Zatrzymanie do kontolii drogowej

Data: 2011-02-01 20:27:28
Autor: Waldek
Zatrzymanie do kontolii drogowej
Witam,
czy jako kierowca, który został zatrzymany do kontrolii drogowej,  muszę zgadzać sie na przejście do samochodu policyjnego?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Pozdrawiam
Waldek

Data: 2011-02-01 20:50:31
Autor: Regand
Zatrzymanie do kontolii drogowej
czy jako kierowca, który został zatrzymany do kontrolii drogowej, muszę
zgadzać sie na przejście do samochodu policyjnego?

Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne z prawem.
A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

Data: 2011-02-01 21:03:05
Autor: Stokrotka
Zatrzymanie do kontolii drogowej
A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.
A gdzie jest tak napisane?
Bycie w radiowozie to nie kontrola, to zatszymanie,
a żeby zatszymać to tszeba mieć powud.

Data: 2011-02-01 21:34:26
Autor: Piotr [trzykoty]
Zatrzymanie do kontolii drogowej
Bycie w radiowozie to nie kontrola, to >zatszymanie,

A gdzie tak napisane, idąc Twoim tokiem...?
Jeśli jest to konieczne do wykonania czynności, do której mają prawo, to nie jest to zatrzymanie.
Patrz wyrok SN w sprawie doprowadzenia.

Data: 2011-02-01 23:05:00
Autor: Stokrotka
Zatrzymanie do kontolii drogowej

Bycie w radiowozie to nie kontrola, to >zatszymanie,

A gdzie tak napisane, idąc Twoim tokiem...?
Jeśli jest to konieczne do wykonania czynności, do której mają prawo,
Daj pszykład, dla mnie jest to zmuszenie do czynności...
a to podlega pod prawo karne.

Data: 2011-02-01 23:17:51
Autor: Piotr [trzykoty]
Zatrzymanie do kontolii drogowej
Daj pszykład

Konieczność sporządzenia dokumentacji kolizji.

Poza tym:
http://lex.pl/serwis/du/2008/0841.htm
par. 4... co i kiedy...

Data: 2011-02-02 07:43:15
Autor: Nostradamus
Użytkownik "Piotr [trzykoty]"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iia0qg$iju$1@z-news.wcss.wroc.pl...

Daj pszykład

Konieczność sporządzenia dokumentacji kolizji.

A po co wywlekasz tego analfabetę?

Data: 2011-02-02 14:07:18
Autor: Waldek
Zatrzymanie do kontolii drogowej

Konieczność sporządzenia dokumentacji kolizji.

Nie miałem na myśli kolizję, lecz zwykłą standartową kontrolę, no może naruszenie prędkości...Wkurza mnie to , że musze się przesiadać do radiowozu, ok ja nie mam nic przeciwko sprawdzaniu danych dmuchaniu w alkomat, ale przecież zawsze dokumenty bierze policjant kiedy jestem jeszcze w swoim aucie. Nie mam chyba też problemu aby mi podał alkomat kiedy siedzę w swoim samochodzie.
Jaka sytuacja kiedy mam dzieci z tyłu?
poz
Waldek

Data: 2011-02-02 05:09:12
Autor: gr
On 2 Lut, 14:07, "Waldek" <wnw...@wytnij.gmail.com> wrote:
> [...]

w swoim aucie. Nie mam chyba też problemu aby mi podał alkomat kiedy siedzę

Wystarczy poprosić i powiedzieć, ze masz dzieci z tyłu.

Data: 2011-02-02 14:17:54
Autor: Waldek
Zatrzymanie do kontolii drogowej

Wystarczy poprosić i powiedzieć, ze masz dzieci z tyłu.

Prosić można o wszystko a wiedzieć jakie się ma prawa to druga rzecz.
Poz
Waldek

Data: 2011-02-01 21:38:03
Autor: qwerty
Użytkownik "Regand"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4d486407$0$2487$65785112@news.neostrada.pl...
Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne z prawem.
A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

I zostawiać uruchomiony silnik? Nie popadajmy w paranoje.

Data: 2011-02-01 22:33:00
Autor: PiotRek
Użytkownik "Regand" <regand@wp.pl> napisał w wiadomości news:4d486407$0$2487$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
Tak bo musisz wykonywac polecenia funkcjonariusza o ile nie sa sprzeczne z prawem.
A przejscie do radiowozu sprzeczne z prawem nie jest.

Czyli - wg Ciebie - jak policjant każe mi zatańczyć kankana,
to muszę to zrobić?

Wszak tańczenie kankana sprzeczne z prawem nie jest.

Piotr

Data: 2011-02-01 22:53:36
Autor: Piotr [trzykoty]
Zatrzymanie do kontolii drogowej
Wszak tańczenie kankana sprzeczne z prawem nie jest.

A jak policjant dowiedzie, że ma to związek z wykonywaniem przez niego ustawowych czynności...?
Poza tym jest w Ustawie o Policji zakaz naruszania godności osób, a zmuszanie do tańczenia by się na to łapało.

Data: 2011-02-02 00:41:27
Autor: PiotRek
Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_NIC_@o2.pl> napisał w wiadomości news:ii9vd1$fq4$1z-news.wcss.wroc.pl...
[...]

Przecież wiem. Ale ja się jedynie odniosłem do wypowiedzi Reganda,
z której wynikało, że policjant ma prawo nakazać mi tańczenie
kankana i to będzie OK. :-)

Piotr

Data: 2011-02-01 21:27:23
Autor: Piotr [trzykoty]
Zatrzymanie do kontolii drogowej
Przestudiuj Rozporządzenie MSWiA w sprawie kontroli drogowej i rozdział Kontrola drogowa w Prawie o ruchu drogowym.

Data: 2011-02-02 14:15:27
Autor: Waldek

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_NIC_@o2.pl> napisał w wiadomości news:ii9qbb$4iu$1z-news.wcss.wroc.pl...
Przestudiuj Rozporządzenie MSWiA w sprawie kontroli drogowej i rozdział Kontrola drogowa w Prawie o ruchu drogowym.
Ok , poczytałem:

6. Do pojazdu policyjnego uczestnik ruchu może być wpuszczony tylko w razie konieczności:
  1)   udzielenia pomocy choremu lub rannemu;
  2)   doprowadzenia do jednostki Policji, izby wytrzeźwień lub placówki służby zdrowia;
  3)   poddania badaniu w celu ustalenia zawartości w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu, jeżeli wykonanie tej czynności w innych warunkach byłoby niemożliwe lub mogłoby zakłócić porządek;
  4)   okazania przebiegu zarejestrowanego wykroczenia;
  5)   przeprowadzenia czynności procesowych.

Reasumując dmuchać w alkomat to moge raczej w swoim aucie, natomiast " przeprowadzenie czynności procesowych" oznacza równiez wystawienie mandatu?
Oczywiście może to nie znaczy musi!

poz
Waldek

Zatrzymanie do kontolii drogowej