Zatrzymanie komputera przez prokurature

Data: 2012-12-30 11:36:09
Autor: maruda
Zatrzymanie komputera przez prokurature
W dniu 2012-12-30 11:13, Gobzo pisze:
Ile prokuratura może przetrzymywać komputer ( jest dochodzenie)

Ile uzna za stosowne.

Kolega prowadzi działalnośc i taka sytuacja go obciąza materialnie bo
nie zarabia -

To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.
Dokumenty się backupuje lub trzyma "w chmurze" (oczywiście zaszyfrowane).
Jeśli miał backup, to wypożycza komputer na fakturę, zleca (na fakturę) odtworzenie z backupu, a potem, po zakończeniu postępowania i uznaniu go za niewinnego występuje o odszkodowanie.

czy pozniej moze się zwrócic o odszkodowanie za poniesione
straty z tego tytułu?

Zawsze może się zwrócić. Za prośby nie wieszają. :) [No - chyba, że poprosiłbym publicznie o ustrzelenie paru łobuzów z pierwszych stron gazet...]

Jeśli wykaże faktyczne straty i ich bezpośredni związek z tymi działaniami, a on będzie niewinny, to może nawet coś ugra.

Dziękuje za odpowiedz

ProszÄ™. :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-30 11:53:47
Autor: qwerty
Zatrzymanie komputera przez prokurature
Użytkownik "maruda"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:50e01915$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

Data: 2012-12-30 10:31:57
Autor: witek
qwerty wrote:
Użytkownik "maruda"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup
To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

Nie mogli, bo nie sÄ… ekspertami od srubek i nie maja odpowiednich certyfikatow potwierdzajacych ze potrafia to zrobic.

Data: 2012-12-30 17:36:48
Autor: maruda
W dniu 2012-12-30 17:31, witek pisze:
qwerty wrote:

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

Nie mogli, bo nie sÄ… ekspertami od srubek i nie maja odpowiednich
certyfikatow potwierdzajacych ze potrafia to zrobic.

A sądzisz, że mają certyfikaty na dotykanie kabli z niebezpiecznym napięciem >42V~ ? :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-30 11:57:39
Autor: Gobzo
Zatrzymanie komputera przez prokurature

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

Dokładnie - bo mogli sam dysk wykręcić
A czytałem że dochodzenie trwa 2 miesiące.

Data: 2012-12-31 02:20:45
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gobzo" <bonzooo111@gmail.com> napisał w wiadomości news:kbp6mv$lg8$1news.task.gda.pl...

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?.

Dokładnie - bo mogli sam dysk wykręcić
A czytałem że dochodzenie trwa 2 miesiące.

A potem trzeba wydać postanowienie o przedłużeniu. Wąskim gardłem w takich sprawach są opinie biegłych. Natomiast co do zatrzymywania całego komputera zamiast dysku, to robi zatrzymuje sie go jako narzędzie przestępstwa. Bo gdyby chodziło o same dane, to przecież wystarczyłoby zrobić kopie zawartości dysku.

Data: 2012-12-30 12:34:05
Autor: maruda
W dniu 2012-12-30 11:53, qwerty pisze:
Użytkownik "maruda" napisał w wiadomości grup
To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabiałby, gdyby mu dysk padł.

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykręcić dysków twardych?

Niekoniecznie... MAC-adres, ID procesora... odciski palców... chwcj

Ciekawe, co by zrobili w przypadku komputera odpalanego z CD/pendrive Knoppixa, pracującego tylko z chmurą i bez hdd :) - do czego gorąco namawiam "zawodowców". :)

Dawno, dawno temu... gdy kupowałem dla mojej firmy pierwsze PC-ty, a Gł. Księgowego bardzo nie lubiłem, [a wtedy (połowa lat '80) każda maszyna do pisania musiała mieć zdeponowany w bezpiece "wydruk" wszystkich czcionek) zapytałem go jak się zamierza do tego ustosunkować w kontekście drukarek igłowych :)

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2012-12-30 14:56:10
Autor: RadoslawF
Zatrzymanie komputera przez prokurature
Dnia 2012-12-30 12:34, U¿ytkownik maruda napisa³:

To kolega jest durniem. Podobnie nie zarabia³by, gdyby mu dysk pad³.

Durnie to ci co zabrali komputer. Nie mogli wykrêciæ dysków twardych?

Niekoniecznie... MAC-adres, ID procesora... odciski palców... chwcj

Ciekawe, co by zrobili w przypadku komputera odpalanego z CD/pendrive Knoppixa, pracuj±cego tylko z chmur± i bez hdd :) - do czego gor±co namawiam "zawodowców". :)

Zawodowcy krytyczne dane trzymaj± "zbackapowane" u siebie a nie
u kogo¶. Chmura do której namawiaj± firmy zarabiaj±ce na tej us³udze
ma dwie powa¿ne wady, nie wiemy kto i kiedy te dane mo¿e przej±æ
a i dostêp do nich jest cokolwiek wolniejszy ni¿ do NASa stoj±cego
w miejscy pracy.

W przypadku w±tkotwórcy zwróci³ bym, siê do instytucji przetrzymuj±cej
sprzêt o wydanie danych z HD. Jest szansa ¿e siê zgodz±.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-03 21:10:41
Autor: Stokrotka

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:50e01d39$0$1296$65785112news.neostrada.pl...
[...]

NIe durnie tylko celowa represja.
To właśnie dowodzi, że celem nie był dysk - dowud w jakiejś sprawie,
a celem było niszczenie , represja w stosunku do właściciela i użytkownikuw komputera.

Zatrzymanie komputera przez prokurature