Zawał serca i ZUS

Data: 2012-11-17 19:45:15
Autor: MarK
Zawał serca i ZUS
Witam,
Mam nadzieję, że piszę na właściwą grupę bo tak prawdę mówiąc
odpowiedniejszej nie znalazłem.
Kolega zadał mi pytanie na ktore nie umiem odpowiedzieć:
"Jeżeli miałem zawal w pracy to czy należy mi się odszkodowanie z zusu bo z
pzu na pewno ,ale czy z zusu bo z tego co słyszalem to zawal to jest wypadek
losowy nie z winy pracodawcy ? "

Jeżeli mógłbym skorzystać z Waszej pomocy i prosić o odpowiedź na nurtujące
chorego pytanie??
Z góry dzieki.

--
MarK

Data: 2012-11-17 19:57:12
Autor: Andy Niwinski
Zawał serca i ZUS

"MarK" <markal@onet.eu> schrieb im Newsbeitrag news:k88lvj$83e$1news.task.gda.pl...
[...]

No ale już sobie odpowiedziałeś. Czy zawał jest wypadkiem przy pracy? Zastanów się nad znaczeniem słowa "odszkodowanie". Można by się spierać nad tym wypadkiem, gdyby zawał został spowodowany "mobującym" szefem, ale tak....

Data: 2012-11-17 20:18:45
Autor: MarK
Zawał serca i ZUS
Użytkownik "Andy Niwinski" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:k88mmc$q0u$1news01.versatel.de...

[...]

Dzięki za odp.
Problem w tym, że nie wiem jaka była bezpośrednia przyczyna zawału. Być może zachowanie szefa - czy wtedy coś by to zmieniło w przedmiotowej sprawie??

--
MarK

Data: 2012-11-17 21:25:26
Autor: MarK
Zawał serca i ZUS
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:k88q1q$j07$1news.task.gda.pl...
[...]

 Dzięki, przekażę Wasze sugestie zainteresowanej osobie.
Pozdr.

Data: 2012-11-18 00:20:47
Autor: Ajgor
Zawał serca i ZUS

Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości news:k88q1q$j07$1news.task.gda.pl...

[...]

Nie do końca. Wypadek przy pracy to jest zdarzenie, które wyczerpuje cztery znamiona:

1. Musi to być zdarzenie nagłe
2. Musi powodować uraz
3. Musi byś spowodowane przyczyną zewnętrzną
4. Musi mieć związek z pracą

Pierwsze dwa punkty wyczerpuje każdy zawał. Co do pozostałych dwóch, to każdy przypadek jest indywidualny. Nawet, jeśli ktoś chorował na serce, a wskutek przyczyny zewnętrznej dostał zawału, to i tak sąd może to zakwalifikować jako wypadek.
Nie jestem prawnikiem, ale jako Społeczny Inspektor Pracy miałem do czynienia z takim przypadkiem, gdzie w pracy szef ochrzanił pracownika i doprowadzil go do takiego stanu, że gość miał zawał. Zakład uznał, że wypadk nie było, a pracownik odwołał się do sądu, i sprawę wygrał. Ale jest to mocno niejednoznaczne. Musi być dobra podstawa i dobry prawnik.
Prawo związane z wup[adkami przy pracy jest tak rozmyte, że często w pozornie przegranej sprawie dobry prawnik może sporo wygrać.

http://biznes.interia.pl/praca/news/zawal-serca-a-wypadek-przy-pracy-w-orzecznictwie-sadu,1442530,4204

Data: 2012-11-18 17:22:59
Autor: MarK
Zawał serca i ZUS
Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:k8964g$uhi$1news.dialog.net.pl...

[...]

Dzięki Ajgor. Przekażę Twoją odpowiedź oraz linka zainteresowanemu. Sądzę że się przyda.
Pozdrawiam

Zawał serca i ZUS