[TECH] "Zatrzask" sterow

Data: 2012-10-24 06:44:32
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:

Jak się jeździ rowerem, to co chwilę pojawia się jakiś problem ;)
Kiedyś, w sterach klasycznych, zrobił mi się zatrzask. Ale rozstając się
z tym typem myślałem, że o problemie mogę zapomnieć. Jednak w a-head
zrobiło mi się to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Może tak być?

A co w tym dziwnego - najmocniej obciążony dół w a-head jest taki sam jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.

Czy oprócz wymiany sterów możliwe jest inne rozwiązanie? Jakieś
obrócenie bieżni?

Zapomnij. Tylko nowe stery.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-10-24 11:10:45
Autor: Rowerex
[TECH] "Zatrzask" sterow
PeJot napisa³(a):
W dniu 2012-10-23 20:34, biodarek pisze:

> Jak siê je¼dzi rowerem, to co chwilê pojawia siê jaki¶ problem ;)
> Kiedy¶, w sterach klasycznych, zrobi³ mi siê zatrzask. Ale rozstaj±c siê
> z tym typem my¶la³em, ¿e o problemie mogê zapomnieæ. Jednak w a-head
> zrobi³o mi siê to samo, a przynajmniej objaw jest taki sam. Mo¿e tak byæ?

A co w tym dziwnego - najmocniej obci±¿ony dó³ w a-head jest taki sam
jak w gwintowanych i cierpi na te same choroby.

> Czy oprócz wymiany sterów mo¿liwe jest inne rozwi±zanie? Jakie¶
> obrócenie bie¿ni?

Zapomnij. Tylko nowe stery.

Skoro problem wystêpuje tylko przy ustawieniu ko³a "na wprost", to czy
nie mo¿na by wybiæ misek i wbiæ ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekrêciæ ³o¿yska o taki sam k±t? Ów "zatrzask"
wystêpowa³by tylko w pozycji zupe³nie nieu¿ywanej...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-10-24 20:41:06
Autor: biodarek
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 20:10, Rowerex pisze:
PeJot napisał(a):
[...]

Skoro problem występuje tylko przy ustawieniu koła "na wprost", to czy
nie można by wybić misek i wbić ponownie ale po obróceniu o 90 stopni,
ewentualnie tylko przekręcić łożyska o taki sam kąt? Ów "zatrzask"
występowałby tylko w pozycji zupełnie nieużywanej...

No właśnie dokładnie o tym myślałem.

--
biodarek

Data: 2012-10-25 06:13:04
Autor: kamil/Endurorider.pl
[TECH] "Zatrzask" sterow
biodarek wrote:

[...]

Nie drutuj tylko kup nowe stery. Ani koszt takich części ani wymiana nie są tak dużę żeby cudować z uszkodzonym elementem.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2012-10-25 06:42:21
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
[...]

Pudrowanie trupa, ale do koñca sezonu poci±gnie.

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na ¶wiecie jest

Data: 2012-10-24 11:52:02
Autor: PeJot
[TECH] "Zatrzask" sterow
W dniu 2012-10-24 06:44, PeJot pisze:

Zapomnij. Tylko nowe stery.

I wypadało by sprawdzić planowanie główki sterowej.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

[TECH] "Zatrzask" sterow