Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.

Data: 2011-11-08 20:23:20
Autor: nadir
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
Czy znacie jakiś darmowy program, którym mogę zaszyfrować pendrive ale żeby można go było odczytywać pod Linuxem i Windowsem?

Data: 2011-11-08 20:39:10
Autor: Sebastian Biały
On 2011-11-08 20:23, nadir wrote:
Czy znacie jakiś darmowy program, którym mogę zaszyfrować pendrive ale
żeby można go było odczytywać pod Linuxem i Windowsem?

NTG. Truecrypt.

Data: 2011-11-08 20:40:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 08.11.2011 20:23, nadir pisze:
Czy znacie jakiś darmowy program, którym mogę zaszyfrować pendrive ale żeby można go było odczytywać pod Linuxem i Windowsem?

http://www.ntg.prv.pl/

O oprogramowanie pytaj na grupach poświęconych tym systemom
operacyjnym. Sprzętowo żaden chyba pen-drive nie obsługuje
szyfrowania.

Data: 2011-11-08 21:42:21
Autor: JanuszWo
Radosław Sokół wrote:

Sprzętowo żaden chyba pen-drive nie obsługuje szyfrowania.

Corsair PenDrive Flash Padlock 2 (bez 2 w nazwie wersja starsza) sprzętowo obsługuje szyfrowanie... albo dostęp? Tylko ta cena i rozmiary i szybkość.
Pozdrawiam - JanuszWo

--
popraw gaz na oxigen dwuatomowy

Data: 2011-11-09 00:01:31
Autor: Martin Fox
Dnia Tue, 08 Nov 2011 20:40:27 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

Ironkey
https://www.ironkey.com/compare-features
Wystepuje w trzech wersjach, ale normalnego człowiekowi wystarczy basic :)
Oferuje sprzętowe kodowanie, nie wymaga żadnych sterowników
Wersja IronKey S200 posiada certyfikat FIPS 140-2 Security Level 3,
standardowo jest na nim zestaw narzędzi do przechowywania internetowych
haseł, oprogramowanie do backupu oraz Firefox w wersji portable, a po 10
nieudanych próbach wpisania hasła usuwa wszystkie dane.
Może nie najtańsze, ale jak ktoś potrzebuje ... :)

--
Martin Fox

Data: 2011-11-09 00:13:50
Autor: Mariusz Kruk
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Martin Fox"
Ironkey
https://www.ironkey.com/compare-features
Wystepuje w trzech wersjach, ale normalnego człowiekowi wystarczy basic :)
Oferuje sprzętowe kodowanie, nie wymaga żadnych sterowników

To w takim razie, skoro nie wymaga sterowników, jak się w nim wprowadza
hasło? Jakoś nie widzę na nim klawiatury do tego.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-09 08:57:21
Autor: Artur M. Piwko
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
In the darkest hour on Wed, 09 Nov 2011 00:13:50 +0100,
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> screamed:
[...]

IronKey Personal and Basic D200 *drivers* are only available in 4, 8,
16 and 32GB capacities.

https://www.ironkey.com/files/datasheets/compare.pdf

:P

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:216B ]
[ 08:56:03 user up 12981 days, 20:51,  1 user, load average: 0.81, 0.18, 0.87 ]

                        hell, n.:  Truth seen too late.

Data: 2011-11-09 09:15:22
Autor: Dominik & Co
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
W dniu 09-11-2011 08:57, Artur M. Piwko rzecze:

IronKey Personal and Basic D200 *drivers* are only available in 4, 8,
16 and 32GB capacities.

https://www.ironkey.com/files/datasheets/compare.pdf

Ja tam słabowity na wzroku jestem, ale widzę w pdf "drives",
nie "drivers"...

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2011-11-12 11:56:22
Autor: Artur M. Piwko
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
In the darkest hour on Wed, 09 Nov 2011 09:15:22 +0100,
Dominik & Co <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid> screamed:
[...]

Ups... faktycznie. Nie zmienia to jednak faktu, Ĺźe to hybryda.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:223B ]
[ 11:55:55 user up 12984 days, 23:50,  1 user, load average: 0.43, 0.01, 0.64 ]

                  Missionary Position:  The missionary on top.

Data: 2011-11-09 18:27:54
Autor: Martin Fox
Dnia Wed, 09 Nov 2011 00:13:50 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

https://support.ironkey.com/files/userguides/IronKey-Basic-User-Guide.pdf
Po uruchomieniu jest widoczny jako napęd wirtualny, w autostarcie ma ekran
z miejscem na wprowadzenie hasła.
nie ma za co :)

--
Martin Fox

Data: 2011-11-10 10:44:49
Autor: Mariusz Kruk
[...]

"w autostarcie ma ekran"? Znaczy - jednak jakiś soft jest potrzebny.
Dziękuję, więcej pytań nie mam.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-10 15:40:04
Autor: Martin Fox
Dnia Thu, 10 Nov 2011 10:44:49 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Hmmm... a widzisz różnicę między sterownikiem (bo o to pytałeś) a prostym
ekranem starowym wyświetlającym się przy próbie odczytu?
Bo jeśli nie... to rzeczywiście podziękuję za dyskusję.

BTW - Jakbyś się chciał czepiać, to nawet do dysku z klawiaturą można się
doczepić - wymaga min. systemu operacyjnego zainstalowanego na komputerze

--
Martin Fox

Data: 2011-11-10 19:03:29
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Niewielką. I tak muszę wykonać zewnętrzny kod.
I nie "przy próbie odczytu", tylko "przy próbie otwarcie w eksplorerze
we windows".
To dykswalifikuje ten produkt w bardzo wielu rozwiązaniach - wszędzie
tam, gdzie nie można, lub nie wolno wykonać dostarczonego programu.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-11 01:56:00
Autor: Martin Fox
Dnia Thu, 10 Nov 2011 19:03:29 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

No cóż - pytałeś o sterowniki :)
Odpowiedź zależy od pytania, niestety, kiepsko czytam w myślach. A jeśli
potrzebujesz czegoś, co ma sprzętowe kodowanie i nie wymaga żadnego softu -
polecam dyski lenovo - mają własną klawiaturę i 10 cyfrowy kod :)

--
Martin Fox

Data: 2011-11-11 10:26:15
Autor: Mariusz Kruk
[...]

To jest forma "sterownika" - soft, który jest konieczny żeby zapewnić
dostęp do urządzenia. (tak, to bardzo szeroka definicja, ale
z praktycznego punktu widzenia dość istotna).

Odpowiedź zależy od pytania, niestety, kiepsko czytam w myślach. A jeśli
potrzebujesz czegoś, co ma sprzętowe kodowanie i nie wymaga żadnego softu -
polecam dyski lenovo - mają własną klawiaturę i 10 cyfrowy kod :)

O. Ciekawe.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-13 13:25:45
Autor: Tomasz Chmielewski
On 11.11.2011 01:56, Martin Fox wrote:
[...]

No jednak jest istotna roznica miedzy "sprzetowe szyfrowanie", a "szyfrowanie zapewnia wykonywalny program pod Windows, wymagajacy instalacji".

Bo o tym wlasnie pisales: "Oferuje sprzętowe kodowanie, nie wymaga żadnych sterowników"

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-11-13 15:58:16
Autor: Martin Fox
Dnia Sun, 13 Nov 2011 13:25:45 +0100, Tomasz Chmielewski napisał(a):

[...]

Hmmm... nie wiem jak to zrozumiałeś... ale kodowanie tutaj jest sprzętowe,
nie programowe - programowe jest jedynie wpisywanie kodu dostępu.
I tak "Oferuje sprzętowe kodowanie, nie wymaga żadnych sterowników" jest
zgodne z prawdą - a rozumiem, że zarzucasz mi, że jest inaczej?

--
Martin Fox

Data: 2011-11-13 16:12:00
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Czyli mogę wziąć taki pendrive zaszyfrowany, podpiąć go np. do
radia w samochodzie i słuchać z niego MP3, prawda?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-14 07:22:47
Autor: Martin Fox
Dnia Sun, 13 Nov 2011 16:12:00 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

[...]

Ależ oczywiście, zaraz po tym jak klepiesz kod w okienku pojawiajacym się
na wyświetlaczu radia :)
Obaj wiemy że kodowanie realizowane jest sprzętowo, ale w związku z brakiem
miejsca na klawiaturę jest ona programowa - o to chcesz się kłócić? Szkoda
czasu na takie przepychanki, jeśli uważasz, że nie jest to kodowane
sprzętowo napisz do producenta. Jeśli uważasz, że "wymaga sterowników" -
napisz do producenta, żeby zmienił swoją definicję sterownika. A jeśli po
prostu piszesz z nudów, bo uważasz że wiesz najlepiej i musisz mieć
ostatnie słowo - napisz tutaj, zaraz po tym poście, skoro to takie ważne :)
Pozdrawiam --
Martin Fox

Data: 2011-11-14 07:23:55
Autor: Martin Fox
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
Czyli mogę wziąć taki pendrive zaszyfrowany, podpiąć go np. do
radia w samochodzie i słuchać z niego MP3, prawda?

Zapomniałem o jednym - temat wątku to "Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i
Windows" - nie ma mowy o radiach amochodowych :)

--
Martin Fox

Data: 2011-11-14 09:28:35
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Dziękuję. O to mi właśnie chodziło.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-13 02:21:02
Autor: Mariusz
On Thu, 10 Nov 2011 19:03:29 +0100, Mariusz Kruk wrote:

Hmmm... a widzisz różnicę między sterownikiem (bo o to pytałeś) a prostym
ekranem starowym wyświetlającym się przy próbie odczytu?

Niewielką. I tak muszę wykonać zewnętrzny kod.

Różnica jest wielka. Do instalacji sterownika musisz mieć uprawnienia
administratora.

--
Mar.

Data: 2011-11-13 13:04:35
Autor: Mariusz Kruk
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mariusz"
[...]

Jesteś na 100% pewien, że ten soft nie wymaga tychże uprawnień? Bo,
o ile odblokowanie nie odbywa się przez zapisanie ciągu znaków do
specjalnego pliku, raczej będzie wymagać niestandardowej komunikacji po
USB. A do tego raczej będzie trzeba admina.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |

Data: 2011-11-09 14:31:31
Autor: VSS
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
W wiadomości:j9bvj8$4nv$1@news.vectranet.pl,
nadir <none@hell.org> nastukał:
Czy znacie jakiś darmowy program, którym mogę zaszyfrować pendrive ale
żeby można go było odczytywać pod Linuxem i Windowsem?

ja mam pendriva z czytnikiem palca. może nie szyfruje 3DESem ale zabezpieczenie jest i działa pozytywnie. Nie widzisz partycji dopóki nie machniesz palcem. widzisz tylko mała 16Mb partycje z softem, który możesz i tak wykasować.

--
VSS

Data: 2011-11-09 18:35:46
Autor: nadir
[...]

Czy ten pendrive działa też pod Linuxem czy tylko pod Windowsem?
Możesz podać jaki to producent i model?

Data: 2011-11-10 14:56:47
Autor: VSS
Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.
W wiadomości:j9edlj$71u$1@news.vectranet.pl,
[...]

pod linuxem nie próbowałem, nie miałem okazji. a nazywa się Sandisk Cruzer Profile

http://asiausb.com/bigpic/20090902104634.jpg
--
VSS

Data: 2011-11-10 14:57:59
Autor: VSS
[...]

tu piszą, że na linuxie pójdzie:

http://www.zdnet.com.au/sandisk-cruzer-profile-512mb-139211609.htm

--
VSS

Zaszyfrowany pendrive pod Linuxem i Windows.