Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego

Data: 2015-05-25 17:40:56
Autor: Gotfryd Smolik news
Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
On Mon, 25 May 2015, BUNIEK wrote:

Umowa deweloperska dotyczy obu nieruchomości, mam potwierdzenie ze za obie nieruchomości zapłaciłem. Na mieszkanie Akt podpisałem, na garaż zwlekałem
[...]
Czy wspólnota/komornik może mi odmówić zdjęcia zastrzeżenia komorniczego mimo ze posiadam wszystkie dokumenty świadczące o nabyciu i zapłaceniu za nieruchomość ?

  Przecież napisałeś, że NIE POSIADASZ.
  O nabyciu nie posiadasz.
  Zapłaciłeś za obietnicę sprzedaży tego garażu, a nie za garaż.
  Przeniesienie własności nieruchomości następuje aktem notarialnym i de
facto ma miejsce w momencie wpisania datych aktu do księgi wieczystej
(ma znaczenie w razie oszustwa i kilku aktów podpisanych "naraz").

  IMO jest jak Ci powiedzieli - jak ustąpią paznokieć, to urwie całą
rękę. Więc w tym znaczeniu 'nie mogą', bo byłaby to niegospodarność
na szkodę całej reszty wspólnoty.
  A Twoje pieniądze "przejadł" (żeby nie szukać innych określeń) developer :(

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-05-26 09:43:55
Autor: BUNIEK
[...]

Z tego co wiem, podobna sytuacja była z mieszkaniem, i wspólnota ustąpiła po ostrej wymianie pism. Zakładając ze faktycznie tak było, czy ten fakt może mi pomoc "zmuszeniu" wspólnoty do zlecania komornikowi zdjęcia zastrzeżenia w celu podpisania aktu z syndykiem developera. Chyba wszyscy członkowie wspólnoty na na równych prawach. Nie wiem od czego zacząć pertraktacje z wspólnotą.

Buniek

Data: 2015-05-27 06:40:56
Autor: ąćęłńóśźż
Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
Kup jakąś książkę o upadłości deweloperskiej.
Tyle, że skoro zwlekałeś z aktem notarialnym aż 8 lat to zapewne się nie załapiesz, bo wówczas ochrony nabywców lokali przy upadłości tzw. deweloperskiej jeszcze nie było.
No i trzeba sprawdzic, czy ochrona nabywców dotyczy także lokali innych, niż mieszkalne.

A potokół przekazania masz, część lokalu (miejsce) została Tobie formalnie wydana?

Zastrzeżenie w KW nie ma znaczenia dla ewentualnego przeniesienia własności, to jest jedynie ostrzeżenie ewentualnego nabywcy, a w tym konkretnym przypadku ostrzeżenie Ciebie, że jest nieuregulowany stan prawny, o czym Ty i tak wiesz z innego źródła.

-- -- -