Zasychaj±cy tusz

Data: 2011-08-20 16:40:02
Autor: L
Zasychaj±cy tusz
Ostatnio na tej grupie było sporo ostrzeżeń
przed zasychaj±cym tuszem w drukarkach
atramentowych.
Mam w zwi±zku z tym pytanie: jak często
należy co¶ wydrukować by unikn±ć takiego
zaschnięcia tuszu?
Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
by taki cel osi±gn±ć? Trzeba chyba wydrukować
co¶, co zaangażuje wszystkie pojemniki?
Moja drukarka (Canon) używa 5 pojemników.

Pozdrowienia

Data: 2011-08-20 18:16:01
Autor: Padre
Zasychaj�cy tusz
W dniu 2011-08-20 16:40, L pisze:
Ostatnio na tej grupie by³o sporo ostrze¿eñ
przed zasychaj±cym tuszem w drukarkach
atramentowych.
Mam w zwi±zku z tym pytanie: jak czêsto
nale¿y co¶ wydrukowaæ by unikn±æ takiego
zaschniĂŞcia tuszu?
Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
by taki cel osi±gn±æ? Trzeba chyba wydrukowaæ
co¶, co zaanga¿uje wszystkie pojemniki?
Moja drukarka (Canon) uÂżywa 5 pojemnikĂłw.

Pozdrowienia

mam Canona i455, od ponad 4 lat leję w niego najtańszy tusz z allegro do pierwszego kompletu oryginalnych kartridży, właśnie skończyłem butlę 500ml czarnego który kupiłem zaraz po kupnie drukarki, kolorów wlałem po ok. 100ml każdego. jeden raz w ciągu tego czasu po 3 miesięcznej przerwie musiałem ze 3 razy puścić gruntowne czyszczenie żeby zaczęły drukować wszystkie dysze, zazwyczaj po 2 tygodniowej przerwie wystarcza jedno standardowe czyszczenie żeby wszystkie dysze były drożne.

Data: 2011-08-20 18:26:06
Autor: L
Zasychaj�cy tusz
Ostatnio na tej grupie byÂło sporo ostrzeÂżeĂ?
przed zasychajÂ?cym tuszem w drukarkach
atramentowych.
Mam w zwiÂ?zku z tym pytanie: jak czĂŞsto
naleÂży coÂ? wydrukowaĂ| by uniknÂ?Ă| takiego
zaschniĂŞcia tuszu?
Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
by taki cel osiÂ?gnÂ?Ă|? Trzeba chyba wydrukowaĂ|
coÂ?, co zaangaÂżuje wszystkie pojemniki?
Moja drukarka (Canon) uÂżywa 5 pojemnikĂłw.

mam Canona i455, od ponad 4 lat lejÄT w niego najtaĹ"szy tusz z allegro do
pierwszego kompletu oryginalnych kartridĹĄy, wĹ,aĹ>nie skoĹ"czyĹ,em butlÄT
500ml czarnego ktĂłry kupiĹ,em zaraz po kupnie drukarki, kolorĂłw wlaĹ,em
po ok. 100ml kaĹĄdego. jeden raz w ciÄ.gu tego czasu po 3 miesiÄTcznej
przerwie musiaĹ,em ze 3 razy puĹ>ciÄ? gruntowne czyszczenie ĹĄeby
zaczÄTĹ,y drukowaÄ? wszystkie dysze, zazwyczaj po 2 tygodniowej przerwie
wystarcza jedno standardowe czyszczenie ĹĄeby wszystkie dysze byĹ,y
droĹĄne.

Czy w Twojej drukarce głowica jest zintegrowana z tuszem czy jest osobna
w drukarce?

Data: 2011-08-20 21:01:58
Autor: Padre
Zasychaj�cy tusz

Czy w Twojej drukarce g�owica jest zintegrowana z tuszem czy jest osobna
w drukarce?

Oczywiście że osobna, technologia produkcji głowic zintegrowanych nie zakłada ich długiego użycia więc nie wytrzymują zazwyczaj więcej niż kilka napełnień, poza tym zintegrowane kartridże lubią się zapowietrzyć po opróżnieniu i wiele z nich daje się skutecznie zregenerować tylko przy użyciu specjalnej maszyny bo ich konstrukcja z zasady nie jest przeznaczona do napełniania. Dla tego proces czyszczenia głowicy na stałe zamontowanej w drukarce jest o wiele skuteczniejszy bo te drukarki mają wbudowana pompkę podciśnienia która wysysa z głowicy powietrze i czyści ja silnym przepływem tuszu którego przy tym procesie niestety sporo zużywa ale skoro możemy lać bardzo tani to nie ma to znaczenia. Nie wiem jak w najnowszych modelach ale Canon chyba jako jedyny stosował często głowice które tak jak naboje z tuszem można jednym ruchem wymontować jakby była potrzeba ich wyczyszczenia czy odmoczenia po zaschnięciu.

Data: 2011-08-20 21:50:48
Autor: L
Zasychaj?cy tusz
Oczywi¶cie że osobna, technologia produkcji głowic zintegrowanych nie zakłada ich długiego użycia więc nie wytrzymuj± zazwyczaj więcej niż kilka napełnień, poza tym zintegrowane kartridże lubi± się zapowietrzyć po opróżnieniu i wiele z nich daje się skutecznie zregenerować tylko przy użyciu specjalnej maszyny bo ich konstrukcja z zasady nie jest przeznaczona do napełniania. Dla tego proces czyszczenia głowicy na stałe zamontowanej w drukarce jest o wiele skuteczniejszy bo te drukarki maj± wbudowana pompkę podci¶nienia która wysysa z głowicy powietrze i czy¶ci ja silnym przepływem tuszu którego przy tym procesie niestety sporo zużywa ale skoro możemy lać bardzo tani to nie ma to znaczenia. Nie wiem jak w najnowszych modelach ale Canon chyba jako jedyny stosował często głowice które tak jak naboje z tuszem można jednym ruchem wymontować jakby była potrzeba ich wyczyszczenia czy odmoczenia po zaschnięciu.

To sk±d te ostrzeżenia, że w przypadku głowicy zamontowanej w drukarce
po zaschnięciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt głowicy jest taki,
że nie opłaca się jej wymienić?

Data: 2011-08-20 22:21:05
Autor: Animka
Zasychaj?cy tusz
W dniu 2011-08-20 21:50, L pisze:
To sk�d te ostrze�enia, �e w przypadku g�owicy zamontowanej w drukarce
po zaschni�ciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt g�owicy jest
taki,
�e nie op�aca si� jej wymieni�?

Może ktoś napisze jak to jest z drukarkami Brother. Czy też trzeba będzie wyrzucić?

--
animka

Data: 2011-08-20 22:26:20
Autor: L
Zasychaj?cy tusz
Może kto¶ napisze jak to jest z drukarkami Brother. Czy też trzeba będzie wyrzucić?

Z dyskusji na tej grupie rozumiem, że nie zależy to od marki, ale od tego
czy głowica jest w drukarce czy jest zintegrowana z pojemnikiem na tusz.
Być może jest tak, że niektóre marki stosuj± tylko jedno z tych rozwi±zań,
to nie zostało nigdzie wyraĽnie napisane.

Pozdrowienia

Data: 2011-08-20 22:34:59
Autor: Animka
Zasychaj?cy tusz
W dniu 2011-08-20 22:26, L pisze:
Może ktoś napisze jak to jest z drukarkami Brother. Czy też trzeba będzie
wyrzucić?

Z dyskusji na tej grupie rozumiem, ĹĽe nie zaleĹĽy to od marki, ale od tego
czy głowica jest w drukarce czy jest zintegrowana z pojemnikiem na tusz.
Być może jest tak, że niektóre marki stosują tylko jedno z tych rozwiązań,
to nie zostało nigdzie wyraźnie napisane.

W pojemnikach na tusz nie widzę głowic (albo są inne niż w Lexmarku), więc głowica jest chyba w drukarce.

--
animka

Data: 2011-08-21 01:56:08
Autor: Padre
Zasychaj?cy tusz

To sk±d te ostrze¿enia, ¿e w przypadku g³owicy zamontowanej w drukarce
po zaschniĂŞciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt gÂłowicy jest
taki,
¿e nie op³aca siê jej wymieniæ?

Jeśli tusz alternatywny jest do wielkiej dupy a o takie ostatnio raczej trudno, drukarka jest również do dupy bo nie zakrywa szczelnie głowic w miejscu parkowania albo wyłączysz niezaparkowaną z prądu i tak zostawisz aż zdarzy się że tusz zasechł tak dokumentnie że nie pomaga czyszczenie automatyczne można taką głowicę odmoczyć jeśli można ją wymontować co w zależności od drukarki może być bardzo łatwe albo bardzo trudne ale do wymiany głowicy jeszcze droga daleka szczególnie że tusze zamienne są zazwyczaj łatwo rozpuszczalne.

Zupełnie inna sprawa jest zapchanie głowicy tuszem pigmentowym o niewłaściwych parametrach ale to zdarzało się dawno temu jak tusze zamienne były produkowane w beczce w garażu albo sprzedawano tusz kreślarski jako atrament do drukarki (choć we wczesnych modelach dało się na nim trochę wydrukować zanim zapchała się głowica)

Data: 2011-08-22 13:48:57
Autor: Marx
Zasychaj?cy tusz
On 21.08.2011 01:56, Padre wrote:
kreślarski jako atrament do drukarki (choć we wczesnych modelach dało
się na nim trochę wydrukować zanim zapchała się głowica)
na starych HP tuszem HERO z kałamarza można było drukować aż do fizycznego zajechania głowicy. Ale to były czasy DJ510...
Marx

Data: 2011-08-22 20:01:49
Autor: Padre
Zasychaj?cy tusz
W dniu 2011-08-22 13:48, Marx pisze:
[...]

Tyle że bez dłuższych przerw.

Data: 2011-08-23 09:18:34
Autor: Marx
Zasychaj?cy tusz
On 22.08.2011 20:01, Padre wrote:
[...]

jak się zatkało, to szmatka spirytus i za chwilę znowu drukowałeś :)
Marx

Data: 2011-08-22 15:35:34
Autor: Maciek
Zasychaj?cy tusz
W dniu 2011-08-20 21:50, L pisze:
To sk±d te ostrzeżenia, że w przypadku głowicy zamontowanej w drukarce
po zaschnięciu tuszu drukarka jest do wyrzucenia, bo koszt głowicy jest taki, że nie opłaca się jej wymienić?
Bo to loteria. 100 osobom będzie bez problemu się czy¶cić, mimo że
drukuj± sporadycznie, a akurat u Ciebie przyschnie tak, że tylko wymiana
głowicy.

Maciek

Data: 2011-08-20 18:33:33
Autor: qwerty
Zasychaj�cy tusz
UĹĽytkownik "Padre"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:j2omk6$4mh$1@news.onet.pl...
[...]

Niestety HP produkuje kiepskie cartridge. Po roku napełniania (wlałem ok 60 ml koloru) kawałek dyszy odpadł zostawiając dużą dziurę. :)
Tyle lat napełniam przeróżne drukarki, ale pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.

Data: 2011-08-25 10:10:58
Autor: kamil
Zasychaj�cy tusz
On 20/08/2011 17:16, Padre wrote:
W dniu 2011-08-20 16:40, L pisze:
[...]

No to zmień drukarkę. ;) HP 970CXi wyciągnięty z szafy, czarny tusz jakiś napełniany kupiony w sklepie na rogu ze 3 lata temu (kolor skończył się dawno). Drukuję w pracy, więc tego HP nie ruszałem od co najmniej 10 miesięcy od czasu przeprowadzki, pierwsza strona nieco wyblakła miejscami, kolejne już bez zarzutu.

IMHO mityczne zasychanie tuszy zdarza się na tyle rzadko, żeby nie zawracać tym sobie głowy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-21 08:38:00
Autor: MC
Zasychaj±cy tusz
Użytkownik "L" <L@L.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4e4fc73a$0$3491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Problem jest mocno wyolbrzymiony. Je¶li prawidłowo wył±cza się drukarkę wyłacznikiem a nie odcięciem pr±du głowica przesuwa się do miejsca parkowania i dysze l±duj± w pampersie. To bardzo zwalnia proces wysychania. Poza tym drukarki maj± procedurę przetykania dysz, która co prawda pochłania sporo atramentu, ale na ogół jest skuteczna. Nie jest potrzebne wydrukowanie czego¶, tylko wzoru testowego umieszczonego w Canonach na ostatniej zakładce.

Data: 2011-08-21 08:59:28
Autor: Irokez
Zasychaj±cy tusz
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2q95o$b3q$1node2.news.atman.pl...

[...]

A tam wyolbrzymiony.
Niedawno znajomy przesiadł się wła¶nie na laser po tym jak zasugerowałem mu to, jak zobaczyłem kolejny raz jak moczy, chucha i wykonuje inne indiańskie rytuały nad kolejnymi już pojemnikami do drukarki HP (taki kombajn skanero/kopiarkowy). Jest zadowolony bardzo. Odpala kiedy chce sprzęt i zawsze drukuje bez problemów. HP robi za skaner tylko.
Ja wywaliłem HP 970Cxi. (zaschnięte kolejne tusze, cholernie drogie).
Wcze¶niej walczyłem z zaschnięt± głowic± w starszym Canonie, po czym cał± drukarkę wywaliłem z wiadomej przyczyny.
2 tygodnie temu też obserwowałem przesiadkę z HPDJ 930C na Samsunga CLP-320 - bo nigdy więcej tuszy.
W robocie kolejny raz wymieniałem w połowie zurzyte ale znowu zaschnięte tusze w HP'ku takim większym formatu A3. Na szczę¶cie mam kombajn OCE i mu tam nic nie zasycha.

Więc to nie jest jaki¶ marginalny problem.
Nigdy więcej nie kupię atramentu. Jak dla mnie jest to poroniony pomysł przy takim użytkowaniu jaki mam (nie drukuję fotek, od tego jest fotolab, który zrobi porz±dn± odbitkę a nie kawałek ¶miesznego papierku, na który jak spadnie kropla cieczy to go szlak trafia).

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-08-21 13:38:01
Autor: Andrzej R
Zasychaj±cy tusz

Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2qacp$sk7$1news.onet.pl...
Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j2q95o$b3q$1node2.news.atman.pl...

Ja wywaliłem HP 970Cxi. (zaschnięte kolejne tusze, cholernie drogie).

A ja oddałem zupełnie sprawn± HP 970Cxi koledze. Wcze¶niej używałem jej przez 10 lat i nigdy nie miałem z ni± najmniejszych problemów. Przez ostatnie 7 miesięcy już jej nie używałem, ale pojemniki z tuszem cały czas były zamontowane w drukarce. Przed oddaniem jej koledze sprawdzili¶my czy działa. Działało wszystko bez żadnego czyszczenia, moczenia czy czegokolwiek innego. Po prostu została wł±czona i od razu drukowała prawidłowo, czyli nic jej nie zaschło przez siedem miesięcy bezczynno¶ci. A oddałem j± tylko dlatego, że trochę się już zestarzała i do drukowania zdjęć warto mieć dzisiaj co¶ lepszego.
Pozdrawiam

Data: 2011-08-21 18:49:37
Autor: FIFI
Zasychaj±cy tusz

[...]

Mam identyczne zdanie. Jak sobie przypomne te meczarnie z wiecznie zaschnietymi kardridzami to az mnie cierki przechodz±. Wiecej czasu zajmowało mi wskrzeszanie kardridzy niż drukowanie. I najgorsze gdy cos potrzebowałem wydrukować natychmiast - nigdy sie nie udawało :]
Po przejsciu na laserówkę to jest po prostu niebo a ziemia - drukuje kiedy chce i nigdy nie ma problemu zaschnietych dysz, po miesiacu odpalam i po prostu działa :)
Ja tez juz nigdy nie wroce do atramentówki.

Pozdr

Data: 2011-08-22 13:53:25
Autor: Marx
Zasychaj±cy tusz
On 21.08.2011 18:49, FIFI wrote:
[...]
zgaduje że korzystałe¶ z najtańszych dostępnych zamienników - tak to się niestety kończy, jak się używa niesprawdzonych zamienników
Marx

Data: 2011-08-23 16:03:07
Autor: L
Zasychaj±cy tusz
zgaduje że korzystałe¶ z najtańszych dostępnych zamienników - tak to się niestety kończy, jak się używa niesprawdzonych zamienników

A które to s± te sprawdzone?   Konkretnie dla Canona?
Cena wynosz±ca mniej więcej połowę ceny oryginałów to już oszczędno¶ć,
wcale nie musz± być najtańsze.

Pozdrowienia

Data: 2011-08-24 10:39:50
Autor: Marx
Zasychaj±cy tusz
On 23.08.2011 16:03, L wrote:
[...]

Przejrzyj sobie ten w±tek
http://forum.idg.pl/najlepszy-zamiennik-do-drukarek-canon-serii-pixma-t57900.html/page__st__1060
Marx

Data: 2011-08-24 13:15:57
Autor: L
Zasychaj±cy tusz
[...]

Tam s± pytania, podobne do mojego, a nie rada czy podpowiedĽ, jakby sugerował
tytuł. Co najwyżej pierwsz± wypowiedĽ można potraktować jak jak±¶ radę.
Nadal nie wiem jakie zamienniki warto kupować do Canona, pomimo, że na tej
grupie wszyscy s± zwolennikami zamienników.

Pozdrowienia.

Data: 2011-08-24 14:58:36
Autor: Marx
Zasychaj±cy tusz
On 24.08.2011 13:15, L wrote:
[...]

to przeczytaj _cały_ w±tek. S± tam także porady, wiem bo sam je pisałem :)
Marx

Data: 2011-08-22 13:51:58
Autor: Marx
Zasychaj±cy tusz
On 21.08.2011 08:59, Irokez wrote:
[...]

a to ciekawe, bo ja mogę wydrukowan± przeze mnie fotkę zamoczyć, wyj±ć, i nic się nie rozlewa. Warunek - musi być na papierze fotograficznym oraz dobrze wysuszona
Marx

Data: 2011-08-25 10:13:11
Autor: kamil
Zasychaj±cy tusz
On 21/08/2011 07:59, Irokez wrote:
[...]

Patrz mój post wyżej, też mam 970CXi i po prawie roku stania ze starym, napełnianym tuszem żadnego problemu.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-22 07:41:32
Autor: Marcin G.
Zasychaj±cy tusz

[...]

Mam staaar± drukarkę atramentow± Epson Stylus Color 460. Zaraz po gwarancji przesiadłem się na zamienniki atramentów (obecnie komplet ok. 20 zł). Trzeba drukować raz w tygodniu żeby nie zaschły. Ja sobie tak po kilka stron drukuję. W zasychaniu może pomagać to, że drukarka stoi przy oknie, więc latem grzeje w ni± słońce, a zim± grzejnik.

Zasychaj±cy tusz