Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?

Data: 2015-03-27 02:06:35
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
Nie wiadomo któremu pilotowi strzeli znowu cos do glowy.
Gdyby kto¶ chcia³ zniszczyæ solidarno¶æ ¶rodowiska pilotow i podci±æ zaufanie  pasa¿erów do za³óg nie wymy¶li³by nic lepszego ni¿ to...

Mo¿e jeszcze macie jakie¶ nasuwaj±ce siê refleksje w t± stronê?

Data: 2015-03-27 10:23:21
Autor: J.F.
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

Bez przesady. To sie zawsze moze zdarzyc.
Jedziesz autobusem - skad wiesz ze kierowca nie chce wielkiego bum zrobic.
Jesz w restauracji - a moze kucharz postanowil dzis wszystkich wytruc.

Pilot moze drugiemu kawe podac ze srodkiem nasennym, mlotkiem w glowe uderzyc itp ...

J.

Data: 2015-03-27 02:38:30
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu pi±tek, 27 marca 2015 10:23:32 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³:
> [...]

Pilot moze drugiemu kawe podac ze srodkiem nasennym, mlotkiem w glowe uderzyc itp ...

Wychodzisz z za³o¿enia ze co ma wisieæ nie utonie a co ma spa¶æ, spadnie?

Data: 2015-03-27 11:56:34
Autor: Jarosław Sokołowski
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zostało naruszone?
Pan J.F. napisa³:

[...]

No w³asnie, zdarzaj± siê takie przypadki samobójczych dzia³añ
kierowców autobusów? Nie s³ysza³em, ale mo¿e to z tego powodu,
¿e samoloty i autobusy s± w popkulturze zupe³nie inaczej
traktowane, media o tych drugich a¿ tyle nie pisz±.

Mam wra¿enie, ¿e wszyscy siê do tego przyczyniamy daj±c akceptacjê
temu, co jest. Piloci samolotów przechodz± "kontrolê bezpieczeñstwa",
w której odbiera siê im piankê do golenia i scyzoryk, gdyby takie
terrorystyczne narzêdzia pojawi³y siê w ich baga¿u. ¯eby który siê
na siebie nie zamachn±³. Codziennie tysi±ce takich kontroli. Wcale
mnie to nie dziwi, gdy któremu¶ w koñcu postanie my¶l taka: "co, ja
siê nie zamachnê? poka¿ê wam, ¿e nawet go³ymi z rêkami siê zamachnê!
zobaczycie!".

Jasne, ¿e i bez tego wiele mo¿e siê zdarzyæ. Wiemy o tym dobrze, odk±d
ten cymba³ Herostrates podpali³ ¶wi±tyniê bogini w Efezie, "aby siê
dostaæ do gazet i do czytanek szkolnych" -- jak to ³adnie uj±³ pewien
nasz imiennik. Potem niejaki Neron, z zawodu cesarz, podpali³ Rzym --
motywy mia³ z grubsza podobne. Zdarza siê, ale po co mamy pomagaæ?

--
Jarek

Data: 2015-03-27 04:26:31
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu pi±tek, 27 marca 2015 11:56:34 UTC+1 u¿ytkownik Jaros³aw Soko³owski napisa³:
Pan J.F. napisa³:

> [...]

nasz imiennik. Potem niejaki Neron, z zawodu cesarz, podpali³ Rzym --
motywy mia³ z grubsza podobne. Zdarza siê, ale po co mamy pomagaæ?

Jesli ponizsze siê potwierdzi to bêdzie raczej "heroislamist":
http://www.thegatewaypundit.com/2015/03/breaking-german-news-germanwings-airbus-co-pilot-was-muslim-convert/

Data: 2015-03-29 19:16:30
Autor: Krzysztof Rudnik
Jarosław Sokołowski wrote:

Pan J.F. napisał:

Nie wiadomo któremu pilotowi strzeli znowu cos do glowy.
Gdyby ktoś chciał zniszczyć solidarność środowiska pilotow i podciąć
zaufanie  pasażerów do załóg nie wymyÅ›liÅ‚by nic lepszego niż to...
Może jeszcze macie jakieś nasuwające się refleksje w tą stronę?

Bez przesady. To sie zawsze moze zdarzyc.
Jedziesz autobusem - skad wiesz ze kierowca nie chce wielkiego bum
zrobic.

No własnie, zdarzają się takie przypadki samobójczych działań
kierowców autobusów? Nie słyszałem, ale może to z tego powodu,
że samoloty i autobusy są w popkulturze zupełnie inaczej
traktowane, media o tych drugich aż tyle nie piszą.

Przede wszystkim wypadki drogowe nie są aż tak starannie badane, nie ma czarnych skrzynek itp. Ale wiele razy słyszałem opis typu: pojazd z nieznanego powodu zjechał na lewy pas. Zwykle zakłada się, że kierowca zasłabł ale kto wie.

Data: 2015-03-29 19:41:30
Autor: Jarosław Sokołowski
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zostało naruszone?
Pan Krzysztof Rudnik napisa³:

[...]

Przede wszystkim wypadki drogowe nie s± a¿ tak starannie badane,
nie ma czarnych skrzynek itp. Ale wiele razy s³ysza³em opis typu:
pojazd z nieznanego powodu zjecha³ na lewy pas. Zwykle zak³ada siê,
¿e kierowca zas³ab³ ale kto wie.

Nie trzeba by³o d³ugo czekaæ:

http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,17677445,Proba_samobojstwa_w_Polskim_Busie__Przy_predkosci.html

    M³oda pasa¿erka Polskiego Busa próbowa³a pope³niæ samobójstwo.
    W momencie, kiedy autobus jecha³ obwodnic± Garwolina ponad 100
    km na godz., kobieta zasz³a kierowcê od ty³u i próbowa³a mu wyrwaæ
    kierownicê, by doprowadziæ do wypadku.

    [...]

    ¦wiadek ataku na kierowcê: - Byæ mo¿e kobieta nas³ucha³a siê
    o katastrofie samolotu we francuskich Alpach i próbowa³a zrobiæ
    co¶ podobnego. Bojê siê my¶leæ, co by siê sta³o, gdyby plan
    siê powiód³. Kierowca przyzna³ pó¼niej, ¿e gdyby napastniczka
    zaatakowa³a go no¿em, nie mia³by ¿adnych szans na opanowanie
    sytuacji.

--
Jarek

Data: 2015-03-29 19:45:24
Autor: Bruno
Dnia Sun, 29 Mar 2015 19:16:30 +0200, Krzysztof Rudnik napisał(a):

Jarosław Sokołowski wrote:

Pan J.F. napisał:

[...]

Dziś w Polskim Busie niedoszła samobójczyni zaatakowała kierowcę. Na
szczęście skończyło się na strachu.
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,17677445.html

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2015-03-30 10:22:17
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu niedziela, 29 marca 2015 19:45:25 UTC+2 u¿ytkownik Bruno napisa³:
Dnia Sun, 29 Mar 2015 19:16:30 +0200, Krzysztof Rudnik napisa³(a):

Dzi¶ w Polskim Busie niedosz³a samobójczyni zaatakowa³a kierowcê. Na
szczê¶cie skoñczy³o siê na strachu.
http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,48724,17677445.html

Ludzki gatunek opiera siê na na¶ladownictwie:

Holenderski pilot Jan Cocheret przewidzia³ scenariusz katastrofy Airbusa A320 Germanwings

Magdalena Wojnarowska  akt. 2015.03.30, 12:21

Po katastrofie Airbusa A320 Germanwings we francuskich Alpach na jaw wychodz± coraz to nowe szczegó³y le¿±ce u podstaw tragedii. Jak siê okazuje, niemal dok³adny scenariusz tej katastrofy ju¿ dwa miesi±ce temu przewidzia³ Jan Cocheret - holenderski pilot Boeinga 777, lataj±cego w barwach linii lotniczych Emirates. Dwa miesi±ce temu Cocheret napisa³ na ³amach magazynu lotniczego "Piloot en Vliegtuig'" artyku³, w którym niemal idealnie przedstawi³ kolejno¶æ zdarzeñ, jaka doprowadzi³a do katastrofy airbusa Germanwings.  Tekst porusza kwestiê blokowania drzwi kokpitu od wewn±trz przez pilota, która to procedura zosta³a wprowadzona po zamachach z 11 wrze¶nia 2001 r. Cocheret zauwa¿a w artykule, ¿e takie postêpowanie, choæ w za³o¿eniu maj±ce zapobiec ewentualnemu atakowi na pilotów przez którego¶ z pasa¿erów i porwaniu, mo¿e w koñcu doprowadziæ do tragedii. Piloci przejmuj± w³adzê absolutn± Za te katastrofy samolotów winê ponosi cz³owiek
 Cocheret przytacza kilka przyk³adów, w których piloci z osobistych pobudek doprowadzali do gro¼nych sytuacji w powietrzu.  Jedna z nich mia³a miejsce na pocz±tku 2014 r., kiedy to drugi pilot etiopskich linii lotniczych, zamiast zgodnie z planem lecieæ do Rzymu, wzi±³ kurs na Genewê. Jak siê okaza³o, mê¿czyzna chcia³ uzyskaæ w Szwajcarii azyl. Tak¿e w tym wypadku do przejêcie sterów przez drugiego oficera dosz³o, gdy kapitan uda³ siê do ³azienki. Na szczê¶cie w tym wypadku nie by³o katastrofy, nikomu nic siê nie sta³o i maszyna zaliczy³a bezpieczne l±dowanie.  Podany przyk³ad jest do¶æ niewinny, ale - jak wskazuje Jan Cocheret - nie zawsze tak musi byæ. I przytacza ju¿ bardziej dramatyczn± historiê. W 2013 r. na namibijskiej pustyni rozbi³ siê Embraer 190 z 33 osobami na pok³adzie. Wszystkie zginê³y. W wyniku analizy zapisów z "czarnych skrzynek" odkryto, ¿e maszyna zosta³a celowo rozbita przez kapitana samolotu. Ostatnim d¼wiêkiem, jaki zapisa³ rejestrator rozmów w kabinie, by³o rozpaczliwe walenie w drzwi kokpitu przez drugiego pilota.  "Dziêki mo¿liwo¶ci zamykania drzwi przez pilota w kokpicie, nie jest trudno przej±æ ca³kowit± w³adzê nad samolotem. Wystarczy poczekaæ, a¿ druga osoba wyjdzie do toalety, a potem nie otworzyæ jej drzwi". Jak podkre¶la Cocheret, wtedy "pilot nie ma innego wyj¶cia, jak usi±¶æ razem z pasa¿erami i czekaæ, co siê wydarzy". Kto siedzi obok mnie?  "Ludzie oczekuj±, ¿e piloci, astronauci albo lekarze to stabilni emocjonalnie, zrównowa¿eni i dobrze wyszkoleni specjali¶ci, którzy zachowuj± spokój w ka¿dych okoliczno¶ciach. Ale tak naprawdê w jaki sposób mo¿na kogo¶ takiego oceniæ i dowiedzieæ siê, czy kto¶ jest w pe³ni sprawny pod wzglêdem psychicznym i psychologicznym? Podczas badañ lekarskich oczywi¶cie zwraca siê uwagê na te aspekty, ale na ile wiarygodne s± takie testy?" - stawia pytania w swoim artykule holenderski pilot.  "Powa¿nie siê czasem zastanawiam, kto siedzi obok mnie w kokpicie (...) Czy kto¶ mo¿e zagwarantowaæ, ¿e mo¿na tej osobie zaufaæ? Mo¿e sta³o siê w jej ¿yciu co¶ strasznego, z czym nie mo¿e sobie poradziæ? Mam nadziejê, ¿e nigdy nie bêdê mia³ do czynienia z kim¶ takim i nie spotka mnie sytuacja, w której wracaj±c z toalety zastanê zamkniête drzwi do kokpitu" - podsumowuje Jan Cocheret.  Po katastrofie Airbusa A320 Germanwings z wszelkim prawdopodobieñstwem mo¿na stwierdziæ, ¿e przedstawiony przez pilota Emirates czarny scenariusz niemal dok³adnie zrealizowa³ siê w przypadku kapitana Patricka Sonderheimera i drugiego pilota Andreasa Lubitza.  "Jest teraz jasne, ¿e ta straszna historia sta³a siê rzeczywisto¶ci±" - napisa³ po katastrofie na swoim facebookowym profilu Jan Cocheret.. "Nied³ugo piloci nie bêd± potrzebni  Pilot udzieli³ te¿ wywiadu weekendowemu wydaniu gazety "De Volkskrant".. Cocheret powtarza w nim swoje wcze¶niejsze spostrze¿enia i dodaje, ¿e zamykanie drzwi przez pilota wewn±trz kokpitu, wprowadzone by wyeliminowaæ ryzyko porwania, czasem mo¿e przynie¶æ wiêcej problemów, ni¿ rozwi±zañ. - Kilka procent ludzkiej populacji ma k³opoty ze zdrowiem psychicznym. Nie inaczej jest w przypadku pilotów. Kto¶ mo¿e siê za³amaæ - mówi Cocheret.  Pilot Emirates wskazuje te¿, i¿ "latanie jest coraz bardziej zautomatyzowane, staj±c siê tym samym coraz bezpieczniejsze". - Bez w±tpienia w koñcu przestawimy siê na samoloty bezza³ogowe, tak naprawdê dzieli nas od tego niewielki krok. Nied³ugo piloci w ogóle nie bêd± potrzebni - dodaje Cocheret. Katastrofa lotu Germanwings Samolot Germanwings rozbi³ siê we wtorek we francuskich Alpach. W katastrofie zginê³o 144 pasa¿erów i 6 cz³onków za³ogi. Francuska prokuratura podejrzewa, ¿e drugi pilot Andreas Lubitz móg³ doprowadziæ ¶wiadomie do rozbicia maszyny. Gdy kapitan Patrick Sonderheimer wyszed³ do toalety, drugi pilot zablokowa³ drzwi do kokpitu uniemo¿liwiaj±c powrót pierwszemu oficerowi. Nastêpnie skierowa³ samolot w dó³. W niedzielê dziennik "Bild" opublikowa³ transkrypcjê z nagrañ "czarnej skrzynki" airbusa. Ostatnie d¼wiêki zarejestrowane w samolocie to g³osy spanikowanych pasa¿erów i dramatyczny krzyk pilota Patricka Sondheimera: "otwórz te cholerne drzwi". Z nagrañ wynika te¿, ¿e Andreas Lubitz w czasie lotu wielokrotnie zachêca³ pierwszego pilota do wyj¶cia z kokpitu.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Holenderski-pilot-Jan-Cocheret-przewidzial-katastrofe-Airbusa-A320-Germanwings,wid,17405712,wiadomosc.html?ticaid=11499a

Data: 2015-03-27 10:50:50
Autor: Marek
On Fri, 27 Mar 2015 02:06:35 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
Może jeszcze macie jakieś nasuwające się refleksje w tą stronę?

Kiedy wreszcie lotnictwo zda sobie sprawę, że najczęstszą przyczyną wypadków nie są pasażerowie, problemy techniczne tylko właśnie piloci?

--
Marek

Data: 2015-03-27 03:11:56
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu pi±tek, 27 marca 2015 10:50:52 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
On Fri, 27 Mar 2015 02:06:35 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
> Mo¿e jeszcze macie jakie¶ nasuwaj±ce siê refleksje w t± stronê?

Kiedy wreszcie lotnictwo zda sobie sprawê, ¿e najczêstsz± przyczyn± wypadków nie s± pasa¿erowie, problemy techniczne tylko w³a¶nie piloci?

Proponujesz zamiast pilotów zdalne sterowanie czy raczej AI?
Oba rozwi±zania s± korzystne dla przewo¼ników -pozbycie siê kosztów osobowych wynikaj±cych z uposa¿eñ za³óg. Pasa¿erów na czas lotów (przynajmniej tych d³u¿szych) proponujê ze wzglêdów humanitarnych usypiaæ...w razie katastrofy.

Data: 2015-03-27 16:15:29
Autor: Marek
On Fri, 27 Mar 2015 03:11:56 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
Proponujesz zamiast pilotów zdalne sterowanie czy raczej AI?

Nie wiem na co byle wyeliminować czynnik ludzki który jest tak niepewny.

--
Marek

Data: 2015-03-27 13:38:38
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu pi±tek, 27 marca 2015 16:15:38 UTC+1 u¿ytkownik Marek napisa³:
On Fri, 27 Mar 2015 03:11:56 -0700 (PDT), mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:
> Proponujesz zamiast pilotów zdalne sterowanie czy raczej AI?

Nie wiem na co byle wyeliminowaæ czynnik ludzki który jest tak niepewny.

Wytwórzmy w koñcu AI i wynie¶my siê z tej planety raz na zawsze,
POwszechny celibat i w jedno POkolenie damy radê!

Data: 2015-03-28 09:40:01
Autor: szczepan bialek
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?

U¿ytkownik <mcmlxxi.xi.xi@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:5dfcb3d7-3990-40b4-bef3-fe5c00ab643egooglegroups.com...
[...]

Celibat powszechny nic nie zmieni. Bo celibat to kawalerstwo (nie wolno sie zenic).
"Czemu chlopcze chcesz isc na ksiedza. Dziadek byl, tata jest to i ja chce".
S*

Data: 2015-03-28 13:58:35
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu sobota, 28 marca 2015 09:40:03 UTC+1 u¿ytkownik szczepan bialek napisa³:
> [...]

"Czemu chlopcze chcesz isc na ksiedza. Dziadek byl, tata jest to i ja chce".

Szkoda ze drugi z germanwings nie poszed³ na ksiêdza...

Data: 2015-03-28 15:58:29
Autor: Titus Atomicus
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³ o naruszone?
In article <5dfcb3d7-3990-40b4-bef3-fe5c00ab643e@googlegroups.com>,
 mcmlxxi.xi.xi@gmail.com wrote:

Wytwórzmy w koñcu AI i wynie¶my siê z tej planety raz na zawsze,
POwszechny celibat i w jedno POkolenie damy radê!

A tobie sie O zacina czy po prostu jestes oszolomem?
Tak tylko pytam.
--
TA

Data: 2015-03-28 13:56:05
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu sobota, 28 marca 2015 15:58:31 UTC+1 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:

Titus - i ty..POprawnym inaczej?! ;P

Data: 2015-03-29 04:36:32
Autor: Titus Atomicus
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³ o naruszone?
In article <cb2952fd-e5d2-449a-9606-11fbb3dc8131@googlegroups.com>,

Znaczy, jestes jednak oszolomem.
Plonk! zatem...
--
TA

Data: 2015-03-29 03:01:47
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu niedziela, 29 marca 2015 04:36:37 UTC+2 u¿ytkownik Titus_A...@somewhere.in.the.world napisa³:
In article <cb2952fd-e5d2-449a-9606-11fbb3dc8131@googlegroups.com>,
> [...]

Nastepny nerwowy -co siê nie nadaje na pilota?
Takie panie czasy...

Data: 2015-03-29 03:02:56
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu niedziela, 29 marca 2015 11:01:47 UTC+2 u¿ytkownik mcmlxx...@gmail..com napisa³:
> [...]
> Plonk! zatem...

Nastepny nerwowy -co siê nie nadaje na pilota?

Wlasnie doczyta³em na innej grupie opiniê i¿ u¿ywanie KF jest ma³o mêskie. :) A pod tym kto¶ jeszcze dopisal:
"Ma³o mêskie jest raczej obwieszczanie ¿e siê kogo¶ do niego wrzuci³o..."
Cheers TitAtomus ;)

Data: 2015-03-27 16:57:52
Autor: Jarosław Sokołowski
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zostało naruszone?
Pan Marek napisa³:

Proponujesz zamiast pilotów zdalne sterowanie czy raczej AI?

Nie wiem na co byle wyeliminowaæ czynnik ludzki który jest tak niepewny.

Bo oczywi¶cie ten nieludzki czynnik, który bêdzie wiód³ samolot
ku docelowemu lotnisku, to nigdy ¿adnej niepewno¶ci nad Alpami
nie odczuje. Anio³y go zaprogramuj±, za project managera maj±c
niejakiego Stró¿a, wiêc nic z³ego nikomu siê nie mo¿e przytrafiæ.
A gdyby nawet gdzie¶ hen daleko jaki¶ cz³owiek mia³ przy tym co¶
do powiedzenia, to przecie¿ nijakiego obrania kursu ku Matce Ziemi
nie wprogramuje, bo co to za przyjemno¶æ spowodowaæ katastrofê,
w której samemu siê nie uczestniczy.

Jarek

--
Niós³ ¶lepy kulawego, dobrze im siê dzia³o;
Ale ¿e to ¶lepemu niezno¶ne siê zda³o,

Data: 2015-03-27 13:36:32
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?
W dniu pi±tek, 27 marca 2015 16:57:53 UTC+1 u¿ytkownik Jaros³aw Soko³owski napisa³:
Pan Marek napisa³:

> [...]

do powiedzenia, to przecie¿ nijakiego obrania kursu ku Matce Ziemi
nie wprogramuje, bo co to za przyjemno¶æ spowodowaæ katastrofê,

Niemcy znale¼li ju¿ podobno wyj¶cie -ku chwale lobby paliwowo-przemys³owego:
http://wyborcza.pl/1,75477,17670994,Niemcy_przesiada_sie_do_samochodow__Tak_podpowiada.html

Data: 2015-04-03 10:56:39
Autor: mcmlxxi.xi.xi
> [...]
> Proponujesz zamiast pilotów zdalne sterowanie czy raczej AI?

Nie wiem na co byle wyeliminowaæ czynnik ludzki który jest tak niepewny.

Na raie czynnik ludzki radzi sobie jak mo¿e:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881,17706213,Pilot_Germanwings_uspokajal_swoich_pasazerow_przed.html

Zaufanie do pilotow i wzajemne pomiedzy nimi zosta³o naruszone?