[TECH] "Zatrzask" sterow

Data: 2012-10-23 20:45:18
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
Użytkownik "biodarek" <darkm_usunto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k66oa3$pfm$1mx1.internetia.pl...
Witam!

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś obrócenie bieżni? Stery kupione wraz z ramą Authora. Chyba są to stery zintegrowane Ritchey.

Jaki zatrzask? :)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-10-23 20:55:34
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:45, kamil/Endurorider.pl pisze:
[...]

Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ.

--
biodarek

Data: 2012-10-23 12:46:38
Autor: Ignac
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu wtorek, 23 pa¼dziernika 2012 20:55:37 UTC+2 u¿ytkownik biodarek napisa³:

Trudno skrêciæ kierownicê, a po puszczeniu jej lu¼no przy podniesionym przednim kole - ustawia siê dok³adnie na wprost i jakby zatrzaskuje w tym po³o¿eniu. Trochê niebezpiecznie siê z tym je¼dzi.

A nie dokrêci³e¶ za mocno ¶ruby kapsla czasem i ³o¿yska mog³y siê uszkodziæ.
Nie je¼dzij na takich sterach jak regulacja nie pomo¿e musisz je zdemontowaæ i
zdiagnozowaæ co nawali³o.Tu masz instrukcjê regulacji
http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ

Ignac

Data: 2012-10-24 22:58:41
Autor: Tomasso
[TECH] "Zatrzask" sterow
U¿ytkownik "Ignac" napisa³:

http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ

Japier... ¶róby!!!

A instruxy do¶æ ogólne.

Data: 2012-10-24 14:24:33
Autor: Ignac
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu środa, 24 października 2012 22:58:44 UTC+2 użytkownik Tomasso napisał:
U�ytkownik "Ignac" napisa�:

> http://www.youtube.com/watch?v=Vpcbk-wPWGQ

Ale o co Ciebie chodzi...przecież ładne,przekazuje "toto" problem regulacji.
Albo może tak,ale o co sie rozchodzi Ci sie!Odczytuję tylko Japier...

 Ignac

Data: 2012-10-23 21:35:14
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
biodarek wrote:

[...]

A, dzieki :)  RozbieraÅ‚eÅ› te stery? Przy sterach na gwint kiedyÅ› wypadÅ‚ mi zmiażdżony wianek, ale z a-headem nigdy nie miaÅ‚em problemów tego typu ale też nie byÅ‚a to jakaÅ› ultra lekka wersja :)

Data: 2012-10-23 23:43:10
Autor: Krzysztof Olszak
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:55, biodarek pisze:

Trudno skręcić kierownicę, a po puszczeniu jej luźno przy podniesionym
przednim kole - ustawia się dokładnie na wprost i jakby zatrzaskuje w
tym położeniu. Trochę niebezpiecznie się z tym jeździ.

Wygląda na wybicie się bieżni w misce łożyska. W sterach klasycznych (w a-headach nie sprawdzałem) można wywalić wianek i wsadzić kulki luzem - nieco więcej niż jest w wianku. W ten sposób można przedłużyć żywotność sterów. Kiedy jednak ponownie zaczyna wyczuwać wybicie w misce, lub stery zaczynają się samoistnie rozkręcać, to już wymiana jest koniecznością.

Krzysztof

[TECH] "Zatrzask" sterow