Data: 2010-11-16 06:47:13 | |
Autor: mic49 | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Dzień dobry,
Do mojej Toyoty Verso produdent zaleca: - paliwo o zawartości siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF - paliwo o zawartości siarki do 50 ppm: C2 Czytam na przykład specygikację Statoila diesla Gold: norma do 10 mg/ kg, pomiary: ok.6 mg/kg. I teraz przeliczenie: w necie szukam i znajduję, to w zasadzie 1 ppm 1 mg/kg. Ale czy tak na pewno jest? Bo jeśli tak, to w zasadzie olej tylko C2. Michał |
|
Data: 2010-11-16 15:08:39 | |
Autor: to | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
begin mic49
Do mojej Toyoty Verso produdent zaleca: - paliwo o zawartoĹci siarki do O ile dobrze przytoczyĹeĹ zalecenia to przecieĹź "do 50 ppm" zawiera siÄ w "do 500 ppm" bo 50 < 500. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-16 08:23:42 | |
Autor: mic49 | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
O ile dobrze przytoczyłeś zalecenia to przecież "do 50 ppm" zawiera się w No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieć, jeśli mniej niż 500 to na pewno ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF, a jeśli paliwo - mamy pewność, że ma mniej niż 50, to wtedy powyższe ( czyli ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF ), a także C2? Czy inaczej? Bo obecnie wszystkie normy mówią, że paliwo powinno mieć mniej niż 10 ppm siarki, czyli... no właśnie - sam wciąż nie wiem, jaki olej. ppm = jednostek z milionie. mg/kg to własnie jest 1 mg / 1 mln mg, czyli właśnie ppm. Michał |
|
Data: 2010-11-16 16:55:36 | |
Autor: to | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
begin mic49
No tak, ale dziwny ten zapis: czyli jak go rozumieÄ, jeĹli mniej niĹź 500 MoĹźe napisz co DOKĹADNIE tam jest napisane, bez wĹasnej interpretacji. -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-16 11:17:15 | |
Autor: mic49 | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Napisanie jest dokładnie tak:
Silnik 1AD-FTV bez reaktora katalitycznego DOF: - paliwo o zwartości ( chyba literówka ) siarki do 500 ppm: ACEA A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF; - paliwo o zwartości siarki do 50 ppm: ACEA C2, A1/B1 lub B1, API CF-4 lub CF. ********** I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość siarki < 50 ppm, to olej musi spełniać specyfikację również C2. Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy olej spełniać nie musi. Pomieszane... Michał |
|
Data: 2010-11-16 20:56:38 | |
Autor: to | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
begin mic49
Napisanie jest dokĹadnie tak: Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, Ĺźe C2 moĹźesz stosowaÄ wyĹÄ cznie przy paliwach o zawartoĹci siarki do 50 ppm, a pozostaĹe wymienione przy paliwach o zawartoĹci siarki do 500 ppm (czyli przy tych 0-50 ppm takĹźe). Jak chcesz byÄ pewien to zadzwoĹ do ASO i zapytaj. ;-) -- ignorance is bliss |
|
Data: 2010-11-17 00:23:50 | |
Autor: mic49 | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Moim zdaniem z tego co jest napisane wynika, że C2 możesz stosować Chyba tak właśnie należy to rozumieć. I przy tym pozostanę, Dzięki. Michał |
|
Data: 2010-11-16 21:59:18 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
Napisanie jest dokładnie tak: Moim zdaniem oznacza to że mając paliwo o zawartości siarki 10ppm możesz lać dowolny z powyższych olei. |
|
Data: 2010-11-18 13:47:59 | |
Autor: Raf :-) | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Dnia Tue, 16 Nov 2010 21:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze: Sorry, ale nie do końca. Jak napisał poniżej Paweł, siarka poprawia właściwości smarne, ale zakwasza. Jeżeli do paliwa o niskiej zawartości siarki użyjesz oleju przeznaczonego do paliw zasiarczonych, to nie tylko przyspieszasz zużycie silnika (co może nie jest aż takie istotne, jeśli nie ścigasz się w rajdach, przy ekstremalnych warunkach pracy silnika), ale dodatkowo zanieczyszczasz środowisko chemikaliami tworzącymi rezerwę alkaliczną. Jeśli zrobisz w drugą stronę (olej do paliwa niskosiarkowego i zasiarczone paliwo), zmniejszasz (i tu może to być znaczna różnica) trwałość układu wydechowego. Raf :-) |
|
Data: 2010-11-17 09:12:26 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
W dniu 2010-11-16 20:17, mic49 pisze:
Napisanie jest dokładnie tak: E tam. Całkowicie logiczne. Żeby lać C2 musisz mieć bobre paliwo (<50ppm), a A1/B1 możesz lać przy każdych, aż do 500ppm. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2010-11-18 08:23:47 | |
Autor: PaweL | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Zawartość siarki nie określa jakości paliwa. Siarka w oleju napędowym poprawia znakomicie jego właściwości smarne, ale po spaleniu trworzy popiół siarczanowy, który zakwasza olej smarujący silnik. Na tą okoliczność w olejach są dodatki tworzące tzw. rezerwę alkaliczną. Przy nowych ON bezsiarkowych ta rezerwa może być dużo mniejsza i nowe oleje mają ją zmniejszoną. I właśnie dlatego w instrukcji samochodu kolegi mic49 pojawiło sie rozróżnienie olejów smarowych. Paweł |
|
Data: 2010-11-18 12:52:05 | |
Autor: J.F. | |
Zawartość siarki w paliwie, a dobranie oleju | |
Użytkownik "mic49" <michalp@interia.pl> napisał w
Napisanie jest dokładnie tak: I jak to rozumieć: czy jeśli wszystkie paliwa w Polsce mają zawartość Albo odwrotnie - jedna z wymienionych. Czyli C2 mozemy lac o ile mamy paliwo niskosiarkowe, przy wysokim wszystkie. Ale jednocześnie, co logiczne - mają zawartość < 500 ppm, więc tej normy No i ciekawe - ten olej nie znosi siarki, czy sam zawiera jej tyle ze nie wolno byle jakiego paliwa :-) J. |