Zatrudnienie niani - jakie opłaty ponosi rodzic?

Data: 2011-09-15 06:00:24
Autor: Piotr Fiolek
Zatrudnienie niani - jakie opłaty ponosi rodzic?
Chciałbym zatrudnić nianię na minimalne wynagrodzenia.
Tutaj:
http://biznes.onet.pl/zus-pomoze-wypelnic-dokumenty-rodzicowi-ktory-zatr,18543,4849309,1,news-detal

jest napisane, że przy minimalnym wynagrodzeniu składki ZUS opłaca w
cało¶ci państwo. Ale oprócz tego, czy rodzić będzie musiał ponosić
jakie¶ opłaty za zatrudnienie niani? Może jaki¶ podatek, albo co¶
takiego?

Data: 2011-09-15 15:18:42
Autor: tomek
On 15.09.2011 15:00, Piotr Fiolek wrote:
[...]

Trzeba odprowadzać co miesi±c zaliczki na PIT a na koniec roku wypełnić PIT-11 i PIT-4R - chyba że też s± jakie¶ zwolnienia w tym zakresie.

Tomek

Data: 2011-09-15 06:33:39
Autor: Piotr Fiolek
On Sep 15, 3:18 pm, tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
On 15.09.2011 15:00, Piotr Fiolek wrote:

> Chcia bym zatrudni niani na minimalne wynagrodzenia.
> Tutaj:
>http://biznes.onet.pl/zus-pomoze-wypelnic-dokumenty-rodzicowi-ktory-z...

> jest napisane, e przy minimalnym wynagrodzeniu sk adki ZUS op aca w
> ca o ci pa stwo. Ale opr cz tego, czy rodzi b dzie musia ponosi
> jakie op aty za zatrudnienie niani? Mo e jaki podatek, albo co
> takiego?

Trzeba odprowadza co miesi c zaliczki na PIT a na koniec roku wype ni
PIT-11 i PIT-4R - chyba e te s jakie zwolnienia w tym zakresie.

Tomek

Od płacy minimalne takiej niani, to ile mog± wynosić zaliczki na PIT?

Data: 2011-09-15 15:40:50
Autor: tomek
On 15.09.2011 15:33, Piotr Fiolek wrote:
[...]

Nie jestem pewny czy wg skali podatkowej (18% - ~570zł), czy "ryczałtowe" 18%, ale te 18% się przewija i tu i tu.

Tomek

Data: 2011-09-15 15:44:39
Autor: tomek
On 15.09.2011 15:40, tomek wrote:
[...]

Przy czym to jest liczone od dochodu, a dochód to jest przychód - koszty (np. składka na ZUS),
a sam± zaliczkę na podatek pomniejsza się o kwotę składki zdrowotnej (NFZ). No i w Twoim przypadku gdy masz składki refundowane to nie za bardzo wiem jak to policzyć, trzeba by zajrzeć głębiej do przepisów.

Tomek

Data: 2011-09-15 17:32:39
Autor: ajt
Piotr Fiolek pisze:
Chciałbym zatrudnić nianię na minimalne wynagrodzenia.

Co¶ w temacie:
http://praca.gazetaprawna.pl/artykuly/547660,zus_pomoze_wypelnic_dokumenty_rodzicowi_ktory_zatrudni_nianie.html
Andrzej
www.radom.ws

Zatrudnienie niani - jakie opłaty ponosi rodzic?