Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu

Data: 2015-05-28 19:28:51
Autor: Sebastian Biały
Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu
Witam.

Mam taka pompkę cwu:

http://img19.allegroimg.pl/photos/oryginal/53/89/81/16/5389811605

Pompka dzialała sobie jakieś 2 lata w cyklach przerywanych i przestała. Zamiast tego buczy i grzeje się. Swoją drogą należało by pochwalić chińczyków że nawet termika nie ma - pożar instalacji w zasięgu ręki, kabelek wtopił się w styropian obudowy boilera.

Zakładam że się zatarła i/lub zarosła kamieniem. Wykręcić nie mogę - musze mieć coś na podmianę.

Pytanie: czy wszystkie pompy tego typu są marne? Mam kupić coś innego? Rzecz w tym że innych nie ma, albo inaczej: nie ma w rozsądnych cenach. Sitka nie ma jak wstwić - w końcu w tej rurce woda biega w dwie strony.

Data: 2015-05-31 02:56:40
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 28 maja 2015 19:28:52 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
[...]

Bo to niedobra pompa była.

Data: 2015-06-01 22:19:02
Autor: Sebastian Biały
On 2015-05-31 11:56, kogutek444@gmail.com wrote:
Bo to niedobra pompa była.

Rozebralem. W środoku masa osadu, raczej kamień. Pomoglo utopienie wału/klatki na pare godzin w kwasie cytrynowym. Działa. Ale padnie za chwile znowu, ponadto wał jest nierozbieralny względem obudowy wodoszczelnej.

Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

Data: 2015-06-01 14:04:00
Autor: kogutek444
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 22:19:07 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
On 2015-05-31 11:56, kogutek444@gmail.com wrote:
> [...]

Jaką więc mam poszukać pompę aby dobra była?

Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?

Data: 2015-06-01 22:51:59
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 1 czerwca 2015 23:04:01 UTC+2 użytkownik kogut...@gmail.com napisał:

Ciągle dopuszczasz wody ze było tak dużo kamienia że zablokowało pompę?
cwu- ciepła woda użytkowa.

Data: 2015-07-10 17:30:51
Autor: Jeffrey
On 2015-05-31 11:56, kogutek444@gmail.com wrote:
Bo to niedobra pompa była.

[...]

polską
a filtr przed pompą masz? i zawór zwrotny oczywiście

Data: 2015-07-19 20:11:38
Autor: Sebastian Biały
On 2015-07-10 17:30, Jeffrey wrote:
a filtr przed pompą masz?

A to pomaga na kamień ;) ?

i zawór zwrotny oczywiście

A dlaczego? Z praktycznego punktu widzenia po odkręceniu kranu z ciepłą wodą mam dwie rurki zamiast jednej w przypadku braku zaworu co wydaje się *lepsze*. Jakaś zaleta zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. ?

Data: 2015-07-20 06:04:52
Autor: Jeffrey
On 2015-07-10 17:30, Jeffrey wrote:
a filtr przed pompą masz?

A to pomaga na kamień ;) ?

na kamień nie pomaga ale na inny grubszy syf już tak

[...]

to akurat z całkiem innej strony, jak padnie pompa obiegowa to masz szanse nadal mieć ciepłą wodę

Data: 2015-07-21 22:24:11
Autor: Sebastian Biały
On 2015-07-20 06:04, Jeffrey wrote:
i zawór zwrotny oczywiście
[...]

Ale że jak?

Mam pompę i nie mam zaworu zwrotnego w obiegu c.w.u. Obie ida do mojego kranu jako ciepła woda. W tej konfiguracji jesli padnie pompa nic nie stracę. Jesli założe zawór zwrotny to stracę 50% strumienia bez względu na stan pompy. Nie rozumiem dalej po co mi on.

Swoją drogą zawor zwrotny nawet mi przez myśl nie przeszedł :/

Data: 2015-07-22 06:30:36
Autor: Jeffrey
Sebastian Biały wrote:
On 2015-07-20 06:04, Jeffrey wrote:
i zawór zwrotny oczywiście
[...]

w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie słusznie) pompę cyrkulacyjną, w małych obiektach nie stosuje się pompy obiegowej jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną do podtrzymania ciepłych rur (jeżeli piszemy o CWU). napisz czy rozmawiamy o tym samym
a pompę cyrkulacyjną montuje się na powrocie z końcówki rurociągu ciepłego
jeżeli do tej pory jest OK to pomyśl co będzie jak padnie pompa cyrkulacyjna - woda niedogrzana z kolektora powrotnego będzie szła do tyłu przez rurociąg cyrkulacyjny i w ostatnich kranach będzie woda o temp dużo niższej

Data: 2015-07-22 11:05:26
Autor: Sebastian Biały
On 2015-07-22 06:30, Jeffrey wrote:
w tym przypadku pod nazwą pompa obiegowa przyjąłem ( może nie słusznie)
pompę cyrkulacyjną

Słusznie.

, w małych obiektach nie stosuje się pompy obiegowej
jako takiej ale własnie pompę cyrkulacyjną

Jest jakaś zasadnicza różnica w fizyce działania?

[...]

To jest dom jednorodzinny (bo grupa jest o domach). Cyrkulacja cwu idzie przez baniak. Róznica wejście/wyjście z baniaka - w najgorszym zarejestrowanym przeze mnie wypadku wychłodzonego domu - mniej niż 2 stopnie C. Ponadto ponieważ posiadam piec węglowy który lubi skakać z temperaturą z różnych powodów - mam baterie termoregulacyjne. Ale i bez nich róznica, powiedzmy, 1.5 stopnia (po zmieszaniu z dwóch rur 0.75C) - jest niewyczuwalna. Podczas normalnej ekslopatacji róznica to okolo 1 stopnień.

Hydraulicy montują zaskakującą ilośc dupereli w instalacji, i gdybym pogadał to chętnie zapewne by ten bezuzyteczny zawór zwrotny mi wcisneli. Całe szczęscie pogoniłem zawczasu. Następny dom buduje bez udziały fachowców tego typu.

Data: 2015-07-22 16:10:38
Autor: Jeffrey
Sebastian Biały wrote:
[...]

o tutaj  widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika to jest jakiś błąd konstrukcyjny instalacji
woda powinna się wyraźnie w tym baniaku rozwarstwić na ciepłą i zimniejszą

[...]

możesz uważać że tak ma być - twoja sprawa, ja akurat nie jestem hydraulikiem ale wiem, że niektóre elementy powinny być. W CWU w zasadzie można spieprzyć tylko cyrkulację, natomiast CO to temat rzeka, a zwłaszcza brak odpowietrzników lub ich niewłaściwe umiejscowienie

Data: 2015-07-22 17:16:22
Autor: Sebastian Biały
On 2015-07-22 16:10, Jeffrey wrote:
o tutaj  widzę słaby punkt - 2 stC pomiędzy górą a dołem zbiornika

Obieg jest pomiedzy górą a górą. Od dołu podaje się zimną. 2 stopnie róznicy wynikają z powolnego strumienia na odległości jakiś 30 metrów rury. Jest oczywiscie izolowana, ale... Ponadto jest trochę "mostków termicznych" w postaci armatury metalowej. Moim zdaniem spadek 2C (a tak naprawdę od 1.5 do 1 w normalnych warunkach) to sukces. Mierze to czujnikami cyfrowymi, zamieniałem je miejscami żeby wykluczyć błąd gruby.

[...]

CO mam spieprzone przez hydraulika. W zasadzie wszystko co się dało. Problem w tym że jestem "naukowy" więc kiedy rozmawiam o zasadzie superpozycji albo analogu kirchoffa żeby wyjaśnić dlaczego dwie przeciwsobne pompy działać nie będą - rzucam grochem o ścianę. Fachowcy nie mają za grosz wiedzy a jedynie doświadczenie. Niestety nie jestem asertywny - jesli specjalista mówi że dzialać będzie - to przeciez nie bedę się klucił z 30 lat doświadczenia. Po czym nie działa i tyle w temacie. Takie doświadczenia powodują że nastepnym razem zrobie CO, CWU, wentylację i elektrykę samodzielnie. O ile taki raz nastapi.

Zatarła ? sie pompa obiegowa cwu