Zastrzeżona nazwa zabytku

Data: 2009-07-29 11:42:43
Autor: LA
Zastrzeżona nazwa zabytku

Użytkownik "Marian Paździoch" <jiei@iegjhi.pl> napisał w wiadomości news:h4p29c$8uk$1news.dialog.net.pl...
Witam,
chciałbym się dowiedzieć jakie obowiązki/zakazy niesie za sobą wykorzystanie nazwy zabytku, która jest zastrzeżona. Domyślam się, że jest tu trochę inaczej niż z zastrzeżeniem znaku towarowego bo jednak zabytek to zabytek. Czy można używać takiej nazwy do podpisu pocztówek produkowanych oczywiście komercyjnie? Mam na myśli podpis bez żadnej zgody zarządców zabytku. Może chodzi tylko o to żeby nie nazywać tak samo innych obiektów?

Idziesz do właściciela/zarządcy tegoż zabytku i pytasz go o zgodę na wykorzystanie nazwy lub wizerunku zabytku. Mogą się zgodzić np za opłatą, albo mogą się nie zgodzić. Jeśli wykorzystasz  go bez zgody będziesz miał problem bo mogą Cię pozwać.

Data: 2009-07-29 11:55:50
Autor: Marian Paździoch
Zastrzeżona nazwa zabytku
Użytkownik "LA" <mizy@interia.pl> napisał w wiadomości news:h4p5gu$evg$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

Przecież pisałem, że chodzi mi o brak zgody. Ale czy ten brak zgody ma jakieś umocowanie prawne czy to tylko takie życzenie.

Pzdr.
Maniek

Data: 2009-07-29 12:16:46
Autor: Krystian Zaczyk
Zastrzeżona nazwa zabytku
[...]

Ustawa Prawo Własności Przemyslowej, Art. 153 i następne.

Krystian

Zastrzeżona nazwa zabytku