Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego

Data: 2015-05-26 10:24:54
Autor: J.F.
Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego
Użytkownik "BUNIEK"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mjv75s$6tm$1@usenet.news.interia.pl...
Kilka lat temu (8) kupiłem mieszkanie wraz z miejscem garażowym, w tej inwestycji były oddzielne akty notarialne jeden na mieszkanie a drugi na garaż.
Umowa deweloperska dotyczy obu nieruchomości, mam potwierdzenie ze za obie nieruchomości zapłaciłem. Na mieszkanie Akt podpisałem, na garaż zwlekałem aż zaistniała poniższa sytuacja:
Problem - deweloper padł (szczęście ze zakończył inwestycje) i ma długi w stosunku wspólnoty mieszkaniowej, co skutkowało zastrzeżeniem w księdze wieczystej o długu(posiadał jakieś miejsca garażowe). Zwróciłem się do wspólnoty o zdjęciu zastrzeżenia komorniczego , w odpowiedzi usłyszałem ze nie mogą tego zrobić gdyż robiąc to dla mnie, nie mogliby postąpić inaczej w stosunku do innych mieszkańców z podobna sytuacją. A to w/g nich spowoduje ze deweloper będzie mogli zamknąć działalność nie płacąc długu wspólnocie.

Ty gon do jakiegos bieglego w upadlosciach lub prawie lokalowym prawnika i to szybko, bo sie kazda godzina moze liczyc, choc przyklad z Mlawy pokazuje ze juz i tak za pozno.

Bo mnie sie wydaje, ze

a) upadlosc na tym polega, ze zastane zobowiazania syndyk splaca sprawiedliwie, zgodnie z ustawa, i faktycznie nie moze splacic jednego, a drugiemu powiedziec "pieniedzy/majatku zabraklo" , chyba ze pierwszy ma ustawowe pierwszenstwo.
b) rzecz do ustalenia - czy Ty masz wiszace zobowiazanie u dewelopera "wydania" miejsca parkingowego, czy to miejsce bylo juz Twoje i zostalo bezpostawnie zajete.
    U nas sie wierzy ksiegom wieczystym, wiec bez sadu sie pewnie nie obejdzie.
c) komornik ? Wspolnota miala jakis zapis w ksiedze wieczystej na tej nieruchomosci ? Bo w razie upadlosci, to syndyk powinien dzielic.
     Chyba ze wspolnota najela komornika i po jego zajeciu deweloper oglosil upadlosc :-)

d) raportami spolki dobrze by sie bylo zainteresowac, bo jesli zarzad nie zglosil upadlosci na czas, to jest osobiscie odpowiedzialny i mozesz od prezesa dochodzic swoich pieniedzy.
e) zeby sie nie okazalo, ze jak wylaczysz to miejsce spod zajecia, to syndyk polozy na nim lape i sprzeda. Moze lepiej ze jest jak jest. Ale roszczenie na pewno gdzies trzeba zglosic.

J.

Zastrzezenie komorniczne w ksiedze wieczystej a podpisanie aktu notarialnego