Zatrzaski - od ktorych warto zaczac

Data: 2010-07-07 03:29:14
Autor: Piotrpo
Zatrzaski - od ktorych warto zaczac
On 6 Lip, 17:57, raviz <ravizusu...@vp.pl> wrote:
Witam
Chcialbym sprobowac jazdy w zatrzaskach (MTB). Zalezy mi na
nastepujacych cechach:
-bezpieczenstwo, latwe i szybkie wpinanie/wypinanie (szczegolnie dla
poczatkujacego)
-cena
-odpornosc na zapchanie blotem
-mozliwosc wpiecia nakladek

Swego czasu czytalem, ze ubijaki sa swietne, ale czy roznica w cenie
miedzy najtanszymi ubijakami a shimano 520 jest uzasadniona?

Nastepna sprawa to buty. Jakie polecilibyscie w granicach 250zl.
Wyglad: tekkingowe/gorskie np takie:http://allegro.pl/item1111066968_buty_shimano_sh_mt41_spd_r_39_48_bra...
Jak wygladaja rzepy po dluzszym uzytkowaniu,
bo w standalach podczas codziennego uzywania dosc szybko traca swoje
wlasciwosci.
Czy moge liczyc na uniwersalny uchwyt, ktory pasowalby do innych
pedalow, gdyby pierwsze mi nie podeszly?
Pozdrawiam

Najtańsze ubijaki nie są warte swojej ceny - kup 520/540 a
zaoszczędzoną kasę wydaj dołóż do butów. Generalnie lepiej kupić
tańsze pedały i droższe buty niż odwrotnie.
Nie wiem jak z dostępnością nakładek - tutaj uważaj, bo część z nich
to wyłącznie światełka odblaskowe.
Wypinanie jest równie proste z każdego typu. W spd w teorii jest
możliwość wyrwania nogi z zatrzasku i regulacja siły tego wypięcia,
ale to czysta teoria po 2 glebach przy zerowej prędkości się
nauczysz :)
Zweryfikuj swoje oczekiwania - odporność na błoto jest fajną rzeczą,
ale potrzebują jej naprawdę nieliczni. Ile razy jeździłeś w prawdziwym
błocie?

Data: 2010-07-07 12:36:10
Autor: bans
W dniu 2010-07-07 12:29, Piotrpo pisze:

Zweryfikuj swoje oczekiwania - odporność na błoto jest fajną rzeczą,
ale potrzebują jej naprawdę nieliczni.

Mi np. przy 540-kach zamienionych w grudę błota wystarczyło w nie raz stuknąć butem i dało się wpinać bez problemu.

--
bans

Data: 2010-07-07 03:58:48
Autor: Piotrpo
On 7 Lip, 12:36, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

Mi np. przy 540-kach zamienionych w grudę błota wystarczyło w nie raz
stuknąć butem i dało się wpinać bez problemu.

Ja mam podobne doświadczenia, z drugiej strony to co uważałem za błoto
uległo weryfikacji jak oglądałem zdjęcia roweru po jakiejś ostrej
imprezie na której tylne koło wyglądało jak dysk z cieniarki :)

Zatrzaski - od ktorych warto zaczac