Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek

Data: 2015-07-02 15:26:49
Autor: Jacek
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
W ubiegłym roku byłem zatrudniony przez wakacje i za te niecałe 3 miesiące miałem strącane zaliczki na podatek, mimo, że nie przekroczyłem kwoty wolnej od podatku. Po rozliczeniu PITu rocznego dostałem zwrot nadpłaty. W tym roku też chcę się zatrudnić. Księgowa twierdzi, że da się nie pobierać zaliczek. Czy jest na to jakiś myk, żeby nie czekać wielu miesięcy na zwrot nadpłaty?
Piotr

Data: 2015-07-02 15:42:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-02 o 15:26, Jacek pisze:
[...]

Księgowa ma rację.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-02 15:43:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-02 o 15:42, Liwiusz pisze:
[...]

A tak przy okazji - nie istnieje coÅ› takiego jak kwota wolna od podatku.
Każdy zarobek od 1zł jest opodatkowany.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-02 21:54:06
Autor: Tom N
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
Liwiusz w <news:mn3f65$jph$2node1.news.atman.pl>:

A tak przy okazji - nie istnieje co¶ takiego jak kwota wolna od podatku.
Ka¿dy zarobek od 1z³ jest opodatkowany.

Nie istnieje co¶ takiego jak opodatkowanie zarobku...

--
'Tom N'

Data: 2015-07-02 22:29:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
Hello Tom,

A tak przy okazji - nie istnieje co¶ takiego jak kwota wolna od podatku.
Ka¿dy zarobek od 1z³ jest opodatkowany.
Nie istnieje co¶ takiego jak opodatkowanie zarobku...

http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html i popatrz na synonimy p[o lewej
stronie, proszê.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-03 21:11:19
Autor: Tom N
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
RoMan Mandziejewicz w <news:3813282655$20150702222918squadack.com>:

Hello Tom,

[...]

No patrz, na tej samej zasadzie mo¿na udowodniæ, ¿e "kwota wolna od podatku"
istnieje.

<https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku>

Dobrze wiesz, ¿e w mowie potocznej u¿ywa sie zarówno "opodatkowania zarobku"
jak i "kwota wolna..."

Tylko, ¿e skoro Liwiuszowi nie pasuje A, to nie wypada by korzysta³ z B  ;P

--
'Tom N'

Data: 2015-07-03 21:20:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-03 o 21:11,  (Tom N) pisze:
RoMan Mandziejewicz w <news:3813282655$20150702222918squadack.com>:

Hello Tom,

A tak przy okazji - nie istnieje coÅ› takiego jak kwota wolna od podatku.
Każdy zarobek od 1zł jest opodatkowany.
Nie istnieje coÅ› takiego jak opodatkowanie zarobku...

http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html i popatrz na synonimy p[o lewej
stronie, proszÄ™.

No patrz, na tej samej zasadzie można udowodnić, że "kwota wolna od podatku"
istnieje.

<https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku>

Dobrze wiesz, że w mowie potocznej używa sie zarówno "opodatkowania zarobku"
jak i "kwota wolna..."

Tylko, że skoro Liwiuszowi nie pasuje A, to nie wypada by korzystaÅ‚ z B  ;P

Ale o co chodzi? Że wg ciebie zarobek to przychód? A czemu nie dochód?
Jak mam przychodu 100, a kosztów 100, to zarobku nie mam.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-03 21:33:02
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mn6n9p$9q7$1node2.news.atman.pl>:

[...]

I tu CiÄ™ mam:
Nawet do synonimów nie trzeba sięgać
<http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html>
3. «zysk osiągnięty z transakcji handlowej»

Czyli zarobek jest. A, że również koszty są...

Przyczepiłeś się do "kwoty wolnej od podatku" (A) to nie wypada byś używał
słowa "zarobek" (B). Przecież jesteś "prawnie poprawny" i nie używasz
określeń nie występujących wprost w przepisach (tu podatkowych)

--
'Tom N'

Data: 2015-07-03 21:37:39
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-03 o 21:33,  (Tom N) pisze:
[...]

Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???

--
Liwiusz

Data: 2015-07-03 21:41:40
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mn6oa7$asj$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Tak, np. będąc na "ryczałcie" praktycznie jest tak jak napisałeś powyżej.

--
'Tom N'

Data: 2015-07-04 01:41:05
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-03 o 21:41,  (Tom N) pisze:
[...]

Ciągle błądzisz.
Co ma ryczałt do tego, że kupując coś za 100 i sprzedając za 110 nadal
mam 100 kosztów i 10 zarobku?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 11:09:27
Autor: Maciek
W dniu 2015-07-03 o 21:37, Liwiusz pisze:
[...]
Można. Przykładowo w urzędzie przyznającym dopłaty do czynszu oczekują
wypełnienia tabelki z kolumnami bodajże: przychód, koszt uzyskania,
ubezpieczenia społeczne, dochód. I wypełniasz np. tak:

przychód, koszt uzyskania, ubezpieczenia, dochód
1000, 500, 1000, -500
0, 500, 1000, -1500
5000, 500, 1000, 3500

I wydawałoby Ci się, że Twój łączny dochód z trzech miesięcy to 1500, a
średni 500. Nic bardziej mylnego, gdyż urząd wezwie Cię do skorygowania
dochodu w dwóch pierwszych wierszach na 0 (bo przecież dochód nie może
być ujemny, a nie ma kolumny strata), więc Twój dochód z trzech miesięcy
to 3500, a średni 1166 i z takiego dochodu będziesz miał liczoną
ewentualną dopłatę :-)

Maciek

Data: 2015-07-03 23:24:32
Autor: RoMan Mandziejewicz
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
Hello Tom,

Friday, July 3, 2015, 9:33:02 PM, you wrote:

[...]

Ale o co chodzi? ¯e wg ciebie zarobek to przychód? A czemu nie dochód?
Jak mam przychodu 100, a kosztów 100, to zarobku nie mam.
I tu Ciê mam:
Nawet do synonimów nie trzeba siêgaæ
<http://sjp.pwn.pl/szukaj/zarobek.html>
3. «zysk osi¹gniêty z transakcji handlowej»

Zysk czyli ró¿nica pomiêdzy przychodem a kosztem. Czyli podatkowo -
dochód.

Czyli zarobek jest. A, ¿e równie¿ koszty s¹...
Przyczepi³eœ siê do "kwoty wolnej od podatku" (A) to nie wypada byœ u¿ywa³
s³owa "zarobek" (B). Przecie¿ jesteœ "prawnie poprawny" i nie u¿ywasz
okreœleñ nie wystêpuj¹cych wprost w przepisach (tu podatkowych)

Oj, tu chyba to Ty siê czepiasz.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-04 10:13:49
Autor: Tom N
RoMan Mandziejewicz w <news:8121815989$20150703232432squadack.com>:

[...]

Zysk czyli różnica pomiędzy przychodem a kosztem. Czyli podatkowo -
dochód.

Heh, nie ja wskazywałem na "dochód" jako synonim "zarobek" ;)

Ale kliknijmy...

<http://sjp.pwn.pl/slowniki/doch%C3%B3d.html>

dochód «suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa,
jednostki w określonym czasie»

Oj, tu chyba to Ty siÄ™ czepiasz.

Oj :P

--
'Tom N'

Data: 2015-07-04 10:36:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-04 o 10:13,  (Tom N) pisze:
[...]

To tylko źle o tobie świadczy, jeśli na to nie wskazywałeś.

Ale kliknijmy...

<http://sjp.pwn.pl/slowniki/doch%C3%B3d.html>

dochód «suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa,
jednostki w określonym czasie»

Definicja ta jest niespójna z definicjami prawnymi. Znajdź sobie w
słowniku inne, bardziej poprawne znaczenie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 10:51:13
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mn85v5$m7a$1node1.news.atman.pl>:

[...]

No masz, to że nie wskazywałem na niespójną z definicjami prawnymi źle o
mnie świadczy...Nie bardzo wiem czemu, zapewne wyjaśnisz ;P

Czyli miałem rację pisząc, że jak Liwiusz użyć określenia którego w
przepisach prawnych nie ma to jest dobrze, jak kto inny użyć to jest źle.

--
'Tom N'

Data: 2015-07-04 10:59:57
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-04 o 10:51,  (Tom N) pisze:
[...]

Jaki "ktoś inny"? Dochód jest zdefiniowany w definicjach prawnych. A
zarobek jest synonimem słowa dochód. Wszystko jest jasne.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-05 18:27:47
Autor: animka
W dniu 2015-07-04 10:36, Liwiusz pisze:
dochód «suma wpływów pieniężnych w gospodarce państwa, przedsiębiorstwa,
jednostki w określonym czasie»

To jest przychód, a jak dochód to po odliczeniu wszystkich kosztów.

--
animka

Data: 2015-07-03 23:22:49
Autor: RoMan Mandziejewicz

Friday, July 3, 2015, 9:11:19 PM, you wrote:

[...]

Sorry - jest istotna ró¿nica pomiêdzy synonimem a wyra¿eniem
potocznym.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-07-04 10:19:36
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Jul 2015, 64.150703@60.211119.invalid wrote:

No patrz, na tej samej zasadzie mo¿na udowodniæ, ¿e "kwota wolna od podatku"
istnieje.

  Tylko o tyle, o ile mo¿na mówiæ o sile od¶rodkowej.
  Czyli albo zupe³nie nie zdaj±c sobie sprawy czym takie uproszczenie
grozi (i zastawiaj±c siê, dlaczego w nocy nie wa¿ymy wiêcej ni¿
w dzieñ), albo przeciwnie, maj±c pe³n± ¶wiadomo¶æ ¿e jest b³±d
i panujemy nad warunkami, niczym w zakrêcie w po¶lizgu ;>

  Wyt³umacz pó¼niej komu¶ "wersji pierwszej" ¿e rzeczona
"kwota wolna" mo¿e siê zmieniaæ o 5,26-krotno¶æ lub
5,5(5)-krotno¶æ ró¿nicy wynik³ej z tytu³u nadp³aty
lub dop³aty do podatku (nie do podstawy opodatkowania!)
  Najczê¶ciej dojdzie do wniosku ¿e "dla niego to za
skomplikowane" ;>

<https://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku>

  Tak, to jest klasyczne uczenie uproszczeñ, najpierw dziecku
siê mówi ¿e nie da siê wykonaæ 2 minus 3, potem siê mówi ¿e nie
mo¿na wykonaæ SQRT(-2), po to, ¿eby potem powiedzieæ ¿e
problem jest, bo operacja bywa wykonalna, tylko jest
postaæ fizyczna inaczej siê nazywa :> (odpowiednio
kredytem albo przesuniêciem fazowym :P)

Dobrze wiesz, ¿e w mowie potocznej u¿ywa sie zarówno "opodatkowania zarobku"

  A w dalej podawanych argumentach przytaczasz opodatkowanie
które NIE JEST opodatkowaniem zarobku :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-07-04 14:20:28
Autor: Tom N
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1507041009430.3556quad>:

[...]

Nie, nie przytaczam argumentów, tylko odpowiadam na pytania Liwiusza typu:
"Uwa¿asz, ¿e mo¿na liczyæ zysk nie licz±c kosztów???"

Nie widzia³em sensu oznaczaæ jako [OT] bo ju¿ dawno w±tek zdryfowa³ :O

--
'Tom N'

Data: 2015-07-04 15:02:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-04 o 14:20,  (Tom N) pisze:
[...]

Przecież opodatkowanie przychodu to nie jest uznanie go za zysk!

--
Liwiusz

Data: 2015-07-04 16:57:41
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mn8li3$76d$1node2.news.atman.pl>:

[...]

Przecie¿ opodatkowanie przychodu to nie jest uznanie go za zysk!

Ke? --
'Tom N'

Data: 2015-07-04 18:22:19
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-04 o 16:57,  (Tom N) pisze:
[...]

Ke?

Mam ci wyjaśniać co pisałeś?

"ja: Uważasz, że można liczyć zysk nie licząc kosztów???

ty: Tak, np. będąc na "ryczałcie" praktycznie jest tak jak napisałeś
powyżej."

Czyli my tu dyskutujemy o tym czym jest zarobek/dochód, a ty wyjeżdżasz
z argumentem "a przychód jest dochodem, bo się go na ryczałcie
opodatkowuje".

--
Liwiusz

Data: 2015-07-05 13:12:45
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mn917v$jhe$1node2.news.atman.pl>:

[...]
Czyli my

Ilu was jest? Liwiuszów...

dyskutujemy o tym czym jest zarobek/dochód

Czyli twierdzisz, ¿e ¿eby by³ zarobek to musi byæ koszt... Ciekawe...

--
'Tom N'

Data: 2015-07-06 01:35:33
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-05 o 13:12,  (Tom N) pisze:
[...]

Ktoś jednak jeszcze w tym podwątku oprócz nas trolluje. Zatem pała z logiki.

dyskutujemy o tym czym jest zarobek/dochód

Czyli twierdzisz, że żeby był zarobek to musi być koszt... Ciekawe...

Pała z logiki.
Twierdzę: aby obliczyć zarobek koszt musi być znany. Sam przychód to nie
zarobek.

Cieszę się, że odkrywam przed tobą tajemnice świata. Jako że jesteś
"ciekawy" możliwe że ci to na dobre wyjdzie ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-06 20:20:03
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mncf0c$2rc$1node2.news.atman.pl>:

[...]
Kto¶ jednak jeszcze w tym podw±tku oprócz nas trolluje. Zatem pa³a z logiki.
                                           ^^^^

Nie widzê aby uczestnicz±cy w tym podw±tku Gotfryd, czy Roman trollowali.
Ba, oprócz wymienionych innych dyskutuj±cych z "ty" (Czyli my tu dyskutujemy
o tym czym jest zarobek/dochód, a ty) nie widze -- czyli logicznym jest, ¿e
skoro Liwiusz pisze "my"/"nas" to jest tego Liwiusza  wiêcej niz jeden

dyskutujemy o tym czym jest zarobek/dochód
Czyli twierdzisz, ¿e ¿eby by³ zarobek to musi byæ koszt... Ciekawe...
Pa³a z logiki.
Twierdzê: aby obliczyæ zarobek koszt musi byæ znany. Sam przychód to nie
zarobek.

Ale nie ma kosztu, czego nie rozumiesz -- nie, nie wynosi on 0 -- nie ma!
Nie zaklniesz rzeczywisto¶ci, skoro potrzebujesz do obliczenia zarobku
czego¶ czego nie ma, to znaczy, ¿e mo¿na zarobiæ miliony ale nie jest to
zarobek? To co to jest (i nie pisz, ze "zarobiæ" nie ma nic wspólnego z
"zarobek", bo w to nikt nie uwierzy)

Cieszê siê, ¿e odkrywam przed tob± tajemnice ¶wiata. Jako ¿e jeste¶
"ciekawy" mo¿liwe ¿e ci to na dobre wyjdzie ;)

Póki co to siê dobrze bawiê.

--
'Tom N'

Data: 2015-07-06 21:03:13
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-06 o 20:20,  (Tom N) pisze:

Ale nie ma kosztu, czego nie rozumiesz -- nie, nie wynosi on 0 -- nie ma!
Nie zaklniesz rzeczywistości, skoro potrzebujesz do obliczenia zarobku
czegoś czego nie ma, to znaczy, że można zarobić miliony ale nie jest to
zarobek? To co to jest (i nie pisz, ze "zarobić" nie ma nic wspólnego z
"zarobek", bo w to nikt nie uwierzy)

Jakieś bzdury piszesz. Czym się różni koszt zero od "nie ma kosztu"? Bo
chyba nie z faktu, że przy obliczaniu podatku kosztu się nie bierze pod
uwagÄ™? Zawsze jakiÅ› koszt jest, nawet jak spada ci manna z nieba, to
musisz się po nią schylić i wydatkować energię.

Cieszę się, że odkrywam przed tobą tajemnice świata. Jako że jesteś
"ciekawy" możliwe że ci to na dobre wyjdzie ;)

Póki co to się dobrze bawię.

Ja też, czytając cię. I pewnie nie tylko ja.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-06 21:11:58
Autor: Tom N
Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek
Liwiusz w <news:mnejdn$58o$1node2.news.atman.pl>:

Zawsze jaki¶ koszt jest, nawet jak spada ci manna z nieba, to
musisz siê po ni± schyliæ i wydatkowaæ energiê.

Trochê konsekwencji dzieciaku. "aby obliczyæ zarobek koszt musi byæ znany"

--
'Tom N'

Data: 2015-07-06 21:43:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-06 o 21:11,  (Tom N) pisze:
Liwiusz w <news:mnejdn$58o$1node2.news.atman.pl>:

Zawsze jakiÅ› koszt jest, nawet jak spada ci manna z nieba, to
musisz się po nią schylić i wydatkować energię.

TrochÄ™ konsekwencji dzieciaku.

Dowartościowujesz się?

"aby obliczyć zarobek koszt musi być znany"

SÅ‚usznie.

A coÅ› od siebie dodasz?
Choć, lepiej nie.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-06 21:50:33
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mnelp4$7kr$1node2.news.atman.pl>:

[...]
S³usznie.

To siê zdecyduj, czy musi byæ znany, czy mo¿e byæ "jaki¶" -- ¿eby by³
zarobek.

--
'Tom N'

Data: 2015-07-06 22:07:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-06 o 21:50,  (Tom N) pisze:
[...]

Trochę konsekwencji dzieciaku. "aby obliczyć zarobek koszt musi być znany"
SÅ‚usznie.

To się zdecyduj, czy musi być znany, czy może być "jakiś" -- żeby był
zarobek.

Nie musi być znany. Wówczas wysokość zarobku też nie jest znana.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-07 19:58:36
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mnen5t$ijj$1node1.news.atman.pl>:

"aby obliczyæ zarobek koszt musi byæ znany"
S³usznie.
To siê zdecyduj, czy musi byæ znany, czy mo¿e byæ "jaki¶" -- ¿eby by³
zarobek.

Nie musi byæ znany. Wówczas wysoko¶æ zarobku te¿ nie jest znana.

Ale mo¿e byæ "jaki¶", mniejszy ni¿ przychód?

--
'Tom N'

Data: 2015-07-07 23:40:14
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-07 o 19:58,  (Tom N) pisze:
[...]

Ale może być "jakiś", mniejszy niż przychód?

Może być nawet większy niż przychód.

Ale właściwie o co ci chodzi, bo jeszcze tego nie wyłuszczyłeś.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 19:09:25
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mnhh06$eo0$2node1.news.atman.pl>:

[...]

Mo¿e byæ
[...]
Ale w³a¶ciwie o co ci chodzi, bo jeszcze tego nie wy³uszczy³e¶.

"Ka¿dy zarobek od 1z³ jest opodatkowany"

No to id¼ i powiedz± w US, ¿e poniewa¿ nie znasz dok³adnie kosztu to nie
znasz zarobku (bo ¿eby by³ zarobek to musi byæ koszt) i prosisz o decyzjê o
wysoko¶ci podatku...

--
'Tom N'

Data: 2015-07-08 19:19:21
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-08 o 19:09,  (Tom N) pisze:
[...]

No to idź i powiedzą w US, że ponieważ nie znasz dokładnie kosztu to nie
znasz zarobku (bo żeby był zarobek to musi być koszt) i prosisz o decyzję o
wysokości podatku...

A po co, skoro opodatkowany jest przychód? A skoro jest opodatkowany
przychód, to i zarobek tym sposobem osiągnięty - nie osiągniesz dochodu
bez podatku.

A jeśli nie znasz wysokości KUP, to raczej ogarnij burdel w swojej
księgowości, a nie zadawaj głupie pytania US.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 19:35:11
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mnjm33$3jk$1node2.news.atman.pl>:

A po co, skoro opodatkowany jest przychód?

LOL

"Ale o co chodzi? ¯e wg ciebie zarobek to przychód?"
" A skoro jest opodatkowany przychód, to i zarobek tym sposobem osi±gniêty"

Kilka dni i jeden Liwiusz przeszed³ na "jasn±" stronê, ciekawe co zrobi
drugi...

--
'Tom N'

Data: 2015-07-08 19:38:36
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-07-08 o 19:35,  (Tom N) pisze:
[...]

Kilka dni i jeden Liwiusz przeszedł na "jasną" stronę, ciekawe co zrobi
drugi...

Czego znów nie rozumiesz?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-08 20:39:07
Autor: Tom N
Liwiusz w <news:mnjn76$m97$1node1.news.atman.pl>:

[...]

No i w³a¶nie drugi siê odezwa³.

Czule go ¿egnamy...

--
'Tom N'

Zatrudnienie na wakacje a zaliczki na podatek