Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat

Data: 2009-09-27 07:02:57
Autor: JanKo
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat
Cytat:
"Do sądu okręgowego wpłynął dowód wpłaty 600 tys. zł kaucji Weroniki Marczuk-Pazury.[...] Mec. Maciej Lach, zapowiedział, że pieniądze na poręczenie majątkowe jego klientki zostaną zebrane i wpłacone jak najszybciej. Pieniądze zostały wpłacone tego samego dnia i w sobotę po godz. 18.30 Marczuk-Pazura opuściła areszt."

W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

Data: 2009-09-27 07:43:29
Autor: pwz
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat
JanKo pisze:
(...)
W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

Są dyżury sędziów w sądach, przypuszczam że ktoś od kaucji też albo po prostu kasjer sądowy przyjeżdża i odbiera gotówkę. ALE czy zwykły "szaraczek" podlegałby takiej samej procedurze (sobotnio-niedzielnej), tzn. czy nie musiałby czekać do poniedziałku - nie wiem...
Trzeba by było popytać kogoś, kto pracuje w sądzie... O, zadaj to samo pytanie na pl.soc.prawo, na pewno ktoś odpowie.
pwz

Data: 2009-09-27 08:07:10
Autor: JanKo
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
Agent pwz nadaje:
Są dyżury sędziów w sądach, przypuszczam że ktoś od kaucji też albo po
prostu kasjer sądowy przyjeżdża i odbiera gotówkę.

To logiczne, że im kaucja większa tym bardziej chęć jej przyjęcia łamie przeróżne biurokratyczne opory. Jednak nie wydaje mi się by takie kwoty wędrowały w reklamówkach (lub papierowych torebkach) z kancelarii adwokackiej do kasy sądu. Pani Weronika została zwolniona a sąd nic nie wspomina o pieniądzach, powołując się na dowód wpłaty. Więc albo to jakiś przelew wewnętrzny lub nadawca jest tak godny zaufania że jego dowód wpłaty wystarcza za podstawę wydania (aresztanta, towaru, czegokolwiek) przed zaksiegowaniem faktycznego wpływu na koncie.

Data: 2009-09-28 08:34:08
Autor: Aki
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat
pwz pisze:
JanKo pisze:
(...)
[...]

Jako że miałem okazję pracować w instytucji takiej jak sąd, więc widziałem też jak to wygląda.
Żeby sąd nie aresztował i przyjął poręczenie, musi być ono już wpłacone, czyli żadne potwierdzenie przelewu, weksle itp w grę nie wchodzą. Sędzia aresztowy sprawdza, czy faktycznie kaucja została wpłacona i potwierdza protokół wpłaty swoim podpisem.
Sąd to nie urząd gminy i pracuje również w soboty i niedzielę i nie ma żadnych przeszkód by wpłacić w kasie kasę na kaucję. Taka sama procedura dotyczy szaraczkow i nieszaraczkow. Dlatego "nieszaraczki" nie lubią sądów, bo sa tam traktowani jak szaraczki.
Kaucje prawie zawsze są wpłacane w gotówce i zawsze potem ich pochodzenie sprawdza urząd skarbowy. Sąd ma rachunek w NBP, więc nie da się zrobić przelewu ze swojego konta w tym samym banku.
Ponadto sędzia może zastosować areszt z zastrzeżeniem, że zostaje uchylony po wpłacie kaucji i wtedy można sobie w poniedziałek przelać, jak ktoś nie ma od razu kasy.

Data: 2009-09-28 09:39:28
Autor: ąćęłńóśźż
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
Dla odmiany naprawdę gdzieś słyszałem/czytałem, że może to być weksel :-0
JaC

Data: 2009-09-28 15:09:50
Autor: jo44
ąćęłńóśźż pisze:
Dla odmiany naprawdę gdzieś słyszałem/czytałem, że może to być weksel :-0
JaC

gdzieś, ktoś, coś...

ale nie w tym kościele

Data: 2009-09-28 09:42:30
Autor: ąćęłńóśźż
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
Dobry kawałek ;-))

Tak swoją drogą nikt nigdy się nie pochwalił na tej grupie, że jest sędzią lub choćby asesorem - nawyraźniej sądy mają prl.prawo
głeboko tam, gdzie my wiemy , gdzie one mają...
JaC

-- -- -

Dlatego "nieszaraczki" nie lubią sądów, bo sa tam traktowani jak szaraczki.

Data: 2009-09-28 00:51:41
Autor: BK
On Sep 28, 9:42 am, ąćęłńóśźż <usun...@wp.eu> wrote:
[...]

Dziwisz sie? Kto chce pozbyc sie swojej prywatnosci?  Ja sie nie
dziwie, ze ludzie nie lubia sie przyznawac kim sa - bo zaraz jest
234234 pytan, bo momentalnie nikt nie jest w stanie zrozumiec, ze
wypowiadasz sie jako osoba prywatna, a nie rzecznik prasowy swojego
pracodawcy czy instytucji, w ktorej sie pracuje.

Chyba kazdy kto jest prawnikiem/lekarzem wie jak to jest jak np.
sasiedzi sie dowiedza co sie robi zawodowo. Sie zawsze znajdzie ktos
zaninteresowany "wazna" i darmowa porada, nawet o 22.00 24 grudnia.

Ludzie nie potrafia uszanowac innych wiec lepiej sie nie przyznawac :)

Data: 2009-09-27 08:24:44
Autor: maruda
JanKo pisze:
[...]

Teoretycznie może być weksel. To przecież pieniądz. Zwłaszcza, jeśli "z jakimś dobrym podpisem".

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-09-27 09:01:11
Autor: Liwiusz
maruda pisze:
JanKo pisze:
[...]

   Nie sądzę, aby mógł być weksel, kaucję trzeba bowiem wpłacić, a nie obiecać, że się wpłaci.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-27 10:25:27
Autor: maruda
Liwiusz pisze:
maruda pisze:
Teoretycznie może być weksel. To przecież pieniądz. Zwłaszcza, jeśli "z jakimś dobrym podpisem".

  Nie sądzę, aby mógł być weksel, kaucję trzeba bowiem wpłacić, a nie obiecać, że się wpłaci.

Weksel jest pieniądzem. Wystawienie weksla, to emisja pieniądza ;)

--
Tnx. Pzdr.         Ten Maruda.

Data: 2009-09-27 10:31:51
Autor: Liwiusz
maruda pisze:
Liwiusz pisze:
maruda pisze:
[...]

   Weksel może być uznane za zapłatę, jeśli dwie strony się na to zgodzą. Jednakże przepisy nie dopuszczają, aby wręczenie weksla mogło by być uznane za zapłatę kaucji.

   Chyba, że uważasz, że możesz np. zapłacić podatek wekslem :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-27 10:25:29
Autor: blad
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat
Użytkownik "Liwiusz"
[...]

moze wplacajacy mial rachunek w tym samym banku co sąd
- wtedy jest przelew wewnętrzny natychmiastowy
*** blad ***

Data: 2009-09-27 01:36:19
Autor: BK
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 6 00 tys. w szabat
On 27 Wrz, 10:25, "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote:
Użytkownik "Liwiusz"

> [...]
> obiecać, że się wpłaci.

moze wplacajacy mial rachunek w tym samym banku co sąd
- wtedy jest przelew wewnętrzny natychmiastowy

A mi sie wydaje, ze niepotrzebnie sie zastanawiacie nad problemem. Od
zawsze [?] jako potwierdzenie zaplaty czegos w sadzie [np. oplacenia
pozwu] wystarczylo potwierdzenie polecenia przelewu. Do uznania, ze
oplata zostala wniesiona w terminie X nie bylo potrzebne zaksiegowanie
kasy na koncie sadu w terminie X tylko polecenie tego przelewu. W czym
wiec problem? Ide w sobote do banku, zlecam przelew, ide z
potwierdzeniem do sadu i po sprawie. Kaucja wniesiona.

Data: 2009-09-27 10:38:35
Autor: jo44
BK pisze:
Ide w sobote do banku, zlecam przelew, (...)

A tak BTW, które banki pracują w sobotę?

Data: 2009-09-27 01:45:56
Autor: BK
On 27 Wrz, 10:38, jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl> wrote:
BK pisze:

>Ide w sobote do banku, zlecam przelew, (...)

A tak BTW, które banki pracują w sobotę?

Sporo. Wygooglaj sobie to nie jest trudne. Z tych, z ktorych
korzystam, to Citi.

Data: 2009-09-27 11:06:20
Autor: ąćęłńóśźż
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
Będzie tego dużo, np. niektóre w centrach handlowych - na pewno PKO BP, na pewno Eurobank, na pewno Mille, sporo SKOK-ów, być może
Nordea (z ewentualnie jakimś ograniczeniem typów operacji), być może GE (w makro cash), ...
JaC
PS. Poza tym na Hawajach był jeszcze piątek, a w Dubaju już poniedziałek ;-))

-- -- -

A tak BTW, które banki pracują w sobotę?

Data: 2009-09-27 10:39:16
Autor: Liwiusz
BK pisze:

wiec problem? Ide w sobote do banku, zlecam przelew, ide z
potwierdzeniem do sadu i po sprawie. Kaucja wniesiona.

   Nawet jeśli jest to ten papierek z typu "nie wymaga podpisu ani stempla"? :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-27 01:49:29
Autor: BK
On 27 Wrz, 10:39, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]
> potwierdzeniem do sadu i po sprawie. Kaucja wniesiona.

   Nawet jeśli jest to ten papierek z typu "nie wymaga podpisu ani

A przybicie stepla i zrobienie podpisu w jakikolwiek sposob cos
zmienia? Czy pieczatka to jakis magiczny artefakt z + 5 do
zabezpieczenia przed falszerstwem? :) Jak ktos chce zasymulowac 600
000 przelewu, zwiac i ukrywac sie to akurat pieczatka chyba nie jest
przeszkoda.

Data: 2009-09-27 10:56:55
Autor: Liwiusz
BK pisze:

[...]

   W przypadku podrobienia podpisu można próbować ustalić kto go podrobił. A tak - bank powie, że zlecenia przelewu nie było, zainteresowany powie, że takie potwierdzenie wydrukował z banku I Co Mi Pan Teraz Zrobi?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-27 02:02:30
Autor: BK
On 27 Wrz, 10:56, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
BK pisze:

> [...]

podrobił. A tak - bank powie, że zlecenia przelewu nie było,
zainteresowany powie, że takie potwierdzenie wydrukował z banku I Co Mi

Ale to w czym problem? Jesli jest taka sytuacja, o ktorej mowisz, ze
osoba, ktora podrobila polecenie przelewu jest na miejscu i jeszcze
sklada jakies wyjasnienia to sie ja zatrzymuje i juz.

Kaucja ma swoj cel - powstrzymanie oskarzonego przed ucieczka i
zmuszenie do stawiennictwa w sadzie. Jesli - mimo nie zaplacenia tej
kauci - koles sie stawia i jeszcze tlumaczy, ze zaplacil i wydrukowal
takie potwierdzenie, to w czym widzisz problem? :)

Data: 2009-09-27 13:56:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat

"JanKo" h9mrm8$n5m$1@inews.gazeta.pl

W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

-=-

Brak mi powietrza w płucach, więc może głupio zapytam -- dlaczego
nie można wpłacić w galeriowym mBanku lub Eurobanku?

Data: 2009-09-27 15:20:37
Autor: corner

Użytkownik "JanKo" <bez@maila.tu> napisał w wiadomości news:h9mrm8$n5m$1inews.gazeta.pl...

W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

A nie mogło to pójść SORBNET-em?

Data: 2009-09-27 20:42:27
Autor: jo44
corner pisze:

A nie mogło to pójść SORBNET-em?

To NBP też pracuje w soboty?

Data: 2009-09-28 16:50:46
Autor: Chandler
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
W jaki sposób można przekazać 600 tys. zł w sobotę? Gotówką do kasy sądu? Wpłata na poczcie a dla sądu tylko dowód wpłaty?

Zapłata w kasie sądu kartą Visa Infinite :D.

A tak serio pewnie wystarczy potwierdzenie wpłaty na konto sądu. Jeśli się okaże, że delikwent(ka) nie zapłaciła to ma przechlapane.

--
Chandler

Data: 2009-09-28 16:58:57
Autor: ąćęłńóśźż
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
Kombinujecie jak szaraczki.
Kumple podsądnych z Wołomina trzymają tyle w domu na podobne okazje.
A biedni nie robią takich przekrętów.
JaC

-- -- -

A tak serio pewnie wystarczy potwierdzenie wpłaty na konto sądu.

Data: 2009-09-28 19:44:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat

"ąćęłńóśźż" h9qiun$4tp$1@news.wp.pl

Kumple podsądnych z Wołomina trzymają tyle w domu na podobne okazje.

Ale gdzie wpłacili?

Data: 2009-09-28 19:46:36
Autor: MarekZ
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:h9qsmv$dp$2inews.gazeta.pl...

Ale gdzie wpłacili?

Zanieśli sąsiadowi, a ten zadzwonił do kolegi z pracy, że już wpłacone i mają Weronikę wypuścić.

Data: 2009-09-28 20:24:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 ty s. w szabat

"MarekZ" h9qsik$d5o$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Ale gdzie wpłacili?

Zanieśli sąsiadowi, a ten zadzwonił do kolegi z pracy, że już wpłacone i mają Weronikę wypuścić.

Chyba, że tak. :) Czyli nawet tych pieniędzy nie wyjęli z szuflady? :)

Zatrzymanie pani Weroniki czyli jak przekazać 600 tys. w szabat