Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?

Data: 2010-11-26 16:17:29
Autor: Don Basil
Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?
Czuję się oszukany.

Nie dość, że zostałem zmuszony do oszczędzania na starość poprzez Państwowego monopolistę, to jeszcze nawet chcą mnie pozbawić prawa do oddania części tej kwoty dla prywaciaża którego (z musu bo z musu) sam sobie wybrałem.

Najśmieszniejsze jest to, że przy mojej stresującej pracy wątpliwe bym w ogóle osiągnął wiek emerytalny (który i tak się ciągle przesuwa)

W zasadzie jak słyszę o tym, że mają wstrzymać wpłaty do OFE to mam ochotę przeskoczyć na samozatrudnienie. A wtedy drodzy złodzieje zobaczycie składkę minimalną i tyle.

Data: 2010-11-26 16:22:47
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 16:17, Don Basil pisze:
[...]

I później, po latach - płacz - dlaczego tak mało? Dlaczego inni maja po tysiąc a ja tylko 100?

Data: 2010-11-26 16:31:13
Autor: zażółcony

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:icojcv$9nb$1news.onet.pl...
[...]

Wystarczy, że równorzędną kwotę będzie odkładał na lokatach bankowych,
a prawdopodobnie wyjdzie na tym lepiej. Prowizje pobierane przez OFE to jakieś
nieporozumienie. Dla mnie to żaden wybór - między monopolem państwowym,
a oligopolem prywatnym, który i tak kupuje państwowe obligacje - więc pieniądze
trafiają w to samo miejsce - jak będzie krach państwa to OFE tak samo nie ustoją
w miejscu, jak ZUS. Tu nie ma cudów - jak na dzień dzisiejszy. Reforma została
rozpoczęta, ale stanęła w miejscu.

Data: 2010-11-26 17:18:53
Autor: cyc

Użytkownik "zażółcony" <red@xop.pl> napisał w wiadomości news:icojs1$bap$1news.onet.pl...

[...]

Dzisiejsi emerycie odkladali na tych samych zasadach !.
40% dochodow bylo zaBIERANE PRZEZ PANSTWO NA ICH DZISIEJSZE EMERYTURY . Ledwie co z tego zostalo bo przejedli to ci , ktorzy dzisiaj najglosniej warguja o wolnym rynku . Niech ze swoich dadza tym , ktoryxch dalej okradaja !.

cyc

Data: 2010-11-26 17:56:22
Autor: the_foe
W dniu 2010-11-26 16:31, zażółcony pisze:
Wystarczy, że równorzędną kwotę będzie odkładał na lokatach bankowych,
a prawdopodobnie wyjdzie na tym lepiej

ktos kto zarabia 2K zl brutto oddaje na OFE jakies 150 zl/mc. Policzmy. Uznajmy ze na lokacie dostajemy 3% powyzej inflacji. To nam da po 40 latach mnoznik 3,26 naszych pieniedzy czyli 234 tys zl (nie nominatywnie tylko wg dzisiejszej sily nabywczej). Sredni na emeryturze zyje sie ok 13 lat co wychodzi 1500 zł/mc emerytury wg dzisiejszych cen

--
the_foe

Data: 2010-11-26 20:46:28
Autor: jadrys
[...]

A jak nie będzie odkładał?

Prowizje pobierane przez OFE to jakieś
nieporozumienie.

Pełna zgoda - napędzanie kasy do prywatnych kieszeni, komuś kto za nic nie odpowiada.

[...]

ZUS nie zbankrutuje nigdy. Natomiast te fundusze emerytalne mogą. Prezesi i rady nadzorcze napchaja sobie kieszenie i ogłoszą upadłość a podatnik będzie musiał pokryć zobowiązania ze swojej kieszeni.

Data: 2010-11-26 13:34:50
Autor: Antenka
Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?
On 26 Lis, 20:46, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

ZUS nie zbankrutuje nigdy. Natomiast te fundusze emerytalne mog . Prezesi i rady nadzorcze napchaja sobie kieszenie i og osz upad o a podatnik b dzie musia pokry zobowi zania ze swojej kieszeni. <

Czuję, że tak właśnie będzie, że wymiotą mój II filar :-E

Antenka

Data: 2010-11-27 11:38:28
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 22:34, Antenka pisze:
[...]

Jest to baardzo wielce prawdopodobne:-( .

Data: 2010-11-26 21:37:02
Autor: Don Basil
Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?

A jak nie będzie odkładał?

A to już jego problem.
Podobnie jak jego problemem jest palenie papierosów

Pełna zgoda - napędzanie kasy do prywatnych kieszeni, komuś kto za nic nie odpowiada.
Osobiście dla mnie niewielka różnica, czy mnie okrada państwowy ZUS, czy prywaciaż. Tyle, że miałem prawo wybać prywaciarza który więcej zarobi na moich pieniądzach i mniej mi ukradnie.
Natomiast jest proste rozwiązanie problemu "co zrobić żeby prywatne OOFE kradły jeszcze mniej". Niech po prostu te składki będą całkiem dobrowolne. Dopiero wtedy oni ędą musieli się starać, żebym wybrał właśnie ich.

ZUS nie zbankrutuje nigdy. Natomiast te fundusze emerytalne mogą. Prezesi i rady nadzorcze napchaja sobie kieszenie i ogłoszą upadłość a podatnik będzie musiał pokryć zobowiązania ze swojej kieszeni.

ZUS nie zbankrutuje dopóki będziemy do niego dopłacać. Więc wytwarzamy sytuacje w której ZUS może przewalić 100% moich pieniędzy na konferencje prezesa, bo wie że jak dojdzie co do czego Państwo mu dopłaci.
W efekcie zamiast pchać do skarpety 100 zł miesięcznie daję tą stówę na ZUS a drugą daje na podatki które należy podnieść, żeby mieć z czego dopłacać do ZUS.

Data: 2010-11-27 11:37:59
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 21:37, Don Basil pisze:
A jak nie będzie odkładał?
A to już jego problem.
Podobnie jak jego problemem jest palenie papierosów

Nie możesz nie dostrzegać problemów społecznych żyjąc w tym społeczeństwie. Chcesz potykać się na każdym kroku o trupy ludzi starych, zmarłych z głodu, braku lekarstw i funduszy na pogrzebanie? Przepychać się w tłumach żebraków i bezdomnych? Do tego by doprowadziło twoja marzenie o braku zabezpieczenia starosci przez państwo.

[...]

Jak na mój gust błędne myślenie, - pieniądze które wpłacasz do ZUS-u idą na potrzeby funkcjonowania państwa, a te wpłacane do kasy prywaciarza sponsorują mu wakacje na Tahiti albo lot w kosmos.

Natomiast jest proste rozwiązanie problemu "co zrobić żeby prywatne OOFE
kradły jeszcze mniej". Niech po prostu te składki będą całkiem dobrowolne.
Dopiero wtedy oni ędą musieli się starać, żebym wybrał właśnie ich.

To jest niezły pomysł..

[...]

Pierwszy zasadniczy błąd myślenia takie jak ty - z góry zakładasz że jesteś stratny na opłatach ZUS-owskich.  Zadam ci wobec tego pytanie które zadawałem wielokrotnie i na które jeszcze mi nikt na psp nie odpowiedział (nawet taki mądrala jak PLUTON). Wszystkich niezadowolonych z opłat ZUS-owskich najbardziej bulwersuje brak prawa do dziedziczenie zgromadzonego kapitału przez spadkobierców. Moje pytanie brzmi - czy jesteście też za tym jak będziecie żyli baardzo długo a fundusz zgromadzony wyczerpie wam się w wieku 100-u lat to rodziny-spadkobiercy będą wam sponsorowały dalsze wypłacanie świadczeń? I co z tymi co nie maja rodzin-spadkobierców?

Data: 2010-11-27 13:55:43
Autor: Si
On Sat, 27 Nov 2010 11:37:59 +0100, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

[...]

Wiesz, ale rownie dobrze mozna napisac, a co z ludzmi, ktorzy w tej
chwili pracujac w szarej strefie, nie oplacaja podatkow i skladek do
ZUS za siebie? Czy komus, kto nie placil do ZUS przez 30 lat ani
zlotowki, tez uwazasz ze panstwo powinno wyplacac swiadczenia? czy tez
panstwo powinno im nic nie dawac na starosc, tym samym skazujac nas
jak to ujales na "trupy ludzi starych, zmarłych z głodu, braku
lekarstw i funduszy na pogrzebanie" ? Jezeli uwazasz ze panstwo
powinno im wyplacac pieniadze, to co w momencie kiedy tych z szarej
strefy bedzie wiecej niz pracujacych i placacych podatki legalnie?
Jak na mój gust błędne myślenie, - pieniądze które wpłacasz do ZUS-u idą na potrzeby funkcjonowania państwa, a te wpłacane do kasy prywaciarza sponsorują mu wakacje na Tahiti albo lot w kosmos.

OFE sa zle pomyslane, ale juz nie przesadzajmy, ze 100% wplaconych
naszych skladek idzie na wakacje dla prezesow OFE... Bledem byla zle
pomyslana reforma, ktora zakladala ze panstwo bedzie w stanie doplacac
wiecej do ZUS... przed jej wprowadzeniam 100% skladek szlo do ZUS, po
jej wprowadzeniu czesc poszla do OFE i ta czesc panstwo musi dorzucac
co roku do ZUS jako dofinansowanie...

[...]

Ten pomysl calkowicie popieram.

[...]

Jezeli chodzi o Twoje pytanie: a myslisz ze w tej chwili jest inaczej?
w tej chwili dzieci maja obowiazek opieki nad rodzicami w podeszlym
wieku, ktorym nie starcza finansow na funkcjonowanie..., starszy
ojciec alkoholik, moze pozwac corke o alimenty na jego rzecz i
niewazne ze cala swoja emeryture przepija, corka ma mu placic
miesieczna pensje... a jezeli starsza osoba nie ma dzieci, dostaje
emeryture rzedu 700 PLN i ma sie z tego sama utrzymac, gdy same oplaty
za mieszkanie, prad, ogrzewanie, wode wynosza dla niej 650 PLN, to co
myslisz ze panstwo doplaca jej wiecej?  Nikt sie takimi osobami nie
interesuje... a moze jest inaczej?

Data: 2010-11-27 14:40:10
Autor: Don Basil
[...]

Codziennie widzę starych ludzi którzy dostają głodowe emerytury z Państwowego ZUSu, choć płacili grzecznie składki latami.
Codziennie widzę kolejki w państwowych przychodniach, gdzie lekarz w połowie miesiąca mówi "sorry, ale wyczerpałem limit przyjęć na ten miesiąc. Zapraszam w przyszłym.
Tak działa państwowy system.
Co więcej ten sam lekarz gdy idę do niego prywatnie nagle jest miły i uprzejmy. Bo gdy idę do niego do państwowej przychodni, to nie ma przełożenia na jego dochody. A gdy idę do niego prywatnie, to on się musi starać, żebym nie poszedł do innego.

Jak na mój gust błędne myślenie, - pieniądze które wpłacasz do ZUS-u idą na potrzeby funkcjonowania państwa, a te wpłacane do kasy prywaciarza sponsorują mu wakacje na Tahiti albo lot w kosmos.

Czyli jeżeli moje pieniądze idą na wakacje na Tahiti dla prezesa Państwowego ZUSu to dobrze, a jak idą na wakacje dla prywaciarza to źle?
Pamiętaj. Jeśli prywaciarz zechce mieć luksusowy gabinet z przyległą sypialnią, to musi się zastanowić:
a) czy go na to stać
b) co pomyślą klienci.
Prezesowi ZUSu wystarczyło pomyśleć jak ominąć prawo zamówień publicznych. A było to proste. Starczyło powołać służby budowlane ZUSu, które zaprojektowały mu dokładnie taki lokal jaki chciał. (inaczej musiałby ogłosić przetarg i mógłby go wygrać ktoś, kto taniej zrobiłby projekt dużo tańszego budynku)

[...]

To jest jedyny słuszny pomysł. Ale to oznaczałoby wprowadzenie drapieżnego kapializmu ;)

[...]

Jestem za tym, żeby każdy mógł o tym zadecydować sam.
Ja powinienem mieć wybór pomiędzy ubezpieczycielem który będzie mi wypłacał emeryturę do końca życia, niezależnie od tego jak długo będę żył, a takim który pozwoli moim spadkobiercom odziedziczyć to co zostanie na moim koncie gdy umrę.

Może będę płacił jednemu, może drugiemu, może każdemu po połowie, a może będę kupował złoto i chował w bankowym skarbcu. A może mi się zachce zamiast odkładać na emeryturę zrobić sobie ósemkę dzieci w nadziei, że za 40 lat będą się zrzucać na moje utrzymanie? Mój wybór - mój problem

Daj ludziom wybór a zobaczysz jak szybko ZUS nauczy się oszczędzać i zabiegać o klienta.
Ale dopóki składki na ZUS są obowiązkowe, to ZUS ma cię głęboko w poważaniu.

I co z tymi co nie maja rodzin-spadkobierców?
Powinni w pewnym momencie życia sami wybrać jak chcą ten problem rozwiązać.

Data: 2010-11-28 21:37:37
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-27 14:40, Don Basil pisze:
[...]

Powiedz gdzie, w jakim kraju emerytury są wystarczające?

Codziennie widzę kolejki w państwowych przychodniach, gdzie lekarz w połowie
miesiąca mówi "sorry, ale wyczerpałem limit przyjęć na ten miesiąc.
Zapraszam w przyszłym.
Tak działa państwowy system.

To dopiero teraz zaczęło tak funkcjonować, teraz jak kapitalizm nastał. Takie czasy że przytoczę przyklad - w jednym z bydgoskich szpitali kupiono za pare mln. $ Rezonans Magnetyczny, taki extra kasę kosztujący bo otwarty. W tym akurat czasie zaczęto wprowadzać "reformę SZ", czyli mieszać kapitalizm z firmami państwowymi. No i szpital  na tyle wycenił  pracę tego Rezonansu że ani razu nie został użyty.. A jest to tylko koszt pracy technika radiacji, zużytego prądu i kliszy fotograficznej. Czyli w praktyce takie jak zwykłego aparatu RTG. Ale szpital sobie policzył za technologię..  Za pseudokomuny ktoś mógłby być nawet powieszony za taki sabotaż.

[...]

Tan lekarz ktory jest dla ciebie taki miły to pewnie dentysta. Natomiast prywatne szpitale, przychodnie i inne prywatne ośrodki SZ są tak samo finansowane z NFZ. I dla pacjenta nic się nie zmienia. Tylko kapitalista-właściciel lecznicy się tuczy.

[...]

Moje zdania na temat zarobków prezesów państwowych zakładów wyrażałem już na psp wielokrotnie. Powtórzę krotko - jest to skandal.

Ale zwróć uwagę na to że ten gabinet prezesa ZUS- nie jest jego własnością. pieniądze które zainwestują w ten gabinet nie sa wyrzyconymi pieniędzmi w błoto. Bardzo dużo ludzi ma szansę że w nim kiedyś zasiądzie. Natomiast ten gabinet prywaciarza jest dla ludzi juz stracony.

[...]

Jeszcze słuszniejszy likwidowałby te prywatne obowiązkowe fundusze.

[...]

W środku Europy, w dzisiejszym świecie jest to niemożliwe.

[...]

Ty pewnie myślisz że jakaś firma prywatna na to pójdzie? Że oni zajmują się emeryturami dla idei? Wyobraź sobie ze jest zupełnie na odwrót - oni jak najwięcej chcą ci wyszarpać z twojej pracy. I wyszarpują - najbogatsi na tym świecie są kapitaliści mający udziały w funduszach emerytalnych.

[...]

Zrozum wreszcie że  żyjesz w społeczeństwie. I mówisz te słowa z perspektywy zdrowego, dobrze zarabiającego człowieka. Taki co to sądzi że może przejść suchą stopa przez jezioro. Polityka państwa to nie prywatny folwark w kręgu swojej rodziny.

Daj ludziom wybór a zobaczysz jak szybko ZUS nauczy się oszczędzać i
zabiegać o klienta.
Ale dopóki składki na ZUS są obowiązkowe, to ZUS ma cię głęboko w poważaniu.

I tak pozostanie, ZUS będzie trwał wiecznie. To instytucja której nie sposób zastąpić czymś innym. Przynajmniej w najbliższym czasie.

I co z tymi co nie maja rodzin-spadkobierców?
Powinni w pewnym momencie życia sami wybrać jak chcą ten problem rozwiązać.

Znowu głos młodego, zdrowego i bogatego.. Pożyjesz to zobaczysz że życie rzadko kiedy toczy się wg. scenariusza który sobie zaplanowałeś.

Data: 2010-11-26 16:57:47
Autor: Don Basil
Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?

I później, po latach - płacz - dlaczego tak mało? Dlaczego inni maja po
tysiąc a ja tylko 100?

A na pewno dostanę tysiąc?
Jakbym odkładał do skarpety to bym miał. A jak moi podwładni doprowadzą mnie do zawału przed wiekiem emerytalnym to skarpeta z gotówką zostaje w rękach żony.

Zamiast tego wrzucam w państwową studnię bez dna zwaną ZUSem i nawet nie mam gwarancji, że to badziewie przetrwa do czasu gdy osiągnę wiek emerytalny.

Data: 2010-11-26 17:21:49
Autor: cyc

Użytkownik "Don Basil" <aleister0@op.pl> napisał w wiadomości news:icolci$gm4$1news.onet.pl...

[...]

W prywatnych rekach , to znaczy w tzw. funduszach nie dostaniesz nawet symbolicznej zlotowki po kilkudziesieciu latach odkladania na fundusz emerytalny . Juz o to postaraja sie ci , ktorzy tymi funduszami z Telawiwu steruja . Przykladow mamy na swiecie dosc . Im bardziej zagrozony Izrael , tym wiecej afer w bankach , funduszach emerytalnych i innych finansowych istytucjach .

cyc

Data: 2010-11-26 11:00:18
Autor: Brooks
On Nov 26, 4:21 pm, "cyc" <j...@ja.pl> wrote:
W prywatnych rekach , to znaczy w tzw. funduszach nie dostaniesz nawet
symbolicznej zlotowki po kilkudziesieciu latach odkladania na fundusz
emerytalny . Juz o to postaraja sie ci , ktorzy tymi funduszami z Telawiwu
steruja .<ciach>

cyc

Zapewne w USA lub w Indiach ale na pewno nie w malo stabilnym Izraelu.

--
Brooks

Data: 2010-11-26 17:29:01
Autor: Don Basil
[...]

Boże, jak ja nie rozumiem waszej niekonsekwencji

Z jednej strony uważacie, że Żydzi od lat rządzą światem, a z drugiej strony wydaje się wam, że oni myślą w kategoriach kilku najbliższych lat?

Przeciętny Żyd woli, by jego rodzina przez wieki małą łyżeczką wyjadała z misek tysięcy ludzi, niż żeby on sam nażarł się dzisiaj a za 30 lat nie miał już kogo obrabiać. To naprawdę bardzo przewidujący ludzie. I wiedzą że lepiej dla nich, żebym ja za te 40 lat coś z ich funduszy dostał.

Data: 2010-11-26 18:25:36
Autor: cyc

Użytkownik "Don Basil" <aleister0@op.pl> napisał w wiadomości news:icon73$n05$1news.onet.pl...
[...]

Ja nie mowie o przecietnym zydzie !!. Ci czesto to wspaniali ludzie . Wrazliwi , madrzy i potrafiacy znalezc w innym czlowieku partnera .
Sa takimi samymi ludzmi jak ja , czesto lepszymi . Mowie o tych , ktorzy ze swojego zydowstwa zrobili centrany punkt odniesienia dla calego swiata .
Mowie o tych , ktorzy w bezczelny sposob usiluja zawladnac polskim majatkiem zadajac idiotycznych odszkodowan . Tych , ktorzy podrywaja swiadomie i systemowo autorytet Polski i Polakow w swiecie wykorzystujac do tego znajdujace sie w ich rekach niemal wszystkie liczace sie w swiecie media , mowie o tych , ktorzy zadecydowali o tym , ze w Polsce kredyt jest najdrozszy w swiecie a otrzymanie go obwarowane jest tyloma warunkami , ze gospodarczy rozwoj Polslki jest mocno ograniczony . Mowie o tych zydach , ktorzy decyduje o najwyzszch na swiwecie cenach lekow i ktorzy okradajac nas znajduja dla swoich praktyk prawnych mecenasow , pozbawiajac rownoczesnie prawa do gospodarczego samostanowienia i tych , ktorzy szkaluja nas opisujac w swiecie jako antysemitow mimo , ze Polacy  uratowali z holokausty tylu ilu nie uratowaly wszystkie narody na swiecie razem do kupy biorac . Robia to zydzi z taka determinacja , ze nie mozna oprzec sie wrazeniu , ze wynika ona z tego , ze uciekaa od odpowiedzalnosci za to , ze w czasie  IIWS amerykanscy zydzi zarabiali na produkcji Cyklonu B wiedzac doskonale do czego sluzy !.
A tych zydach pisze ! nie o przecietnym , zydzie !.
Czy nasze zaslugi w ratowaniu zydow w czasie IIWS  zasluguja na  ponizanie nas w oczach swiata przez zydow ? , zydow , ktorzy bezpraWNIE CHCA ODSZKODOWAN ZA MIENIE KTORE POZOSTAWILI POMORDOWANI PRZEZ nIEMCOW ZYDZI BEDACY JEDNAK OBYWATELAMI pOLSKI ? .
|Przypomne tu , ze Polska byla  JEDYNYM KRAJEM na swiecie w ktorym za ratowanie zyda grozila kara smierci !!! a mimo to Polacy najwiecej ich uratowali !.
Trzeba tez wiedziec , ze praw do majatkow nie dochodza rodziny , spadkobiercy , tylko jakies , blizej nieokreslne ale mocne propagandowo i wspierane przez zydowskie media , zydowskie organizacje . Czy w swietle prawa im sie to nalezy ? .
No . Rozgadalem sie ale nie majac nic przeciwko zydom , ktorych uwazam za ludzi w wiekszosci swiatlych i lepszych od nas , nie moglem daC UPUSTU EMOCJOM , KTORE WYWOLywane sa  BEZCZELNymi  ZADANIAmi  TYCH NIELICZNYCH ZYDOW , KTORYCH WSTYDZI SIE cala pozostala reszta tej nacji. Niestety nie ta wiekszosc ma decydujacy glos w sprawie . Rzadza , jak to zwykle bywa ci , ktorzy sa w mniejszosci ale sa mocni , mocni  wyludzonymi pieniadzmi !.
Wiesz ile dostali od Niemcow odszkodowania prawdziwi beneficjenci ? ledwie pare procent . Reszte zgarnely zydoweskie organizacje a pienadze trafily najprawdopodobniej na konto Izraelskiego rzadu , ktory mial za co finasowac dalsza ekspansje i zawlaszczanie palestynskich ziem !.

cyc

Data: 2010-11-26 20:45:36
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 16:57, Don Basil pisze:
[...]

Tak, dostaniesz na pewno ten tysiąc.. Bo tak naprawdę to ten krytykowany ZUS jest jedynym gwarantem zabezpieczenia sobie starości. Nie żadna żona, nie żadne dzieci (byłem świadkiem jak "pociechy" nie miały najmniejszego zamiaru odebrać ze szpitala wypisanej matki-staruszki), ale właśnie ZUS.

Data: 2010-11-26 21:46:36
Autor: Don Basil
[...]

Z tego wniosek, że najlepiej być prezesem ZUS.
Bo się w ogóle nie ma co przejmować wypłacalnością. Państwo wypłaci.

Inna sprawa. Dzisiejsza AVIVA to część składowa grupy wywodzącej się od Norwich Union (rok założenia 1797) oraz Comercial Union (rok założenia 1861. W między czasie wypłacili odszkodowanie za Titanica i dalej istnieją)
ZUS w kształcie jaki znamy dziś istnieje od 1960 roku. (Owszem, przed wojną też był ZUS. Ale go w PRL zlikwidowano, a potem reaktywowano na nowych zasadach). I gdyby nie Państwowe dotacje już dawno by padł.

Naprawdę wierzysz, że nasze Państwo wiecznie będzie stać na dopłacanie do ZUSu?

A co do babci staruszki: jak sobie wychowała tak ma. Już od bardzo dawna ludzie mawiali "Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz"

Data: 2010-11-27 11:39:53
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 21:46, Don Basil pisze:
[...]

No i tak właśnie jest, zabezpieczenie ludzi na starość to jeden z filarów państwa.

[...]

Moja emerytura jest właśnie z CU. Ale nie słyszałem że jakieś państwa europejskie maja systemy emerytalne oparte na płaceniu składek w prywatnych firmach ubezpieczeniowych..  A tak nawiasem - czy odszkodowania za Titanica nie wypłacał przypadkiem Lloyd`s?

Naprawdę wierzysz, że nasze Państwo wiecznie będzie stać na dopłacanie do
ZUSu?

Gdy po usprawnieniu i modyfikacji tej instytucji nadal będzie przynosiła straty, to tak, - państwo będzie go dotować.

A co do babci staruszki: jak sobie wychowała tak ma. Już od bardzo dawna
ludzie mawiali "Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz"

Widzisz, państwo pomyślało o takich ludziach i ich zabezpieczyło na taką ewentualność.

Data: 2010-11-27 15:14:58
Autor: Don Basil
Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?

Moja emerytura jest właśnie z CU. Ale nie słyszałem że jakieś państwa
europejskie maja systemy emerytalne oparte na płaceniu składek w prywatnych firmach ubezpieczeniowych..

Amerykanie mają ;) I w państwach europejskich również jest tendencja do dzielenia na III filary jak u nas (I obowiązkowy publiczny, II obowiązkowy prywatny, III dobrowolny prywatny)

A tak nawiasem - czy odszkodowania za Titanica nie wypłacał przypadkiem Lloyd`s?

A widzisz, tu mogłem popełnić błąd. 20 lat temu przedstawiciel Comercial Union tłumaczył mojemu ojcu, że to oni.
Ale może coś przekręciłem, a może przedstawiciel wykazał się reklamową inwencją twórczą. Tak czy siak mój błąd.
Przepraszam.

Gdy po usprawnieniu i modyfikacji tej instytucji nadal będzie przynosiła straty, to tak, - państwo będzie go dotować.
Państwowe instytucje zawsze przynoszą straty. A to dlatego, że w przeciwieństwie do prywaciarzy są zarządzane przez osoby, którym bardziej zależy na wynikach chwilowych niż długofalowych. W końcu co mnie obchodzi co będzie za 10 lat, skoro zmieni się ekipa rządząca i tym sklepikiem rządził będzie kto inny? Dlatego dla kadry zarządzającej ZUS ważne są dzisiejsze oszczędności a nie przyszłe. Podobnie jak dla NFZ.

Ot przykład. Autentyczny Mała przychodnia w małym miasteczku, zarządzana przez lekarza który traktuje ją jak prywatny folwark (co tłumaczy się jako "niezadłużona państwowa przychodnia,kóra o dziwo przynosi zysk") z wypracowanego zysku zorganizowała białą niedzielę. Czyli każdy chętny mógł przyjść, zbadać sobie ciśnienie, cukier itp.
Gdyby NFZ był prywatny zareagowałby tak: "Super, to może my wam jeszcze coś dorzucimy jak zrobicie chętnym testy nowotworowe. W końcu im szybciej wykryjemy raka, tym taniej go będziemy leczyć. A może kogoś wyleczymy"
Ale NFZ jest państwowy. Dlatego ich reakcja wyglądała tak: "Ale my się nie dokładamy. I nie zgadzamy się, żebyście takie coś robili, bo jak wykryjecie więcej chorób to my będziemy musieli refundować więcej leków"

Zauważ: Nikogo nie obchodziło, że za 5 lat koszty leczenia będą znacznie mniejsze. Problemem było to, że będą trochę większe dziś.

Widzisz, państwo pomyślało o takich ludziach i ich zabezpieczyło na taką ewentualność.

I dlatego ludzie przestali myśleć o przyszłości. Skoro państwo traktuje nas jak dzieci, to i zachowujemy się jak dzieci.
Zastanawiałeś się kiedyś ilu ludzi rzuciłoby palenie i przeszło na dietę gdyby prywatny ubezpieczyciel mógł im powiedzieć "palącym podnosimy składkę o 50%, a jak zrzucisz za pół roku 10 kg to ci obniżymy składkę o 20%"?
Ale mamy państwowych ubezpieczycieli. I składka nie zależy od naszego trybu życia, ale od naszych zarobków. Dlatego ludzie dalej palą i na dietę przechodzą dopiero po pierwszym zawale.

Data: 2010-11-26 17:16:23
Autor: cyc
[...]

Otoz to !! a jakis inny Kaczynski bedzie w ramach solidaryzmu spolecznego , czyli czystej komuny wyplacal mu dodatki wyrownawcze bo za skromnie zyja , tak jak robil to konus wtedy kiedy sam rzadzil . Zreszta i Tusk popelnil temn blad !.
Emerytura jest wykladnia zawodowej drogi czlowieka . Ucztyles sie , awansowales bo byle szdolny , pracowales po 7 dni w tygodniu po kilkanascie godzin dziennie , zarabiales duzo i do tego potraca Ci sie skladki , ktore skladaja sie na wysokosc Twojuej emerytury ! Im wiecej dales z siebie tym wiecej masz na starosc . Byles nierobem , obibokiem , ktory z lenistwa pokonczyl szkolke parafialna a jedynym "wyksztalceniem " to I komunia sw. ma Ci ledwie na zycie starczyc !.
Czasy kiedy to haslo " wszyscy mamy takie same zaladki " minely bezpowrotnie , zerszta dzieki tym , ktorzy te hasla lansowali !.

cyc

Data: 2010-11-26 20:44:24
Autor: jadrys
W dniu 2010-11-26 17:16, cyc pisze:

[...]

No myślę że dla porządku powinno sie wprowadzić w Polsce zarobek minimalny i wg niego naliczać jednolitą obowiązkową składkę emerytalną. Taka składkę która by wystarczyła na emeryture wysokości podstawowych potrzeb. Tak żeby emeryt nie musiał z czapką chodzić pod kościół. Dla tych co zarabiają więcej i chcieliby mieć większe emerytury pozostawały by ubezpieczenia prywatne.

Zatrzymanie wpład to OFE: Jakim prawem?