
Shrek

Data: 2019-10-02 10:58:11
Autor: Marcin Debowski
On 2019-09-29, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
[...]

No właśnie. Co innego jakby solą.

--
Marcin

Data: 2019-09-29 23:19:45
Autor: J.F.
Dnia Sun, 29 Sep 2019 18:27:20 +0200, u2 napisał(a):
[...]

Dallas ? Koniec ... Teksasu :-)

https://en.wikipedia.org/wiki/Castle_doctrine

J.

Zastrzelił włamywacza, został aresztowany i oskarżony o zabójstwo