Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [TECH] "Zatrzask" sterow

[TECH] "Zatrzask" sterow

Data: 2012-10-23 20:34:42
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
Witam!

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś obrócenie bieżni? Stery kupione wraz z ramą Authora. Chyba są to stery zintegrowane Ritchey.

--
biodarek

Data: 2012-10-23 20:45:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k66oa3$pfm$1mx1.internetia.pl...
Witam!

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś obrócenie bieżni? Stery kupione wraz z ramą Authora. Chyba są to stery zintegrowane Ritchey.

Jaki zatrzask? :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-23 20:55:34
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:k66oa3$pfm$1mx1.internetia.pl...
Witam!

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając
się z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w
a-head zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam.
Może tak być?

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni? Stery kupione wraz z ramą Authora. Chyba są to stery
zintegrowane Ritchey.

Jaki zatrzask? :)

Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ.

--
biodarek

Data: 2012-10-23 12:46:38
Autor: Ignac
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu wtorek, 23 pa¼dziernika 2012 20:55:37 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

Trudno skrêciæ kierownicê, a po puszczeniu jej lu¼no przy podniesionym przednim kole - ustawia siê dok³adnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym po³o¿eniu. Trochê niebezpiecznie siê z tym je¼dzi.

A nie dokrêci³e¶ za mocno ¶ruby kapsla czasem i ³o¿yska mog³y siê uszkodziæ.
Nie je¼dzij na takich sterach jak regulacja nie pomo¿e musisz je zdemontowaæ i
zdiagnozowaæ co nawali³o.Tu masz instrukcjê regulacji
http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ

Ignac

Data: 2012-10-24 22:58:41
Autor: Tomasso
[TECH] "Zatrzask" sterow
U¿ytkownik "Ignac" napisa³:

http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ

Japier... ¶róby!!!

A instruxy do¶æ ogólne.

t

Data: 2012-10-24 14:24:33
Autor: Ignac
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu środa, 24 października 2012 22:58:44 UTC+2 użytkownik Tomasso napisał:
U�ytkownik "Ignac" napisa�:



> http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ


Ale o co Ciebie chodzi...przecież ładne,przekazuje "toto" problem regulacji.
Albo może tak,ale o co sie rozchodzi Ci sie!Odczytuję tylko Japier...

 Ignac

Data: 2012-10-23 21:35:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
biodarek wrote:

Jaki zatrzask? :)

Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym
przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w
tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ.

A, dzieki :)  RozbieraÅ‚eÅ› te stery? Przy sterach na gwint kiedyÅ› wypadÅ‚ mi zmiażdżony wianek, ale z a-headem nigdy nie miaÅ‚em problemów tego typu ale też nie byÅ‚a to jakaÅ› ultra lekka wersja :)


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-23 23:43:10
Autor: Krzysztof Olszak
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:55, biodarek pisze:

Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym
przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w
tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ.

Wygląda na wybicie się bieżni w misce łożyska. W sterach klasycznych (w a-headach nie sprawdzałem) można wywalić wianek i wsadzić kulki luzem - nieco więcej niż jest w wianku. W ten sposób można przedłużyć żywotność sterów. Kiedy jednak ponownie zaczyna wyczuwać wybicie w misce, lub stery zaczynają się samoistnie rozkręcać, to już wymiana jest koniecznością.

Krzysztof

Data: 2012-10-24 06:44:32
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się
z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head
zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

A co w tym dziwnego - najmocniej obciążony dół w a-head jest taki sam jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Zapomnij. Tylko nowe stery.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-24 11:10:45
Autor: Rowerex
[TECH] "Zatrzask" sterow
PeJot napisa³(a):
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:

> Jak siê je¼dzi rowerem, to co chwilê pojawia siê jaki¶ problem ;)
> Kiedy¶, w sterach klasycznych, zrobi³ mi siê zatrzask. Ale rozstaj±c siê
> z tym typem my¶la³em, ¿e o problemie mogê zapomnieæ. Jednak w a-head
> zrobi³o mi siê to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Mo¿e tak byæ?

A co w tym dziwnego - najmocniej obci±¿ony dó³ w a-head jest taki sam
jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.
>
> Czy oprócz wymiany sterów mo¿liwe jest inne rozwi±zanie? Jakie¶
> obrócenie bie¿ni?

Zapomnij. Tylko nowe stery.

Skoro problem wystêpuje tylko przy ustawieniu ko³a "na wprost", to czy
nie mo¿na by wybiæ misek i wbiæ ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekrêciæ ³o¿yska o taki sam k±t? Ów "zatrzask"
wystêpowa³by tylko w pozycji zupe³nie nieu¿ywanej...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-10-24 20:41:06
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 20:10, Rowerex pisze:
PeJot napisał(a):
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się
z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head
zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

A co w tym dziwnego - najmocniej obciążony dół w a-head jest taki sam
jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Zapomnij. Tylko nowe stery.

Skoro problem występuje tylko przy ustawieniu koła "na wprost", to czy
nie można by wybić misek i wbić ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekręcić łożyska o taki sam kąt? Ów "zatrzask"
występowałby tylko w pozycji zupełnie nieużywanej...

No właśnie dokładnie o tym myślałem.

--
biodarek

Data: 2012-10-25 06:13:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
biodarek wrote:

Skoro problem występuje tylko przy ustawieniu koła "na wprost", to czy
nie można by wybić misek i wbić ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekręcić łożyska o taki sam kąt? Ów "zatrzask"
występowałby tylko w pozycji zupełnie nieużywanej...

No właśnie dokładnie o tym myślałem.

Nie drutuj tylko kup nowe stery. Ani koszt takich części ani wymiana nie są tak dużę żeby cudować z uszkodzonym elementem.


--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl
17/10/2012 Bil Sport Active - do prania!

Data: 2012-10-25 06:42:21
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 20:10, Rowerex pisze:

Skoro problem wystêpuje tylko przy ustawieniu ko³a "na wprost", to czy
nie mo¿na by wybiæ misek i wbiæ ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekrêciæ ³o¿yska o taki sam k±t? Ów "zatrzask"
wystêpowa³by tylko w pozycji zupe³nie nieu¿ywanej...

Pudrowanie trupa, ale do koñca sezonu poci±gnie.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest
tylu idiotów" Stanis³aw Lem

Data: 2012-10-24 11:52:02
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 06:44, PeJot pisze:

Zapomnij. Tylko nowe stery.

I wypadało by sprawdzić planowanie główki sterowej.

--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-24 10:02:33
Autor: cytawa
[TECH] "Zatrzask" sterow
biodarek pisze:

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się
z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head
zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

Tak sie robi, gdy sa albo stery zlej jakosci, albo gdy dlugo sie jezdzilo na niedokreconym sterze. Wtedy bieznia sie wybija, powstaja wglebienia.


Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Doraznie, zeby sie nie robil sie "zatrzask " trzeba poluzowac ster.
Ogolnie rady nie ma. Trzeba wymienic dolne lozysko steru. Gorne prawie nigdy sie nie wybija.

Jan Cytawa

Data: 2012-10-24 10:59:09
Autor: mbut
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 12-10-24 10:02, cytawa pisze:
biodarek pisze:

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się
z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head
zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

Tak sie robi, gdy sa albo stery zlej jakosci, albo gdy dlugo sie
jezdzilo na niedokreconym sterze. Wtedy bieznia sie wybija, powstaja
wglebienia.


Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Doraznie, zeby sie nie robil sie "zatrzask " trzeba poluzowac ster.
Ogolnie rady nie ma. Trzeba wymienic dolne lozysko steru. Gorne prawie
nigdy sie nie wybija.

Jan Cytawa

nie łożysko wymienić tylko bieżnię po której "jeżdzą" kulki, łozysko nie ma nic wspólnego z wybijaniem, chyba, że kulka pęknięta

Data: 2012-10-24 02:29:58
Autor: andrzej.ozieblo
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 10:59:12 UTC+2 u¿ytkownik mbut napisa³:
W dniu 12-10-24 10:02, cytawa pisze:

> biodarek pisze:

>

>> Jak siê je¼dzi rowerem, to co chwilê pojawia siê jaki¶ problem ;)

>> Kiedy¶, w sterach klasycznych, zrobi³ mi siê zatrzask. Ale rozstaj±c siê

>> z tym typem my¶la³em, ¿e o problemie mogê zapomnieæ. Jednak w a-head

>> zrobi³o mi siê to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Mo¿e tak byæ?

>

> Tak sie robi, gdy sa albo stery zlej jakosci, albo gdy dlugo sie

> jezdzilo na niedokreconym sterze. Wtedy bieznia sie wybija, powstaja

> wglebienia.

>

>

>> Czy oprócz wymiany sterów mo¿liwe jest inne rozwi±zanie? Jakie¶

>> obrócenie bie¿ni?

>

> Doraznie, zeby sie nie robil sie "zatrzask " trzeba poluzowac ster.

> Ogolnie rady nie ma. Trzeba wymienic dolne lozysko steru. Gorne prawie

> nigdy sie nie wybija.

>

> Jan Cytawa

>

nie ³o¿ysko wymieniæ tylko bie¿niê po której "je¿dz±" kulki, ³ozysko nie ma nic wspólnego z wybijaniem, chyba, ¿e kulka pêkniêta

A co to jest lozysko w sterach? Miska (bieznia) + kulki. Wymieniajac bieznie warto wymienic tez kulki.

Data: 2012-10-24 11:43:22
Autor: cytawa
[TECH] "Zatrzask" sterow
mbut pisze:

nie łożysko wymienić tylko bieżnię po której "jeżdzą" kulki, łozysko nie
ma nic wspólnego z wybijaniem, chyba, że kulka pęknięta

pomine milczeniem ignorancje
http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_%28mechanika%29


Jan Cytawa

Data: 2012-10-24 16:11:22
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 10:02, cytawa pisze:
biodarek pisze:
Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Doraznie, zeby sie nie robil sie "zatrzask " trzeba poluzowac ster.
Ogolnie rady nie ma. Trzeba wymienic dolne lozysko steru. Gorne prawie
nigdy sie nie wybija.

No to chwilowo poluzuję i szukam nowych sterów.
Dzięki!

--
biodarek

Data: 2012-10-24 08:39:20
Autor: Ignac
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 16:11:25 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

No to chwilowo poluzujê i szukam nowych sterów.

Tylko nie kupuj z aluminiowymi miskami.

 Ignac

Data: 2012-10-26 08:28:39
Autor: Tadeusz Jerzy Korsak
[TECH] "Zatrzask" sterow

U¿ytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:af9a5be5-d05a-42f8-8abe-9b0d9dce439fgooglegroups.com...
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 16:11:25 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

Tylko nie kupuj z aluminiowymi miskami

Miski ³o¿yskowe s± zawsze stalowe, ze wzglêdu na dopuszczalne naciski jednostkowe od kulek lub wa³eczków czy igie³ek.
Aluminiowe s± tylko oprawy misek, ze wzglêdu na po¿±dane zmniejszenie ich ciê¿aru.

Pozdrowienia, Tadeusz

[TECH] "Zatrzask" sterow

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona