Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zatrzymanie zaplaty a negatywne rozpatrzenie reklamacji

Zatrzymanie zaplaty a negatywne rozpatrzenie reklamacji

Data: 2012-08-22 21:16:06
Autor: NetiaAbonent
Zatrzymanie zaplaty a negatywne rozpatrzenie reklamacji
Witam

Jako przedsiebiorca (jednoosobowa dzial. gosp.) zawarlem z firma Netia promocyjna umowe o swiadczenie uslug telekomunikacyjnych w postaci (w skrócie) dostepu do internetu i stalego adresu IP. W zwiazku z niewlasciwym dzialaniem uslugi zlozylem reklamacje, która Netia odrzucila wskazujac punkt regulaminu "ponosi odpowiedzialnosc jedynie w zakresie okreslonym w regulaminie" (w dalszej niewskazanej czesci mowa jest o zobowiazaniu z umowy).
Nie zgadzam sie z takim rozstrzygnieciem reklamacji, poniewaz Netia zobowiazala sie do swiadczenia uslugi w umowie a w swoim regulaminie nie publikuje szczególów korzystania ze swoich uslug.

Kiedy zlozylem reklamacje nie informujac Netii wstrzymalem platnosci od zgloszenia niedzialania az do jej uruchomienia (teraz place) w nadziei, ze reklamacja zostanie uwzgledniona chociaz w jakiejs czesci. Niestety tak sie nie stalo. Teraz w zwiazku z otrzymaniem grozby blokady uslug "ze wzgledu na zaleglosci" chcialbym poinformowac Netie o zatrzymaniu tej zaplaty by zabezpieczyc realizacje dalszej czesci uslugi.

Czy ktos móglby rozjasnic mi troche stan prawny, tj czy takie postepowanie stanowi jakiekolwiek zabezpieczenie i czy to sie w ogóle "kupy trzyma" w sensie winy Netii.

Cala sprawa wyglada tak z powodu zachowania Netii. Kiedy zauwazylem niedzialanie uslugi podjalem starania o jej naprawienie przez kontakt z biurem obslugi klienta i póltoragodzinna (!) rozmowe z konsultantami, którzy nie potrafili poprawic konfiguracji dostarczanego przez Netie urzadzenia, wiec zakonczylem kontakt zlozeniem reklamacji z przydzieleniem numeru sprawy. "Konsultacje" wskazywaly jasno, ze ta usluga nie dzialala od samego poczatku uruchamiania. Przez mniej wiecej 3 miesiace sprawa nie zajmowalem sie a zadnego kontaktu ze strony Netii nie bylo, wiec w koncu przygotowalem i wyslalem pismo odwolujace sie do zlozonej reklamacji. Jednoczesnie w systemie elektronicznym poprosilem o szybkie udzielenie odpowiedzi na nia i w tymze systemie elektronicznym otrzymalem odpowiedz, ze reklamacja zostala anulowana przez pracownika oraz, ze usluga zostala uruchomiona (poprawiona tak, ze faktycznie stwierdzilem jej dzialanie), czyli z bezczynnosci Netii usluga nie dzialala kolejne 3 miesiace. Potem dostalem poleconym negatywne rozpatrzenie wydaje sie wlasciwej reklamacji z tym odwolaniem do regulaminu i podpierajace sie nowym terminem (dawno minelo ustawowe 30 dni na udzielenie odpowiedzi).

Jesli w tej sprawie jest moja slusznosc to sklonny jestem zatrudnic prawnika, ale chcialbym najpierw rozszerzyc swoje horyzonty. Tak, ze dzieki za wszelkie uwagi.

Pozdrawiam

Zatrzymanie zaplaty a negatywne rozpatrzenie reklamacji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona