Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłu Ĺźenie jej emisji o kolejny okres

Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłu żenie jej emisji o kolejny okres

Data: 2013-04-16 10:26:48
Autor: Gotfryd Smolik news
Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłu żenie jej emisji o kolejny okres
On Mon, 15 Apr 2013, Masterson wrote:

Czy to wystarczy aby tak po prostu ponowić zamówienie skoro to nawet nie
jest umowa, a druk zamówienia?

  W sprawie formalnej: umowa to skutek wyrażenia zgodnej woli kilku
(dwu lub więcej) stron, koniec wymogów.
  Czyli po złożeniu zamówienia wszystko w rękach drugiej strony: jeśli
druga strona zaakceptuje zamówienie, umowa została zawarta.
  Nic więcej NIE trzeba.

  Zupełnie osobna sprawa to zakres tej umowy, co do którego masz
wątpliwosci.
  Mi idzie tylko o bezzasadność tezy że "to nawet nie jest umowa".
  To *JEST* umowa (szczególnie że zaczęła być wykonywana).

Wg mnie sprawa jest nie do końca jednoznaczna. Znajomy nie zawierał
z firmą żadnej umowy a złożył zamówienie, ale może się mylę?

  W tej sprawie się mylisz :)
  Nie odnoszę się do tego, czy ta umowa była ograniczona do jednego
okresu emisji.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 10:50:08
Autor: Masterson
Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłużenie jej emisji o kolejny okres
 W tej sprawie się mylisz :)
 Nie odnoszę się do tego, czy ta umowa była ograniczona do jednego
okresu emisji.

W umowie (zamówieniu) nie ma nic na temat terminów, ale opłata, która
wynika z zamówienia podlega jednemu okresowi (jednej emisji reklamy).
Tak jakbym złożył zamówienie na telewizor, a za 2 lata dostał drugi. Nie
wiem czy moja analogia jest poprawna, ale tak to odbieram.

Czy w przypadku konieczności wypowiedzenia świadczenia usług nie
powinien być zaznaczony tryb tego wypowiedzenia (pisemnie,
elektronicznie, ustnie). Jeśli nie jest zaznaczony to jakiego trybu
wypowiedzenia powinniśmy użyć?

Pozdrawiam

Data: 2013-04-16 11:38:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłużenie jej emisji o kolejny okres
On Tue, 16 Apr 2013, Masterson wrote:

W umowie (zamówieniu) nie ma nic na temat terminów, ale opłata, która
wynika z zamówienia podlega jednemu okresowi (jednej emisji reklamy).

  Nie ma tam wzmianki o regulaminie, zasadach sprzedawcy, nic?
  A nuż podrzucili jakąś pułapkę w korespondencji.

Czy w przypadku konieczności wypowiedzenia świadczenia usług nie
powinien być zaznaczony tryb tego wypowiedzenia (pisemnie,
elektronicznie, ustnie).

  Nie musi.
  Żeby nie było - zgadzam się, że "z braku informacji" można oczekiwać
że było to zamówienie na jeden okres.

Jeśli nie jest zaznaczony to jakiego trybu
wypowiedzenia powinniśmy użyć?

  Rzuć okiem do działu II od art.66 i zaraz dalej dział III:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,ustawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

Art. 77.
§ 1. Uzupełnienie lub zmiana umowy wymaga zachowania takiej
  formy, jakš ustawa lub strony przewidziały w celu jej zawarcia.

  Natomiast pozostaje czynnik dowodowy: jak oferent umożliwia Ci
wyklikanie zamówienia, ale wyklikania odwołania oferty tam nie
ma, to pozostaje wyłącznie "stwierdzenie pismem" - musi być
tekst z którego jasno wynika fakt odstąpienia, art.77.3

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-04-16 12:16:20
Autor: Masterson
Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłużenie jej emisji o kolejny okres
 Nie ma tam wzmianki o regulaminie, zasadach sprzedawcy, nic?
 A nuż podrzucili jakąś pułapkę w korespondencji.

W samym zamówieniu nie ma wzmianki o regulaminie ani okresie zamówienia.
W samej korespondencji nie ma żadnych pułapek. Po prostu sucha wymiana
zdań na temat kwestii technicznych. Z tego co widzę to chyba nawet na
stronie nie ma regulaminu.
Mam wrażenie, że jest to nagminne i celowe działanie zleceniobiorcy.

Oprócz tego jest jeszcze cennik (http://i.imgur.com/08yB2Ey.jpg).
W cenniku jest regulacja terminu w jakim usługa jest emitowana.
Oprócz tego jest zapis:
W przypadku rezygnacji z reklamy obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia.

Generalnie jest to jedyny zapis, który może świadczyć o tym, że usługa
może być zamawiana usługi na dłużej, ale tak naprawdę to można by
pomyśleć, że przysługuje 30 dni na wypowiedzenie reklamy tuż po jej
zamówieniu. Przynajmniej ja tak to odbieram.

Bez zgody i wiedzy znajomego portal postanowił wznowić zamówienie i
wystawił na to fakturę i teraz domaga się zapłaty na podstawie owego zapisu.

Czy jest podstawa prawna na podstawie, której znajomy może nie uznać
faktury, a jednocześnie nie dokonać płatności? Może jednak popełnił błąd
(nie wypowiedział "zamówienia") i teraz niestety musi zapłacić bo prawo
stoi po stronie portalu?

Pozdrawiam

Zawarcie umowy na emisję reklamy, a przedłu żenie jej emisji o kolejny okres

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona