Zaszczytne grono.

Data: 2017-01-25 12:49:22
Autor: Maciek
Zaszczytne grono.
Dnia Tue, 24 Jan 2017 20:13:57 +0100,  ±ćęłń󶼿 napisał(a):

www.carophile.org/the-worst-cars-of-all-time/32/

Bzdura kompletna, jeżdziło to i nie psuło się wcale zbyt czesto. Kabina
była wygodna i wykończona trwałymi materiałami (a w latach 90 były to IMO
materiały lepsze niż dzi¶ w klasie ¶redniej). Daleko mu do najgorszych.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-01-25 12:59:33
Autor: t-1
Zaszczytne grono.
W dniu 2017-01-25 o 12:49, Maciek pisze:
[...]

W innym rankingu obejmuj±cym tylko 10 najgorszych samochodów jest na 6 miejscu.
Może jaka¶ partia zrobiona z blachy na konserwy poszła na eksport do Anglii.

https://www.thestreet.com/story/12927306/5/the-10-worst-cars-of-all-time.html

Data: 2017-01-25 13:23:53
Autor: elmer radi radisson
Zaszczytne grono.
On 2017-01-25 12:59, t-1 wrote:

[...]

Mam wrazenie ze trapez znalazl sie w tych zestawieniach wylacznie dzieki
rozslawieniu przez Clarksona ;)

Natomiast mozna sie zgodzic co do tego ze np. modele u schylku produkcji
byly produktem ktory nie byl sila rzeczy w stanie nadazyc za swiatem.

--

memento lorem ipsum

Data: 2017-01-25 13:27:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello Maciek,

[...]

W Anglii testowali starsz± wersję. MR93 to zupełnie inna bajka była.
Miałem okazję, jeżdż±c już do¶ć długo MR93 (dokładniej: 1.5GLE)
przesi±¶ć się na chwilę do starszej wersji z bardzo podobnym
przebiegiem. To było naprawdę ciężkie przeżycie. Niby tylko pojedyncze
centymetry różnicy na rozstawie kół ale kolebało się to strasznie. No
i ta niepewno¶ć, czy w ostrzej pokonywanym zakręcie będzie chciał
wylecieć ryjem czy dup±.

W MR93 przeszkadzały mi spowalniacze, przy 140+ km/h do użycia raz na
15 minut. Je¶li nie wyhamowałe¶ i odpu¶ciłe¶, to już nie zahamowałe¶.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-25 16:50:20
Autor: Maciek
Zaszczytne grono.
Dnia Wed, 25 Jan 2017 13:27:41 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W MR93 przeszkadzały mi spowalniacze, przy 140+ km/h do użycia raz na
15 minut. Je¶li nie wyhamowałe¶ i odpu¶ciłe¶, to już nie zahamowałe¶.

Te¶ć miał rocznik 94. Zrobili¶my razem sporo km, nie pamiętam problemów z
hamulcami. Zreszt± ten poldek się w ogóle nie psuł...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2017-01-25 20:39:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello Maciek,

[...]

Nie jeĽdzili¶cie 140+ km/h

Zreszt± ten poldek się w ogóle nie psuł...

To chyba mało jeĽdzili¶cie. Poldkami przejeĽdziłem ponad 100 tysięcy
kilometrów i wiem, że bywały problemy. W wersji gaĽnikowej zapychała
się główna dysza pierwszej gardzieli. We wszystkich wersjach 1,5/1.6
był problem z kabelkiem od aparatu zapłonowego do modułu zapłonu. W
układzie kierowania odziedziczony po PF125 problem z podpor± układu
kierowniczego i zacieraj±cym się łożyskiem. No i spowalniacze z
odwiecznym kłopotem z zacieraniem się stalowych klocków w aluminiowych
zaciskach. A już spowalniacze z tyłu, z dziwacznym mechanizmem
kasowania luzów hamulca ręcznego - koszmar.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-25 22:01:14
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
Ze 140 km/h się hamuje (do ilu i jakim trzeba być debilem, żeby tak jechać, aby trzeba było hamować ze 140 km/h do zera??), czy raczej zwalnia?
Co jak co, ale akurat hamulce to w PF 125p/ Poldolotach były (4 x tarczowe, a nie jakie¶ księgowe bębny).
Samochód był nieĽle wygłuszony, jak się przesiadłem do słuzbowego Kadetta (w jakiej¶ wypasionej wersji Club), to po Warszawie (wczesne lata 90-te i nie po Wrocławiu) miałem trzask i łomot w uszach.
Oczywi¶cie Polonez miał dużo wad, bo ani konstrukcja nie była już nowoczesna, ani jako¶ć wykonania podzespołów (np. błyskawicznie rdzewiej±ce wkłady Zelmotu, elementy układu wydechowego, szybko zużywaj±ce się klocki, bezustanna regulacja zaworów, przecieki/zuzycie oleju, moduły zapłonowe) czy montażu nie były dobre.
Poldek to taki samochód dobry w teorii (napakowane było co się dało, poza póĽniejszymi "golasami" które akurat szły do Anglii), kiepskawy w praktyce.
Czyli zupełnie jak Citroen CX ;-))
100 tysięcy km to marny wynik, silnik mójego się rozleciał przy 135 tys. km ;-))

-- -- -
Nie jeĽdzili¶cie 140+ km/h
Poldkami przejeĽdziłem ponad 100 tysięcy kilometrów

Data: 2017-01-25 22:48:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello ±ćęłń󶼿,

Ze 140 km/h się hamuje (do ilu i jakim trzeba być debilem, żeby tak
jechać, aby trzeba było hamować ze 140 km/h do zera??), czy raczej zwalnia?

Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad±? Natrafiłe¶ na korek na niej? Wtedy
hamuje się ze 140 do zera, debilu.

[....]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-26 23:34:38
Autor: mk4
Zaszczytne grono.
On 2017-01-25 22:48, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello ±ćęłń󶼿,

[...]

A to gdzie tym wtedy jeĽdziłe¶? Bo u nas chyba autostrad nie było w tamtych czasach.

--
mk4

Data: 2017-01-27 10:32:34
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
To jest w±tek o miszczu Mandziejewiczu, co na autostradach hamuje ze 140 km/h do zera.
Miszczu Mandziejewicz przecież jedzie, miszczu jedzie, miszczu jedzie, co tam korek za kilometr.
I według miszcza Mandziejewicza po postoju w takim korku (jak to w korku) hamulce Poloneza nadawały się do wyrzucenia.
Za to w Daihatsu Charade czy w VW Jetta hamulce były the best (w sam raz dla miszcza Mandziejewicza znaczy ze 140 km/h do zera).

-- -- -
A to gdzie tym wtedy jeĽdziłe¶?

Data: 2017-01-27 11:53:19
Autor: masti
Zaszczytne grono.

On 2017-01-25 22:48, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello ±ćęłń󶼿,

[...]

po pierwsze primo były. teoretyczne ale były
po drugie primo zdrzyło mi się 125p hamować ze 140 do zera na zwykłej
drodze jak się okazało, że na ¶rodku za zakrętem ¶pi pijaczek

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2017-01-27 13:39:30
Autor: J.F.
Zaszczytne grono.
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:o6fcbf$7ml$1@dont-email.me...
mk4 wrote:
On 2017-01-25 22:48, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

Dlaczego teoretyczne ?

po drugie primo zdrzyło mi się 125p hamować ze 140 do zera na zwykłej
drodze jak się okazało, że na ¶rodku za zakrętem ¶pi pijaczek

Ale to juz twoja wina, ze 140 :-)

J.

Data: 2017-01-27 14:45:45
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
140 km/h w zakręt - która trasa?

-- -- -
zdarzyło mi się 125p hamować ze 140 do zera na zwykłej drodze jak się okazało, że na ¶rodku za zakrętem ¶pi pijaczek

Data: 2017-01-27 10:24:13
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad± Polonezem? Skonfabuluj któr±, i na której trzeba hamować ze 140 km/h (było dozowolone?) do 0 km/h.

-- -- -
Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad±?

Data: 2017-01-27 01:39:07
Autor: Kris
Zaszczytne grono.
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 10:23:59 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad± Polonezem? Skonfabuluj któr±, i na której trzeba hamować ze 140 km/h (było dozowolone?) do 0 km/h.

Tam autostrad± od razu
Dużym fiatem często podobne prędko¶ci osi±gałem na lokalnych drogach wojewódzkich
Człowiek był młody i gniewny, droga pusta i szeroka to i się rozpędzić dało.
Poloneza nigdy nie miałem ale fiatów duzych chyba 3 czy 4 sztuki i nie kojarzę problemów z hamulcami.

Data: 2017-01-27 14:45:00
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
Pamiętam jeden (125p kombi): jak po wjeĽdzie na platformę autokuszetki w W-wie zacisn±łem ręczny, to za ch.... w Zakopanem (za oknami poci±gu z -15°, kiedy¶ to Panie były zimy, nie to co teraz ;)) ręczny nie chciał odpu¶cić.
Na zaci¶niętych ręcznych w Zakopcu forsuj±c jedynk± dowlokłem się do najbliższej stacji obsługi Polmozbytu (sobota rano, akurat stacja Wartburga była otwarta), poradzili.
Wniosek: w PF 125p ręczne działały ;-))

-- -- -
fiatów duzych chyba 3 czy 4 sztuki i nie kojarzę problemów z hamulcami.

Data: 2017-01-27 14:13:01
Autor: t-1
Zaszczytne grono.
W dniu 2017-01-27 o 10:24,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad± Polonezem? Skonfabuluj któr±, i na której trzeba hamować ze 140 km/h (było dozowolone?) do 0 km/h.

Wczoraj na A1.

Data: 2017-01-27 14:48:43
Autor: ±ćęłń󶼿
Zaszczytne grono.
Po hamowaniu ze 140 km/h do 0 km/h do wymiany byłyby 4 opony (auto bez ABS).
Tak, tak, grupowy miszczu umie się zatrzymać w miejscu lepiej niż z ABS-em...

Data: 2017-01-27 06:07:11
Autor: Kris
Zaszczytne grono.
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 14:48:18 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Po hamowaniu ze 140 km/h do 0 km/h do wymiany byłyby 4 opony (auto bez ABS).

Że co?

Data: 2017-01-27 15:31:03
Autor: ąćęłńóśźż
Zaszczytne grono.
Że 4.
JeĽdzisz trójkołowcem (w Anglii niższe podatki)?
Czy uważasz, że tylko 2 przednie?
Jak znajomemu TIR wyjechał z bocznej drogi/parkingu (OIDP na betonówce pod Wrocławiem), to wymieniał wszystkie 4 (OIDP Toyota Camry lub inny wypas - ale lata 90-te bez ABS).

-- -- -
Że co?

Data: 2017-01-27 15:34:38
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello Kris,

Friday, January 27, 2017, 3:07:11 PM, you wrote:

W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 14:48:18 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Po hamowaniu ze 140 km/h do 0 km/h do wymiany byłyby 4 opony (auto bez ABS).
Że co?

Że karmisz trolla.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-27 15:37:04
Autor: J.F.
Zaszczytne grono.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 14:48:18 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Po hamowaniu ze 140 km/h do 0 km/h do wymiany byłyby 4 opony (auto bez ABS).

Że co?

Jak sie nie umie hamowac to tak.

A, i jeszcze trzeba miec dobre auto, bo jesli RoMan narzeka na hamulce poldka, to tam sie moze nie udac :)

J.

Data: 2017-01-27 06:42:08
Autor: Kris
Zaszczytne grono.
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 15:37:18 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

>Że co?

Jak sie nie umie hamowac to tak.

Zaczynasz tez ostatnio trolować.
Grubo ponad 20lat jeżdziłem autami bez absów czy innych dodatków i za bzdury uważam pisanine że opony do wymiany po jednym hamowaniu

Data: 2017-01-27 15:51:22
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello Kris,

Friday, January 27, 2017, 3:42:08 PM, you wrote:

> [...]
Grubo ponad 20lat jeżdziłem autami bez absów czy innych dodatków i
za bzdury uważam pisanine że opony do wymiany po jednym hamowaniu

Zdarzyło mi się na A4 spalić przednie opony ale jeszcze dało się na
nich jeĽdzić. No i prędko¶ć była trochę wyższa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2017-01-27 17:25:04
Autor: J.F.
Zaszczytne grono.
> [...]

Grubo ponad 20lat jeżdziłem autami bez absów czy innych dodatków i za bzdury uważam pisanine że opony do wymiany po jednym hamowaniu

Masz samochod bez ABS ?
To dawaj, zademonstruje :-)

Nie wiem co prawda czy mi wrodzony ABS w stopie pozwoli, ale postaram sie :-)

Jedne takie widzialem - ale to nie byl poldek, a predkosc nieznana.

J.

Data: 2017-01-27 15:31:44
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zaszczytne grono.
Hello ±ćęłń󶼿,

Friday, January 27, 2017, 10:24:13 AM, you wrote:

Jechałe¶ kiedykolwiek autostrad± Polonezem? Skonfabuluj któr±, i na
której trzeba hamować ze 140 km/h (było dozowolone?) do 0 km/h.

JeĽdziłem i to dużo autostrad± A4.

A teraz *PLONK!*, kretynie.

-- -- -