Data: 2012-10-23 20:34:42 | |
Autor: biodarek | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
Witam!
Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;) Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być? Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś obrócenie bieżni? Stery kupione wraz z ramą Authora. Chyba są to stery zintegrowane Ritchey. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-23 20:45:18 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k66oa3$pfm$1mx1.internetia.pl...
Witam! Jaki zatrzask? :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 17/10/2012 Bil Sport Active - do prania! |
|
Data: 2012-10-23 20:55:34 | |
Autor: biodarek | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-23 20:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-23 12:46:38 | |
Autor: Ignac | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu wtorek, 23 pa¼dziernika 2012 20:55:37 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:
Trudno skrêciæ kierownicê, a po puszczeniu jej lu¼no przy podniesionym przednim kole - ustawia siê dok³adnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym po³o¿eniu. Trochê niebezpiecznie siê z tym je¼dzi. A nie dokrêci³e¶ za mocno ¶ruby kapsla czasem i ³o¿yska mog³y siê uszkodziæ. Nie je¼dzij na takich sterach jak regulacja nie pomo¿e musisz je zdemontowaæ i zdiagnozowaæ co nawali³o.Tu masz instrukcjê regulacji http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ Ignac |
|
Data: 2012-10-24 22:58:41 | |
Autor: Tomasso | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
U¿ytkownik "Ignac" napisa³:
http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ Japier... ¶róby!!! A instruxy do¶æ ogólne. t |
|
Data: 2012-10-24 14:24:33 | |
Autor: Ignac | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu środa, 24 października 2012 22:58:44 UTC+2 użytkownik Tomasso napisał:
U�ytkownik "Ignac" napisa�: Ale o co Ciebie chodzi...przecież ładne,przekazuje "toto" problem regulacji. Albo może tak,ale o co sie rozchodzi Ci sie!Odczytuję tylko Japier... Ignac |
|
Data: 2012-10-23 21:35:14 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
biodarek wrote:
Jaki zatrzask? :) A, dzieki :) Rozbierałeś te stery? Przy sterach na gwint kiedyś wypadł mi zmiażdżony wianek, ale z a-headem nigdy nie miałem problemów tego typu ale też nie była to jakaś ultra lekka wersja :) -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 17/10/2012 Bil Sport Active - do prania! |
|
Data: 2012-10-23 23:43:10 | |
Autor: Krzysztof Olszak | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-23 20:55, biodarek pisze:
Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionymWygląda na wybicie się bieżni w misce łożyska. W sterach klasycznych (w a-headach nie sprawdzałem) można wywalić wianek i wsadzić kulki luzem - nieco więcej niż jest w wianku. W ten sposób można przedłużyć żywotność sterów. Kiedy jednak ponownie zaczyna wyczuwać wybicie w misce, lub stery zaczynają się samoistnie rozkręcać, to już wymiana jest koniecznością. Krzysztof |
|
Data: 2012-10-24 06:44:32 | |
Autor: PeJot | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:
Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;) A co w tym dziwnego - najmocniej obciążony dół w a-head jest taki sam jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.
Zapomnij. Tylko nowe stery. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-24 11:10:45 | |
Autor: Rowerex | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
PeJot napisa³(a):
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze: Skoro problem wystêpuje tylko przy ustawieniu ko³a "na wprost", to czy nie mo¿na by wybiæ misek i wbiæ ponownie ale po obróceniu o 90 stopni, ewentualnie tylko przekrêciæ ³o¿yska o taki sam k±t? Ów "zatrzask" wystêpowa³by tylko w pozycji zupe³nie nieu¿ywanej... Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-10-24 20:41:06 | |
Autor: biodarek | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-24 20:10, Rowerex pisze:
PeJot napisał(a): No właśnie dokładnie o tym myślałem. -- biodarek |
|
Data: 2012-10-25 06:13:04 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
biodarek wrote:
Skoro problem występuje tylko przy ustawieniu koła "na wprost", to czy Nie drutuj tylko kup nowe stery. Ani koszt takich części ani wymiana nie są tak dużę żeby cudować z uszkodzonym elementem. -- pozdrawiam kamil http://Endurorider.pl 17/10/2012 Bil Sport Active - do prania! |
|
Data: 2012-10-25 06:42:21 | |
Autor: PeJot | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-24 20:10, Rowerex pisze:
Skoro problem wystêpuje tylko przy ustawieniu ko³a "na wprost", to czy Pudrowanie trupa, ale do koñca sezonu poci±gnie. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest tylu idiotów" Stanis³aw Lem |
|
Data: 2012-10-24 11:52:02 | |
Autor: PeJot | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-24 06:44, PeJot pisze:
I wypadało by sprawdzić planowanie główki sterowej. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2012-10-24 10:02:33 | |
Autor: cytawa | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
biodarek pisze:
Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;) Tak sie robi, gdy sa albo stery zlej jakosci, albo gdy dlugo sie jezdzilo na niedokreconym sterze. Wtedy bieznia sie wybija, powstaja wglebienia. Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś Doraznie, zeby sie nie robil sie "zatrzask " trzeba poluzowac ster. Ogolnie rady nie ma. Trzeba wymienic dolne lozysko steru. Gorne prawie nigdy sie nie wybija. Jan Cytawa |
|
Data: 2012-10-24 10:59:09 | |
Autor: mbut | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 12-10-24 10:02, cytawa pisze:
biodarek pisze:nie łożysko wymienić tylko bieżnię po której "jeżdzą" kulki, łozysko nie ma nic wspólnego z wybijaniem, chyba, że kulka pęknięta |
|
Data: 2012-10-24 02:29:58 | |
Autor: andrzej.ozieblo | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 10:59:12 UTC+2 u¿ytkownik mbut napisa³:
W dniu 12-10-24 10:02, cytawa pisze: A co to jest lozysko w sterach? Miska (bieznia) + kulki. Wymieniajac bieznie warto wymienic tez kulki. |
|
Data: 2012-10-24 11:43:22 | |
Autor: cytawa | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
mbut pisze:
nie łożysko wymienić tylko bieżnię po której "jeżdzą" kulki, łozysko nie pomine milczeniem ignorancje http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81o%C5%BCysko_%28mechanika%29 Jan Cytawa |
|
Data: 2012-10-24 16:11:22 | |
Autor: biodarek | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu 2012-10-24 10:02, cytawa pisze:
biodarek pisze: No to chwilowo poluzuję i szukam nowych sterów. Dzięki! -- biodarek |
|
Data: 2012-10-24 08:39:20 | |
Autor: Ignac | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 16:11:25 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:
No to chwilowo poluzujê i szukam nowych sterów. Tylko nie kupuj z aluminiowymi miskami. Ignac |
|
Data: 2012-10-26 08:28:39 | |
Autor: Tadeusz Jerzy Korsak | |
[TECH] "Zatrzask" sterow | |
U¿ytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:af9a5be5-d05a-42f8-8abe-9b0d9dce439fgooglegroups.com... W dniu ¶roda, 24 pa¼dziernika 2012 16:11:25 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³: Tylko nie kupuj z aluminiowymi miskami Miski ³o¿yskowe s± zawsze stalowe, ze wzglêdu na dopuszczalne naciski jednostkowe od kulek lub wa³eczków czy igie³ek. Aluminiowe s± tylko oprawy misek, ze wzglêdu na po¿±dane zmniejszenie ich ciê¿aru. Pozdrowienia, Tadeusz |
|