Zatrzymanie legitymacji

Data: 2009-07-30 22:38:05
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Zatrzymanie legitymacji
Dnia Thu, 30 Jul 2009 13:22:04 -0700 (PDT), MK napisał(a):

I tu się pojawiły moje wątpliwości - nie wydaje mi się, aby miał
uprawnienia do zabrania dokumentów.

Ma takie samo uprawnienie, jak Ty, gdy przychodzi do Ciebie ktoś z
upoważnieniem od kogoś z rodziny z podpisem notarialnie poświadczonym,
żebyć wydać mu jakąś rzecz dla Ciebie cenną.
Nabierasz podejrzeń, czy upoważnienie jest autentyczne i zatrzymujesz do
wyjaśnienia. Sprawdzasz, kontaktujesz się z kim trzeba i sprawa się
wyjaśnia.

Jak w takiej sytuacji powinien się zachować pasażer?

Poddać się procedurom, żądać protokołu z czytelnie wpisanym numerem
służbowym pracownika, porównać z identyfikatorem, a nawet chyba można
zażądać okazania legitymacji kolejowej i dowodu osobistego, aby sprawdzić
czy to autentyczny konduktor...

Pytanie na marginesie - czy legitymacja szkolna jest takim samym
dokumentem, jak dowód osobisty u osoby pełnoletniej?

oj teraz chyba nie.

Nieletni mogą na wniosek rodziców / opiekunów prawnych stać się
posiadaczami dowodu osobistego

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
http://foto.3mam.net/album2/Lowicz/index7.php

Data: 2009-07-30 14:02:17
Autor: MK
Zatrzymanie legitymacji
[...]

Hmmm... różnica polega na tym, że takie upoważnienie potrzebne jest
tylko w jednym konkretnym celu.
Legitymacja szkolna uprawnia do wielu rzeczy, a zatrzymanie wiąże się
z dlugotrwałym brakiem.

> [...]

służbowym pracownika, porównać z identyfikatorem, a nawet chyba można
zażądać okazania legitymacji kolejowej i dowodu osobistego, aby sprawdzić

I zatrzymać legitymację kolejową do wyjaśnienia? ;-)

> [...]

oj teraz chyba nie.

Nieletni mogą na wniosek rodziców / opiekunów prawnych stać się

Ale to chyba po ukończeniu 12/13 roku życia?  (nie pamiętam dokładnie)

Data: 2009-07-31 08:01:30
Autor: Flo
Zatrzymanie legitymacji
MK pisze:

Nieletni mogą na wniosek rodziców / opiekunów prawnych stać się
posiadaczami dowodu osobistego

Ale to chyba po ukończeniu 12/13 roku życia?  (nie pamiętam dokładnie)

Od urodzenia.
Kiedyś były tymczasowe czerwone DO. Te czasy już minęły.

Moja córka miała 5 lat jak otrzymała DO. Nie trzeba wielgaśnego paszportu wozić jak się po UE i krajach stowarzyszonych podróżuje.  :)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Zatrzymanie legitymacji