Zasypanie i zniszczenie palikowania granicy dzia艂ki przez utwardzenie gruzem

Data: 2011-04-21 00:52:47
Autor: winyl
Zasypanie i zniszczenie palikowania granicy dzia艂ki przez utwardzenie gruzem
Witam!

Kto艣 wysypa艂 mi gruz na 1m mojej dzia艂ki przy czym uszkodzi艂/zabra艂
opalikowanie granicy dzia艂ki. Pr贸bowali艣my doszuka膰 si臋 w 40 cm ha艂dzie
gruzu palik贸w wyznaczaj膮cych granice ale ich nie by艂o pod gruzem.
Gruz ma s艂u偶y膰 jak utwardzenie drogi. Jest to przciwlegly koniec dzia艂ki
kt贸ry znajduje si臋 w odleg艂o艣ci 800m od miejsca gdzie stoi m贸j dom. W
po艂owie jest zagajnik przez kt贸ry nie wida膰 ko艅c贸w dzia艂ki.
WIem 偶e stac si臋 to mog艂o miedzy 20 marca a 12 kwietnia. 20 marca nie
by艂o gruzu ,12 ju偶 by艂.
Rzeczywi艣cie s膮siad potwierdza 偶e na tej dzia艂ce wytyczona jest
droga,ale brzeg dalszy mojej dzia艂ce wyznaczony jest w zagajniku krzak贸w
tak na oko艂o metr. Podejrzewam ze wykonawca jak wysypywa艂 ten gruz to
nie chcia艂o si臋 mu wyci膮膰 krzak贸w tylko poszed艂 na 艂atwizn臋 i zasypa艂
kawa艂ek mojej dzia艂ki i zniszczy艂/zatar艂 granice dzia艂ki. Dzwoni艂em do
w艂a艣cicieli dzia艂ek przy kt贸rych i do kt贸rych prowadzi ta gruzowa droga,
nikt z nich nie przyzna艂 si臋 do wysypania tego gruzu,cz臋艣ciowo na moj膮
dzia艂k臋.

Dzia艂ka ta nale偶y to zarz膮du dr贸g gminnych Urz臋du Gminy czy jako艣 tak.

Co mog臋 z tym zrobi膰? Jak dowiedzie膰 si臋 kto to wysypa艂?Wiem 偶e art.30
ust.2 pkt.2 m贸wi 偶e utwardzenie powierzchni gruntu nale偶y zg艂osi膰
w艂a艣ciwemu organowi na odpowiednim formularzu i okaza膰 dow贸 w艂膮sno艣ci
gruntu art 32 ust.4 p.2 chyba. To znaczy gdzie do Inspektoratu Budownictwa?

Kto odpowiada za tak膮 fuszerk臋 wykonawca czy zlecaj膮cy utwardzenie i kto
to poprawia i odnawia mi zniszczon膮 granice dzia艂ki z opalikowaniem?
Wiem od kolegi policjanta ze zniszczenie granicy
dzia艂ki/opalikowania/kamieni granicznych jest przest臋pstwem i mog臋 to
zg艂osi膰 na policj臋.
Ale kolega zaproponowa艂 mi 偶ebym spr贸bowa艂 najpierw polubownie. W
inspektoracie nie by艂em.P贸jd臋 jutro i zobacz臋 czy kto艣 zg艂asza艂
utwardzenie. Jak nie, to samowola.

Pozdrawiam
Naturalny

Zasypanie i zniszczenie palikowania granicy dzia艂ki przez utwardzenie gruzem