Zatrzaski - od ktorych warto zaczac

Data: 2010-07-06 17:57:19
Autor: raviz
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
Witam
Chcialbym sprobowac jazdy w zatrzaskach (MTB). Zalezy mi na nastepujacych cechach:
-bezpieczenstwo, latwe i szybkie wpinanie/wypinanie (szczegolnie dla poczatkujacego)
-cena
-odpornosc na zapchanie blotem
-mozliwosc wpiecia nakladek

Swego czasu czytalem, ze ubijaki sa swietne, ale czy roznica w cenie miedzy najtanszymi ubijakami a shimano 520 jest uzasadniona?

Nastepna sprawa to buty. Jakie polecilibyscie w granicach 250zl.
Wyglad: tekkingowe/gorskie np takie:
http://allegro.pl/item1111066968_buty_shimano_sh_mt41_spd_r_39_48_brazowe_44.html
Jak wygladaja rzepy po dluzszym uzytkowaniu,
bo w standalach podczas codziennego uzywania dosc szybko traca swoje wlasciwosci.
Czy moge liczyc na uniwersalny uchwyt, ktory pasowalby do innych pedalow, gdyby pierwsze mi nie podeszly?
Pozdrawiam

Data: 2010-07-06 18:01:38
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
raviz bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Nastepna sprawa to buty. Jakie polecilibyscie w granicach 250zl.
Wyglad: tekkingowe/gorskie np takie:
http://allegro.pl/item1111066968_buty_shimano_sh_mt41_spd_r_39_48_brazowe_44.html

Przymierzałem je. To jest, zasadniczo, trampek z miejscem na bloki.
Odradzam.
Pedały zatrzaskowe mają dużo mniejszą powierzchnię styku z butem, radzę iść
w coś z twardą podeszwą. Tyle, że to nie wygląda cywilnie.
Odnośnie pedałów: SPD (520-tki) z blokami SH-56. Ja się na takim zestawie
uczyłem (z butami Speca Sport MTB) i żyję. :-)

Data: 2010-07-06 18:42:53
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
Marek 'marcus075' Karweta bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy
(niepotrzebne skreślić):
Odnośnie pedałów: SPD (520-tki) z blokami SH-56. Ja się na takim zestawie
uczyłem (z butami Speca Sport MTB) i żyję. :-)

Wróć! Ja się uczyłem w blokach BBB, które są odpowiednikiem SH-51 i żyję.

Data: 2010-07-06 18:26:27
Autor: KuFeL
W dniu 2010-07-06 17:57, raviz pisze:
[...]

rzeczone mam od kilku dni. W weekend zaliczyłem Mazovię w Szydłowcu. Mi pasują. Podeszwa dość twarda, ale da się też chodzić, co akurat dla mnie ma znaczenie - dobry bieżnik w teren.

A Warszawie w airbike.pl są za 185 pln.

Typowo sportowych nie chciałem.

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://blog.ku-fel.com / PSN: KuFeL78
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2010-07-06 20:22:33
Autor: kml
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac

Uzytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisal w wiadomosci news:i0vjpb$40j$1news.onet.pl...

Time + Spec z BG.

kml
Last update 14/06/2010 Zestaw do czyszczenia buklaka za 15PLN :)

Data: 2010-07-06 20:31:47
Autor: solar
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
W dniu 2010-07-06 17:57, raviz pisze:

Swego czasu czytalem, ze ubijaki sa swietne, ale czy roznica w cenie
miedzy najtanszymi ubijakami a shimano 520 jest uzasadniona?

Poczytaj jeszcze, że najtańsze ubijaki nie cieszą się dobrą opinią.
Jak już napisano, kup na początek 520 (ewentualnie 540).
Buty np. Specialized Sport.
http://ngt.pl/926,specialized-sport-mtb.html

Żeby zmienić system, wystarczy w butach zmienić bloki.
"Jeśli kobieta zmęczy się, czy nawet umrze, to nie ma znaczenia.
Pozwólmy im umierać przy porodzie."
                                         (wczesny) Marcin Luter

Data: 2010-07-06 22:44:56
Autor: raviz
solar wrote:
[...]

Dzieki za info, jednak buty ktore zasugerowales sa zbyt rowerowe.
Te Maviki sa sliczne, tylko cena nieprzyzwoita:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32853

Data: 2010-07-07 07:16:08
Autor: solar
W dniu 2010-07-06 22:44, raviz pisze:

Dzieki za info, jednak buty ktore zasugerowales sa zbyt rowerowe.
Te Maviki sa sliczne, tylko cena nieprzyzwoita:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=32853

Też początkowo miałem niechęć do "zbyt rowerowych" butów i jeździłem w shimano 058 i MT050. Ale odkąd mam Spece, tych 050 używam tylko w awaryjnych przypadkach i zimą. Są ciężkie, długo schną, gorzej trzymają się nogi.

"Religia jest oparta na autorytecie zaś nauka na obserwacji i rozumie. Nauka w końcu zwycięży, bo nauka się sprawdza."
                                     Stephen Hawking

Data: 2010-07-07 14:59:26
Autor: KuFeL
solar wrote:
[...]

poszukaj marki adidas, która kupiła mavica. Wszystkie buty rowerowe Adidas nazywają się w tym roku Mavic, i przez to Adidasy z poprzednich kolekcji są dużo tańsze.

Pzdr,
KuFeL

Data: 2010-07-07 03:29:14
Autor: Piotrpo
On 6 Lip, 17:57, raviz <ravizusu...@vp.pl> wrote:
[...]

Najtańsze ubijaki nie są warte swojej ceny - kup 520/540 a
zaoszczędzoną kasę wydaj dołóż do butów. Generalnie lepiej kupić
tańsze pedały i droższe buty niż odwrotnie.
Nie wiem jak z dostępnością nakładek - tutaj uważaj, bo część z nich
to wyłącznie światełka odblaskowe.
Wypinanie jest równie proste z każdego typu. W spd w teorii jest
możliwość wyrwania nogi z zatrzasku i regulacja siły tego wypięcia,
ale to czysta teoria po 2 glebach przy zerowej prędkości się
nauczysz :)
Zweryfikuj swoje oczekiwania - odporność na błoto jest fajną rzeczą,
ale potrzebują jej naprawdę nieliczni. Ile razy jeździłeś w prawdziwym
błocie?

Data: 2010-07-07 12:36:10
Autor: bans
W dniu 2010-07-07 12:29, Piotrpo pisze:

Zweryfikuj swoje oczekiwania - odporność na błoto jest fajną rzeczą,
ale potrzebują jej naprawdę nieliczni.

Mi np. przy 540-kach zamienionych w grudę błota wystarczyło w nie raz stuknąć butem i dało się wpinać bez problemu.

--
bans

Data: 2010-07-07 03:58:48
Autor: Piotrpo
On 7 Lip, 12:36, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

Mi np. przy 540-kach zamienionych w grudę błota wystarczyło w nie raz
stuknąć butem i dało się wpinać bez problemu.

Ja mam podobne doświadczenia, z drugiej strony to co uważałem za błoto
uległo weryfikacji jak oglądałem zdjęcia roweru po jakiejś ostrej
imprezie na której tylne koło wyglądało jak dysk z cieniarki :)

Data: 2010-07-08 00:10:45
Autor: szewc
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
W dniu 2010-07-06 17:57, raviz pisze:
Witam
Chcialbym sprobowac jazdy w zatrzaskach (MTB). Zalezy mi na
nastepujacych cechach:

Po lekturze świerszczyków, ocenie wpływu na stawy kolanowe i cechy np. czyszczenie się z błota - zdecydowałem się na Time`y. Teraz to one nawet niedrogie chyba są. (najprostszy model)
Dobry luz roboczy (możliwość wyboru jednego z dwóch ustawień), bardzo łatwe wpinanie i wypinanie.
Czyszczenie ok, z wyjątkiem mokrego śniegu, wtedy gorzej.
Wagowo - im wyĹźszy model tym lepiej ;)
Praktycznie bezobsługowe.

pozdr.
szewc

Data: 2010-07-08 08:25:30
Autor: Fabian
W dniu 08.07.2010 00:10, szewc pisze:
[...]

Tyle się naczytałem o tym luzie TIME-ow i różnicy do SPD, że jak
założyłem spd to myślałem, że coś jest nie tak, że są takie luźne :P
Myślałem, że jak w wiązaniu narciarskim nie będę mógł ruszyć stopą na
boki, a tu IMHO całkiem sporo luzu zostaje.

Fabian.

Zatrzaski - od ktorych warto zaczac